G2: Takajarrujen paineensäätimestä..
Valvoja: ffp jäsenet
G2: Takajarrujen paineensäätimestä..
Eli voiko kyseistä palikkaa heittää mettään ilman että katsastushenkilö älähtää? Eikös se siis toimi niin, että kun jarrutta kovaa ja perä niiaa niin jousi kiskoo paineensäädintä niin että se rajoittaa painetta? Kun musta tuntuu, että madallusten kanssa se rajottaa painetta vähän koko ajan.. Voin olla kyllä väärässäkin, mutta... rakenne olisi ainakin yksinkertasempi ilman sitä ja sehän on tee-se-itse miehelle aina vaan plussaa! Eli miten on?
-
- -
- Viesti:
Jos katsastusinsinööri huomaa että sellainen malliin kuuluu niin sitten sitä ei voi poistaa.
Ja se toimii kyllä niin päin että kuorman mukaan antaa lisää painetta takajarruille.
Kuinka paljon muilla heiluu se vipuvarsi? Mulla tuntuu heiluvan kun hullun mulk?u myös sivuttain. Mietin että pitäiskö suosiolla vaihtaa osa jos vaikka takajarrutkin pääsisi työn makuun jos tuo ei toimikaan...
Ja se toimii kyllä niin päin että kuorman mukaan antaa lisää painetta takajarruille.
Kuinka paljon muilla heiluu se vipuvarsi? Mulla tuntuu heiluvan kun hullun mulk?u myös sivuttain. Mietin että pitäiskö suosiolla vaihtaa osa jos vaikka takajarrutkin pääsisi työn makuun jos tuo ei toimikaan...
Ei sitä paineensäädintä siellä tarvita, jos on 14mm takasylinterit.
Jos on 17mm, ni sillon tarvii. Jos tarviit leimatut todistukset ni koitan laittaa tänne kuvat. Toki kannattaa olla sit joku todistus(kuitti), et siä on ne 14mm sylinterit. Ja tietenkin ne putkitukset pitää vastata 14mm jarrusylintereitä.
Jos on 17mm, ni sillon tarvii. Jos tarviit leimatut todistukset ni koitan laittaa tänne kuvat. Toki kannattaa olla sit joku todistus(kuitti), et siä on ne 14mm sylinterit. Ja tietenkin ne putkitukset pitää vastata 14mm jarrusylintereitä.
-
- -
- Viesti:
Sen herkkyys on ihan mekaanisesti säädettävissä ja on muuten vaarallista, jos se toimii väärin. Havaitsin sen hyvin kun testailin vekotinta tuossa hiekkatiellä, se takajarru otti ennemmin kuin etujarru ja liukkaalla maantiellä se tarkoittaa esimerkiksi satasen vauhdista, jotta auto lähtee pyörimään ja ruumiita tulee.
Luulen että sen näkee dynöstä jos osaa katsoa mikäli se on täysin poskelleen säädetty, eli takajarru ottaa tehokkaammin kuin etujarru.
Kannattaa pitää se alkuperäinen kokonaisuus, eli mikäli vaihtuu taka-akseli niin jarrut säätimineen tulee tekniikan luovuttajasta mukaan, tarvittaessa vaikka kaupasta haettuna. Samoin ne sylinterit ovat juuri oikealla halkaisijalla siihen konstruktioon eli säädin ja suuret sylinterit jne..
Luulen että sen näkee dynöstä jos osaa katsoa mikäli se on täysin poskelleen säädetty, eli takajarru ottaa tehokkaammin kuin etujarru.
Kannattaa pitää se alkuperäinen kokonaisuus, eli mikäli vaihtuu taka-akseli niin jarrut säätimineen tulee tekniikan luovuttajasta mukaan, tarvittaessa vaikka kaupasta haettuna. Samoin ne sylinterit ovat juuri oikealla halkaisijalla siihen konstruktioon eli säädin ja suuret sylinterit jne..
Mulla se taitaa sitten juurikin toimia väärin, kun vetelee aina takasia lukkoon jarrutellessa. Ja on tosissaan vittumaista kun aina sillon tällön on perse irti tilanteita kun vähän reippaammin jarruttaa. Missäs tuossa on säätö jolla sais sitä jotenkin säädettyä??
Katsastuksissa ei ole ollut mitään sanomista noissa jarruissa. Tai on kai niissä jotain sanomista kun tuota tekee, mutta eivät ole siellä ilmeisesti sitä huomanneet.
Katsastuksissa ei ole ollut mitään sanomista noissa jarruissa. Tai on kai niissä jotain sanomista kun tuota tekee, mutta eivät ole siellä ilmeisesti sitä huomanneet.
-
- -
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”