Takavalojen tiivistäminen Golf IV
Valvoja: ffp jäsenet
Takavalojen tiivistäminen Golf IV
Taas ajankohtaista! Kyselenkin, että miten olette ratkaisseet tämän ongelman veden vuotamisesta takakonttiin? Orggis-Hellatkin päästivät silloin tällöin vodaa konttiin - liekö auton asennolla ollut merkitystä - mutta nyt uudet kiinailmiöt falskaavat hieman reippaammin. Olisikohan fiksua modata se Hellan solumuovihärpäke sinne lisätiivisteeksi? Noita ei ihan huvikseen viitsisi taas irrottaa, sillä pientä maalin hiutaletta aina lentelee asennuspuuhissa. Täytyy nyt toivoa, että pienen lisäkiristämisen myötä se vuoto olisikin jo loppunut.
-
- -
- Viesti:
Jeps, tästä olen harvinaisen varma, sillä kuivattelin takavaloa rätein ja puhaltimin. Vettä oli jokaisessa sopukassa, mihin sitä vain pystyi kertymään. Täytyy varmaan ottaa kuitenkin irti ja perehtyä tarkemmin niihin tiivisteisiin ja tehdä sitten omat parannukset accordingly. Sen verran äheet kyllä ovat nuo uutukaiset, että ihan hevillä en niitä menemään heitä.
Varmuuden vuoksi ehkä minunkin kannattaisi napata se takalasin pesurin letku huitsaan. Mitä reittiä se takaluukun oveen kulkee?
Edit: Niin ja kun yleensä räpsin kuvia asennuksista, niin juuri tällä kertaa "ei ehtinyt" ikuistamaan niitä aukkoja valon takana pellissä.
Varmuuden vuoksi ehkä minunkin kannattaisi napata se takalasin pesurin letku huitsaan. Mitä reittiä se takaluukun oveen kulkee?
Edit: Niin ja kun yleensä räpsin kuvia asennuksista, niin juuri tällä kertaa "ei ehtinyt" ikuistamaan niitä aukkoja valon takana pellissä.
-
- -
- Viesti:
no ei se sitten kelvannut tähänkään tuo takalasin pesuri... =)
mulla ja monella muullakin se on alkanut vuotamaan kun pyyhkijän akselin sisällä oleva putki korroosion takia jämähtää kiinni siihen akseliin, murtuu ja alkaa vuotamaan sisään. itse korjasin niin että porasin reijän auki ja pistin sopivaa kumiletkua sen putken tilalle. on niissä letkuissakin vissiin ollut ongelmia mutta itse en ole törmännyt.
meneeko toi vesi ihan sateen jäljiltä vai painepesurilla tai jotain vastaavaa?
mulla ja monella muullakin se on alkanut vuotamaan kun pyyhkijän akselin sisällä oleva putki korroosion takia jämähtää kiinni siihen akseliin, murtuu ja alkaa vuotamaan sisään. itse korjasin niin että porasin reijän auki ja pistin sopivaa kumiletkua sen putken tilalle. on niissä letkuissakin vissiin ollut ongelmia mutta itse en ole törmännyt.
meneeko toi vesi ihan sateen jäljiltä vai painepesurilla tai jotain vastaavaa?
No nyt näyttää jo hieman paremmalta kontissa. Takavalon kiristämisen jäljiltä näyttäisi _tässä_vaiheessa siltä, että vodan tulo on lakannut. Pari prikkaa piti lisätä, jotta uskalsi kiristää kunnolla sitä ylhäällä parhaiten näkyvillä olevaa mutteria. Valon sisäänkin päässyt vesi on nyt alkanut kuivua pois, vähän enää jäljellä kosteutta muovin pinnassa. Tarkkailua pitää kuitenkin jatkaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”