Onko kukaan katsastanut 3-koppaista tiisselikolpakkoa paketiksi?
takapenkit pois tietysti mutta riittääkö kantavuus?
suunnittelen täsä emännälle edullista työautoa ja alkaa nuo kolmos koppaset td:t olla jo ihan sopuhintasia kun vain sais ton veron alas
Golffista p-auto?
Valvoja: ffp jäsenet
Mielestäni tämä ei ole enään mahdollista tehdä. Vielä parivuotta sitten sai farmarista tehtyä pakettiauton, mutta nyt kun kyselin asiaa autoliikkeestä niin sanoivat jotenkin näin:
"Enään ei saa farkusta tehdä pakettiautoa, mutta jos on ennen lain(tai vastaavan) muuttumista pakettiautoksi rekistöröity, niin on laillinen."
Eli et saa rekisteriin nykyään henkilöautosta ´tehtyä pakettiautoa, jollei autonvalmistaja ole sitä niin rekistöröinyt tms. (esim ford fiestä-paku tms.. (oli kuljetus-lehdessä)) Mutta ennen laki/säännös-muutosta tehty rekistöröinti on "laillinen" -> Etsi valmiiksi rekistöröityä "henkilöpakettia".
Tälläisen kuvan sain tutulta automyyjältä kun kyselin octaviasta tehtyä pakettiautoa. Voi tietenkin olla että olen väärässä
"Enään ei saa farkusta tehdä pakettiautoa, mutta jos on ennen lain(tai vastaavan) muuttumista pakettiautoksi rekistöröity, niin on laillinen."
Eli et saa rekisteriin nykyään henkilöautosta ´tehtyä pakettiautoa, jollei autonvalmistaja ole sitä niin rekistöröinyt tms. (esim ford fiestä-paku tms.. (oli kuljetus-lehdessä)) Mutta ennen laki/säännös-muutosta tehty rekistöröinti on "laillinen" -> Etsi valmiiksi rekistöröityä "henkilöpakettia".
Tälläisen kuvan sain tutulta automyyjältä kun kyselin octaviasta tehtyä pakettiautoa. Voi tietenkin olla että olen väärässä
Kysyin tuota samaa muutama kuukausi sitten akelta ja vastaus oli että saa pakettiautoksi, kunhan tekee sen valmistajan ohjeiden mukaisesti, eli ottaa takapenkit ja vyöt ym. pois. Verohan on nykyään osittain paikkaluvun mukaan.
Ja se saako kyseisestä autosta pakettiautoa riippuu onko valmistaja tyypittänyt auton jonkun xx luokan mukaiseksi.
Ja se saako kyseisestä autosta pakettiautoa riippuu onko valmistaja tyypittänyt auton jonkun xx luokan mukaiseksi.
Käsittääkseni kaikista farmari-mallisista autoista saa tehdä pakettiauton.
Itse olen n.1kk sitten muuttanut -99 sdi polon pakettiautoksi; takapenkit pois, penkkien kiinnityspulttien reijät "tukkoon" ja turvavöiden vastakappaleet + keskivyö pois.
Vero nyt jotain reilu 60e. Ja taitaa vakuutuskin olla halvempi.
Itse olen n.1kk sitten muuttanut -99 sdi polon pakettiautoksi; takapenkit pois, penkkien kiinnityspulttien reijät "tukkoon" ja turvavöiden vastakappaleet + keskivyö pois.
Vero nyt jotain reilu 60e. Ja taitaa vakuutuskin olla halvempi.
Voisiko joku naputella tuosta tiivistelmän vaikka tuonne:
http://www.autowiki.fi/index.php?title= ... ction=edit
Niin että alussa oli ne puupenkkifarmarit, sitten penkkejä kantavuuden rajoissa 4-5 hengelle, sitten tuli sählyverkot ja nyt takapenkit kokonaan pois.
http://www.autowiki.fi/index.php?title= ... ction=edit
Niin että alussa oli ne puupenkkifarmarit, sitten penkkejä kantavuuden rajoissa 4-5 hengelle, sitten tuli sählyverkot ja nyt takapenkit kokonaan pois.
Viimeksi muokannut jmr, 27.10.2005 15:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kaikki farmarit saa, kun ottaa ne takapenkit, vyöt yms. pois. näin sanottiin ainakin katsastus asemalla, ku etsittiin akalle autoa. myös -98 renauld megane coupen saa, vaikka on lyhyt peräinen, ku ottaa penkit pois. (kaveri teki sellaisen hetki sitten) mut kaikista hatcbackeistä ei saa (esim. seat leon) siinä oli joku typerä homma että pitää olla valmistajan ilmoittanu auton 5-oviseksi ja leon on ilmoitettu 4-oviseksi... typerät lait.
siis on ja voi olla ettei lyhyes golffis piisaa kantavuus? en tiedä... kannattaa kysyä.
Ja onko rajoitusta tekeekö golf mk3 3-tai 5-ovisesta vai variantista.
siis on ja voi olla ettei lyhyes golffis piisaa kantavuus? en tiedä... kannattaa kysyä.
Tuonne wikiin voi listata mallit tai aloittaa sen listan. Tieto säilyy pidempään siellä kuin täällä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”