passatti vuotaa..
Valvoja: ffp jäsenet
passatti vuotaa..
huomasin et perkule tuloo vesi sisää. jostain vänkärin puolen takaoven välistä se taitaa lorottaa.. onko siellä joku ominaisuus vai mun yksinoikeus. en tossa pimeessä nähny et mistä se tarkkaan vuotaa, suihkin vaan silikonia tiivisteisiin
SgUgLaa kato tekstit osioista siel oli muistaakseni tohon kohtaan ohje, ellen väärin muista niin taitaa tulipellin? jostain reijistä tulla? tiivisteet näytti ehjältä mut ne taitaa olla vähän "lytyssä" pitää kattoo jos säätäs tota ovee et se istus tiukempaan, ei vaan huvita tuol räntäsateessa ruveta säätämään.suihkin taas silikonia oikein reilusti ja laitoin muovikipon lattialle ni ei homehdu koko paska.
pitää jostain riipiä uus tiiviste. tai jotenkin turvottaa tota entistä
e:
1. Ovien muovisuojat rikkoutuneet ja oven alaosassa olevat pienet vesien poistoreiät tukossa.
2. Konehuoneessa on muovilärpäkkeen alla poistoreiät vesille, jos ne ovat tukossa voi vesi ohjautua auton sisätiloihin.
3. Jos muovilärpäke vuotaa apukuskin reunasta, voi vettä päästä ilmastointilaitteen reiästä sisään, ja vuotaa puhaltimen kautta apukuskin jalkotilaan.
4. Muovilärpäkkeen alla on kuljettajan puolella bitumimaton palanen jonka alla on reikä. Tästä voi vesi vuotaa suoraan sulakkeiden päälle.
5. Vettä voi myös tulla tulipellin läpivientien kohdalta. Ne voi tiivistää esim. Sikaflexillä.
pitää jostain riipiä uus tiiviste. tai jotenkin turvottaa tota entistä
e:
1. Ovien muovisuojat rikkoutuneet ja oven alaosassa olevat pienet vesien poistoreiät tukossa.
2. Konehuoneessa on muovilärpäkkeen alla poistoreiät vesille, jos ne ovat tukossa voi vesi ohjautua auton sisätiloihin.
3. Jos muovilärpäke vuotaa apukuskin reunasta, voi vettä päästä ilmastointilaitteen reiästä sisään, ja vuotaa puhaltimen kautta apukuskin jalkotilaan.
4. Muovilärpäkkeen alla on kuljettajan puolella bitumimaton palanen jonka alla on reikä. Tästä voi vesi vuotaa suoraan sulakkeiden päälle.
5. Vettä voi myös tulla tulipellin läpivientien kohdalta. Ne voi tiivistää esim. Sikaflexillä.
vettä sisällä
Mulla sama juttu. Vettä on kuskinpuolen takajalkatilassa. SgUgLaa, löysitkö vian? Ohjeissa puhutaan muovilärpäkkeistä. Voiko joku hieman avata mitä tarkoitatte muovilärpäkkeellä? Ehkä tyhmä kysymys...
löysin lisää infoa
Surffasin Ultimate VW:n keskustelupalstalla ja löysin lisää infoa. Eräs Passatin omistaja kirjoittaa seuraavaa:
Nyt on pysynyt kuivana.
Viime syksynä tosiaan purin molemmilta puolilta, eli irroitin raitisilmasuorattimen (oikea puoli) ja ohjainboxin (vasen puoli) rungosta. Kädet oli verillä.
Raitisilmasuodattimen ja auton rungon välinen tiiviste oli sökö. Päästi vettä sieltä ilmastointikanaviin. Irroitustyö oli kyllä todella hankala, koska paikka on ahdas. Laitoin systeemin (runsaalla) sikaflexillä takaisin kasaan. Ei vuoda eikä myöskään irtoa enää.
Ohjainboxin kiinnitys runkoon oli myös löysällä. Lehtiä ja hiekkaa oli päässyt tiivisteen väliin, eikä sekään pitänyt vettä. Tästä vettä valui sähköjohtojenn seassa kuskin jalkatilaan. Tiiviste oli ehjä, joten perusteellinen puhdistus ja kunnolla paikalleen kiristys auttoi vasemmalla puolella.
Loppujen lopuksi kaikki hyvin. Autoon ei jäänyt tunkkaista tuoksua kun jaksoi kuivatella matot kunnolla heti silloin kun vedet sisään tuli.
Täytyykin taas kohta ottaa akku irti ja tarkistaa poistoreikä, ennenkuin vahinko uusiutuu tänä kesänä.
Eli vedenpoisto reiät akun alla olivat tukossa ja rungon ja raitisilmasuodattimen välinen tiiviste viallinen.
Nyt on pysynyt kuivana.
Viime syksynä tosiaan purin molemmilta puolilta, eli irroitin raitisilmasuorattimen (oikea puoli) ja ohjainboxin (vasen puoli) rungosta. Kädet oli verillä.
Raitisilmasuodattimen ja auton rungon välinen tiiviste oli sökö. Päästi vettä sieltä ilmastointikanaviin. Irroitustyö oli kyllä todella hankala, koska paikka on ahdas. Laitoin systeemin (runsaalla) sikaflexillä takaisin kasaan. Ei vuoda eikä myöskään irtoa enää.
Ohjainboxin kiinnitys runkoon oli myös löysällä. Lehtiä ja hiekkaa oli päässyt tiivisteen väliin, eikä sekään pitänyt vettä. Tästä vettä valui sähköjohtojenn seassa kuskin jalkatilaan. Tiiviste oli ehjä, joten perusteellinen puhdistus ja kunnolla paikalleen kiristys auttoi vasemmalla puolella.
Loppujen lopuksi kaikki hyvin. Autoon ei jäänyt tunkkaista tuoksua kun jaksoi kuivatella matot kunnolla heti silloin kun vedet sisään tuli.
Täytyykin taas kohta ottaa akku irti ja tarkistaa poistoreikä, ennenkuin vahinko uusiutuu tänä kesänä.
Eli vedenpoisto reiät akun alla olivat tukossa ja rungon ja raitisilmasuodattimen välinen tiiviste viallinen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 26 vierailijaa