Pakosarja poikittaiseen 1.8t:oon (k04:lle)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

Pakosarja poikittaiseen 1.8t:oon (k04:lle)

ViestiKirjoittaja Teemu M » 17.10.2005 9:36

Olen hommaamassa tohon S3:een pakosarjaa alkup. tilalle. Onko kokemuksia mistä kannattais hommata?

Tossa on muutamia mihin oon netissä törmänny...

Linkki1
Linkki2

Mielipiteitä noista? Noi näyttäis olevan erilaisia, et kumpi niistä kävis tähän? Noitten tekstien mukaan toi Linkki2:n viimeinen on TT225:een, mut eikö se pitäis käydä tähänkin...

Linkki1

Kuva

Linkki2

Kuva

Tarkoituksena olis hommata sarja mihin sopii k04 vakiopaikalle ja päivittää siihen sitte jossain vaiheessa turbo ATP:n K04 Eliminatoriin mikä pitäis sopia vakiopaikalle. Eipä sitte tarvi alkaa miettimään uusia imuputkia ja downpipeä ja säästää siinäkin muutaman juuron...ja ilmeisesti toi alkup. sarja ei mikään huippu oo, et saattais siinä sitte jotain vaikutusta olla k04:llakin.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 19.10.2005 11:31

Olisko kellään tästä tietoa? Sen veran oon tässä nettiä surffannu ja eri vaihtoehtoja katellu, et luulisin ton linkki2 vaihtoehdon olevan sopivan, vaikka tossa linkki1:ssä kyllä lukee S3.

Onko joku portannut vakiosarjaa, et minkä verran suuremmaks noita kanavia vois saada siitä?

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 19.10.2005 13:57

Yksi S3 vakio pakosarja on portatettu ja laitettu kk04 kanssa 1.8T pannuun. Osta vaikka varaosa tiskiltä S3:en vakio pakosarja ja porttaa se. Kyseisessä laitteessa oli kyllä silti ahdin, pakosarja, suuttimet, downpipe ja öljyputket vakio S3:sta, että koko paketti sopii aina paremmin paikalleen kuin "osista" kasattu.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 19.10.2005 15:01

Onko tuommonen S3-vakiopakosarja kovasti erilainen kun muun 1.8T:een? Vaikka sen porttaa, niin ei sillä vielä kuuhun mennä, mikäli se on sellainen kuin luulen sen olevan.

Katso myös www.ht-tune.com . Vai oliko nuo HT-tunen mallit niitä kiinaversioita?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.10.2005 15:03

Löytyskö tuolta jotai sopivaa?

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 19.10.2005 18:38

Oli tollanen S3:sen pakosarja irtonaisena ja voi jumalauta mikä viritys. Ehkä se jossain 2000rpm kohdala hönkii "hyvin", mutta ei sen jälkeen. Eli vakio ahtimella toi varmasti vääntöä antaa.
Kanavat ensin aivan ylikokoiset kanteen nähden(+3mm), 3cm kannen jälkeen pieneni yli sentillä ja vähän sen jälkeen suureni takas. Ja sitten lopuksi vielä ahtimen laippa missä on about yhden kanavan kokonen reikä. Eli suureni-pieneni-suureni ja vielä pieneni. Porttauksellahan noihin saa jonkin verran lisää henkitystä, mutta jos kerran sitä eliminaattoria olet laittamassa niin vaihda pakosarja(vaikka omaa kokemusta ei olekkaan).

Ja S3 ja TT(quattro):n koneet, pakoputket ja voimansiirrot on samat. Eli pakosarjatkin käy 1:1.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 20.10.2005 8:32

Eli ilmeisesti lähden sitte sille linjalle, et alan jostain hommaamaan uutta sarjaa...

Mahtaiskohan olla paras teettää uus sarja jossain pajalla ja millaista hintaa ne mahtaa tollaisella työllä pitää? Onko joku teettäny uutta pakosarjaa 1.8t:oon, et millä pajalla mahtaa olla kokemusta noista?

Aattelin vaan, et jos alan tilaamaan jenkeistä 500 taalalla+tulleilla+rahtikuluilla uutta sarjaa mikä hyvällä tuurilla on vielä ihan paska, niin hyvä olis jos saisin hommattua lähempää.

ATP:ltä kyselin jo pari kuukautta sitte sitä Eliminatoria ja sillon kuulemma ilmestyminen kestää pari viikkoa. Ei vieläkään kuulu ja mahtaakohan koskaan ilmestyäkään. No sitten ainakin olis pakosarja valmiina jos joskus sellanen turbo putkahtaa tehtaalta ulos...

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 20.10.2005 9:31

Teemu: kannattaa tiedustella Karalalta niitä eliminaattoreita. Ei tosin ihan vielä taida Mikallakaan olla myynnissä, mutta tuskin niitä muualtakaan saa ennen kuin sieltä.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 20.10.2005 9:51

Joo täytyy kysellä siltä ja ohjelmankin hän sais tehdä myös...Tekeekö muuten Karala noita ATP:n turbopakettien ohjelmia, kun siellä sivuilla puhutaan "Mika Tuned Software":sta?

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 20.10.2005 13:35

Karalahan ilmeisesti kävi vähän tviikkaamassa atp:n ohjelmia?

Soita tosta pakosarjasta promoon/revolle. Ainakin oli valmis tohon yhteen s3 mosaan tekemään pakosatsin.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 20.10.2005 13:42

ATP:n sivuilta:
We are proud to announce our partnership with Turbotec chip tuning company to develop the next generation of software to compliment our innovative line of turbo hardware for the VW/Audi vehicles. Turbotec (headquartered in Finland) is headed by Mika Karala who is well versed in the area of ECU remapping for European vehicles, and carries many years of experience. Turbotec has been in the tuning business for over a decade, serving many winning race teams in Europe. Turbotec is equipped with the state of the art facilities and tools to properly develop and test high performance ECU programming. ATP will transition immediately over to the “Mika Tuned” ECU programming beginning with the code currently being developed for our new “K03/K04 Eliminator” product line. We are excited to have this quality software provider on board to help us provide turnkey turbo solutions for our customers. Look for the "Mika Tuned" logo on up coming releases of our software.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa