Kytkinkö paskana?
Valvoja: ffp jäsenet
Kytkinkö paskana?
Kuuluu kamala ääni kun on vaihtanut vaihdetta ja päästää kytkintä ylös. Siis nimenomaan siinä vaiheessa kun kytkin alkaa ottamaan kiinni. Sama kun tekee vaikka moottorijarrutusta ja laittaa pienempää silmään, niin taas mitä enemmän on kierroksia ja nostaa kytkintä, niin sitä enemmän "vinkuu". Mikä tätä autoa vaivaa? Kenties painelaakeri, kenties vaihdelaatikko. Josko muillakin olis ollut samaa vaivaa!?!?
Kytkin voi perjaatteessa olla hajalla kahdella tavalla: joko se ei irrota tai sitten se luistaa. Jos se ei irrota, niin vaihteita voi olla vaikea saada silmään, silloin vika on muualla kuin itse levyssä.
fface: kokeileppa luistattaa kytkintä esim. yrittämällä lähteä kakkosella paikaltaan. Kuuluuko ääntä?
fface: kokeileppa luistattaa kytkintä esim. yrittämällä lähteä kakkosella paikaltaan. Kuuluuko ääntä?
Jos kytkin ei "irrota" niin itse lähtisin ensin etsimään vikaa muualta kuin levystä tai asetelmasta. Jos nestevälitteinen niin ilmaa järjestelmässä tai jotain vuotoja kenties? Vaijeripelissä varmaan auttaa sen vaijerin kiristys.
Tarkemmin kun muisteli niin eihän se rautalankasokka sitä painelaakeria pitänytkään.
Tarkemmin kun muisteli niin eihän se rautalankasokka sitä painelaakeria pitänytkään.
Jos kytkin ei "irrota" niin itse lähtisin ensin etsimään vikaa muualta kuin levystä tai asetelmasta. Jos nestevälitteinen niin ilmaa järjestelmässä tai jotain vuotoja kenties? Vaijeripelissä varmaan auttaa sen vaijerin kiristys.
Ei pidä välttämättä paikkaansa. Itse jouduin tekemään kytkinremontin
uusiksi, kun uusi kytkinpaketti ei irroittanut. Vika löytyi motonetin
kytkinlevystä, yksi niitti oli jotenkin oudosti löysässä..
Minulla hajoaa kytkin epäsäännöllisesti, mutta usein. Toissa kerralla hävisi veto, kun VW:n vaihtokytkimestä lähti niitit. Viime kerralla oireena oli se, että vaihteita ei lopulta saanut päälle. Joku tuntematon osa oli mennyt kytkinlevyn väliin. Olisikohan se tuntematon osa ollut sitten joku edellisen kytkimen niiteistä. En ole jaksanut vanhoihin osiin enempää perehtyä, vaan kassan kautta olen lähtenyt taas uutta kytkintä rikkomaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”