1.8 VVT Koneen ahtopaineita?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

LEMMY
-
Viestit: 27
Liittynyt: 11.10.2005 9:24

1.8 VVT Koneen ahtopaineita?

ViestiKirjoittaja LEMMY » 11.10.2005 9:34

Olisin kiinnostunut APR, BSR, MTM, REVO ohjelmointien käyttämistä ahtopaineista. Jos jollain olis tietoa?

Ja kyseessä siis Seat Leon 1.8 VVT 132 kW moottori.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 11.10.2005 9:40

tsori, olin siinä mielentilassa(muistin) että tuolla olisi ollut painelukemiakin.
Mitä itse noita seuraillut niin välillä 1.2-1.5 ovat olleet.
Muut tietävät vastatkoon tarkemmin noihin asioihin
Viimeksi muokannut Warmaster, 11.10.2005 10:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

LEMMY
-
Viestit: 27
Liittynyt: 11.10.2005 9:24

ViestiKirjoittaja LEMMY » 11.10.2005 9:55

Joo olen noi lastutusjutut kyllä lukenut. Mutta niissä puhutaan aina vaan tehoista ja kiinnostaisi nimenomaan ne eri valmistajien käyttämät paineet.

Victor
ffp jäsen
Viestit: 1033
Liittynyt: 21.7.2003 15:03

ViestiKirjoittaja Victor » 11.10.2005 11:10

Oisko mitään, jos kysyis suoraan Doc-powerilta, Lms:ltä ja Pro-molta? Tarkkoja lukemia ei ole tiedossa, mutta tämmönen mututeoria on et REVO:lla korkeimmat, sit APR ja BSR/MTM...

petrij
-
Viestit: 60
Liittynyt: 23.8.2003 14:54

ViestiKirjoittaja petrij » 11.10.2005 19:13

voisikohan olla samaa luokkaa kuin Golffin 03' 1.8 turbossa? Elikkäs itellä ottaa sellasessa Revolla 1.5bar@210hp.

Jayk
-
Viestit: 39
Liittynyt: 29.3.2004 18:53

ViestiKirjoittaja Jayk » 11.10.2005 21:25

mulla oli leon 1.8T:ssä Revolla paineet 1,2-1,5 bar.... 210hv/310nm

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 11.10.2005 23:02

MTM: piikki noin 1,4 jatkuvaa noin 1,2 ilmakehää ylipainetta imusarjassa

LEMMY
-
Viestit: 27
Liittynyt: 11.10.2005 9:24

ViestiKirjoittaja LEMMY » 12.10.2005 8:17

Kiitoksia tiedoista. Auto ollut vasta vajaan viikon, niin ei sitä heti viitsi alkaa kiusata. Jos kesään asti jaksais odottaa.

repo
-
Viestit: 194
Liittynyt: 12.8.2003 10:36

ViestiKirjoittaja repo » 12.10.2005 14:16

APR ahtaa piikkiä reilu 1,2 ja jatkuvaa 0,9-1,0bar

LEMMY
-
Viestit: 27
Liittynyt: 11.10.2005 9:24

ViestiKirjoittaja LEMMY » 12.10.2005 14:42

No toi kuulostaa järkevältä tasolta pitemmän päälle. Ja sais sit vaiks talveks vakkarisäätimestä vakioks.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 12.10.2005 15:36

itsellä lastu by karala 1.2 piikkipainetta 1.0 jatkuvaa 197hp/300nm näyttäs penkki paperi... karala sano ettei kannata tuota 1.2 piikkiä ylittää, jos haluaa että vakio turbo kestää pitempään

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 12.10.2005 21:12

Ja sais sit vaiks talveks vakkarisäätimestä vakioks.

Ja taas pitää ihmetellä ääneen että miksi ihmeessä?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 12.10.2005 22:26

Tero_V: (näppärää muuten ottaa samanlaisia nimimerkkejä)

AEB moottori ja tuollainen sähkökaasulla ja VVT:llä varustettu 1,8T moottori ovat varsin pitkälle täysin erilaisia moottoreita. Yhteneviä tekijöitä ovat sama iskutilavuus ja sylinterimäärä. Siksi myös erilaiset ahtopaineet.

makesa
-
Viestit: 11
Liittynyt: 31.3.2005 12:05

ViestiKirjoittaja makesa » 13.10.2005 9:57

Mitä käytännön eroja noissa moottoreissa muuten on? Omassa audissa on ARX ja lastun valinta myös käynnissä. Miten nuo erot vaikuttavat lastutukseen ja esim saataviin tehoihin/vääntöihin?

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 13.10.2005 14:29

on sentään pieni ero nimimerkissä :)

Tero_V: (näppärää muuten ottaa samanlaisia nimimerkkejä)

AEB moottori ja tuollainen sähkökaasulla ja VVT:llä varustettu 1,8T moottori ovat varsin pitkälle täysin erilaisia moottoreita. Yhteneviä tekijöitä ovat sama iskutilavuus ja sylinterimäärä. Siksi myös erilaiset ahtopaineet.


nyt olen tuotakin tietoa viisaampi, sori että sekoilen.

Spadde
-
Viestit: 26
Liittynyt: 7.3.2005 23:47

ViestiKirjoittaja Spadde » 14.10.2005 0:02

Mitä käytännön eroja noissa moottoreissa muuten on? Omassa audissa on ARX ja lastun valinta myös käynnissä. Miten nuo erot vaikuttavat lastutukseen ja esim saataviin tehoihin/vääntöihin?


http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=32752&highlight=moottorikoodit

Itse olen käsittänyt että pelkällä moottorikoodilla ei juuri tehoja ennusteta, koska koneet on yksilöitä vaikka samanlaisia ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 31 vierailijaa