Aktiivi Subbareista kyselyä

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

parkkinen
-

Aktiivi Subbareista kyselyä

ViestiKirjoittaja parkkinen » 11.10.2005 23:02

Tästä asiasta täällä ei juuri olla puhutta ja muualtakaan ei mielipiteitä pahemmin löydy.

Mitä mieltä olette aktiivi subbareista? Näyttäisi olevan nopea ja siisti kytkeä autoon ja helposti piilotettavissa. Vertailu on huono mutta soiko autoon tarkoitettu Esim. Pioneer TS-WX22A aktiivi paremmin kuin tietokonekaijuttimien subi esim. Logitech z640.

Lehtisalaattia... Siis johtosekamelskaa kuullemma noissa autojen aktiivisubeissa tulee. Tahtoisin vaan tietää miten eroaa normi subien kytkennästä. Tekeekö näillä laitteilla yhtään mitään? Huomaako sitä basson lisäystä. En tiedä kenelläkään aktiivi subia autossa.

Odu
-

ViestiKirjoittaja Odu » 11.10.2005 23:24

Moro. Mulla on autossa pioneerin aktiivisubbari. En olis sellasta kyllä missään
nimessä menny ite ostamaan, vaan se oli autossa valmiina. Se ei vaikuta
edes noin hyvältä kun toi TSWX22A.

Mulla se subi on vararenkaan sisällä. Toi subbari on oikeestaan aika
täydellinen mun tarkotukseen. Subbarin vaikutuksen kyllä huomaa varsin
hyvin, ja se täydentää äänentoistoa mukavasti, kuitenkaan olematta mikään
amisvehje. Omaan kuunteluun toi on mun mielestä erittäin hyvä. Eri asia on
sitten se, jos sä haluat että viereisissä taloissakin kuullaan se basso.

Kun tollanen kerran tuli valmiina, mulla ei ole mitään tarvetta hankkia mitään
ns. "kunnon subbaria". Eli ajaa asiansa maltillisessa bassontoistossa.

(Yritin googlella löytää sen vehkeen mikä mulla on, muttei osunut nopeasti
katsottuna silmään. Postaan huomenna sen mallin jos muistan.)

H. Jormalainen
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.10.2005 23:30

Aktiivilaitteissa on valinnan varaa niin vähän että eipä niitä juurikaan harrastella. Niitä ei kumminkaan löydy juuri omaan tarpeeseen sopivia.

Erillisosista saa haluamansa lopputuloksen ja laitteet saa halutessaan integroitua autoon hyvinkin.

Mutta tietokoneen subbari on tarkoitettu isompaan tilaan kun autolaitteet ja sen takia toisto ei välttämättä ole autossa kovin hyvän kuuloinen.

Mutta melkein mikä tahansa subwoofer on parempi kuin ei subwooferia. Ja hinta/laatu-suhde on todennäköisesti parempi kun valitsee hyvistä osista subwooferinsa sen sijaan että tyytyisi johonkin aktiivisubbariin. Varsinkin jos äänenpainetta haluaa vähän reilummin.

parkkinen
-

ViestiKirjoittaja parkkinen » 11.10.2005 23:34

odu

Muistan kyllä tuon kiekko subin pioneerilta ja sellaista joskus ihmettelinkin. En mie juuri mitään amisluukutusta tahdokkaan. Sellainen jo ärsyttää, mutta jos päästään edes lähelle tietokone subbrien tasoa nin olen tyytyväinen. Pitää kysellä ja katsoa missä voisi testikuunnella sellaista autossa.

H. Jormalainen

Kaikki on vaan laiskuudesta kiinni. Olen vetänyt verhoilun sisään jo RCA johdot yms ja bitumimatolla vuorannut sieltä täältä. On vaan laiska ja ei jaksaisi vaivautua noiden koteloiden kanssa. Puhdas laiskuus on kyseessä. Ellei sitten ole valmista koteloa joka mahtuisi penkin alle :) Aikoinaan tästä kyselinkin ja sain neuvoja. Ei vaan jaksa alkaa väsäämään. 6-8 tuumainen subi ja pikku boksi penkin alle tai taakse. Putkibassokin voisi käydä, jos niillä mitään tekee. Siinä ei tarvitsisi ainakaan koteloa väsätä.

weasel
-

ViestiKirjoittaja weasel » 12.10.2005 2:14

Ainakin Blaupunktin 8000 akt. basso on asiallinen, hintaa mokomalla 159eur.. ja voin suositella. Eihän nuo mitään äänenpaine tykkejä ole, mutta eivät ole sen hintaisiakaan. Ts. vakiokaiuttimien toiston ruudittajaksi oiva valinta.

tepi
-

ViestiKirjoittaja tepi » 12.10.2005 16:00

Jiisimulan kanssa samalla linjalla, ostin kanssa ton blaukkarin aktiiviboxin ja omiin tarpeisiin täysin riittävä. Kuten jo tuli selväksi, niin painetta näillä ei saa, mutta tukevuutta "alapäähän", heh, kyllä. Omani bongasin huutonetistä ja hintaa kertyi raastavat 65€.

Jarppa83
-

ViestiKirjoittaja Jarppa83 » 12.10.2005 22:46

Omassani on joku vanhempi velocityn aktiivi. Muistaakseeni siinä on kaksi 8 tuumaista elementtiä. Omaan tarpeeseeni täysin riittävä, eikä vie liikaa tilaa. Ei ole tietenkään mikään paine tykki mutta toistaa kuitenkin alemmat taajuudet jonne erillissarja ei yllä.

Hepokatti
-

ViestiKirjoittaja Hepokatti » 12.10.2005 23:18

Itselläkin oli Octavian takakontissa tuo Blaupunktin 8000. Olin todella tyytyväinen kyseiseen vekottimeen. Eihän se mikään tykki ollut, mutta helppo asentaa ja omiin tarpeisiin se toi ihan tarpeeksi melua.

Tarkoitus olisi laittaa se nyt tohon uudempaankin kulkineeseen kiinni, kunhan vain saisi aikaiseksi.

parkkinen
-

ViestiKirjoittaja parkkinen » 13.10.2005 2:16

Kiitoksia mielipiteistänne ja uhraamastanne ajasta. Kyllä kai sitä uskaltaa tollaisen laitteen sitten ostaa :) Pitää tarkistaa vain mitat tuosta laitteesta. Kerta laitteen ääni riittää teille niiin varmasti tulee riittämään sitten minullekkin. Pitääpäs tarkistaa hinta politiikka Jyväskylän alueelta.

ODsb 8000A Näyttää kuvassa aika jumbolta. Veikkaisin kyllä, ettei mahdu penkin alle. Tiedä sitten. ODsb 5000 näyttäisi jo sellaiselta joka mahtuisi jonnekkin.

Harri K
-

ViestiKirjoittaja Harri K » 19.5.2006 8:34

Olisikos uusia mietteitä/kokemuksia noista eri aktiivisubbareista? Varsinkin Blaukkarin ODsb 8000A:sta?

weasel
-

ViestiKirjoittaja weasel » 19.5.2006 11:18

Hyvä se Blaukkari on hintaan nähden..

Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”