III Golfin tekniikkamuutoksista ??

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

HeikkiH
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.1.2005 2:13

III Golfin tekniikkamuutoksista ??

ViestiKirjoittaja HeikkiH » 8.3.2005 13:21

Jos nykyisen 2.0 8-venttiilisen koneen ja laatikon vaihtas 16-venttiiliseen koneeseen ja laatikkoon, ni oisko tarvetta tehdä/vaatiiko mitä muutoksia katsastukseen... voisko joku vähän informoida asiasta, kiittäen...
Viimeksi muokannut HeikkiH, 8.3.2005 14:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 8.3.2005 13:39

Eteen 280mm jäähdytetyt levyt

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 8.3.2005 13:54

8V GTI:ssä pitäisi olla jo valmiina sellaiset.

HeikkiH
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.1.2005 2:13

ViestiKirjoittaja HeikkiH » 8.3.2005 15:19

onks tietoo onko tehty/rakenneltu III golfeja G60-tekniikalla... ja meinasitteko, että riittäs pelkästään etulevyjen vaihto (mikäli tarvii, kyllä siellä mulla ainaki jotku "tuuletetut" pyörii... ja helvetinmoinen ongelma on noitten käsijarrujen kans...jumii ne linkut koko ajan vaik purettu ja putsattu... auttasko joku korjaussarja...??
Viimeksi muokannut HeikkiH, 8.3.2005 15:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.3.2005 15:20

On vähän arvailua mutta päästönormien takia voi olla mahdoton saada rekisteriin.

HeikkiH
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.1.2005 2:13

ViestiKirjoittaja HeikkiH » 8.3.2005 15:25

...mites noi päästöjutut sit menis...kyseinen auto ois KATilla -92...jos polttoaineensyöttöpuoli ja "poistopuoli" tulis siitä 16-V... ongelmiako??

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.3.2005 15:31

Kompa taitaa olla siinä että tota moottoria ei oo ollu kolmoskorissa joten päästöistä ei saa tarvittavaa todistusta ellei mittauta ite ja se on vähän kallista.

HeikkiH
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.1.2005 2:13

ViestiKirjoittaja HeikkiH » 8.3.2005 15:35

juu... Jomalainen varmaan puhuu nyt tosta g60-tekniikan laitosta ?
Mä ajattelin että ei kai päästöjutuista tule ongelmaa kun sen 16V-tekniikan laittas tohon 2.0 8V tekniikan tilalle ?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.3.2005 15:38

Juu!

Toi vakiotekniikan laitto pitäis olla ihan läpihuutojuttu kunhan ei mee prosentit yli.

HeikkiH
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.1.2005 2:13

ViestiKirjoittaja HeikkiH » 8.3.2005 15:46

Mitäs mieltä oisit ku kaveri saattas myydä "edullisesti" oman Oetingerin 16V pannun, se on sillä I koppasessa golfissa, n. 200Hp ja laatikko ois kitkalukolla...
Mitä sä olit mieltä noista etulevyistä. Onko 8V:ssä ja 16V:ssä samankokoset tuuletetut?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.3.2005 16:30

Jos ne on viispulttiset niin sitten suurella todennäköisyydellä ne olis samat.

Ja vanhemman koneen laitto uudempaan koriin on suurin ongelma jos vanhassa koneessa on liian suuret päästöt. Tai jos muuten siitä ei saada todistettua pieniä päästöjä.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 8.3.2005 16:51

Kolmoskorinen k-jetillä...Kuva

HeikkiH
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.1.2005 2:13

ViestiKirjoittaja HeikkiH » 8.3.2005 17:02

Onhan ne viispulttiset... mikä ois oikee instanssi (sais varmat faktat) kysellä noi vaadittavat muutokset kun nyk. III-koppanen 2.0 8V gti:n tekniikka vaihdetaan 16V-tekniikkaan, ni ei tarttis kirjotella useita kertoja....

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.3.2005 17:28

varmaan merkkiliikkeen/maahantuojan eroavaisuustodistus vai mikäs se on nimeltään.

HeikkiH
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.1.2005 2:13

ViestiKirjoittaja HeikkiH » 8.3.2005 21:31

...joo kiitos Juicellekin... Tarkotus oli kysellä lähinnä mitä muutoksia joutuu yleensä tekee. Tartteeks tankki ja p-a pumppu ottaa myös 16V-tekniikan mukaan... ja käykö vetarit tosta vaan heittämällä... ja onko 8V laatikossa eroja tohon 16V, entä kytkin?

Lahtis
-
Viestit: 1190
Liittynyt: 29.6.2004 18:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lahtis » 9.3.2005 14:39

eihän se 16venasen kytkin oo vaijerilla? eli joutuu ilmeisesti kikkailemaan

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 9.3.2005 16:51

Uudemmissa on sama laatikko molemmissa

Zam
-
Viestit: 28
Liittynyt: 25.9.2005 18:25

ViestiKirjoittaja Zam » 30.9.2005 23:23

Löytyyköhän kokemuksia näiden jommankumman GTI:n (8v tai 16v) ahtamisesta? Kestäävätkö? Onko noiden alakerrat miten samanlaiset? Ei oo mun silmään osunut suuresti tietoa, söörtsilläkään. Lisäksi vuosimallien väliset erot kiinnostais, jos nyt on paranneltu jotain heikkoja kohtia.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 1.10.2005 11:35

Ei niitä kannata suomessa ahtaa juuri noiden päästöjen takia. Se päästömittaus kun on pyöreästi sen tonnin per kokeilu kerta.

Jos sen ahtimen sinne pellin alle haluaa niin ainoa järkevä vaihtoehto on täydellinen 1.8t tekniikka ja hakee siihen vw:ltä päästölapun muutamalla satasella.

Zam
-
Viestit: 28
Liittynyt: 25.9.2005 18:25

ViestiKirjoittaja Zam » 1.10.2005 12:57

Kiitos. Tuo 1.8T olikin vähän mielessä jos ahdinta haluaa. Mikäs ton 8v koodi on? Kun 16v on ABF. Mistä vuosimallista laatikot on samat?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

levyt

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 1.10.2005 13:43

ittellä ainaki 8v gti:ssä 288x22 levyt ... eli samankokoset ku 16v ja vr6

Lahtis
-
Viestit: 1190
Liittynyt: 29.6.2004 18:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lahtis » 1.10.2005 19:39

koneen koodi on 2E siis toi 8vent

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 1.10.2005 20:34

^tai esim. AGG, vuosimallista riippuen

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 1.10.2005 23:34

10/94 alkaen ADY... ja kasiveestä oli kyse.

Mistä vuosimallista laatikot on samat?


Ymmärtääkseni 8-venasissa on tuo "kankilaatikko" (020) ja 16 veessä "vaijerilaatikko" (02A).


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa