KW variante 1 vs 2
Valvoja: ffp jäsenet
KW variante 1 vs 2
Kait variante 1 on sama korkeussäätövara kuin variante 2?
auto on vw golf4 variant
auto on vw golf4 variant
kw:n kotisivut
coil over variant1 inox: lowering(F/R)mm
Golf IV Variant (front wheel drive) 05/99-(1J) 35-65/35-65
coil over variant2 inox
Golf IV Variant (front wheel drive) 05/99-(1J) 35-65/35-65
Eli näyttäis olevan...
coil over variant1 inox: lowering(F/R)mm
Golf IV Variant (front wheel drive) 05/99-(1J) 35-65/35-65
coil over variant2 inox
Golf IV Variant (front wheel drive) 05/99-(1J) 35-65/35-65
Eli näyttäis olevan...
Kannattanee tutustua valmistajan aineistoon
Itsellä V2 ja säädöt tehtaan asetuksissa ja sopiva noin, melkeisn sanoisin et tuo 2 on turhaa jos ei pidä autoa kuin 2-3vuotta (15-20tkm/vuosi) tai jos ei nyt välttämättä halua säädellä esson pihalla/radalle mennessä alustaa.
Toki itsellä ei ole kokemusta eroaako 1 joten tehdasasetuksesta.
Taitaa suurimmalla osalla vielä olla niin et omistajalla ei oo harmainta hajuakaan mitä tuolla säädöllä oikeesti tehdään ja siksi säädetään se heti alussa täysille.
Toki itsellä ei ole kokemusta eroaako 1 joten tehdasasetuksesta.
Taitaa suurimmalla osalla vielä olla niin et omistajalla ei oo harmainta hajuakaan mitä tuolla säädöllä oikeesti tehdään ja siksi säädetään se heti alussa täysille.
Toki itsellä ei ole kokemusta eroaako 1 joten tehdasasetuksesta.
Tuo olis aika kiva tietää.
Itsellä on alla Spaxin vakiota lyhyemmät tolpat ulosjouston säädöllä. Olen pyöritellyt säätöä laidasta laitaan ja ero on todella suuri. Korkeussäätöä siinä ei ole. Jäykimmillään auto menee kuin kiskoilla ja löysimmillään se keinuu selkeästi. Käytettynä nuo ostin ja muutaman kympin maksoin.
Oman auton heikoin kohta taitaa olla jouset, kovaa kyytiä oli säädöt tolpissa missä asennossa vaan. Tässä olenkin pähkäillyt mitä asialle oikein tekisi. Ens kuussa olisi taas katsastus, joka paljastaa ainakin tolppien kunnon sen osalta, että kannattaako esim. pelkkien jousien vaihto vai meneekö molemmat uusiksi.
Mitkä jouset olisivat hyvät? Nuo tämänhetkiset myytiin käytettynä minulle Eibach-merkkisinä, mutta eikös ne yleensä ohene kärkeä kohden? Progressiivinen? Nuo ovat tasapaksua lankaa ja näyttävät ihan samoilta kuin Lösjfors tjsp. jouset jotka Sciroccoon ostin.
Tallista multa löytys VR6 Corradon Spax jousetkin, mutta paino eroahan on G60:iin verrattuna jonkin verran. Jouset näyttävät suht uusilta ja madaltavat varmaan 60-70 mm. Tuskin ovat järkevät G60 Corradoon? Ostakaa joku..?
Kumpi vaikuttaa enemmän kyydin kovuuteen, iskarit vai jouset?
Itsellä olisi tärkeintä että kyyti olisi mahdollisimman mukavaa ja madallus noin 50 mm. En kovin paljoa tule noita rataominaisuuksia alustalta vaadittua.
Minullahan on ilmeisesti tuo variant 1 omassa corradossani ja se on kyllä todella jäykkä ja pintakova. Madallusta on sen verran että renkaan(16/215/40) ja kaaren välissä on n.2-3cm tilaa.
Tällä madalluksessa renkaat eivät ole missään tilanteessa osuneet kaariin.
Noi variant jousethan koostuvat kahdesta osasta, pehmeästä ja kovasta jousesta. Nyt tilanne on se että pehmäjousi on kokoajan pohjassa ja vain kovajousi "joustaa".
kuva jousesta
huom: kun rengas on maassa tuo sininen jousi on kasassa.
Jos autosta haluaa matalan se niin siitä taitaa tulla lähes väkisin todella jäykkä. Näin olen ainakin itse päätellyt. Pieni auto vielä korostaa tuota kovuutta, kun kori ei itsessään jousta (itselläni on vielä poikittaistuet edessä ja takana)
huh huh. tulipas sitä taas tarinoitua. =)
edit: yritin saada tekstiä luettavampaan muotoon
Tällä madalluksessa renkaat eivät ole missään tilanteessa osuneet kaariin.
Noi variant jousethan koostuvat kahdesta osasta, pehmeästä ja kovasta jousesta. Nyt tilanne on se että pehmäjousi on kokoajan pohjassa ja vain kovajousi "joustaa".
kuva jousesta
huom: kun rengas on maassa tuo sininen jousi on kasassa.
Jos autosta haluaa matalan se niin siitä taitaa tulla lähes väkisin todella jäykkä. Näin olen ainakin itse päätellyt. Pieni auto vielä korostaa tuota kovuutta, kun kori ei itsessään jousta (itselläni on vielä poikittaistuet edessä ja takana)
huh huh. tulipas sitä taas tarinoitua. =)
edit: yritin saada tekstiä luettavampaan muotoon
^tosta sen verran että mitä minä näistä ymmärrän ni toi "pehmeä" jousi kuuluu olla kasassa ku auto on maassa. sen tehtävä on vaa mahdollistaa suuri säätövara korkeudessa tämän "oikean" jousen jäämättä lyhyeksi missään tilanteessa.
levikselle sen verran että kaverin A3:sessa oli tehtaan sportti jouset ja konin iskarit, oli melko pintakova paketti vaikka madallus oli luokkaa 10-15mm ja säätö löysimmillään. piti sitä sitten madaltaa enemmän ja itsellä oli hyvät kokemukset eibachin jousista joten sellaset alle. ne madalsi noin 45mm ja oli huomattavasti paremmat, ottivat pienet kuopat huomattavasti mukavammin ja mutkaan mentäessä kallisteleminen kuitenkin väheni.
levikselle sen verran että kaverin A3:sessa oli tehtaan sportti jouset ja konin iskarit, oli melko pintakova paketti vaikka madallus oli luokkaa 10-15mm ja säätö löysimmillään. piti sitä sitten madaltaa enemmän ja itsellä oli hyvät kokemukset eibachin jousista joten sellaset alle. ne madalsi noin 45mm ja oli huomattavasti paremmat, ottivat pienet kuopat huomattavasti mukavammin ja mutkaan mentäessä kallisteleminen kuitenkin väheni.
Minkä värisiä jousia Eibach tekee? Onko se koskaan punaisia tehnyt? Ihan vaan sillä että mitkähän noi mun jouset on.
Onkohan kukaan saanut Corradoa suht alas (40-50mm )ja mukavuus tallessa? Tarkoitan tällä kaupunkiajoa. Olis kiva päästä vertailemaan noita ilman että joutuu jokaisen ostamaan itse!
Tällä hetkellä pompottaa aika typerän tuntuisesti, kun ylittää risteysaluetta jos kadussa on yhtään rengas uraa. Talvella suorastaan järjetöntä... Mulla on kuitenkin orkkis rengaskoko allakin, tosin venytettynä 8" vanteeseen.
Onkohan kukaan saanut Corradoa suht alas (40-50mm )ja mukavuus tallessa? Tarkoitan tällä kaupunkiajoa. Olis kiva päästä vertailemaan noita ilman että joutuu jokaisen ostamaan itse!
Tällä hetkellä pompottaa aika typerän tuntuisesti, kun ylittää risteysaluetta jos kadussa on yhtään rengas uraa. Talvella suorastaan järjetöntä... Mulla on kuitenkin orkkis rengaskoko allakin, tosin venytettynä 8" vanteeseen.
varma en ole tuosta sarjasta (eikä myyjäläkään ollut täyttä varmuutta).
kuva jousen merkinnästä
Ihmeellinen juttu olisi mielestäni jos tolpat ja jouset olisivat eri paria, kun kyseessä on säädettävä alusta. Mutta kuten sanoin en ole mikään expertti näissä(kään) asioissa. Pitää tutkia noita papereita tarkemmin tuossa ensi viikolla jos niistä joku kuitti löytyisi. (papareita tuli iso mapillinen auton mukana)
kuva jousen merkinnästä
Ihmeellinen juttu olisi mielestäni jos tolpat ja jouset olisivat eri paria, kun kyseessä on säädettävä alusta. Mutta kuten sanoin en ole mikään expertti näissä(kään) asioissa. Pitää tutkia noita papereita tarkemmin tuossa ensi viikolla jos niistä joku kuitti löytyisi. (papareita tuli iso mapillinen auton mukana)
Kiva tietää =)
Itsekkin olen hieman ihmetellyt tuota, kun kaikki kehuvat kw:n alustojen "pintapehmeyttä" ja itselläni on melkoinen kivireki. Voi tietysti olla että satsi on nähnyt jo parhaat päivänsä. Kilometreistä kun ei ole tarkkaa tietoa.
Eli nyt sitten Levis vaan tilaa sen var1 tai var2 satsin, niin päästään joskus vertailemaan onko parannusta tapahtunut.
Alusta on kyllä tolppien kierteiden yms. kunnosta päätellen laadukasta kamaa. Säätökin pelaa komeesti kun vain puhdistaa ja öljyää kierteet kunnolla.
Itsekkin olen hieman ihmetellyt tuota, kun kaikki kehuvat kw:n alustojen "pintapehmeyttä" ja itselläni on melkoinen kivireki. Voi tietysti olla että satsi on nähnyt jo parhaat päivänsä. Kilometreistä kun ei ole tarkkaa tietoa.
Eli nyt sitten Levis vaan tilaa sen var1 tai var2 satsin, niin päästään joskus vertailemaan onko parannusta tapahtunut.
Alusta on kyllä tolppien kierteiden yms. kunnosta päätellen laadukasta kamaa. Säätökin pelaa komeesti kun vain puhdistaa ja öljyää kierteet kunnolla.
Nythän kannattaa muistaa, että var2:ssa on siis ainoastaan _ulosjouston_ säätö. Vasta var3:ssa tulee myös sisäänjouston säätö. Ennenkaikkeahan tuo ulosvaimennuksen säätäminen vaikuttaa pyörän pysymiseen tiessä erilaisella pinnalla ja erityyppisessä ajossa, ei niinkään matkustusmukavuuteen ja kyydin pehmeyteen.
Oma valinta kohdistui var2:seen lähinnä laadukkaampien tolppien takia, ei niinkään ulosvaimennuksen säädön takia. Ja mulla ainakin oli tuossa inox linen 2-versiossa vielä Konin tolpat takana, liekö edelleen?
Oma valinta kohdistui var2:seen lähinnä laadukkaampien tolppien takia, ei niinkään ulosvaimennuksen säädön takia. Ja mulla ainakin oli tuossa inox linen 2-versiossa vielä Konin tolpat takana, liekö edelleen?
Victor on lienee aivan oikeassa tuon sisään- js ulosjouston toiminnan kanssa, mutta mielestäni tuo ulosjouston säätö pehmeäksi vaikuttaa auton käytökseen positiivisesti varsinkin huonolla päällystellä. Vai luulenko vain? Täällähän noita routaheittoja riittää. Hyvällä pinnalla (pääteillä) tuo alusta on mainio matka-ajossa.
Kyllä minustakin toi Variante 2:sen säätö tuntuu selvästi ajossa. Ite säädin aika reilusti jäykemmäksi tehdasasetuksista. Edestä ja takaa, muuten ihan hyvä ajaa, mutta ens kesäks ois tarkotus vähän "pehmentää" edestä ja takaa lisätä jäykkyyttä. Mutta vain vähän. Suosittelen Variante 2 jos autoa meinaa pitää vähän pidempään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa