Katsoin eilen läpi vikakoodit ja VAG-COM heitti seuraavat koodit:
17953 - Throttle valve controller:Malfunction P1545 - 35-10 - - - Intermittent
00670 - Throttle position sensor (G127) - 06-10 - Signal too high - Intermittent
Sen jälkeen tyhjensin vikamuistin ja kävin pienellä koeajolla. Edelleenkin kun lämmöt nousivat 90 asteen tuntumaan, niin alkoi nykiminen/tärinä ja pysähtymisen jälkeen tyhjäkäynnillä kiekat alkoivat taas humppaamaan ja lopulta ne kiekat laski niin alas että pirssi olisi sammunut, jos ei olisi kunnolla kaasutellut.
Tänään sitten katsoin uudelleen vikakoodit ja niitä tuli yksi:
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No activity P0134 - 35-10 - - - Intermittent
Joka tapauksessa nuo aiemmat vikakoodit voi johtua siitä, että putsasin n. kuukausi sitten kaasuläpän ja sen sopeutin sen ainoastaan tällä konepelti-ovi-auki -menetelmällä ja tänään sopeutin sen sitten VAG-COM:lla. Valitsin moottorin puolelta "fault codes 02" ja sitten "measuring blocks" ja groupiksi valitsin 098, joka VAG-COM:n sivujen mukaan olisi juuri tuo kaasuläpän kanava.
VAG-COM antoi seuraavat arvot: Voltage 4.440, Voltage 3.880, Idle, ERROR. Sitten valitsin "Switch to basic settings" ja hetken kuluttua arvot olivat muuten samat paitsi errorin tilalle tuli ADP OK. Menikö tämä siis oikein, kun VAG-COM:n manuskasta ei saa ihan selvää vastausta ja mikä tuo ADP tarkalleen on?
Mitä sitten seuraavaksi. Lambda vaihtoon vai jotain muuta operaatiota, sillä mieluusti pääsisin jo eroon näistä muutamista pirullisista oireista kuten nykimisestä, sammuilusta, pakoputken "rallisoundeista" ja yleisestä tukkoisuudesta?
VAG-COM:n vikakoodit ja miten jatko?
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa