Auto nykii kiihdyttäessä
Valvoja: ffp jäsenet
Auto nykii kiihdyttäessä
Elikkä auto on yhtäkkiä alkanut nykimään satunnaisesti. Se nykiminen on sellaista pientä pomppimista, tai, eh, vaikea selostaa. Joskus siihe auttaa vaihteen vaihto suuremmalle.
Mistäs tämä voisi johtua? Kone kyllä kehrää vapaalla täysin puhtaasti.
Ja "auto" on Hyundai Pony
Mistäs tämä voisi johtua? Kone kyllä kehrää vapaalla täysin puhtaasti.
Ja "auto" on Hyundai Pony
Kokeilin eilen, ja 3000-4000 alkaa tuo nykiminen, ja kun painaa kytkimen pohjaan niin se häviää.
Miten auto käyttäytyy kun kytkin luistaa?
Entä bensapumppu?
Entä jos kytkimestä pääsee ihan ina hajua hyttiin (palaa ihan vähän :) ) niin onko se heti entinen? Tuossa pari kk sitten sain siitä vähän tuoksuja ulos, mutta kerran toimi täydellisesti, unohdin sen. Kytkin toimii liikkellelähdettäessä kyllä hyvin, ottaa kiinni, niinkuin pitääkin jne.
Miten auto käyttäytyy kun kytkin luistaa?
Entä bensapumppu?
Entä jos kytkimestä pääsee ihan ina hajua hyttiin (palaa ihan vähän :) ) niin onko se heti entinen? Tuossa pari kk sitten sain siitä vähän tuoksuja ulos, mutta kerran toimi täydellisesti, unohdin sen. Kytkin toimii liikkellelähdettäessä kyllä hyvin, ottaa kiinni, niinkuin pitääkin jne.
Vittu, vaihdoin kytkimen kolmisen kk sitten. Eli sekin pitäisi olla kunnossa. Kerran vain onnistuin vähän polttamaan, ja sen jälkeen auto pelannut pari kk ihan täydellisesti. Vaihdoin siis koko kytkinpaketin. Mikä vittu tuossa sitten on? Siis kun kaasua painaa, niin ei ne tehot häviä (eli siis kun kytkin on kulunut, kone huutaa, mutta auto ei vain mene eteenpäin?). Olisiko juuri tuo bensapumppu? Hmmm, pitäisi varmaan tankata tankki täyteen, ja katsoa toimiiko paremmin...
Vaihda vaikka sytytystulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi. Tai testaa 98 polttoainetta 95 sijaan.
Kytkin ei ainakaan kahdessa edellisessä autoissa, joissa se oli loppu, aiheuttanut nykimistä. Tosiaan teki sen, että oli ikään kuin kytkinpoljin painettuna puoliksi pohjaan ja auto vaan huusi, mut ei kiihtynyt.
Kytkin ei ainakaan kahdessa edellisessä autoissa, joissa se oli loppu, aiheuttanut nykimistä. Tosiaan teki sen, että oli ikään kuin kytkinpoljin painettuna puoliksi pohjaan ja auto vaan huusi, mut ei kiihtynyt.
Syynä oli yksi tulpanjohto =) Ei saatana että pienestä on auton toiminta kiinni. Mielenkiintoisinta, että jos sen tulpanjohdon otti kokonaan irti niin sitten auto kävi 3 pytyllä, kun sen pisti niin auto kävi 3 ja puolella pytyllä. Jännite pakosti hyppäsi katkoksen yli.
Sitten toinen kysymys:
Nyt minulla ei toimi töötti. Sulakkeet tarkistin, konehuoneen että "hytin". Ohjaako tuota tööttiä joku monitoimirele mikä voisi olla rikki? Mistä helvetistä niiden kunnon voi tarkistaa?
Tottakai voi olla että joku johtokin olisi katki, mutta epätodennäköistä.
Sitten toinen kysymys:
Nyt minulla ei toimi töötti. Sulakkeet tarkistin, konehuoneen että "hytin". Ohjaako tuota tööttiä joku monitoimirele mikä voisi olla rikki? Mistä helvetistä niiden kunnon voi tarkistaa?
Tottakai voi olla että joku johtokin olisi katki, mutta epätodennäköistä.
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Ei tullut jänöä. Elikkä todennäköisesti joku rele? Tämä nyt ei ole mikään hyundai foorumi, mutta onko töötillä aina rele? Kerran sen sulake on kunnossa. Ainoat releet mitkä löysin, oli konehuoneen sulakeboksissa, ja ne olivat kaikki nimetty eikä mitään tekemistä töötin kanssa.
Sitten sen sulakeboksin vieressä on joku iso rele, missä lukee 12V ja jotain muuta paskaa, sekin se voi olla... Miten rele saadaan testattua? Ottaa sen irti, ja antaa 12V ja kuuntelee kuuluko niksutusta?
Sitten sen sulakeboksin vieressä on joku iso rele, missä lukee 12V ja jotain muuta paskaa, sekin se voi olla... Miten rele saadaan testattua? Ottaa sen irti, ja antaa 12V ja kuuntelee kuuluko niksutusta?
Tööttihän siinä oli rikki :|
Oli vain niin vittumaisessa paikassa, ettei päässyt helposti käsiksi. Autossa oli kaksi töttiä, ja molemmista napsahtanut/sulanut johdot poikki. Jos haen tarviketöötin, niin tuleeko siinä johdonpäät mukana?
Minkähintainen?
Oliko autossa tarkoituksella kaksi tööttiä, vai riittääkö yksi?
Niin, ja sain penkinlämmittimetkin toimimaan, jännite johto oli katkennut, joutui purkamaan puolet keskikonsolista pois, että löysi katkenneen kohdan. Joku oli siihen ryöstöliittimen tunkenut.
Oli vain niin vittumaisessa paikassa, ettei päässyt helposti käsiksi. Autossa oli kaksi töttiä, ja molemmista napsahtanut/sulanut johdot poikki. Jos haen tarviketöötin, niin tuleeko siinä johdonpäät mukana?
Minkähintainen?
Oliko autossa tarkoituksella kaksi tööttiä, vai riittääkö yksi?
Niin, ja sain penkinlämmittimetkin toimimaan, jännite johto oli katkennut, joutui purkamaan puolet keskikonsolista pois, että löysi katkenneen kohdan. Joku oli siihen ryöstöliittimen tunkenut.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa