60-120 km/h
Valvoja: ffp jäsenet
60-120 km/h
Oletteko kellotaneet tuota, TDI friikki "rapsautti" hiljatain enarit, tais olla 5,7s (täytyy todeta, että on selkänojat tarpeen tuossa Friikin autossa) ja ilmeisesti jokapäiväisessä käytössä tuo auto.
Itse piruuttani myös kokeilin ja aika oli n.7s, ja mielestäni tuo pasuunani ei jaloissa pyöri ns. normaali liikenteessä
Mites muilla?
(nopein mahdollinen kiihdytystapa ja suhtkoht tasainen tie)
Itse piruuttani myös kokeilin ja aika oli n.7s, ja mielestäni tuo pasuunani ei jaloissa pyöri ns. normaali liikenteessä
Mites muilla?
(nopein mahdollinen kiihdytystapa ja suhtkoht tasainen tie)
En mittaa ennen kuin saan sen 13mm nestepään ;)
Editoin ajajn sitten tänne ;)
Mites TDIFreak mittasi, videolta vai käsin ?
EDIT: ei oikein käy tuo välitys mitenkään, 3. vaihteella veto loppuu tuolla 110 km/h kohdalla ja siitä se hitaasti matelee 120km/n. 4. vaihteella taas ei jaksa lähteä oikein tuolta 60km/h kohdalta :( Mittaukset otettiin sekkarilla, työkalut kontissa, tankki täynnä, 2 henk. kyydissä.
3. vaihde 8.1 sek
4. vaihde 12 sek
Editoin ajajn sitten tänne ;)
Mites TDIFreak mittasi, videolta vai käsin ?
EDIT: ei oikein käy tuo välitys mitenkään, 3. vaihteella veto loppuu tuolla 110 km/h kohdalla ja siitä se hitaasti matelee 120km/n. 4. vaihteella taas ei jaksa lähteä oikein tuolta 60km/h kohdalta :( Mittaukset otettiin sekkarilla, työkalut kontissa, tankki täynnä, 2 henk. kyydissä.
3. vaihde 8.1 sek
4. vaihde 12 sek
Viimeksi muokannut Trompi, 24.8.2005 10:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12.3.2005 21:09
.
Tämä väli ei sovellu kyllä cdi,lle ollenkaan. Joo, sellittelyn makua.
6,7 s, joutuu vaihtamaan välillä.
noin 55-115 menee ~6 s. Eli ei kyllä pärjää sittenkään.
Täytyy kait siinä friikin passatissa sitten se väh. kaksataa hv olla.
(Mutta ei kait sitä kukaan ihan tosissaan usko, että volkkari kiihtyis mekkeriä paremmin, ajatelkaa nyt vähän !)
Nuo racedieselinkin ajat tuntuu aika kovilta.
60-100 on lähes ihanteellinen väli minun autolle kolmosella, 3,7 s.
Sitä ei ole sitten ylöspäin pyöristetty. :-)
100-160 väli 10,2 s.
Siitä nyt ehken sekunnin saa poikkeen, kunhan "hengenahdistuksen" syy selviää.
Toivottavasti racedieselin auto ei nyt ihan 520,nen ole, muuten "opetuslapsikin" tuntuu rehvastelulta. :-)
Niukka tappio molemmille.
.
Tämä väli ei sovellu kyllä cdi,lle ollenkaan. Joo, sellittelyn makua.
6,7 s, joutuu vaihtamaan välillä.
noin 55-115 menee ~6 s. Eli ei kyllä pärjää sittenkään.
Täytyy kait siinä friikin passatissa sitten se väh. kaksataa hv olla.
(Mutta ei kait sitä kukaan ihan tosissaan usko, että volkkari kiihtyis mekkeriä paremmin, ajatelkaa nyt vähän !)
Nuo racedieselinkin ajat tuntuu aika kovilta.
60-100 on lähes ihanteellinen väli minun autolle kolmosella, 3,7 s.
Sitä ei ole sitten ylöspäin pyöristetty. :-)
100-160 väli 10,2 s.
Siitä nyt ehken sekunnin saa poikkeen, kunhan "hengenahdistuksen" syy selviää.
Toivottavasti racedieselin auto ei nyt ihan 520,nen ole, muuten "opetuslapsikin" tuntuu rehvastelulta. :-)
Niukka tappio molemmille.
.
60-120kmh n. 8,3
Puutuu kolmosella jo aika paljon lopussa.
Puutuu kolmosella jo aika paljon lopussa.
Viimeksi muokannut janiba, 25.8.2005 6:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
60-120km/h 8.7s kännyn kellolla. Vain kerran kokeilin.
Edit: Nyt illalla kokeilin useita vetoja niin, että lämä tiskiin 55km/h ja kello käyntiin 60 kohdalla. Myös ilmastointi oli nyt poissa päältä. Ajat pyöri välillä 7.8s-8.2s.
Tais viikonlopun 1200 km:n ajot vähän avata paikkoja :)
Edit: Nyt illalla kokeilin useita vetoja niin, että lämä tiskiin 55km/h ja kello käyntiin 60 kohdalla. Myös ilmastointi oli nyt poissa päältä. Ajat pyöri välillä 7.8s-8.2s.
Tais viikonlopun 1200 km:n ajot vähän avata paikkoja :)
Viimeksi muokannut TDI_AFN, 29.8.2005 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
60-100km/h 4,9s
80-120km/h 5,7s
60-120km/h 7,9s
Molemmat kolmosella ja mittalaitteina ne luotettavimmat, eli känny ja oma mittaristo
Auto vakio FR TDI Ibbe. Ei puhettakaan päästä Friikin lukemiin, mutta eikai vakiolla kuulukaan
E: Otin ja kokeilin että alottaa kiihdytyksen 50km/h vauhdista ja kellon päälle 60km/h kohdilla ja ajat muuttuivat vähän.
60-100 4,0s
80-120 5,1s
60-120 7,2s
80-120km/h 5,7s
60-120km/h 7,9s
Molemmat kolmosella ja mittalaitteina ne luotettavimmat, eli känny ja oma mittaristo
Auto vakio FR TDI Ibbe. Ei puhettakaan päästä Friikin lukemiin, mutta eikai vakiolla kuulukaan
E: Otin ja kokeilin että alottaa kiihdytyksen 50km/h vauhdista ja kellon päälle 60km/h kohdilla ja ajat muuttuivat vähän.
60-100 4,0s
80-120 5,1s
60-120 7,2s
Viimeksi muokannut STA, 21.9.2005 8:11. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
testailin vag comilla.. ei oikein tunnu kolmosella vielä 60 nopeudesta kunnolla vetävän ja huomioitavaa on että nopeusmittari näyttää 80km/h ja vag com 73km/h, 120km/h mittarissa ~112km/h vag comissa.
60km/h en tajunnut katsoa.
Alla on vakiot 195 renkaat.
auto jaksaa kiertää maksimissaan ~4500 ja sitten ryytyy punarajalle 4700rpm.
VAG COMilla:
56km/h - 112km/h = 7,42sec.
56km/h - 115km/h = 8,20sec
56km/h - 116km/h = 8,98sec (maksiminopeus kolmosella)
60km/h en tajunnut katsoa.
Alla on vakiot 195 renkaat.
auto jaksaa kiertää maksimissaan ~4500 ja sitten ryytyy punarajalle 4700rpm.
VAG COMilla:
56km/h - 112km/h = 7,42sec.
56km/h - 115km/h = 8,20sec
56km/h - 116km/h = 8,98sec (maksiminopeus kolmosella)
n.10 sekkaa. alotus n.50km/h ja kello käyntiin 60 kohdalla.
Aloitin kolmosella ja vaihdoin neloselle n.100-110km/ vauhdissa.
virityksenä evry ja painoa autolla 1500kg+kuski.
4.vaihteella meni 60-120 n.11.5 sekkaa
Nyt ahtojen bleedailun jälkeen nelosella 60-120 n. 10 sekkaa hirveän jyrinän säestyksellä(kaksoismassavauhtipyörä?)
Paljon nopeemmin ei pääse vaikka alottais kolmosella...
Aloitin kolmosella ja vaihdoin neloselle n.100-110km/ vauhdissa.
virityksenä evry ja painoa autolla 1500kg+kuski.
4.vaihteella meni 60-120 n.11.5 sekkaa
Nyt ahtojen bleedailun jälkeen nelosella 60-120 n. 10 sekkaa hirveän jyrinän säestyksellä(kaksoismassavauhtipyörä?)
Paljon nopeemmin ei pääse vaikka alottais kolmosella...
Viimeksi muokannut MMM, 17.9.2005 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 503
- Liittynyt: 30.7.2003 15:43
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 503
- Liittynyt: 30.7.2003 15:43
Pitää kyllä ihan rehellisesti sanoa, että tuo mun Passatti on ihan mopo.
Siis en ymmärrä miten te saatte tuollaisia aikoja, monta sekunttia parempia. Ja melkein vakiokoneilla :|
Mulla pomppaa Passatti 7.9sek 0-60mph, ja silti jään niin älyttömästi...
Paljonko teillä on sitten nuo 0-60mph ajat ?
EDIT: Voihan muuten olla että autossa on nyt jotain hämminkiä, pitääkin huomenna käydä kattomassa g-techillä nuita aikoja, että meneekö se edes alle 10sek tuon 0-60mph :|
Siis en ymmärrä miten te saatte tuollaisia aikoja, monta sekunttia parempia. Ja melkein vakiokoneilla :|
Mulla pomppaa Passatti 7.9sek 0-60mph, ja silti jään niin älyttömästi...
Paljonko teillä on sitten nuo 0-60mph ajat ?
EDIT: Voihan muuten olla että autossa on nyt jotain hämminkiä, pitääkin huomenna käydä kattomassa g-techillä nuita aikoja, että meneekö se edes alle 10sek tuon 0-60mph :|
Gtechillä paras 0-60mph jotain 7,2 luokkaa. Kokeilin toisen vedon 60-120. Viidestäkympistä kaasu pohjaan ja kuudessakympissä kello käyntiin, aika ~7,2 sek. Eka vedolla lähtö kuudestakympistä. 100-160kmh viitosella oli ~13,5 sekuntia.
Ja tietysti melkeen vakio yks-kutonen, vaan syöttöä vähän pyöräytetty ;)
Ja tietysti melkeen vakio yks-kutonen, vaan syöttöä vähän pyöräytetty ;)
Kävin tuossa tarkistamassa puntarilapun, 1520kg oli paino, millä mittaukset on tehty.
Kyydissä 2x turvaistuin, leluja, työkalut, tankki täysi yms.
prkl, tarttis vissiin jotain tehrä :D
EDIT: Voisko tuo vaihdelaatikko jarruttaa nuinkin paljon, siitä kyllä kuuhuu jumalaton kahina, ihan kuin pääakselin laakerit olis kaput.
EDIT2: Paskat, voiman puutetta :D Olis muuten kiva jos olis lyhyet specsit koneesta, niin olisi kiva vertailla millä ne ajat on saatu.
Ja omani:
-ASV 110hp TDI
-Bosio Race suuttimet
-PD130 (GT1749VA) ahdin, 1,4bar
-Vakio dpumppu (IQ=3.6)
Kyydissä 2x turvaistuin, leluja, työkalut, tankki täysi yms.
prkl, tarttis vissiin jotain tehrä :D
EDIT: Voisko tuo vaihdelaatikko jarruttaa nuinkin paljon, siitä kyllä kuuhuu jumalaton kahina, ihan kuin pääakselin laakerit olis kaput.
EDIT2: Paskat, voiman puutetta :D Olis muuten kiva jos olis lyhyet specsit koneesta, niin olisi kiva vertailla millä ne ajat on saatu.
Ja omani:
-ASV 110hp TDI
-Bosio Race suuttimet
-PD130 (GT1749VA) ahdin, 1,4bar
-Vakio dpumppu (IQ=3.6)
-
- -
- Viestit: 503
- Liittynyt: 30.7.2003 15:43
-
- -
- Viestit: 235
- Liittynyt: 25.7.2003 20:29
superturbolle tuo 60-120 ois hyvä väli mitata, siinä on jo turbo pelissä mukana.
oma normimersu paikoiltaan ilman kunnon ahtoja kiihtyy 0-96km/h g-techin mukaan 5,8s pintaan. tuossa kiihdyttelyä nastarenkailla ja pikkusyötöillä:
Video
videolla mulla ei ollut toista hukkaporttia, joten kaasua eli syöttöä piti pienentää kesken kiihdyttelyn ettei paineet karkaa.
oma normimersu paikoiltaan ilman kunnon ahtoja kiihtyy 0-96km/h g-techin mukaan 5,8s pintaan. tuossa kiihdyttelyä nastarenkailla ja pikkusyötöillä:
Video
videolla mulla ei ollut toista hukkaporttia, joten kaasua eli syöttöä piti pienentää kesken kiihdyttelyn ettei paineet karkaa.
Kannattaisi selvittää eka se oman auton mittarivirhe esim. tienvarsilla on näitä nopeusnäyttöjä tai sitten gps tms... Ja jos vag-comilla mittaa niin tähän suhteutettuna katsoa että mitä se vag-com näyttää nopeusmittariin verrattuna koska muuten voi tulla mielenkiintoisia lukemia.
Sekkarilla tulee helposti muuten varastettua joitain kymmenyksiä pois, vag-comissa on kuitenkin hyvä puoli se että näkee kuormitusasteesta milloin talla on lyöty pohjaan.. Lisäksi sekkarilla jos mittaa niin mittaushan tapahtuu siten että tasanopeutta ajetaan ja sitten talla pohjaan ja sekkari päälle samaan aikaan eli ei lasketa niitä "turboviiveitä" pois sieltä välistä.
Sekkarilla tulee helposti muuten varastettua joitain kymmenyksiä pois, vag-comissa on kuitenkin hyvä puoli se että näkee kuormitusasteesta milloin talla on lyöty pohjaan.. Lisäksi sekkarilla jos mittaa niin mittaushan tapahtuu siten että tasanopeutta ajetaan ja sitten talla pohjaan ja sekkari päälle samaan aikaan eli ei lasketa niitä "turboviiveitä" pois sieltä välistä.
Mulla pomppaa Passatti 7.9sek 0-60mph, ja silti jään niin älyttömästi
Trombi!
Paljonko tuossa vedossa on "lentävänä" tuo 60-120 km/ h väli?
Kun minä testailin( pari vetoa) omaani, niin laitoin läpän tiskiin n.45km/h ja lennosta 60 kohdalla kello käyntiin ja kolmosella koko väli, meni kyllä "pikkasen" kiekat punaiselle
Tämän takia pitäisi topicin alussa jo selvittää miten mitataan ja tarkemmat tiedot autosta jos tarjolla. Samoin käytetty tiepätkä vaikuttaa mittaukseen yllättävän paljon: loivaa nousua / laskua voi olla vaikea silmämääräisesti huomata mutta ero voi silti olla mittauksessa tuntuva. Monesti menee nopeasti juupas/eipäs keskusteluksi tällaiset kellotuskeskustelut koska ei voi koskaan tietää miten vastapuoli on tuloksensa mitannut. Video olisi hyvä mutta jos tarkkoja ollaan niin siitäkään ei voi aina tietää jos on ajettu esim. alamäkeen ;D
Joo ei näitä aikoja kannata kovin tosissaan ottaa. Jatketaan virittelyä ja käydään sitten joskus penkissä tai 'ripillä'. ;)
Siis VAG-COMilla saa kohtuu tarkat ajat kun vetää edestakaisin muutaman kerran samalla tienpätkällä ja esittää keskiarvolukeman. Yhtä monesti tietenkin molempiin suuntiin jo heittoa on suuntien välillä.
Siis VAG-COMilla saa kohtuu tarkat ajat kun vetää edestakaisin muutaman kerran samalla tienpätkällä ja esittää keskiarvolukeman. Yhtä monesti tietenkin molempiin suuntiin jo heittoa on suuntien välillä.
Aivan!
Nämä "rykäisyt" on tosiaan noin aikoja eri testipaikkojen ja tapojen suhteen, mutta kuiteskin mikäli aikaerot useita kymmenyksiä tai/ jopa sekunti-kaks lentävänä ajona, niin antaaa se tietyn näkemyksen auton kuluista ja tehoista.
Trompin Passatti taitaa olla aika äksy peli, vaikka mies on kuin maansa myynyt :)
Kulkee se!!
Nämä "rykäisyt" on tosiaan noin aikoja eri testipaikkojen ja tapojen suhteen, mutta kuiteskin mikäli aikaerot useita kymmenyksiä tai/ jopa sekunti-kaks lentävänä ajona, niin antaaa se tietyn näkemyksen auton kuluista ja tehoista.
Trompin Passatti taitaa olla aika äksy peli, vaikka mies on kuin maansa myynyt :)
Kulkee se!!
No ei se äksy peli ole, jos kaupastaa saa parempia samanmerkin tuotteita ;) ja varsinkin jos kaverit ajelee ohi.
Mutta toivotaan, että seuraavien lumien jälkeen pistetään lukemat ihan uuteen uskoon.
PS. kyllä se kulkee kun vauhtiin saa ;) Peräkärry perässä ja siinä AAZ kyydissä, niin ei Neon 2.0 karkuun päässyt. Ja varmasti AAZ sai elämänsä kovimmat kyydit :D n.200 (kaikki ajettu tietysti suljetulla varastoalueella hautausmaan kellarissa)
Mutta toivotaan, että seuraavien lumien jälkeen pistetään lukemat ihan uuteen uskoon.
PS. kyllä se kulkee kun vauhtiin saa ;) Peräkärry perässä ja siinä AAZ kyydissä, niin ei Neon 2.0 karkuun päässyt. Ja varmasti AAZ sai elämänsä kovimmat kyydit :D n.200 (kaikki ajettu tietysti suljetulla varastoalueella hautausmaan kellarissa)
60-120km/h 6.92sek Vag-Comilla mitattuna.
Valeon lipsuva kytkin haittasi kolmosvaihteella kiihdytystä, joten piti lähteä kakkosella kiihdyttämään.
Autona Seat Toledo 1.9 tdi 81kW
-Bosio PP502 suuttimet
-11mm nestepää
-SDi imusarja
-60mm intake
-Omatekoinen hybridiahdin (VNT15/20)
Valeon lipsuva kytkin haittasi kolmosvaihteella kiihdytystä, joten piti lähteä kakkosella kiihdyttämään.
Autona Seat Toledo 1.9 tdi 81kW
-Bosio PP502 suuttimet
-11mm nestepää
-SDi imusarja
-60mm intake
-Omatekoinen hybridiahdin (VNT15/20)
Viimeksi muokannut Oltzu, 30.8.2005 11:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No laitetaas paremmat tiedot tuosta vakiolintasta ja mittauksen suorituksesta:
Mittaus tehty silmämääräisesti tasaisella alustalla ja ajettu sama pätkä kahteen suuntaan eli keskiarvotulos on varmasti aika lähellä tasaista tietä. Veto on tehty lentävänä ~@50km/h ja luntta pohjaan. Powerin laatikko sattuu just suhtkoht näppärästi tuolle nopeusalueelle eli 60km/h nopeudessa maksimi ahdot ja punarajalla on päälle 120km/h vag-comin mukaan nopeutta (Vedot tosin hyytyy meikäläisellä himpun ennen 4000rpm, kun ilmeisesti tuo pilleri alkaa ahdistamaan).
Auto on PD 130. Painoa 1462kg + kuski ja kyydissä olevat romut.
Imho ei ole mitään järkeä mittailla suorituskykyä siten että seisotaan 60km/h nopeudessa ja sitten runtataan pedaali pohjaan. Tuolloin saadaan vielä epäluotettavempia tuloksia keskenään mitä tuolla lentävällälähdöllä, koska esim. varastaminen on niin helppoa
Mittaus tehty silmämääräisesti tasaisella alustalla ja ajettu sama pätkä kahteen suuntaan eli keskiarvotulos on varmasti aika lähellä tasaista tietä. Veto on tehty lentävänä ~@50km/h ja luntta pohjaan. Powerin laatikko sattuu just suhtkoht näppärästi tuolle nopeusalueelle eli 60km/h nopeudessa maksimi ahdot ja punarajalla on päälle 120km/h vag-comin mukaan nopeutta (Vedot tosin hyytyy meikäläisellä himpun ennen 4000rpm, kun ilmeisesti tuo pilleri alkaa ahdistamaan).
Auto on PD 130. Painoa 1462kg + kuski ja kyydissä olevat romut.
Imho ei ole mitään järkeä mittailla suorituskykyä siten että seisotaan 60km/h nopeudessa ja sitten runtataan pedaali pohjaan. Tuolloin saadaan vielä epäluotettavempia tuloksia keskenään mitä tuolla lentävällälähdöllä, koska esim. varastaminen on niin helppoa
Viimeksi muokannut Puuhis, 8.12.2005 23:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tässä tarkennettuja aikoja Oltzun tuloksiin:
60-80 km/h 1.71 sek.
60-100 km/h 3.96 sek.
60-120 km/h 6.92 sek.
80-100km/h 2.25 sek.
80-120 km/h 5.21 sek.
100-120 km/h 2.96 sek.
Data mitattu VAG-COM:lla 3-vaihteella ja korjattu nopeusnäytön virhe pois eli pitäisi olla tarkkoja tuloksia. Ilman korjauksia tai käsiajanotolla nopeusmittarista saa helposti sekuntia parempia aikoja 60-120km/h välille.
Imupuolen muutosten myötä kone vetää hyvin punaiselle asti, tästä on hyvä jatkaa.
60-80 km/h 1.71 sek.
60-100 km/h 3.96 sek.
60-120 km/h 6.92 sek.
80-100km/h 2.25 sek.
80-120 km/h 5.21 sek.
100-120 km/h 2.96 sek.
Data mitattu VAG-COM:lla 3-vaihteella ja korjattu nopeusnäytön virhe pois eli pitäisi olla tarkkoja tuloksia. Ilman korjauksia tai käsiajanotolla nopeusmittarista saa helposti sekuntia parempia aikoja 60-120km/h välille.
Imupuolen muutosten myötä kone vetää hyvin punaiselle asti, tästä on hyvä jatkaa.
Viimeksi muokannut Showman, 30.8.2005 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Polo 1.4 TDI tehoboksilla vakioasetuksella (boksin valmistaja ilmoittaa 90hv)
8.8sec 80-120km/h 4vaihteella. Mitattu vag-comilla, kokeiltu sama pätkä molempiin suuntiin. Mittaus tehty siten että tasavauhtia 80km/h ja kaasu pohjaan, laskeminen aloitettu siitä kohtaa kun kuormitus on täydet eli kaasu pohjassa. Käsiajanotolla saatu samankaltaisia tuloksia.
Kyydissä 80kg testinukke ja 3/4 tankkia bensaa, noista tiedoista tietty mitään hyötyä kun en ole autoa käynyt punnitsemassa..
Eli täys mopo mutta ei ole silti jalkoihin vielä jääty kunhan tietää kenen eteen ajaa/jättää ajamatta. :)
Boksia on sittemmin hieman säädetty eli pitää katella jos saisi uudet ajat kohta. Myös 60-120km/h olisi tarkoitus mitata.
PS. kohta ihmetellään taas kun autot hidastelee ja kiihdyttelee savu putkesta tupruten suomen teillä.. ;)
8.8sec 80-120km/h 4vaihteella. Mitattu vag-comilla, kokeiltu sama pätkä molempiin suuntiin. Mittaus tehty siten että tasavauhtia 80km/h ja kaasu pohjaan, laskeminen aloitettu siitä kohtaa kun kuormitus on täydet eli kaasu pohjassa. Käsiajanotolla saatu samankaltaisia tuloksia.
Kyydissä 80kg testinukke ja 3/4 tankkia bensaa, noista tiedoista tietty mitään hyötyä kun en ole autoa käynyt punnitsemassa..
Eli täys mopo mutta ei ole silti jalkoihin vielä jääty kunhan tietää kenen eteen ajaa/jättää ajamatta. :)
Boksia on sittemmin hieman säädetty eli pitää katella jos saisi uudet ajat kohta. Myös 60-120km/h olisi tarkoitus mitata.
PS. kohta ihmetellään taas kun autot hidastelee ja kiihdyttelee savu putkesta tupruten suomen teillä.. ;)
Käsipelillä kännykällä mittasin 50km/h:sta kiihtytyksen aloittamalla jotain tämän suuntaista:
60-120
~9,5s 3. ja 4. vaihteet käytössä
~10,5s 4. vaihteella.
Auto Golf III 1.9TD + IC, syöttöjä lisätty ja omavalmisteinen ahtokara. Renkaat 195/50-15. Voisi koittaa mitata vähän tarkempia jossain syrjäseudulla rauhassa.
60-120
~9,5s 3. ja 4. vaihteet käytössä
~10,5s 4. vaihteella.
Auto Golf III 1.9TD + IC, syöttöjä lisätty ja omavalmisteinen ahtokara. Renkaat 195/50-15. Voisi koittaa mitata vähän tarkempia jossain syrjäseudulla rauhassa.
60-120km/h 3/4 vaihteilla tasavauhdista kaasu pohjaan menetelmällä keskiarvo ~11.5s
50km/h kohdalta läpi huudattamalla lähti n. sekunti pois ajasta, tosin kokeilin vain yhden vedon.. sekkarilla otettu. Pitää loggailla vag-comilla tarkemmin kun on aikaa.
4. vaihteella ei välttämättä jäis edes hirveästi koska 3:lta vaihto vie aikaa. 3:n ei riitä kuin 115km/h asti kun katkee syöttö n. 4750rpm kohilla (punaraja alkaa 4500rpm). Eikä tuonne asti edes ilkeä kierrättää kovin monesti.
Eli ei mikään raketti mutta kait ihan ok lukemat 3-pyttyseltä.. toivottavasti paikat kestää :-)
50km/h kohdalta läpi huudattamalla lähti n. sekunti pois ajasta, tosin kokeilin vain yhden vedon.. sekkarilla otettu. Pitää loggailla vag-comilla tarkemmin kun on aikaa.
4. vaihteella ei välttämättä jäis edes hirveästi koska 3:lta vaihto vie aikaa. 3:n ei riitä kuin 115km/h asti kun katkee syöttö n. 4750rpm kohilla (punaraja alkaa 4500rpm). Eikä tuonne asti edes ilkeä kierrättää kovin monesti.
Eli ei mikään raketti mutta kait ihan ok lukemat 3-pyttyseltä.. toivottavasti paikat kestää :-)
.
No Diipa.
Ei tässä nyt taida olla "hyviä tai huonoja" tuloksia.
Autot vaan kiihtyy sen mukaan, mitä niissä on tehoa.
Jos mittaat, vaikkapa vaan kännykällä rehellisen tuloksen ja vertaat sitä autolehtien tuloksiin samantehoisista (-painoisista) autoista, niin huomaat, että samat arvothan ne siellä seisoo.
Sitten sitä voit mallailla omaankin autoon.
Vähän parempi->hyvä, vähän huonompi->jotain tarttis tehrä.
Paljon parempi->ota sinivalkoiset lasit pois päästä, ja mittaa uudestaan. :-)
Keskinäisiä ei niin vakavasti täältä kannata ottaa, kun ei niin tarkasti tiedetä äijää, eikä autoa.
Auto hyvä, ihminen paha.
No Diipa.
Ei tässä nyt taida olla "hyviä tai huonoja" tuloksia.
Autot vaan kiihtyy sen mukaan, mitä niissä on tehoa.
Jos mittaat, vaikkapa vaan kännykällä rehellisen tuloksen ja vertaat sitä autolehtien tuloksiin samantehoisista (-painoisista) autoista, niin huomaat, että samat arvothan ne siellä seisoo.
Sitten sitä voit mallailla omaankin autoon.
Vähän parempi->hyvä, vähän huonompi->jotain tarttis tehrä.
Paljon parempi->ota sinivalkoiset lasit pois päästä, ja mittaa uudestaan. :-)
Keskinäisiä ei niin vakavasti täältä kannata ottaa, kun ei niin tarkasti tiedetä äijää, eikä autoa.
Auto hyvä, ihminen paha.
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 23.8.2003 19:46
Päätin testata myös omaani kun on nyt ollut vähän häikkää koneessa joten ajoin eka liikkeen autolla (sportpack) käsi mittauksella 7.20sek,
sitten omalla ilman boxia 9.0sek ja boxin kanssa 7.6sek.
Erona oli että mulla oli painoa n. 150kg edestä kamaa enemmän autossa mutta taitaapi olla tuo 4ovinen muutenkin vähän painavempi.
Ja vanteet tossa liikkeen autossa 16" kun omassa 19"
Nyt kiinnostaa se että kuinka paljon ajallisesti nuo vanteet syö aikaa koska liikkeen auto ei tuntunut yhtä ärhäkältä lähellekään 1,2,3 vaihteilla mutta yli 90km/h tuntui jatkavan sutjakammin.
No, auto menossa muukkoselle huomenna ja huoltoon tiistaina joten täytyy ottaa sen jälkeen uudet ajat.
sitten omalla ilman boxia 9.0sek ja boxin kanssa 7.6sek.
Erona oli että mulla oli painoa n. 150kg edestä kamaa enemmän autossa mutta taitaapi olla tuo 4ovinen muutenkin vähän painavempi.
Ja vanteet tossa liikkeen autossa 16" kun omassa 19"
Nyt kiinnostaa se että kuinka paljon ajallisesti nuo vanteet syö aikaa koska liikkeen auto ei tuntunut yhtä ärhäkältä lähellekään 1,2,3 vaihteilla mutta yli 90km/h tuntui jatkavan sutjakammin.
No, auto menossa muukkoselle huomenna ja huoltoon tiistaina joten täytyy ottaa sen jälkeen uudet ajat.
http://motor.terra.es/motor/pruebas/nue ... sion=14846
http://motor.terra.es/motor/pruebas/nue ... sion=13588
tuolla mitattu ~9.5s kahdesta samalla moottorilla varustetusta autosta eli kyllähän tuo näyttäisi ainakin sen perusteella linjassa olevan.. ei kyllä aavistusta miten liikkeen auto meni noin paljon paremmin, kai täällä löytyy muitakin joilla on 2.0tdi niin saadaan vertailua.. niinja miten mittasit tuon tuloksen tasavauhdista vai läpi huudattaen, käsittääkseni noi lehtien tulokset tehdään tasavauhdista yleensä..?
http://motor.terra.es/motor/pruebas/nue ... sion=13588
tuolla mitattu ~9.5s kahdesta samalla moottorilla varustetusta autosta eli kyllähän tuo näyttäisi ainakin sen perusteella linjassa olevan.. ei kyllä aavistusta miten liikkeen auto meni noin paljon paremmin, kai täällä löytyy muitakin joilla on 2.0tdi niin saadaan vertailua.. niinja miten mittasit tuon tuloksen tasavauhdista vai läpi huudattaen, käsittääkseni noi lehtien tulokset tehdään tasavauhdista yleensä..?
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Volvo S60 2.4D, 60-120kmh 6,3s taskunauriilla mitattuna, tosin täysin säätämättä uudella turbolla, suuttimilla, coolerilla ja pakoputkistolla. Palikoiden kiinnityksen jälkeen (myös parempi kytkin + viskolukko) autolla ajettu nyt 50km.
Jostain syystä ei vedä ollenkaan alle 2500rpm (alipainevuoto???), joten pakko huudattaa kakkosella ensin ja vaihtaa kolmoselle. Liimaa kyllä hienosti penkkiin :)
Viikonloppuna säätöihin jos luoja suo...
Jostain syystä ei vedä ollenkaan alle 2500rpm (alipainevuoto???), joten pakko huudattaa kakkosella ensin ja vaihtaa kolmoselle. Liimaa kyllä hienosti penkkiin :)
Viikonloppuna säätöihin jos luoja suo...
...Tarkemmin ku miettii, niin voisko olla kuitenkaan kohillaan nuo ajat. VTS Xsaralla sain 80-120km/h ajaksi 6,2s...hitaampi kuin tuo diiseli?...
STA! Mites sul noin hidas VTS on? Mulla entinen meni 4,5s / 8s / 11s ton 80-120km/h. Ei tietysti liity oikein aiheeseen mut laitetaan nyt vertailun vuoks oman Leonin arvot:
3.vaihteella 4,49s
4.vaihteella 5,19s
5.vaihteella 6,18s
Mitattu viime kesänä jolloin autolla oli ajettu vasta noin 7tkm. Pitäs nyt mittailla uudelleen...
STA! Mites sul noin hidas VTS on? Mulla entinen meni 4,5s / 8s / 11s ton 80-120km/h. Ei tietysti liity oikein aiheeseen mut laitetaan nyt vertailun vuoks oman Leonin arvot:
3.vaihteella 4,49s
4.vaihteella 5,19s
5.vaihteella 6,18s
Mitattu viime kesänä jolloin autolla oli ajettu vasta noin 7tkm. Pitäs nyt mittailla uudelleen...
STA! Mites sul noin hidas VTS on?
STA, kyllä nuo VTS:n ajat vaikuttavat hiukan huonoilta.
Jeh, ei mulla ole enää tota Xsaraa.
Edit: Otetaan näitä pensajuttuja poies kun eipä ne tänne kuulu.
Viimeksi muokannut STA, 21.9.2005 8:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BMW E46 Sedan, vm98, 320D, 225/45/17", 136hp/280nm - EGR + upsolute lastu = n.170hv/350nm.
Tulipahan sitten kokeiltua Diipan kaa, vauhtia 50km/h lämä pohjaan ja 60km/h kello käyntiin ja 120km/h pois. 5hlö kyydissä ja kaikkien (PE-LA-SU) mökkikamat kyydissä. Siinä 11s. muistaakseni. Täytyy tällä viikolla testata vielä uudemman kerran ihan silleen ilman lisäpainoja, jospas sitä vaikka alle 9s. pääsis. Menisköhän se...
Tässä muuten vastaavaa pemu keskustelua jos kiinnostaa:
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... ht=sitkeys
Edit 25.09.2005
Käytiin kokeilemassa äsken kaverin BMW 540 (pensa) automaatilla ja n.5.5s (5.47s) 60-120km/h...
Tulipahan sitten kokeiltua Diipan kaa, vauhtia 50km/h lämä pohjaan ja 60km/h kello käyntiin ja 120km/h pois. 5hlö kyydissä ja kaikkien (PE-LA-SU) mökkikamat kyydissä. Siinä 11s. muistaakseni. Täytyy tällä viikolla testata vielä uudemman kerran ihan silleen ilman lisäpainoja, jospas sitä vaikka alle 9s. pääsis. Menisköhän se...
Tässä muuten vastaavaa pemu keskustelua jos kiinnostaa:
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... ht=sitkeys
Edit 25.09.2005
Käytiin kokeilemassa äsken kaverin BMW 540 (pensa) automaatilla ja n.5.5s (5.47s) 60-120km/h...
Viimeksi muokannut TINTTI, 25.9.2005 9:58. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Kyllä toi xsara menee paljon paremmin mitä tässä on annettu ymmärtää, tai ainakin kaverin xsara. Eli olen kisannut tollasen 150hv tdi leonin kanssa kaveria vastaan. Niin 0-80km/h pysyy samassa. Sitten alkaa saavuttamaan ja kun citikka vaihtaa 3:lle jää leoni suurinpiirtein seisomaan ei mitään jakoa, vaikka mitä tekisi. Xsaran pitäisi olla vakio. Ainakaan mitään ulkoista muutosta tossa kaverin autossa ei näy. Tiedä sitten tarkemmin onko vanha omistaja jotain tehnyt?? Tolla 150tdi leonilla mittasin 80-120km/h 4.6sek.
Joku keksi ottaa bensavehkeet (xsara) mukaan vertailuun. Aika turhaa, kun disussa on kummiski lähes poikkeuksetta yli 100Nm enempi, ja laajemmalla kierrosalueella... Eilen todennettin kuinka lastutettu leon 20Vt jää lastutetulle 130hp powerdiesel golffille. Disukka menee menojaan, ei vaan voi mitään vaikka bensasssa onkin paljon enempi heppoja...
Mun pakun aika: ei mitattu mutta arviolta noin pari kuukautta, sisältäen koneen vaihdon&uuden turbon ja IC:n sovittelun :)
Mun pakun aika: ei mitattu mutta arviolta noin pari kuukautta, sisältäen koneen vaihdon&uuden turbon ja IC:n sovittelun :)
Niinno kyllä diisseli vie ainakin isommilla vaihteilla tehtävissä vedoissa yleensä koska alemmilla kierroksilla on enemmän heepoja kuin pensavehkeissä.. kyllä tolla omalla rutkullakin pärjää liikenteessä juuri sen ansiosta että esim. vitosella liikahtaa vielä siinä missä samantehoinen tai vaikka hieman tehokkaampikin bensavapari joutuu sotkemaan pienempää sisään.
muttei enempää siitä aiheesta ettei mene offtopic.
muttei enempää siitä aiheesta ettei mene offtopic.
Alavääntö tuo mukavuutta, jota dieseleissä on välillä jenkkityyliin, mutta jos halutaan kiihtyvyyttä pitää pykältää pienin mahdollinen vaihde. Tämä tarkoittaa käytännössä kierroslukua n. 3000 RPM, jolloin dieselin vääntökäyrä lähtee jo laskemaan. Ts. maksimikiihtyvyyttä haettaeesa ei dieselin alaväännöllä tee mitään.
kokeilin myös
on pojilla hurjia vehkeitä, noin diisseleiksi.
60-120 7,8sec. vaihdoin 3-4
60-120 7,8sec. vaihdoin 3-4
itellä 2,5tdi a4 tiptronic kännykän kellon mukaan näyttäis menevän 9,8 sek ... 150 heppanen siis... onko luumu...? täysin vakio tosin..
ihan ok jos oletetaan että automaatti voi viedä jonkin verran ajasta, eikä toi auto 2.5l myllyllä vissiin oo sieltä keveimmästä päästä.. lastua kehiin niin eiköhän rupee kulkeen. :)
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Vertailun vuoksi Honda civic typr-rhttp://zebustype-r.de/video/Zebu60-120_3Gang.wmv 5.6 sek
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
MB 300SE + vaparikartio, muista mahdollisista tuunailuista en osaa sanoa.
60-120km/h 2 ja 3 vaihteella (automaatti), kyydissä 2 aikuista 3 lasta. Auton omapaino 1580kg
8,6s ja ~litra pensaa :( Pitää koittaa uusiksi yksin ja pari vetoa peräkkäin.
Eihän tämä oikeastaan tänne kuuluis, kun on pensa, mutta oli laitettava, kun tuli eilen kokeiltua :)
PS.
G-tech (2 aikuista):
0-60mph = 7,8s
1/4miles = 15.8s, 89mph
60-120km/h 2 ja 3 vaihteella (automaatti), kyydissä 2 aikuista 3 lasta. Auton omapaino 1580kg
8,6s ja ~litra pensaa :( Pitää koittaa uusiksi yksin ja pari vetoa peräkkäin.
Eihän tämä oikeastaan tänne kuuluis, kun on pensa, mutta oli laitettava, kun tuli eilen kokeiltua :)
PS.
G-tech (2 aikuista):
0-60mph = 7,8s
1/4miles = 15.8s, 89mph
Ihan kuriositeettina,
G-tech näyttää sitä parempaa aikaa mitä enemmän auto kiihdytyksessä niiaa. Maan vetovoima väärentää tuloksia sitä enemmän mitä pystysuoremmassa asennossa purkki on vedon aikana.
Keulivalla prätkällä pääsee "tosi kovaa" vartilla G-techin kanssa.
Mitä jäykempi alusta, sitä luotettavampi arvo, mitä löysempi, sen epäluotettavampi, optimistiseen suuntaan.
G-tech näyttää sitä parempaa aikaa mitä enemmän auto kiihdytyksessä niiaa. Maan vetovoima väärentää tuloksia sitä enemmän mitä pystysuoremmassa asennossa purkki on vedon aikana.
Keulivalla prätkällä pääsee "tosi kovaa" vartilla G-techin kanssa.
Mitä jäykempi alusta, sitä luotettavampi arvo, mitä löysempi, sen epäluotettavampi, optimistiseen suuntaan.
Ja mullahan muuten niiaa. Kännykällä ja auton mittarilla 0-105km/h monen oton keskiarvo meneekin jo yli 8:aan.
Oonko ihan hakoteillä?....
Esim. Jo lähes mahdoton 2 asteen keuliminen vaikuttaa kiihtyvyysarvoon +0,28m/s^2. Siis maanvetovoima auttaa tuon verran.
Lähempänä todellista olis 1 aste ja se vaikuttaa 0.171 m/s^2.
Ja ei tommonen laiska pensa-auto jaksa niiata enään 80km/h jälkeen.
Siitä vaan laskeen virheitä. Ovat autojen kohdalla muutamia kymmenyksiä 0-60 ajoissa, riippuen alustan jäykkyydestä. Mitä kovempi vauhti sitä vähemmän niiaa. Eli 0-1/4 miles on luotettavampi.
Enemmän autossa taitaa vaikuttaa se kaveri siinä vieressä ;)
Ja koko tämän niiausteorian kumoaa aika totaalisesti se, että automaattivaihteisella autolla painetaan ensiksi kaasu ja jarru pohjaan, jonka aikana mittari asennetaan suoraan. Auto niiaa siis ennen liikkeellelähtöä suurinpiiretin maximit ja mittari kalibroidaan sinä aikana. Niin me ainakin ollaan tehty. Sitten vaan jarru irti ja jos ei jäädä paikalleen sutiin, niin tukka menee putkelle :D
Meni aika offtopikiks, mutta itse taisin aloittaa sotkemalla pensa-auton tähän :)
Oonko ihan hakoteillä?....
Esim. Jo lähes mahdoton 2 asteen keuliminen vaikuttaa kiihtyvyysarvoon +0,28m/s^2. Siis maanvetovoima auttaa tuon verran.
Lähempänä todellista olis 1 aste ja se vaikuttaa 0.171 m/s^2.
Ja ei tommonen laiska pensa-auto jaksa niiata enään 80km/h jälkeen.
Siitä vaan laskeen virheitä. Ovat autojen kohdalla muutamia kymmenyksiä 0-60 ajoissa, riippuen alustan jäykkyydestä. Mitä kovempi vauhti sitä vähemmän niiaa. Eli 0-1/4 miles on luotettavampi.
Enemmän autossa taitaa vaikuttaa se kaveri siinä vieressä ;)
Ja koko tämän niiausteorian kumoaa aika totaalisesti se, että automaattivaihteisella autolla painetaan ensiksi kaasu ja jarru pohjaan, jonka aikana mittari asennetaan suoraan. Auto niiaa siis ennen liikkeellelähtöä suurinpiiretin maximit ja mittari kalibroidaan sinä aikana. Niin me ainakin ollaan tehty. Sitten vaan jarru irti ja jos ei jäädä paikalleen sutiin, niin tukka menee putkelle :D
Meni aika offtopikiks, mutta itse taisin aloittaa sotkemalla pensa-auton tähän :)
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
mitattu Vag Comilla.
Tuolla ylempänä mulla meni:
56km/h - 112km/h = 7,42sec.
56km/h - 115km/h = 8,20sec
56km/h - 116km/h = 8,98sec (maksiminopeus kolmosella)
Nyt meni (otin kome vetoa ja aika liki samoja kaikki):
58km/h - 112km/h = 6,64sec.
58km/h - 113km/h = 7,03sec.
58km/h - 116km/h = 7,81sec. (maksiminopeus)
Tuolla ylempänä mulla meni:
56km/h - 112km/h = 7,42sec.
56km/h - 115km/h = 8,20sec
56km/h - 116km/h = 8,98sec (maksiminopeus kolmosella)
Nyt meni (otin kome vetoa ja aika liki samoja kaikki):
58km/h - 112km/h = 6,64sec.
58km/h - 113km/h = 7,03sec.
58km/h - 116km/h = 7,81sec. (maksiminopeus)
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 65 vierailijaa