Kysely T5:sen "ilmastoitivaijerista"
Valvoja: ffp jäsenet
Kysely T5:sen "ilmastoitivaijerista"
Eli, onko kenelläkään muulla mennyt poikki sitä vaijeria,
joka ohjaa mihin suuntaan ilma puhaltaa kabiinissa
Meikäläiseltä on katkennut kaksi kappaletta puolen vuoden
välein. Soitin Vw:lle ja kysyin onko tämä tyyppivika.
Eivät tienneet asiasta, koska auto on sen verran tuore malli.
Siksi kyselen tätä täällä.
Eli uuden mallinen Transporter T5
Ja en tosiaan kohtele säädintä rajusti.......
joka ohjaa mihin suuntaan ilma puhaltaa kabiinissa
Meikäläiseltä on katkennut kaksi kappaletta puolen vuoden
välein. Soitin Vw:lle ja kysyin onko tämä tyyppivika.
Eivät tienneet asiasta, koska auto on sen verran tuore malli.
Siksi kyselen tätä täällä.
Eli uuden mallinen Transporter T5
Ja en tosiaan kohtele säädintä rajusti.......
Eipä ole tuota vielä itsellä ilmennyt.
'Kromimuoveista' kyllä kaikki pinnat on kesineet, kytkin vaihdettu, ilmastointilaite täytetty, moottorin softia päivitetty pari kertaa (ei lähtenyt kylmänä käyntiin ilman Webastolla lämmitystä ja välillä sai sahata kuumana 15s ennen kuin käynnistyi), Webastosta hajosi heti aluksi kaukosäätimien ohjausyksikkö ja sen jälkeen 'savutusta ja poksahtelua' on korjailtu useamman kerran jne jne. Autolla ajettu nyt 41tkm.
Autoni myös on noita 2003 vuonna Vv-auton tilauksesta varusteltuja pakuja, mutta 'lojunut varastossa' 2004 kevääseen jolloin itse sen ostin.
Miten tuo vaijerin katkeaminen ilmenee? Ilmeisesti niin ettei tuo ilmastoinniin suuntaus muutu enää vai? Itsellä tuossa on ainoastaan semmoinen ongelma, ettei mene 'hellävaraisesti' aivan kylmimmälle, vaan sitä pitää hieman voimakkaammin vääntää kylmälle - eri säädin siis.
'Kromimuoveista' kyllä kaikki pinnat on kesineet, kytkin vaihdettu, ilmastointilaite täytetty, moottorin softia päivitetty pari kertaa (ei lähtenyt kylmänä käyntiin ilman Webastolla lämmitystä ja välillä sai sahata kuumana 15s ennen kuin käynnistyi), Webastosta hajosi heti aluksi kaukosäätimien ohjausyksikkö ja sen jälkeen 'savutusta ja poksahtelua' on korjailtu useamman kerran jne jne. Autolla ajettu nyt 41tkm.
Autoni myös on noita 2003 vuonna Vv-auton tilauksesta varusteltuja pakuja, mutta 'lojunut varastossa' 2004 kevääseen jolloin itse sen ostin.
Miten tuo vaijerin katkeaminen ilmenee? Ilmeisesti niin ettei tuo ilmastoinniin suuntaus muutu enää vai? Itsellä tuossa on ainoastaan semmoinen ongelma, ettei mene 'hellävaraisesti' aivan kylmimmälle, vaan sitä pitää hieman voimakkaammin vääntää kylmälle - eri säädin siis.
No onpas sulla ollu huono tuuri tuon auton kanssa.
Mulla ajettu 40000 ja kun ostin sen 27000.
Ei mitään vikaa ollut mulla muuta kuin että kolahtelee oikealta
sisältä kuopissa etenkin kylmällä ilmalla. Yrittänyt paikallistaa
mutta en tiedä mistä tulee. Ihan kuin tulisi oven sisältä.
No radion ollessa vähän kovemalla siitä ei kuule.
Jos joku tietää mistä toi ääni tulee, niin kertokaa.
Se säädin on edelleen melko kankea ja vika ilmenee sillälailla,
että se ei puhalla enää keskisuuttimista ja säädin menee
ylössuuntauksen ja oikealle raitisilmasuuntauksen väliin,
eli "ei mihinkään" asentoon.( toivottavasti sait selvää.......)
Mulla ajettu 40000 ja kun ostin sen 27000.
Ei mitään vikaa ollut mulla muuta kuin että kolahtelee oikealta
sisältä kuopissa etenkin kylmällä ilmalla. Yrittänyt paikallistaa
mutta en tiedä mistä tulee. Ihan kuin tulisi oven sisältä.
No radion ollessa vähän kovemalla siitä ei kuule.
Jos joku tietää mistä toi ääni tulee, niin kertokaa.
Se säädin on edelleen melko kankea ja vika ilmenee sillälailla,
että se ei puhalla enää keskisuuttimista ja säädin menee
ylössuuntauksen ja oikealle raitisilmasuuntauksen väliin,
eli "ei mihinkään" asentoon.( toivottavasti sait selvää.......)
OT: Taitaa olla näissä uusissa malleissa aika paljon lastentauteja nykyään. Eräs tuttu oli ostamassa tuota T5:sta sillon kun se tuli markkinoille, mutta tuttu VW myyjä ei suostunut myymään sitä sille, vaan ostatti sillä T4:sen. Perusteli sitä juuri noilla lastentaudeilla. Parempi olisi jos vaan testaisivat autot paremmin enne markkinoille tuontia niin ei tarvitsisi ensimmäillä asiakkailla teettää tuota testausta.
Kolahtelu loppui. Ensimmäinen kolahtelu kuului joka töyssyssä matkustajan puolelta edestä - tähän vaihtoivat jotkut tapit. Toinen kolahtelu alkoi tuntua jo ratissa, kun käänteli rattia niin kuului klonk klonk. Tähän vikaan vaihtoivat jotkut yläpään laakerit. En tiedä mitä nuo osat ovat tarkasti ja 'kuvailen' niitä niin kuin minulle kertoivat.
Matkustajan ovesta on myös alkanut kuulua jotain kolahtelua, mutten ole vielä jaksanut selvittää mistä se johtuu, kun alkaa jo tottua näihin pikku vikoihin :)
Matkustajan ovesta on myös alkanut kuulua jotain kolahtelua, mutten ole vielä jaksanut selvittää mistä se johtuu, kun alkaa jo tottua näihin pikku vikoihin :)
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 27.4.2005 1:24
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 27.4.2005 1:24
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa