Mikähän mahtaisi olla järkevin tapa lyödä T3(?) tonttiin ilman että katsastus-setä repii pelihousunsa? Mistä iskarit jotka kestäisi reippaammankin madalluksen? Entä tarkoitukseen sopivat jouset?
Sitten vielä kiinnostaisi tietää joltain kenellä on kokemusta toimiva rengas/vanne kokoonpano (16-17") joka sopii alle suurinpiirtein helman reunoja hipoen, eli lähinnä offsetti hakusessa.
Onko renkaiden pakko olla C-luokkalaisia kun kyseessä on 2 henk. pakettiauto?
Takatuuppari Transporterin madallus?
Valvoja: ffp jäsenet
40mm alustasarjaa (tai ainaki jousia) on saatavilla, ilmeisesti useammaltakin valmistajalta. Toinen vaihtoehto on etiskellä sopivan mittaset ja sopivan jämäkät vieterit sekä sopivan mittaset vaimentimet jostain muusta mallista, mut se on tietysti työläämpää. Ja sit pitää huomioida painojakaumat, kun se kone tosiaan on siellä takana. Eli esim. transitin etujousi voip olla turhan jämäkkä portteriin, takana taas päinvastoin. (siis sikali kun transitissa on kierrejouset, ihan esimerkkinä vain)
Auton massa/kantavuus määrää renkaan kantavuusluokan, ei henkilöluku. Mulla on normaaliluokituksen 18" ja niissä just riittää kantavuus caravelleen.
8x18 ET 35 on takana hyvä. Edessä mankeloituu kaaret ja ottaa tukivarteen kiinni. Eli isompi ET ei tule kysymykseen ainakaan 18":lla. (muutaman millin spacerilla voi estää tukivarren kanssa hankauksen). Eli 7 tai ehkä 7,5 + ET35/38 menis edessä paremmin, ja meneehän se takanakin, tosin leveämpi olis takana hienompi.
Tosta pystyy jotenkin hahmottaa tuon 8" leveän vanteen mahtumisen/mahtumattomuuden suhteessa etukaareen.
Auton massa/kantavuus määrää renkaan kantavuusluokan, ei henkilöluku. Mulla on normaaliluokituksen 18" ja niissä just riittää kantavuus caravelleen.
8x18 ET 35 on takana hyvä. Edessä mankeloituu kaaret ja ottaa tukivarteen kiinni. Eli isompi ET ei tule kysymykseen ainakaan 18":lla. (muutaman millin spacerilla voi estää tukivarren kanssa hankauksen). Eli 7 tai ehkä 7,5 + ET35/38 menis edessä paremmin, ja meneehän se takanakin, tosin leveämpi olis takana hienompi.
Tosta pystyy jotenkin hahmottaa tuon 8" leveän vanteen mahtumisen/mahtumattomuuden suhteessa etukaareen.
Probleemana vaan on juurikin kun otteessa on merkattu c luokan renkaat, ja jos pitää sellaiset olla, niin ei taida ihan helppo löytää niitä matalaprofiilisena ;)
Muuten sitten joku 13" ja maasturirenkaat ja 10 senttiä ainakin alaspäin.
Jousien teko ei ole ongelma, mutta mistähän mahtaisi käydä päittäin lyhkäisemmät iskarit tuohon?
Muuten sitten joku 13" ja maasturirenkaat ja 10 senttiä ainakin alaspäin.
Jousien teko ei ole ongelma, mutta mistähän mahtaisi käydä päittäin lyhkäisemmät iskarit tuohon?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 13 vierailijaa