passatin käyntiongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

ookoo
-

passatin käyntiongelma

ViestiKirjoittaja ookoo » 30.8.2005 20:55

No sellaasta vikaa passatis tällä kertaa että kun pistää käyntiin kylmänä, kierrokset käy 1500:s ja sitte sammuu. Kaasua painamalla käynnistettäessä pääsee liikkeelle jollakin lailla.
Sitten kun hetki aikaa ajelee, käy jollakin lailla tyhjäkäyntiä(500-700rpm), mutta moottorijarrutuksessa sammuu. Tässä kohtaa jos viittii sammuttaa, antaa olla puoli minuuttia ja uudestaan käyntiin, niin johan toimii taas niinku junan vessa.

Moottori on KR.

Jos nyt jollakin tulis jotain mieleen niin vois mulle kertoa hyviä vinkkejä jotta mitä tekisin!

Niin ja oon kattonu söörtsillä kaikki aiheeseen liittyvän mutten löytäny mitään vastaavaa...

itkonen
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 31.8.2005 11:25

Samalla koneella olleessa Golffissa tuo johtui mulla rikkinäisistä alipaineletkuista.

ookoo
-

ViestiKirjoittaja ookoo » 31.8.2005 15:51

sitähän minäki ensin ajattelin, koska sitäkin vikaa on ollut että letkut vuotaa, mutta letkut on kunnossa. Vaikuttais enemmänkin sähkövialta kun sammuttamalla ja uudelleenkäynnistämisellä korjaantuu (hetkeksi). Mutta mikä niistä tuhannesta anturista sitten on rikki??

ookoo
-

ViestiKirjoittaja ookoo » 29.9.2005 17:49

Tuli tuossa eilen vaihdettua virranjakajan kansi ja pyörijä. Tänään sitten vaihdoin vähän alipaineletkujakin. Kokeilin sitten käyntiin ja kävikin tyhjäkäyntiä jopa tasaisesti! Painoin sitten kaasun pohjaan niin kierrokset nousi 3000:een, sitten tukehtui(Bensa haisi kovaa), kierroslukumittari hyppii 0-7000 väliä.

No korjasin vian taas yksinkertaisesti sammuttamalla auton ja samantien uudestaan käyntiin ja taas toimii.

Olisko kellään mitään aavistusta mistä tämä johtuu??
Onko tuossa passatissa windows kun tuo uudelleenkäynnistys auttaa aina joka vikaan mutta kuitenkin ne viat aina tulee takaisin?

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”