VW Passat TDI ohjaustehostimen paineletkun vuoto

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

rmn
-
Viestit: 4
Liittynyt: 2.1.2004 12:36

VW Passat TDI ohjaustehostimen paineletkun vuoto

ViestiKirjoittaja rmn » 26.8.2005 22:00

Eli autosta (vw passat tdi 66kw vm-00 aj.140tkm) rupesi vuotamaan ohjaustehostimen paineletku (pitkä letku n.1m luokkaa pituus).

Sinne tehtiin hydrauliikkaliikkeessä uusi letku, mutta heti letkun vaihdon jälkeen rupesi ohjaus ääntämään ja sisään kuuluu pientä vikinää.

Alkuperäinenletku maksaa n.280€, käytettyjä letkuja saa 50-60€:lla.
Sopiiko bensa passattien vastaava letku dieseliin, eli onko vain yhdenlaisia paineletkuja passateissa?

Varmaan pitää ostaa käytetty letku ja kokeilla loppuuko ääntelyt sillä.
Vaikka vanha letku vuosi, sillä ei esiintynyt mitään ääntelyä ja heti vaihdon jälkeen ääntelyt alkoivat , mikä viittaa, että teetetty letku ei sovi tuohon, eihän alkuperäisen letkun sisällä ole mitään ventiiliä?

-rmn-

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 26.8.2005 22:40

Oletko ilmannut? Mä olen nyt ajanu 150 tkm teetetyllä letkulla IV golifssa, ilman mitään ongelmaa. Onkos orkkis letkussa mitään mikä viittaas johonkin kuristimeen? Oikeat öljyt?

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 26.8.2005 22:42

Juu, VW:ssä tärkeää olla G00200 öljy tehostajassa.

rmn
-
Viestit: 4
Liittynyt: 2.1.2004 12:36

ViestiKirjoittaja rmn » 27.8.2005 16:18

Letku vaihdettu autokorjaamolla, se kaveri on huoltanut vag autoja jo melko kauan, eli uskoisin että ilmaukset pitäisi olla kunnossa.
Öljy on vw/audin omaa.
Harmi, ku alkup.letku jäi sinne hydr.liikkeeseen (olisi voinut vielä tarkistaa onko letku toisesta päästä paksumpi.)
Hyd.liikkeen valmistama letku on samanlainen molemmista päistä.
Jos alkup.letku on eripaksuinen toisesta päästä, niin sehän vaikuttaa öljyn virtausnopeuteen...

-rmn-

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 27.8.2005 17:14

Ääntääkö kokoajan vai pelkästään kääntäessä? Mulla oli muistikuvan mukaan Golfissa kuristin, eli sellainen supistus alkuperäisessä letkussa. Eroa en kyllä ohjauksessa huomannu ennen/jälkeen.

Enkä oikein usko että se letku vaikuttaa yhtään mitään tohon ääntämiseen, kunhan se on suunnilleen samankokoinen ja öljy pääsee läpi.

Ilmaas uudestaan ja jos ei ääni lopu niin veikataan pumppua seuraavaksi

mv
-
Viestit: 167
Liittynyt: 25.7.2003 13:35

ViestiKirjoittaja mv » 27.8.2005 22:00

Laita alkuperäinen letku niin loppuu ääntely. Oon useemman kerran nähnyt kun on hydrauliikka liikkeessä teettetty paine letku ja sen jälkeen on ollut vikaa ohjaustehostimessa. Tämän jälkeen kun on laitettu alkuperäinen niin on toiminut.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 27.8.2005 23:29

Mistäs se tehostinöljy tietää missä letkussa se kulkee?

rmn
-
Viestit: 4
Liittynyt: 2.1.2004 12:36

ViestiKirjoittaja rmn » 17.9.2005 15:11

No niin, tilasin alkup.käytetyn letkun netistä autoon ja kyllä se tässä tapauksessa auttoi.
Jurinat ja kierrosten mukaan kuuluva sirinä loppuivat.
Käytetty letku maksoi n.66€ (tuli vielä pari letkua tuolla rahalla) ja alkuperäinen uusi olisi ollut 280€.

-rmn-


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa