Passat 1.8t "rallattaa"

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

weke
-
Viestit: 101
Liittynyt: 10.8.2004 13:49

Passat 1.8t "rallattaa"

ViestiKirjoittaja weke » 12.8.2005 10:24

Satuin tossa pari päivää sitten seisoskelemaan Pasasen vieressä kun se oli käynnissä ja kiinnitin huomiota sellaiseen "rallattavaan" ääneen, jota en ainakaan tossa määrin ole aikaisemmin kuullut.. Eli auto on vuosimallia -97 ja ajettu reilut 230tkm eli ei mikään uusi enää .. koneen mallihan on vissiin AEB.. Voisiko kyseessä olla hydraulikiristin, josta jossain lueskelin...
Ideoita? Täytynee käydä ensi viikolla merkkihuollossa näyttämässä...

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 12.8.2005 11:49

Se saattaa olla puhaltimen laakeri.Rupee audeissakin vastaavissa koneissa pitämään ajan kanssa ääntä.
Käy kattoon audifoorumilta vinkkiä siellä on pojat vaihdelleet noita ja vaihdan omastanikin jakohihnan yhteydessä.
luulen että tuo se on.

weke
-
Viestit: 101
Liittynyt: 10.8.2004 13:49

ViestiKirjoittaja weke » 12.8.2005 12:06

... mulla vaan muistaakseni on toi turbo jo vaihdettu jossain vaihees uuteen .. joten en ihan heti sitä epäilis .. kaikki on tietty mahdollista ...

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 12.8.2005 12:42

Kyllä se on varmaan se ketjunkiristin ja ketju. Kannattaa vaihtaa ajoissa, muuten vaihdat koneenkin, mutta onhan tuolla jo ajettukin :)

Itse vaihdoin pelkän kiristimen, mutta vielä pitää ääntä. Täytyy vaihtaa ketjukin tässä koht.

weke
-
Viestit: 101
Liittynyt: 10.8.2004 13:49

ViestiKirjoittaja weke » 12.8.2005 15:46

paljonks tommosella kiristimellä ja ketjulla on hintaa? Onko paha homma vaihtaa?

löysinkin jostain infoa että hinnat olis kiristin 147€ ja ketju 88€

mut minkähänlainen homma noi on vaihtaa ...

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 12.8.2005 17:18

Minulle se oli eka kerta kun auton nokkiin koskin, hyvin näytti onnistuvan kun kerta vieläkin pelaa :) eli ei kai se pahimpia hommia ole.

Korjari
-
Viestit: 21
Liittynyt: 25.1.2005 14:01

ViestiKirjoittaja Korjari » 12.2.2006 17:26

Olisikos missään kuvia, millainen työ tuo kiristimen/ketjun vaihto on? Ilmeisesti vähintään imunokka pitää irroittaa? Mitä osia tuon kiristimen ja ketjun lisäksi tarvitsee? Venttiilikopan tiiviste ainakin, lienekkö kiristimellä mitään tiivistettä?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa