VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Tietääkös kukaan missä sijaitsee Vehicle speed sensor (G68)? Onko se jossain vaihdelaatikossa vai tuleeko jostain absilta?
Vastauksia muille:
Hannu2: Mulla on ilmastoinnillisissa 5d VR6 golffeissani akseli painot ollu edessä 955 ja takana 780. Ittelle laitettiin just KW:n coiloverit ja niissä etuakselin painoraja on 980 kg. Eli kannattaa kattoa mitkä on oman auton akselipainot ja ostaa alusta, joka sopii niihin painoihin.
vr6TonZa: Se valo on check engine light jenkkimalleissa ton linkin mukaan. (ilmeisesti syttyy kun tulee vikakoodi) Sen avulla voi lukea myös vikakoodit. (saattaa olla, jopa tarvittava hyppylankatyökalu takapenkin alla) Lisätietoja kannattaa vilkasta http://www.gti-vr6.net/library/engine/connector_shorting_method.html
Vastauksia muille:
Hannu2: Mulla on ilmastoinnillisissa 5d VR6 golffeissani akseli painot ollu edessä 955 ja takana 780. Ittelle laitettiin just KW:n coiloverit ja niissä etuakselin painoraja on 980 kg. Eli kannattaa kattoa mitkä on oman auton akselipainot ja ostaa alusta, joka sopii niihin painoihin.
vr6TonZa: Se valo on check engine light jenkkimalleissa ton linkin mukaan. (ilmeisesti syttyy kun tulee vikakoodi) Sen avulla voi lukea myös vikakoodit. (saattaa olla, jopa tarvittava hyppylankatyökalu takapenkin alla) Lisätietoja kannattaa vilkasta http://www.gti-vr6.net/library/engine/connector_shorting_method.html
Viimeksi muokannut Nik0, 16.5.2005 19:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itkonen: Kiitoksia tiedosta. Mittaristo ottaa varmaan sit nopeustiedon juurikin abseilta ja moottorinohjaus vaihdelaatikosta. Vag-Comilla kun näyttää nopeus nollaa ajossakin ja mittari toimii normaalisti. Joutuu varmaan hommaamaan toisen semmosen anturin sitten.
ViVa: Joo noi painot on siitä edellisestä jossa oli kaikki varusteet paitsi kattoluukku ja vakionopedensäädin. Mäkin katoin siitä Saksa otteesta nuo painot. Olis varsin mielenkiintoista tietää mistä toi painoero johtuu. Onko sunkin auto manuaalilaatikolla?
ViVa: Joo noi painot on siitä edellisestä jossa oli kaikki varusteet paitsi kattoluukku ja vakionopedensäädin. Mäkin katoin siitä Saksa otteesta nuo painot. Olis varsin mielenkiintoista tietää mistä toi painoero johtuu. Onko sunkin auto manuaalilaatikolla?
sanokaas vr:n omistajat että onko normaalia kun ajaa muutamia minutteja mutkaista tietä niin paljon kuin autolla pääsee, niin ajotietokoneen mukaan öljynlämpö nousee parhaimmillaan 112 asteeseen ja veden lämpökin nousee siintä normaalista n. 90 varmaan lähemmäs 100. onko tämäkin taas näitä vr:n "ominaisuuksia" vai onkohan omassa autossani jotakin paskana??
eskimo: Ei kai sitä hihnaa voi mitenkään kiristää. Moniurahihnan kiristin kiristää sen automaattisesti siihen kireyteen mihin kiristää. Jos hihna luistaa, se on varmaan lasittunut paskaksi ja täytyy vaan vaihtaa uusi hihna.
kone: lämpö voi nousta hyvinkin korkealle rankemmassa ajossa. Toimivathan sulle flektit kunnolla?
kone: lämpö voi nousta hyvinkin korkealle rankemmassa ajossa. Toimivathan sulle flektit kunnolla?
Joo selvitin tuon saman aamulla, eli automaattikiristyshän tuossa on. Vikakin tuli selvitettyä. Sen automaattikiristimen päässä olevan rullan laakeri oli hirttänyt kiinni.. eli pitäisi vaihtaa tuo laakeri sinne, mutta helpommaksi tulee vaihtaa koko kiristin järjestelmä. Autotalo Laakkosella 91€, motonetissä 94€, eli siis laakkoselta ostamaan. Aika kallista, mut elämä on.
Onkos muilla kokemuksia noiden VR6 sähkösten vesipumppujen hajoamisesta. Mulla kun tässä molemmissa VR6 golffeissa on haljennut se sähköpumpun muovirunko.
Taitaa täälläkin olla hajoamassa: Moottorin päädyssä näkyy aina vähän kosteutta, mutta todella niukasti hukkaa (toistaiseksi) vettä. Tampereen laakkosella sanoi moottorin hinnaksi 107 euroa.
Mun kulutus ongelmat ratkesivat viimeviikolla Lambda anturi oli hajalla ja nyt ollaan taas 10 litran keskikulutuksessa. Anturi näytti kokoajan laihaa seosta ja tunki koneeseen siis niinpaljon bensaa kun mahdollista. Lambda anturi oli 3 kuukautta vanha ja meni onneks takuuseen. Taisi olla joku maanantai kappale kun noin nopeesti hajos. Ois pitänyt mennä kyselee uutta jo vähän aikasemmin ettei ois tarvinnut polttaa bensaa ihan älyttömästi.
Jarmo: Oliko siis toi koko pumpun hinta? Paljon halvempi kun sillonkun mä sitä kyselin. Mulla se vuoto oli siinä muovikopan kahden osan liitoksessa. Sitä kun väänteli sillon kun järjestelmässä oli painetta näki että sieltä vuoto tuli. Tosiaan tästä autosta olikin ylävesiletku halki eikä pumpussa ollut mitään vikaa. Pumppu oli kylläkin joskus vaihdettu kun nykyisen pumpun sisällä oli pala edellisen kaulaa en tiedä oliko ottanut kiinni siipeen.
kone: Ohjekirjassa lukee että jos öljyn lämmöt nousee yli 145 asteen on moottorin nopeutta hidastettava. Elikä noi öljyn lämmöt ei oo kauheen huolestuttavat.
Jarmo: Oliko siis toi koko pumpun hinta? Paljon halvempi kun sillonkun mä sitä kyselin. Mulla se vuoto oli siinä muovikopan kahden osan liitoksessa. Sitä kun väänteli sillon kun järjestelmässä oli painetta näki että sieltä vuoto tuli. Tosiaan tästä autosta olikin ylävesiletku halki eikä pumpussa ollut mitään vikaa. Pumppu oli kylläkin joskus vaihdettu kun nykyisen pumpun sisällä oli pala edellisen kaulaa en tiedä oliko ottanut kiinni siipeen.
kone: Ohjekirjassa lukee että jos öljyn lämmöt nousee yli 145 asteen on moottorin nopeutta hidastettava. Elikä noi öljyn lämmöt ei oo kauheen huolestuttavat.
nik0: kiitoksia tiedosta! ihmetytti vaan kun normaalisti moottoritie nopeuksissakin öljynlämpö majailee siinnä 98-104 välissä,ilman lämpötilasta riippuen. Mut jos toi 145 on rajana ni eihän tässä sitten ole mitään hätää, lisää kovaa ajoa! ja onko sulla ihan vr:n oma ohjekirja,jos on niin mistä sellaisen voisi saada?
Aluksi sinä joka kirjotti sähköpostia edellisestä autosta. Sun sähköposti osoite ei toimi joten en saa vastattua. Lähetäppäs uudestaan viestiä niin voisin vastailla sulle.
Kannattaa varmaan kattoa Vag-Comilla onko lambda-anturissa vikaa eikä arvailemalla vaihtaa.
Albanzo: Kulutus oli rikkinäisellä anturilla jotain 12 - 16 litraa satasella.
vr6TonZa: Toi tarvikeanturi makso jotain 90 € kait.. Kannattaa kyllä varmaan kysyä ihan alkuperäistä, jos ne vaikka kestäis pidempään.
Kone: Mulla on saksankielinen golffin ohjekirja.
Kannattaa varmaan kattoa Vag-Comilla onko lambda-anturissa vikaa eikä arvailemalla vaihtaa.
Albanzo: Kulutus oli rikkinäisellä anturilla jotain 12 - 16 litraa satasella.
vr6TonZa: Toi tarvikeanturi makso jotain 90 € kait.. Kannattaa kyllä varmaan kysyä ihan alkuperäistä, jos ne vaikka kestäis pidempään.
Kone: Mulla on saksankielinen golffin ohjekirja.
vm. -93 Golf VR6 ja vanteiden sopivuus?
Laitanpa tännekin suoraan saman tekstin jonka kirjoitin nyysseihin, ehkä tieto täällä on paremmin saatavilla :)
VR6 Golfin omistajilta tiedustelisin, että kuuluuko orkkis 15"
BBS-vanteiden kanssa olla normaalistikin ns. "spacerit" vai mahtuuko
kiekot pyörimään ilman niitäkin? Omani on sen verran madallettu, että
tekisi hyvää saada renkaita vähän sisemmäksi poistamalla nuo
välipalat.
VR6 Golfin omistajilta tiedustelisin, että kuuluuko orkkis 15"
BBS-vanteiden kanssa olla normaalistikin ns. "spacerit" vai mahtuuko
kiekot pyörimään ilman niitäkin? Omani on sen verran madallettu, että
tekisi hyvää saada renkaita vähän sisemmäksi poistamalla nuo
välipalat.
Täytynee koittaa.. tarvii vaan ensin hommata normaalimittaiset pultit. Entäs sitten VW Beta-radiokasettisoittimen pois saattaminen SAFE-tilasta? Mitä nappeja pitäis painaa yhtä aikaa, että pääsee koodin syöttö tilaan? Jostain saatu ohje RDS+joku muu ei toiminut, vaikka pitikin niitä pohjassa yli 10sek.
mitä nää vr6 koneet on (103 kW eli 140 PS), ainakin saksanmaalla caravelle T4:ssa näyttää olevan tollaset vr6 myllyt. pisti vaan silmään tuo vr6:n teho = 140ps, kun olin caravellejä tutkiskelemassa mobile.de:ssä.
onkohan siinä millä tavalla eri ratkaisuja verrattuna perus vr6:een?
ja mitä eroa yleensä on muilla vr6 koneilla? esim 2.9 ja 2.8?
onkohan siinä millä tavalla eri ratkaisuja verrattuna perus vr6:een?
ja mitä eroa yleensä on muilla vr6 koneilla? esim 2.9 ja 2.8?
Viimeksi muokannut olart78, 21.6.2005 12:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hage^: Tiettävästi suomessa ei ole koskaan valmistettu yhtään kolmoskoppasta volkkaria ei VR6 eikä muillakaan koneilla.
Mutta jos sitä on saksassa tehty, niin saanee sen suomessakin rekisteröityä.
eddu: Oletkos mitannut että puolalle tulee ensiöjännite?
olart78: Tollasesta 103 kW myllystä en oo kuullutkaan, mutta 2.8 ja 2.9 väliset erot 12-venttilisissä ovat lähinnä iskutilavuus ja imusarja.
Mutta jos sitä on saksassa tehty, niin saanee sen suomessakin rekisteröityä.
eddu: Oletkos mitannut että puolalle tulee ensiöjännite?
olart78: Tollasesta 103 kW myllystä en oo kuullutkaan, mutta 2.8 ja 2.9 väliset erot 12-venttilisissä ovat lähinnä iskutilavuus ja imusarja.
Sama vika mikä ilmeisesti monilla muillakin, eli tyhjäkäynti on välillä ihan mitä sattuu. Oli tuossa Laakkosella muuten huollettavana ja sanoin että katsovat ko. asiankin samalla. Kahdeksan tuntia olivat kuulemma tapelleet, mutta eivät olleet tolkkua saaneet. Vikakoodeja tulee jos jonkilaista. Kertookos tuollaiset jollekin jotain?
00518 030
Kaasuläpän potentiometri-G69, Katkos/oikosulku plussaan, satunnainen vika
00537 008
Lambda-Säätö, säätöraja ylitetty, satunnainen vika
00561 015
Seoksenmukautus, sopeutusraja (lis.) alitettu
00543 035
Käyntinopeuden maksimiarvo ylitettu, satunnianen vika
00513 003
Moottorin käyntinopeusanturi-G28, Ei signaalia
Sitten joku ystävällinen ihminen, joka omistaa VR6 koneen ja digikameran niin vois käydä nappaamas mulle kuvan missä se tyhjäkäyntimoottori oikein on =)
00518 030
Kaasuläpän potentiometri-G69, Katkos/oikosulku plussaan, satunnainen vika
00537 008
Lambda-Säätö, säätöraja ylitetty, satunnainen vika
00561 015
Seoksenmukautus, sopeutusraja (lis.) alitettu
00543 035
Käyntinopeuden maksimiarvo ylitettu, satunnianen vika
00513 003
Moottorin käyntinopeusanturi-G28, Ei signaalia
Sitten joku ystävällinen ihminen, joka omistaa VR6 koneen ja digikameran niin vois käydä nappaamas mulle kuvan missä se tyhjäkäyntimoottori oikein on =)
Autodata sanos tollasta, nro 16 tossa kuvassa:
http://img.photobucket.com/albums/v602/ ... ottori.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v602/ ... ottori.jpg
Kiitokset Jarnolle!
Sitten vielä samanlainen kysymys läppärunogsta?
Ja kyllä minäkin vielä jonain päivänä autoista edes jotain tiedän... Tosin sitä ennen teitä vaivaan tyhmillä kysymyksilläni...=)
Edit: Kaasuläppä löytyi (luulisin). Kai se on sama asia..? On se tekniikka ihmeellistä.
Edit 2: No niin mitäs sitten tehdään, tuli uusi ilmiö. Nyt kun siis kaasuläpän ja tyhjäkäyntimoottorin putsailin, niin nyt sitten kun lyö kylmänä käyntiin niin on kierrokset niin alhaalla ettei pysy käynnissä jossei anna vähän kaasua. Mikä nyt neuvoksi?
Edit 3: Menee aika lahjakkaasti yksin puheluks mut eihän se mun syytä ole =) Mutta anyway, tuo viimeisin vika korjaantui ainakin toistaiseksi itsellään kun auto päivän verran oli ottanut aurinkoa. Nyt ainakin muutaman päivän toiminut moittetta, että täytyy katsoa miten jatkossa käy.
Sitten vielä samanlainen kysymys läppärunogsta?
Ja kyllä minäkin vielä jonain päivänä autoista edes jotain tiedän... Tosin sitä ennen teitä vaivaan tyhmillä kysymyksilläni...=)
Edit: Kaasuläppä löytyi (luulisin). Kai se on sama asia..? On se tekniikka ihmeellistä.
Edit 2: No niin mitäs sitten tehdään, tuli uusi ilmiö. Nyt kun siis kaasuläpän ja tyhjäkäyntimoottorin putsailin, niin nyt sitten kun lyö kylmänä käyntiin niin on kierrokset niin alhaalla ettei pysy käynnissä jossei anna vähän kaasua. Mikä nyt neuvoksi?
Edit 3: Menee aika lahjakkaasti yksin puheluks mut eihän se mun syytä ole =) Mutta anyway, tuo viimeisin vika korjaantui ainakin toistaiseksi itsellään kun auto päivän verran oli ottanut aurinkoa. Nyt ainakin muutaman päivän toiminut moittetta, että täytyy katsoa miten jatkossa käy.
Pystyykö vr6:n huollontarpeesta/vioista päättelemään mitään ilman vaggicomia? Onko esim. mittaristossa jotain vilkkuvaloja? Mulle saattaa olla tulossa vaihdossa B4 vr6 passat ja sitä pitäs tietysti tutkiskella ja hutkiskella ennenkuin uskaltaa ottaa kantaa hintoihin tai siihen että viittiikkö sellasta ylipäätään ottaa. Myyjä ei tunnu tietävän asiasta (jakopään rempat yms historia) mitään, ollut ilmeisen vähän aikaa nykyisellä omistajalla. Ainut mikä on tullut hyvinkin selväksi, on se että myyjän pjärse ei kestä bensalaskuja.....
Eipä tuossa mitään erikoisia valoja ole. Ihan normaalit varoitusvalot ja muut. Kuunnella kannattaa tarkasti kuuluuko kovin paljon mielenkiintoisia ääniä. Jos on tuontiauto ja kilsat vaikuttaa pieniltä, niin kannattaa vähän katsella kuinka kuluneen ja ajetun näköinen on. On paljon oikeasti vähän ajettuja mutta on sitten niitä toisiakin. Huoltokirja jos on niin, sieltähän sitä historiaa paljon selviää. Tämänkin kun koko topicin luet läpi niin aika paljon kutosen ongelmista ja muista tiedät =)
Tietty jos on mahdollista käydä jossain tökkäsemässä piuhaan kiinni ja katsomassa mitä kone kertoo, niin eihän se kauan ajallisesti vie.
Tietty jos on mahdollista käydä jossain tökkäsemässä piuhaan kiinni ja katsomassa mitä kone kertoo, niin eihän se kauan ajallisesti vie.
vikaa??
Mikähän on vikana kun auton ollessa paikalla käynnissä, ja rattia käännellessä puolelta toiselle kuuluu ohjaustehostimesta aina välillä sellainen parin sekunnin "pärinä". kuitenkaan liikenteessä se ei ääntä pidä?
Sekä kuuluuko ABS valon vilkuttaa auton ollessa sammuksissa virrat päällä??? "esson baarin" juttujen mukaan se on normaalia? mutta jotenkin se tuntuu vialta kun se vilkutus ei edes ole samanlaista vaan tulee 4x neljä lyhyttä vilkutusta ja sitten kerran yksi pitkä, ja sama hommaa uudelleen!
Sekä kuuluuko ABS valon vilkuttaa auton ollessa sammuksissa virrat päällä??? "esson baarin" juttujen mukaan se on normaalia? mutta jotenkin se tuntuu vialta kun se vilkutus ei edes ole samanlaista vaan tulee 4x neljä lyhyttä vilkutusta ja sitten kerran yksi pitkä, ja sama hommaa uudelleen!
vr6 kolffi
Suomen kielistä ohjekirjaa oisin vailla Onko tietoo mistä sais?
Öljyn suodattimen tyyppi?
Elikkäs auto on vm-93 golffi ja siihen kirjat antaa kahdenlaista öljyn suodatinta. Onko suodattimen jalassa jotain tuntomerkkiä mistä tietäs kumpi suodatin sinne sopii??
Suomen kielistä ohjekirjaa oisin vailla Onko tietoo mistä sais?
Eikös noita saa ihan Volkkarilta tilaamalla. Muistaakseni joskus kyselin tuolta www.volkswagen.fi -> Yhteystiedot -> Palaute[/u]
Quote:
Suomen kielistä ohjekirjaa oisin vailla Onko tietoo mistä sais?
Eikös noita saa ihan Volkkarilta tilaamalla. Muistaakseni joskus kyselin tuolta www.volkswagen.fi -> Yhteystiedot -> Palaute[/u]
Jep sieltähän niitä saa....kysäsin ja hinta oli 30€ kipales
vr6 kolffi3
Onko kenelläkään käyny nii et menee lukkoo nii et ei saa auki kummaltakaan puolelta oisko neuvoja miten saa auki?
Eikö tuollakaan muka ollut ----> http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=20973
Eikö tuollakaan muka ollut ----> http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=20973
Eipä ollut ei... kun tarttis olla 260kmh/8000rpm
eli jos joltakulta löytyy kotoa sellaiset, niin postatkaapas osotteeseen [email protected]
Kulutuksista???
oisko kellään tietoo mitenkähän paljon vr6 passat variant syö(automaatti)
Maantie/kaupunki/noin yhteensä?
Maantie/kaupunki/noin yhteensä?
Golf vr6 putkisto
Onko kellään, tai löytyykö jostain netistä tietoja pakoputkesta, mistä näkisi ensimmäisen vaimentajan jälkeiset kulmat ja asteet miten putki kääntyy?
Kaveri pystyisi töissä vääntämään rosteriputkea kilohintaan, ja tarvitsee mittoja. Yritin tehdä mallia, mut ei oikeen onnistu kun ei oo ees nosturia et pääsis kunnolla auton alle.
Kaveri pystyisi töissä vääntämään rosteriputkea kilohintaan, ja tarvitsee mittoja. Yritin tehdä mallia, mut ei oikeen onnistu kun ei oo ees nosturia et pääsis kunnolla auton alle.
Millaisia kokemuksia porukoilla on sporttiputkistoista VR6 Golfeissa? Simons olis varmaan halvin, joskaan ei välttämättä se paras vaihtoehto? Marteliuksesta on ennestään hyviä kokemuksia... Putki alkaa olla vaihtokunnossa ja kyllähän tuota kuutosen murinaa kuuntelee vähän kovempanakin oikein mielellään! ;-)
^Väärin veikattu. Vanhoista NGK:n tulpista katottiin tuotenumero ja tilattiin sillä uudet samanlaiset. En tosin onneks joutunu ihan tota hintaa maksamaan niistä ku sain kohtuu alennukset...
Mutta uusia tulppia miettiville vaan tiedoksi toi hinta.
Nyt muuten olis edessä vv-suodattimen osto. Millasia ehdottaisitte, mistä niitä saa ja mikä on hinta?
täältä-> http://www.mpm-performance.com noita katselin, mutta mikä noista suodattimista olis ns. paras tolle koneelle? Niin ja kuinka iso toi kaula pitää olla? en jaksa mennä mittaileen...
Mutta uusia tulppia miettiville vaan tiedoksi toi hinta.
Nyt muuten olis edessä vv-suodattimen osto. Millasia ehdottaisitte, mistä niitä saa ja mikä on hinta?
täältä-> http://www.mpm-performance.com noita katselin, mutta mikä noista suodattimista olis ns. paras tolle koneelle? Niin ja kuinka iso toi kaula pitää olla? en jaksa mennä mittaileen...
Viimeksi muokannut albanzo, 23.8.2005 17:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
albanzo sen imuilmaputken pään ulkohalkaisija on 8cm.
Itellä on pipercross ja siinä 8cm kaulus ja menee suoraan siihen ja kiristys klemmarilla.
Oletkos tuolta http://www.autovaruste.net/moottori.htm
miettinyt tota JOM:in STREAM INTAKE-KIT:tiä?
Ku on merkkikohtanen eikä oo hinnalla pilattu.
Itellä on pipercross ja siinä 8cm kaulus ja menee suoraan siihen ja kiristys klemmarilla.
Oletkos tuolta http://www.autovaruste.net/moottori.htm
miettinyt tota JOM:in STREAM INTAKE-KIT:tiä?
Ku on merkkikohtanen eikä oo hinnalla pilattu.
mulla kohta 10 tkm takana nippondensoilla eikä mitään vikaa, vaikka osto hetkellä hieman jännitti niiden laatu. Onko kellään ihan käytännön kokemusta tosta JOM:ista? tai muista vv suodattimista/kiteistä? ja kummalla enemmin vaikutusta tehoon/ajettavuuteen vr6:ssa, vv suodattimella ja lastulla vai putkistolla? kun hintaa noille tulee suunnilleen saman verran. Kenelläkään ihan käytännön kokemusta, eikä mitään luulisin- juttuja...
Kone: vv-suodattimella ottaa herkemmin kierroksia ja menee hiukan vähemmällä polttoaineella, mutta tulee kans ihan hillittömät imuäänet joihin ainaki ite kyllästyin aika äkkiä, mutta kierroksilla tulee mukavasti kutosen äänet esille. Putkistolla suurinpiirtein samat mutta käyntiäänet on mukavan matalat eikä ne rupea tympimään niinku nuo imuäänet. Lastulla näistä on eniten vaikutusta, polttoainetta menee n. 0,5l vähemmän, alavääntö on tosipaljo parempi ja sen tehon lisäyksen kyllä kans kierroksilla huomaa. Eli jos näistä olet valitsemassa ni laita tuo lastu, suodattimella ei oikein ole muuta vaikustusta kuin noihin imuääniin.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Joo selvitin tuon saman aamulla, eli automaattikiristyshän tuossa on. Vikakin tuli selvitettyä. Sen automaattikiristimen päässä olevan rullan laakeri oli hirttänyt kiinni.. eli pitäisi vaihtaa tuo laakeri sinne, mutta helpommaksi tulee vaihtaa koko kiristin järjestelmä. Autotalo Laakkosella 91€, motonetissä 94€, eli siis laakkoselta ostamaan. Aika kallista, mut elämä on.
Kyllä sen laakerinkin muovirullan sisälle pystyy vaihtaan, kun on varovainen. Sunnuntaina vaihdoin moniurahihnan ja totesin että kiristinrullasta se kitinä kuuluu, eilen vaihdoin sitten laakerin, ihan vakiokamaa, siihen rullaan. Vanha laakeri oli muuten OK, mutta kaikki rasvat oli kadonneet... Laakerin pystyy painamaan rullasta ulos ja uuden tilalle vaikka jämäkässä viilapenkissä, jos ei omista prässiä. Kiristinrullan pultti on vasenkätinen. Pelkkä laakeri maksoi 8€.
vr6 kolffi3
mis vika kun käynnistys äänekäs?
Pitää taas itsekkin osallistua pitkän hiljais elon jälkeen ja heti kysymyksellä. Minkälaista ääntä toi jakopää siis pitää kun alkaa olla valmis kierrätykseen. Eroaako paljon tyhjäkäynnin yli se ääni? Oma tyhjäkäynti ei ole muuttunut mutta kun pään työntää tonne konehuoneeseen niin semmoinen tosi vaimea rohina kuuluu.
vr6 automaattilaatikon öljyn vaihto
öljyn vaihto vinkkejä kaivatas teenkö näin öljy pohja pois öljyt pihalle suodatin vaihtoon uudet öljyt sisälle?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa