TV-viritintä ja/tai DVD:tä Naviin?
Valvoja: ffp jäsenet
TV-viritintä ja/tai DVD:tä Naviin?
VW:ltä on saanut ilmeisesti alkuperäistä TV-viritintä tuohon naviin?
Onkohan tuommoisessa autossa johtosarjat valmiina virittimelle, vai pitääkö vetää takaa soittimelle asti?
Entä millaisia DVD-soittimia tuommoiseen saa kohtuu vaivalla kytkettyä, jos haluaa kuvan ja äänen kuulumaan auton omasta järjestelmästä.
Navissahan on se TV/VIDEO-valinta, joten sen puollesta ohjelmalähde saattaa olla aika vapaasti valittavissa..
Millaisen kaapelin se vaatii, vai onko esim. navissa ihan universaalit liittimet (keltainen, punainen ja valkoinen RCA)?
Myös yleistä keskustelua TV:n ja DVD:n liittämisestä VW:n orkkis-naviin saa harrastaa..
Onkohan tuommoisessa autossa johtosarjat valmiina virittimelle, vai pitääkö vetää takaa soittimelle asti?
Entä millaisia DVD-soittimia tuommoiseen saa kohtuu vaivalla kytkettyä, jos haluaa kuvan ja äänen kuulumaan auton omasta järjestelmästä.
Navissahan on se TV/VIDEO-valinta, joten sen puollesta ohjelmalähde saattaa olla aika vapaasti valittavissa..
Millaisen kaapelin se vaatii, vai onko esim. navissa ihan universaalit liittimet (keltainen, punainen ja valkoinen RCA)?
Myös yleistä keskustelua TV:n ja DVD:n liittämisestä VW:n orkkis-naviin saa harrastaa..
Jep, VAG:lta on saanut omaa TV-viritintä, johon voi sitten kytkeä vaikka DVD-soittimen tai pleikkarin.
Jos tuota TV-viritintä ei katso tarvitsevansa, tällaisella "mokkulalla" saa edellä mainitut Naviin kiinni:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... eName=WDVW
Navi siis vaatii joko tuon TV-virttimen tai adapteriboksin, jotta siihen voi kytkeä ulkoisen ohjemalähteen..
Jos tuota TV-viritintä ei katso tarvitsevansa, tällaisella "mokkulalla" saa edellä mainitut Naviin kiinni:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... eName=WDVW
Navi siis vaatii joko tuon TV-virttimen tai adapteriboksin, jotta siihen voi kytkeä ulkoisen ohjemalähteen..
-
- -
juu kyllähän tuo kopioiminen onnistuu jos polttava asema on oikeanlainen, tuo 2005 skandinavia kartta romppu on safedisc 2/3 suojauksella ja yhteensopivia polttimia esim. tuolla http://www.geocities.com/pcp-freak/4cdf ... Disc2.html
Tuli taas mieleen tuo lisälaitteiden kytkeminen tuohon naviin.
Tälläkertaa vahvistin subeja varten.
Onnistuuko vahvarin kytkeminenkin tällä multimedia-adapterilla, vai onko navin perseessä suoraan RCA-liittimet?
Jos tämä multimeedia-adapteri on vastaus kaikkeen, niin pystyykö sellaisen jotenkin tekemään itse? Eikai siinä ole muuta kuin johtoja ja liittimiä, vai onko siinä jotain älyäkin?
Entä mikäs kikka se oli, jolla sai sen TV/VIDEO-inputin:n toimimaan myös ajon aikana?
Tälläkertaa vahvistin subeja varten.
Onnistuuko vahvarin kytkeminenkin tällä multimedia-adapterilla, vai onko navin perseessä suoraan RCA-liittimet?
Jos tämä multimeedia-adapteri on vastaus kaikkeen, niin pystyykö sellaisen jotenkin tekemään itse? Eikai siinä ole muuta kuin johtoja ja liittimiä, vai onko siinä jotain älyäkin?
Entä mikäs kikka se oli, jolla sai sen TV/VIDEO-inputin:n toimimaan myös ajon aikana?
Navin persuksissa ei ole RCA-liittimiä,
vahvistin tulee kiinni LIITINSARJA 1:seen tuossa kuvassa, pinni-numerot:
1) Line out RR
2) Line out LR
3) Speaker Ground
4) Line out LF
5) Line out RF
6) +12 switched out
Itse liitin on Blaupunkt-peruskamaa, ja sen saa vaikkapa tuolta Blaukkarin keskushuollosta. (Jos navin takaa liitintä ei löydy valmiina) Kts. tuo "VAG-navi jälkiasennuksena" -topic.
Tuon TV/Video -inputin saa näkymään liikkeen aikana asentamalla katkaisijan tuohon nopeussignaalipiuhan (GALA) väliin, joka sitten katkaisee Navilta nopeustiedon. LIITIN 3, pinni 1
Näin siis muistaakseni, fiksummat korjatkoot. :)

vahvistin tulee kiinni LIITINSARJA 1:seen tuossa kuvassa, pinni-numerot:
1) Line out RR
2) Line out LR
3) Speaker Ground
4) Line out LF
5) Line out RF
6) +12 switched out
Itse liitin on Blaupunkt-peruskamaa, ja sen saa vaikkapa tuolta Blaukkarin keskushuollosta. (Jos navin takaa liitintä ei löydy valmiina) Kts. tuo "VAG-navi jälkiasennuksena" -topic.
Tuon TV/Video -inputin saa näkymään liikkeen aikana asentamalla katkaisijan tuohon nopeussignaalipiuhan (GALA) väliin, joka sitten katkaisee Navilta nopeustiedon. LIITIN 3, pinni 1
Näin siis muistaakseni, fiksummat korjatkoot. :)
blaupunkt dx-v???
osaisko joku sanoo mist sais tähän navigaattoriin adapterin et sais dvd soittimen liitettyy? Ja pystyskö joku kel on oikeet vehkeet polttamaa uuden scandinavia levyn ja laittamaan postissa minulle? omilla laitteilla ei onnistu. Kiitos!
Mulla on Navi + ja tV-viritin sekä CD-vaihtaja (tehtaan alkuperäiset kamat). Kiinnostaisi pari juttua. Mitenkä liittäisin digi boxin systeemiin ja millaisen. Luulen, että tehtaan alkuperäisenä asettamat anteenit (analogiseen virittimiin) riittävät hyvin myös digiboxiin. Lisäksi tekisi mieli vaihtaa alkuperäisen CD vaihtajan tilalle sellainen, jolla MP3 (mahdollisesti myös DVD) toimisi. Onko kokemuksia.
mulla oli ainakin RCA piuhat Navissa jolla sai vahvistimen kiinni, muistaakseni etu ja taka ulostulot. en sitten tiedä oliko siinä tollanen liitin messissä. multimedia adapteri toimii vain AUX lähteenä eli sillä menee kuva ja ääni sisäänpäin.
tts33: koko tämä topikki käsittelee juuri tuota, lue läpi.
tts33: koko tämä topikki käsittelee juuri tuota, lue läpi.
Löytyy esim. tämmönen navin liitin että saa vahvistimet kiinni.
http://cgi.ebay.de/Endstufe-Adapter-Aud ... dZViewItem
http://cgi.ebay.de/Endstufe-Adapter-Aud ... dZViewItem
Ilmeisesti tuommoisen saapi ihan merkkiliikkeen tiskiltäkin?
E-Bayta lukevat voisivat kertoa, missä hinnoissa nuo Multimedia-adaptaatiot liikkuu käytettynä, jos joskus sellaiseen sortuis.
Siinä näyttäis olevan 3kpl RCA-liittimiä. Yksi ilmeisesti "komposiitti" kuvalle (yleisesti keltainen liitin) ja kaksi stereoäänelle?
Ja myöskin TV-virittimen hintoja voi heittää.. Johtosarjoineen ja antenneineen..
Onko sille TV-virittimelle jotain kaukosäädintä/käyttöpaneelia olemassa, vai voiko sitä ohjata navin omilla näppylöillä?
E-Bayta lukevat voisivat kertoa, missä hinnoissa nuo Multimedia-adaptaatiot liikkuu käytettynä, jos joskus sellaiseen sortuis.
Siinä näyttäis olevan 3kpl RCA-liittimiä. Yksi ilmeisesti "komposiitti" kuvalle (yleisesti keltainen liitin) ja kaksi stereoäänelle?
Ja myöskin TV-virittimen hintoja voi heittää.. Johtosarjoineen ja antenneineen..
Onko sille TV-virittimelle jotain kaukosäädintä/käyttöpaneelia olemassa, vai voiko sitä ohjata navin omilla näppylöillä?
Kiitoksia twigpath säästy taas paljon muoviosia kun en alkanu meisselillä niitä kirvottaan!Nyt täytys mennä Hifi Mestaan kyseleen tota multimedia-adapteria olisko niillä mitään vastavaa kuin toi Dietz 1212 ei viitis ruveta mistään niitä tilaamaan.Että sais pikku hiljaa i-Podin ja dvd boksin kiinni alkaa jo tympiin toi radion kuuntelu !
Eli nyt ois hakusessa tollanen AV- Adapteri http://www.vwnavi.com/vwnavi/components.aspx Dietz 1212 tai se se alapuolla oleva mokkula.mikä lienee niiden todellinen ero käytännössäLieneekö mitään käytännön merkitystä ??Noi yllä olevat E-Bay linkit ei ainakaan mulla mikään toimineet "vika käyttäjässä/konessa"???Saako niitä mistään edullisemmin kun 180e +Toim.Kulut. Mulla tulee kuitenkin siihen jatkos DSP
.n boksi mihin saa 4 audio/video in eli ei tarvis saada kun toi adapteri jostain kohtuu hintaan.
.n boksi mihin saa 4 audio/video in eli ei tarvis saada kun toi adapteri jostain kohtuu hintaan.
-
- -
Herätelläänpä tätä topicia uudestaan. Eli Auto on A4 -99 ja navina RNS-D. Puuttuu kartastolevy ja haluaisin ajantasalla olevaa tietoa mistä saisin liittimet ulkoista vahvistinta, digiboksia ja DVD-kuvan syöttöä varten? Olen oikeen kiitollinen jos apua näihin saisin. Slamitissa on tarjolla Solisto-merkkistä adapteria jolla saa äänet sisään ja mp3:ia soiteltua, mutta mulla olis DVD-soitinkin, jonka kuvan vois syöttää näyttöjen lisäksi navin ruutuun. Lisäksi ois kiva kun sais bassoa vielä hieman vahvistettua.
-D
-D
ACV:ltä löytyy jotain RNS-D haulla http://www.acvgmbh.de/shop/advanced_sea ... -d&x=0&y=0
-
- -
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”