no nyt on jo auto varmalla pohjalla omistuksissa, ruotsista tuotu ykkönen joka pidetään orkkiksena päällisin puolin...
lisää kuvia projektin edistyttyy..
Viimeksi muokannut Pikku Janne, 6.6.2013 0:06. Yhteensä muokattu 52 kertaa.
Duddiii onnittelut jo näin etukäteen. Kohta tulee soitto: "Auto varastettiin ja poltettiin soramonttussa", no ei vaiskaan. Oikealta vuosikymmeneltä, kaikki osat tallessa ja vielä orggis kunnossa; hyvä lähtökohta ;)
siisti volkkari. oisko kuvia kans sivustapäin? on tuossa ykkösessä kyllä kiitettävän leveet kaaret jopa takanaki..ei voi ku kehua. Sais nätit kiekot alle... ;D
juu alustaa on laskettu sen 60mm ja kesäloman aikana jos pudjetti antaa periksi niin golffi saa uuden maalin vielä ennen syksyä ja vanteet mitkä ostan on classicit tai melberit 7-8x14", uusia peltiosia on jo tilattu et saapi laittaa auton kunnolla kuntoon ku aletaan tekemään.. eli kaikki pikkunenkin ruoste lähtee.. :) mutta nyt vaan ajellaa ja fiilistellään ku on puolitoista vuotta ettiny tuollasta... :P
Härski yhistelmä!
Golffi huutaa leveämpiä vanteita. Ja eihän se nyt tässä vaiheessa vuotta voi olla jo ensvuoden lookki, koska mitäs puuhastelua ens talvelle jää jos nyt jo kesäkuussa paukutellaan henkseleitä ensvuoden puolesta?!
taas ollaan päästy eteenpäin rojektissa eli alle tulee 8x14" peltivanteet ja 195/45-14 gummet, pikkasen ollu ettinnän alla kaikki osat ja onki vielä iso kasa jossain muilla omistajilla.. :( 3vk ja autoa aletaan purkaa, liimaillaan uutta peltiä ja uusi maalipintaan...
Minäpä olen röyhkeä ja vetasen pikku OT:n Mikä helvetti on kun ei tuo minun ykköskoppanen mene millään kaupaksi?! Siis ei edes turhanpäiväisiä kyselitjöitä :D Onko se tuo tekniikka joka saa ihmiset pelkäämään.
Hyi hemmetti.. mä saan näppylöitä.
Mun eka auto oli Audi 50 1.3L =)
..eipä vaan hieno rojekti, kunnon tekniikka vaan niin pikku kori liikahtaa.
PS. mun isukki on tehnyt vanteiden levityksiä 25vuotta, eli jos ei löydy sopivall offsetillä niin laita privaa.
Oossom. Saiskos sitten jotain suuntaa-antavaa tietoa peltivanteiden levityksen hinnoista ja jos on valmiiksi levitettyjä 13-14" peltiksiä 4x100 jaolla myynnissä niin...
Nuilla vanteilla tuosta golfista tulee niin siisti ettei sitä kadunmies edes huomaa "laitetuksi", kun taas alanmiehiltä tulee rispektiä ovista ja ikkunoista ;) Original is bjyydiful.
Missä vanteita yleensä myydään? :) Nuo vanteet on tehty takaveto Volvoon ja ovat uudesta pösöstä lähtöisin. Kuulemma maksavat uutena 60e/kpl, että itse vanteet eivät ole kalliit. Tosin valmiiden levitettyjen hinnalla saa jo aluvanteet. Peltivanteessa tosin on vain sitä jotakin.
Käännetyissä vanteissa kääntyy venttiilikin sisäpuolelle. Ei ole kokemusta, mutta otaisiko se sen jälkeen kiinni esim. jarrusatulaan. Mites tuo on ratkaistavissa. Raskaassa kalustossa olen nähnyt metallisia jatkeita.
Omissa käännetyisää peltivanteissa venttiiliongelma ratkaistiin hitsaamalla vanha reikä umpeen ja poraamalla uusi venttiilinreikä "oikealle" puolelle. Yksinkertaista, eikö totta?
Tuo uuden reiän poraaminen kävi eilen mielessä ja piti ihan tarkistaa -95 golfin vanteesta, löytyykö uudelle reikelille paikka. Kyllähän sen venttiikin siihen saa, mutta jääpi ainakin tuossa vanteessa ikävästi tököttämään.
Kyllähän se on maalauksen alla NYT. on revitty peltiä pois ja pikkasen hiottu, lisää kuvia laitan maalaus projektista kuhan pääsen kotosalle poriin koneen ääreen...
tuossa eilen hiontaväriä vedellessä pintaan tuli pikku onkkelmia ku jotku hurrit oli joskus maalaillu golffia paukkumaalipullolla joten tottakai se kiehuu ja kaikki alkaa menemään vituksi...
juu koetteleehan se mutta nyt on pirssi maaleissa ja hyvä aloittaa kasaaminen. onhan se muuten hieno mutta muutamat roskat on haittana tai eikait se haittana ole ku sen tiesi jo lähtösuoralla. ens talvena uus lakka pintaan niin sillähän ne häipyy pois..
Rocco:ei ole vielä löytyny vanteille oikeaa aihiota, 14" venton peltivanteet on edelleen hakusessa..
saa nähdä millainen tuosta tulee ku saapi kaikki osat haalittu, kasailuun liittyen pitäin hiontaväri pölyjä pyyhkiä listoista pois et ne näyttäs uusille
On sitä nähtävästi hyvää tuuriakin, joskus, kun alkaa soittelee ympäri suomea, niin voi löytää jotain todellista aarretta. eli kaksi kipaletta, orkkis kromipuskureita, ihan pakasta vedettyjä suoraan vw tehtaalta tai jostain sieltäpäin. ja toinen puskureista on kaupan jos joku tarvii..