Turbo mk2 1.8 16v
Valvoja: ffp jäsenet
Turbo mk2 1.8 16v
Eli ois tarkoituksena asentaa -98 Audi a3:sen vakio turbo tommoseen 1.8 16v PL koneeseen. Tavoite on saada se pelaamaan jokapäiväisessä ajossa ja tehoakin vois tulla hieman lisää. Mitä ongelmia/asioita todennäköisesti tulee vastaan tai on otettava huomioon ennen aloittamista! Jonkun verran oon lueskellu turbojuttuja mutta on hieman ristiriitaisia juttuja tuolla niin oisko joku tehny tämmösen projektin tai edes lähelle!! Eli ei haeta mitään turbohirmua tyyliin 300hv. Tarkoitus olisi pärjätä omalla KE-Jetillä ja vakiomännillä. Onko toivoakaan onnistua???
ööh.. ei ihan noin helposti käy.
Pg:n veivit 136mm
Kr/pl veivit 144mm
Itselläni on pg:n männät ja veivit ja lohkosta sipaistu muutamia millejä poies että puristukseksi on saatu 8:1.
Ilman lohkosta sipaisua puristukset 6.5:1
Lueskeles tuota mun rojektia tuolta projektiosastosta jos olisi hiukan apua.
sitten käytä tätä topiccia jos vaivailee asiat mieltä tai pistä privaa.
Tuossa samaisessa koneessa on kokeiltu k-jettiä ja muuten pelasi mutta yli 5000rpm meni laihalleen(0,6bar paineella),
Jos k-jetillä teet, tulet luultavasti tarvitsemaan jonkinlaista lisärikastusta.
16v Vakiomännistä olen kanssa kuullut aika paljon pahaa että kannattaa harkita niitten vaihtamista.
On kyllä tiedossa eräs henkilö jolla oli vakio 16v männät 8v koneessa ja tehoa koneessa oli 350hv.
Että kyllä nekin kestää mutta nakuttaa ei saa.
Pg:n veivit 136mm
Kr/pl veivit 144mm
Itselläni on pg:n männät ja veivit ja lohkosta sipaistu muutamia millejä poies että puristukseksi on saatu 8:1.
Ilman lohkosta sipaisua puristukset 6.5:1
Lueskeles tuota mun rojektia tuolta projektiosastosta jos olisi hiukan apua.
sitten käytä tätä topiccia jos vaivailee asiat mieltä tai pistä privaa.
Tuossa samaisessa koneessa on kokeiltu k-jettiä ja muuten pelasi mutta yli 5000rpm meni laihalleen(0,6bar paineella),
Jos k-jetillä teet, tulet luultavasti tarvitsemaan jonkinlaista lisärikastusta.
16v Vakiomännistä olen kanssa kuullut aika paljon pahaa että kannattaa harkita niitten vaihtamista.
On kyllä tiedossa eräs henkilö jolla oli vakio 16v männät 8v koneessa ja tehoa koneessa oli 350hv.
Että kyllä nekin kestää mutta nakuttaa ei saa.
kankien vaihto ihan sen takia että ne kestävät enemmän kuin nuo 16v:n omat. En tiedä millaiseen tulokseen pääset paksummalla tiiviisteellä, ehkä hyvään ehkä et.
Minusta se ei vaan ole oikea tapa pudottaa puristuksia..
tuntuu hurjalta että kun se on kahden pinnan välissä niin ainahan se ensimmäisenä pyrkii poistumaan sieltä :)
On tuosta kyllä hieman kokemuksiakin yhdessä opelissa ja parissa nismossa ja tuntuu noita tiivisteitä menevä.
KE:ssä ei minun tiettääkseni ole ratkaisevia eroja verrattuna tuohon "normi"k-hon.
Itelläni olisi kyllä siihen se isompi määränjakaja ylimääräisenä joka voisi olla ratkaiseva.
Minusta se ei vaan ole oikea tapa pudottaa puristuksia..
tuntuu hurjalta että kun se on kahden pinnan välissä niin ainahan se ensimmäisenä pyrkii poistumaan sieltä :)
On tuosta kyllä hieman kokemuksiakin yhdessä opelissa ja parissa nismossa ja tuntuu noita tiivisteitä menevä.
KE:ssä ei minun tiettääkseni ole ratkaisevia eroja verrattuna tuohon "normi"k-hon.
Itelläni olisi kyllä siihen se isompi määränjakaja ylimääräisenä joka voisi olla ratkaiseva.
sytkä kyllä menee ihan sellaisenaan. Öljypohjista en tiedä mitä eroja mutta ei sitä ainakaan tämmöisen projektin takia kannata vaihtaa.
Edit: se on nyt vaan niin helppo laittaa itekkin se paluu.
Edit: se on nyt vaan niin helppo laittaa itekkin se paluu.
Viimeksi muokannut Warmaster, 24.5.2005 12:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa