1.8T tyhjäkäyntiongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
1.8T tyhjäkäyntiongelmia
Nyt ilmaantui seuraavanlaista:
Kun esim. pysähtyy liikennevaloihin, niin tuntuu kun moottori hytkähtelisi hieman tyhjäkäynnillä. Joskus tyhjäkäynti jää 1000rpm paikkeille (moottori lämmin).
Joskus jos tyhjäkäynnillä polkaisee kaasua hiukan ja päästää polkimen, niin kierrokset tipahtavat normaalia alemmas ja nousevat sitten itsestään takaisin. Vag-Com:illa kattelin ja tyhjäkäynnillä ainakin sytytysennakko seilasi ajoittain muutaman asteen sisällä.
Mikähän tämänlaista vikaa mahtaa aiheuttaa?
Kiitokset vastauksista.
Kun esim. pysähtyy liikennevaloihin, niin tuntuu kun moottori hytkähtelisi hieman tyhjäkäynnillä. Joskus tyhjäkäynti jää 1000rpm paikkeille (moottori lämmin).
Joskus jos tyhjäkäynnillä polkaisee kaasua hiukan ja päästää polkimen, niin kierrokset tipahtavat normaalia alemmas ja nousevat sitten itsestään takaisin. Vag-Com:illa kattelin ja tyhjäkäynnillä ainakin sytytysennakko seilasi ajoittain muutaman asteen sisällä.
Mikähän tämänlaista vikaa mahtaa aiheuttaa?
Kiitokset vastauksista.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
itsellä kans AGU ja saman tapaiset oireet eli tyhjäkäynti seilaa.
lambdan ja maffin olen vaihtanu uuteen, ei hyötyä. sen verran olen selville saanu, että seokset on ihan poskeellaan tyhjäkäynnil ja kakkos pyttyyn menee tupla määrä seosta muihin verrattuna, voisko suutin vuotaa? huollossa mitannu ohivuodot, letkut sun muut, mut vikaa ei kuulemma löytyny. koneen lämpö anturi on vaihdettu myös muista syistä.
entä mikä anturi on kaasu läpän vieressä jossa on kaksi "lankaa", onko se imulämmön? vika koodeja ei ole.
lambdan ja maffin olen vaihtanu uuteen, ei hyötyä. sen verran olen selville saanu, että seokset on ihan poskeellaan tyhjäkäynnil ja kakkos pyttyyn menee tupla määrä seosta muihin verrattuna, voisko suutin vuotaa? huollossa mitannu ohivuodot, letkut sun muut, mut vikaa ei kuulemma löytyny. koneen lämpö anturi on vaihdettu myös muista syistä.
entä mikä anturi on kaasu läpän vieressä jossa on kaksi "lankaa", onko se imulämmön? vika koodeja ei ole.
Meillä tuo AGU:n (Golf GTI -99) tyhjäkäynti seilaa 900-1500 välillä!Varsinkin, kun esim vauhdista päästää kaasun ja painaa kytkimen pohjaan, niin jää 1200-1500 tuntumaan. Palautuu hetken päästä normaliin, mutta saattaa kone potkasta tyhjäkäynnillä ja kierrokset nousee 1000-1100, ilman kaasuun koskemista! Kone käy hiukan epämääräisesti tyhjäkäyntiä (välillä käy hienosti ja välillä epätasaisesti).
Nyt on vaihdettu MAF, uusittu koneremontin yhteydessä vesipuolen anturit, vaihdettu bensan paineen säätimeltä lähtevät alipaine letkut by-passille (Forge, mäntä) asti (3kpl letkuja), kaasuläppä kotelo on puhdistettu (ajattelin puhdistaa vielä kertaalleen) ja sopeutettu useaan kertaan, imuilman lämpötila-anturin puhdistin brake cleanerilla suihkuttamalla, EN koskenut fyysisesti..Mikä vielä avuksi?
Pitäisiköhän koittaa vielä uudella moottorin lämpötila-anturilla, uudella lambda-anturilla, yms yms???
Mitenkäs opittujen arvojen nollaus/uudelleen opetus (tjsp??) tehdään vag-com:lla??
E: Kun kaasuläppä on sopeutettu, niin saattaa toimia hetken ok, mutta taas alkaa :(
Nyt on vaihdettu MAF, uusittu koneremontin yhteydessä vesipuolen anturit, vaihdettu bensan paineen säätimeltä lähtevät alipaine letkut by-passille (Forge, mäntä) asti (3kpl letkuja), kaasuläppä kotelo on puhdistettu (ajattelin puhdistaa vielä kertaalleen) ja sopeutettu useaan kertaan, imuilman lämpötila-anturin puhdistin brake cleanerilla suihkuttamalla, EN koskenut fyysisesti..Mikä vielä avuksi?
Pitäisiköhän koittaa vielä uudella moottorin lämpötila-anturilla, uudella lambda-anturilla, yms yms???
Mitenkäs opittujen arvojen nollaus/uudelleen opetus (tjsp??) tehdään vag-com:lla??
E: Kun kaasuläppä on sopeutettu, niin saattaa toimia hetken ok, mutta taas alkaa :(
Nonniin! Nyt löytyi vikalista vikakoodi!
Anturi, joka juuri vaihdettiin korjauksen yhteydessä. No, huomenna vaihtamaan takuuseen uusi.
Mieleeni jäi seuraava asia. Onko tuossa AGU koneessa 2kpl lämpö-antureita? Koska näyttäisi olevan yksi tuolla lähempänä kantta ja toinen lähempänä syyläriä!
Vikalista:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 06A 906 018 R
Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D03
Coding: 04000
Shop #: WSC 00000
2 Faults Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 959 799 H
Component: 01 Zentral-SG Komf.0002
Coding: 04097
Shop #: WSC 01317
2 Faults Found:
00952 - Signal: Drivers Door Open
28-10 - Short to B+ - Intermittent
00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5)
35-00 - -
End -------------------------------------------------------
Anturi, joka juuri vaihdettiin korjauksen yhteydessä. No, huomenna vaihtamaan takuuseen uusi.
Mieleeni jäi seuraava asia. Onko tuossa AGU koneessa 2kpl lämpö-antureita? Koska näyttäisi olevan yksi tuolla lähempänä kantta ja toinen lähempänä syyläriä!
Vikalista:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 06A 906 018 R
Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D03
Coding: 04000
Shop #: WSC 00000
2 Faults Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 959 799 H
Component: 01 Zentral-SG Komf.0002
Coding: 04097
Shop #: WSC 01317
2 Faults Found:
00952 - Signal: Drivers Door Open
28-10 - Short to B+ - Intermittent
00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5)
35-00 - -
End -------------------------------------------------------
Hmm... tuolla on myös tuossa käynnistyksenestossa jotain vikaa, kun on Immobilizer vikakoodi! Vai onko joku yrittänyt pölliä autoa Passatin avaimilla :-?
Jusa_1.8T: Mistä päättelet, että olisi yritetty pölliä Passatin avaimilla?
E: Muuten, eikös se toinen 2-johtoien anturi olekkin mittarille ja toinen 4-johtoinen (Juuri se viallinen?) menee ECU:lle??
ARZ:ssa (2001) 4-johtoinen anturi, siis se mikä on moottorin vieressä kuskinpuolella olevassa letkussa, on "tuplalähetin", jonka toinen mittaus menee ECU:lle ja toinen mittariston lämpömittarille. Se 2-johtoinen "anturi" on kytkin jäähdytyspuhaltimen ohjaukseen (korjatkaa jos/kun olen väärässä).
Viimeksi muokannut William, 21.11.2005 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa