corrado jarrut (kiire katsastus lähenee)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

corrado jarrut (kiire katsastus lähenee)

ViestiKirjoittaja ilu » 24.2.2005 12:19

Oikein hävettää kysyä mutta pakko kai se on. Miten helevetin lailla corradon takajarrusatulasta se mäntä menis sisäänpäin kun vaihdan uudet palat? satula on noin kuukauden vanha. olen yrittänyt pyörittää mutta ulospäin tulee muttei mene sisälle. missä vika? asentajassa vai?

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 24.2.2005 12:30

paina sisään samalla kun pyörität...

ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

ViestiKirjoittaja ilu » 24.2.2005 12:31

hmm. kun ei ole oikeaa avainta niin mitenhän se onnistus painaa. rälläkkä avaimella oon aina pyöritelly.

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 24.2.2005 12:49

se on vähän kikkailua se painaminen samaan aikaan... putkitongeilla olen joskus väännelly mutta siinä saa olla tosi tarkka ettei kumit mene rikki...

ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

ViestiKirjoittaja ilu » 24.2.2005 14:58

jep onnistu

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 24.2.2005 15:23

Hae seuraavalla kerralla pilatemasta sellainen työkalu...

moppe
-
Viestit: 2406
Liittynyt: 2.8.2004 18:02

ViestiKirjoittaja moppe » 24.2.2005 15:47

^ Joka liikkuu millä nimellä? :D

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 24.2.2005 17:32

Liimapuristin. Sillä mä painoin sen sisään samalla pyöritellen.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 24.2.2005 18:29

joo, yks ääni liimapuristimelle myös täältä. sekä kapea kärkiset pihdit.

ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

ViestiKirjoittaja ilu » 24.2.2005 20:19

ihan hyvin se onnistuu rälläkkäavaimellaki. satula ruuvipenkkiin kiinni ja rälläkkäavaimella pyöritteleen ja omalla massalla samalla painaen.

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 24.2.2005 20:43

Elikkä jarrumäntätyökalu, vaikka pilatema on tunnettu "laadustaan" niin tuo on vielä pysynnyt kasassa. Tai sitten jos on nuuka, niin nysvää niillä pihdeillä ne suojakumit paskaks.

mpo
-
Viestit: 296
Liittynyt: 23.7.2003 9:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja mpo » 24.2.2005 21:48

Itse onnistuin saamaan männän sisään puristamalla (kovaa) ja pyörittämällä.

Seuraava kysymys onkin, että mitä onnistuin samalla rikkomaan.

Ennen "huoltoa" käsijarru toimi ok.
Nyt käsijarrun vipu liikkuu satulassa ihan äärilaittaan, mutta männän liike on minimaalinen.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.2.2005 21:55

Olisko säätökysymys?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 24.2.2005 22:00

Onko takajarrujen männät jotenkin erilaiset verrattuna etupäähän? Ei ole ollut levyjarruja takana ennen meidän taloudessa. Etupään olen vaan puristanut papukaijoilla kasaan...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.2.2005 22:01

No onhan se mekanismi aika erilainen ku on se käkkäri.

mpo
-
Viestit: 296
Liittynyt: 23.7.2003 9:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja mpo » 24.2.2005 22:14

Olisko säätökysymys?

Säätöjä ei oikein ole..
- Mäntä on niin lähellä paloja/levyjä kuin pystyy..
- Vaijeria on turha säätää, koska vipu liikkuu ääriasennosta toiseen..

Make
ffp jäsen
Viestit: 1731
Liittynyt: 17.7.2003 22:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Make » 24.2.2005 22:49

Ei se mäntä paljoa liikukaan kun käppäriä vetää. Se mäntä pitää olla ihan kiinni siellä paloissa ni sitte se toimii. Ja kyllä ainakin omasta olen saanu iha käsivoimin puristamalla ja kuusiokololla kiertämällä ne männät sisemmäks ku oon paloja vaihtanu...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.2.2005 0:02

No ootko polkenut jarrulla palat mahd. kiinni levyyn ja sitten vasta ihmetellyt käkkäriä?

mpo
-
Viestit: 296
Liittynyt: 23.7.2003 9:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja mpo » 25.2.2005 8:22

Jos polkaisee jalalla jarrun pohjaan ja sitten vetää käkkäriä, niin sitten käkkärissä on jonkin verran tuntoa. Mäntä on niin lähellä levyä, että palat joutuu naputtelemaan paikkkaansa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.2.2005 8:45

Eli et oo sisäänajanu paloja? Jos, niin ei luulis paljon käsijarrunkaan vielä pitävän...

mpo
-
Viestit: 296
Liittynyt: 23.7.2003 9:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja mpo » 25.2.2005 8:56

+1000 kilsaa nyt on ajettu ja kerran siinä välissä otettu uudestaan auki /lähennetty.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.2.2005 9:15

Eikös ne auki otettaessa käytännössä mee kauemmas?

Ajattelin tossa aikasemmassa että palat olis uutuuttaan vielä niin kulumattomat että käsijarrun liikevara ei riitä sen toimintaan. Ei näköjään.

Onkos käsijarrun vaijeria kiristetty tarpeeks?

Toinen olis sit että jos automaattisäätö ei toimi.

mpo
-
Viestit: 296
Liittynyt: 23.7.2003 9:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja mpo » 25.2.2005 9:25

Onkos käsijarrun vaijeria kiristetty tarpeeks?

Toinen olis sit että jos automaattisäätö ei toimi.


Vipu satulan takana kun liikkuu laidasta laitaan, joten vaijerista ei apua.

Tuota automaattisäätöä epäilen itsekkin.
Maanantaina sen pitäisi selvitä kun saa uuden satulan niin uskaltaa purkaa vanhan.

Ei ole muuten helppo juttu hommata tuohon (passattiin) satulaa.
Ei löydy "koko suomesta" satulaa. Yhdellä tukkurilla on pelkkiä kuskin puolen satuloita, motonetistä ei löydy ollenkaan Volkkarikin tilasi osan ruotsista..

Happy
-
Viestit: 75
Liittynyt: 7.9.2005 12:12

ViestiKirjoittaja Happy » 28.9.2005 13:26

Tää menee hyvin tähän samaa aiheeseen :)

Eli ois tarkotus vaihtaa/vaihattaa corradoon jarrupalat.
Tuossa tarkemman tutkiskelun jälkeen kattelin että levyt on aika hyvin urilla. Mitäs näille levyille kannattaa tehä? Ostaa suoraa uuet vai voko niitä hioa tjsp?

Ja jos joku tietää et mistä tääl lahden suunnalla kannattaa nuita kyseisiä tavaroita kysellä ni ois jees.

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 28.9.2005 14:47

levyjä on hyllyssä ja muistaakseni laakerit tarvii vaihtaa kans samalla. Niitäkin löytyy hyllystä.

Brembon levyt 80e pari ja laakerisarja 25e kpl ... Palojakin löytyy...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 28.9.2005 14:52

Siis takana menee laakeri uusiksi vai jos levyjä vaihtelee?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.9.2005 14:56

Jos sulla on samat jarrut kun mulla niin laakerin ulompi kehä on levyssä kiinni ja se pitää naputella irti ja laittaa uuteen levyyn.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 28.9.2005 15:00

Aijaa. En ole noihin takajarruihin muuta tehnyt kuin maalannut satulat. Ovat toimineen hyvin tähän asti. Pitäskö niitä jotenkin huoltaa?

Hese
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 8:24

ViestiKirjoittaja Hese » 28.9.2005 16:01

Joskus vaihdoin pelkät levyt, kun en etukateen tiennyt rakennetta. Toinen laakerikehä murtui irrotettaessa ja viikon päästä sai avata toiseen puolen uudelleen. Laakerit eivät paljon maksa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.9.2005 16:16

Katoin kans että Motonetissä SKF/FAG-laakeri 18 € per pyörä.

Mä sain kyllä laakerin hyvänä irti ja kiinni tossa kolmisen vuotta sitten...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa