VW Vento 1,9 TD -96 Airbagissa vissiin jokin vika?
Valvoja: ffp jäsenet
VW Vento 1,9 TD -96 Airbagissa vissiin jokin vika?
Tuossa yks päivä tuli vaihettua yks sulake niin huomasin siellä kaksi liitintä jotka näytti sopivan yhteen ja meni vielä saman väriset johdotkin yhteen. Niin minähän aattelin, että kait nuo pitää kiinni olla ja laitoin ja kas kummaa airbagin valo alko palamaan. Että onkohan airbag ollut pois käytöstä ja onkohan se edelleen pois käytöstä vai mikä merkitys sillä valolla on?
jaiks
no siin on joku osa paskana!
otin iteltäni sen vikakoodin silloin ja se oli
joku 00058XXX ja se tarkotti kait noin et se kierukka oli ratin sisällä paskana..
uudelle hintaa merkkiliikkeessä noin 150 e pyöreesti.
Korjasin omani, voin pistää kuvaa jos sulla on samaa ongelmaa, mut ota se vikakoodi ekaks. Siitä saat jo tietää onk tyynyt tai joku vastaava kakkana!
otin iteltäni sen vikakoodin silloin ja se oli
joku 00058XXX ja se tarkotti kait noin et se kierukka oli ratin sisällä paskana..
uudelle hintaa merkkiliikkeessä noin 150 e pyöreesti.
Korjasin omani, voin pistää kuvaa jos sulla on samaa ongelmaa, mut ota se vikakoodi ekaks. Siitä saat jo tietää onk tyynyt tai joku vastaava kakkana!
Jaa se kait pitää käydä tuolta liikkestä sitte kysymässä... Jaa vai Turussa no sieltä se on tämäkin auto kotoisin mahtanu edellinen omistaja vaan ottaa sen piuhan irti kun myynyt mulle ettei pitäis silmään et miks tuo palaa, ku en itekkään tienny että sen valon pitäs palaa ja ku se on siinä vähän oudossa paikassa...
..spiraali
en tie...joku osaa varmaan neuvvoo paremmin....
ite yritin ja se oli pirun tiukassa joka suhteen,.,.,..eikä auttanu ku kolvata kuntoon! nyt on yli kk toiminu moitteettomasti
ite yritin ja se oli pirun tiukassa joka suhteen,.,.,..eikä auttanu ku kolvata kuntoon! nyt on yli kk toiminu moitteettomasti
Joops nyt tuli sitten käytyä tuolla Oulun EasyKm:llä luettamassa sitä vikakoodia, mutta kas kummaa "no signal" elikkä auton piuhoissa on jotain katkoksia, että mistähän vikaa kannattis etsiä... Ja pakko kyllä sanoa, että kyllä tuolla firmassa palvelu pelas eikä tarvinnut kyseisestä hommasta mitään pulittaa...
No eipä siellä iso vika näyttäny olevan ku yks niistä neljästä piuhasta jotka tulee siihen liittimeen oli irti ja nyt seuraa kysymys minkä numeroiseen napaan tulee ruskea johdin?
Ylhäällä oli kaks oikeassa kulmassa ja alhaalla yks oikeassa kulmassa toisiksi laitimmaisessa... eli mihin tuon ruskean piuhan tökkään ku ei siitä liittimestä ottanu selvää että missä se oli ollut?
Ylhäällä oli kaks oikeassa kulmassa ja alhaalla yks oikeassa kulmassa toisiksi laitimmaisessa... eli mihin tuon ruskean piuhan tökkään ku ei siitä liittimestä ottanu selvää että missä se oli ollut?
No nyt sitten sain ittiä nistkasta kiinni ja sain käytyä luetuttaan tuolla Suomen autohuollossa tuon vikakoodin ja tällänen vika löyty kun Airbag-sytytin, satunnainen vika ja ne sano siellä, että saattaa olla vaan käytetty rattia joskus pois virran ollessa kytkettynä. Elikkä valo sammu kuittaamalla vika ja ei ainakaan vielä oo syttyny uudestaan.
Iloitsin liian aikaisin, vika tuli yhden vuorokauden päästä takaisin. Vikakoodien nollauksella saa lampun sammumaan, mutta syttyy heti kohta minuutin päästä uudestaan.
Mitäs seuraavaksi tarkastuslistalle? Pitää mittailla ja säästää vanha osa, sehän saattaa olla jopa ehjä.
Lisäys:
Kävin vielä kerran liitokset läpi CRC:n kanssa kun akku oli irti ja kun laitoin akunkengän kiinni, niin nollasin vikakoodit. Nyt viidellä ensimmäisellä kerralla vika ei palannut. Toivottavasti toimii pidempään kuin vuorokauden.
Mitäs seuraavaksi tarkastuslistalle? Pitää mittailla ja säästää vanha osa, sehän saattaa olla jopa ehjä.
Lisäys:
Kävin vielä kerran liitokset läpi CRC:n kanssa kun akku oli irti ja kun laitoin akunkengän kiinni, niin nollasin vikakoodit. Nyt viidellä ensimmäisellä kerralla vika ei palannut. Toivottavasti toimii pidempään kuin vuorokauden.
Nostan taas.
On muuten mielenkiintoinen ongelma. Airbag-valo pysyy poissa vuorokauden purkamisen ja vikakoodien nollauksen jälkeen. Seuraavana päivänä valo jää taas palamaan ja välissä voi vaikka kymmenisen kertaa käynnistellä ennen sitä.
Onko jollain ollut vikaa siinä spiraalilta lähtevässä ohuessa johdossa, joka menee kojelaudan sisälle? Yleismittarilla on mittailtu molempiin suuntiin, ei katkoksia eikä ole yhdessäkään. Miten viallinen kuskin bagi oireilee?
On muuten mielenkiintoinen ongelma. Airbag-valo pysyy poissa vuorokauden purkamisen ja vikakoodien nollauksen jälkeen. Seuraavana päivänä valo jää taas palamaan ja välissä voi vaikka kymmenisen kertaa käynnistellä ennen sitä.
Onko jollain ollut vikaa siinä spiraalilta lähtevässä ohuessa johdossa, joka menee kojelaudan sisälle? Yleismittarilla on mittailtu molempiin suuntiin, ei katkoksia eikä ole yhdessäkään. Miten viallinen kuskin bagi oireilee?
Mulla vähän samaa vikaa... Mittailin spiraalisydeemin, ja mittaillessa pyörittelin sitä.
Molemmat johdot yhdisti koko ajan oikein hyvin.
Purin jopa tuon spiraaliyksikön (uskokaa tai älkää sen saa purettua). Sisältä löytyy "rullalle kierretty" jumalattoman pitkä flexikaapelin tapainen hässäkkä.
Tuo igniter, eli sytytin sijaitsee itse airbagissa. Voihan siinäkin olla vikaa.
Yhtä hyvin ohjauspylväässä olevasta liittimestä bagin ohjausyksikölle lähtevissä johdoissa voi olla katkos jossain tai boksissa itsessään huono juotos.
Kattoo ny syttyykö toi valo vielä, niin tutkimukset jatkuu. Tai jahka pääsen ensin kotiin, että pääsee kokeilemaan sammuuko se valo yleensäkään tuon jälkeen kun käpläsin sitä spiraalisysteemiä ;)
Molemmat johdot yhdisti koko ajan oikein hyvin.
Purin jopa tuon spiraaliyksikön (uskokaa tai älkää sen saa purettua). Sisältä löytyy "rullalle kierretty" jumalattoman pitkä flexikaapelin tapainen hässäkkä.
Tuo igniter, eli sytytin sijaitsee itse airbagissa. Voihan siinäkin olla vikaa.
Yhtä hyvin ohjauspylväässä olevasta liittimestä bagin ohjausyksikölle lähtevissä johdoissa voi olla katkos jossain tai boksissa itsessään huono juotos.
Kattoo ny syttyykö toi valo vielä, niin tutkimukset jatkuu. Tai jahka pääsen ensin kotiin, että pääsee kokeilemaan sammuuko se valo yleensäkään tuon jälkeen kun käpläsin sitä spiraalisysteemiä ;)
Niin ja muistutuksi kaikille kotikorjaamoille, että kyseessä on räjähdepanos, joten
VAROKAA
kun teette työtä airbagin kanssa. Eihän tässä mitään ongelmia ole jos on varovainen.
Muistan vaan lukeneeni jossain että pelastuslaitoksen kaveri meni kuljettajan ovesta auttamaan, airbag räjähti ja kaveri halvaantui niskasta alaspäin...
VAROKAA
kun teette työtä airbagin kanssa. Eihän tässä mitään ongelmia ole jos on varovainen.
Muistan vaan lukeneeni jossain että pelastuslaitoksen kaveri meni kuljettajan ovesta auttamaan, airbag räjähti ja kaveri halvaantui niskasta alaspäin...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa