Audi A4 hälyn asennusta
Valvoja: ffp jäsenet
Audi A4 hälyn asennusta
Eilen saapui Alfatech 200 BB häly ja viiverele (Cobra 1053) keskuslukon ohjaamiseksi. Viikonloppuna olis tarkoitus asennella laitetta paikalleen mutta muutama seikka on epäselvä asennusohjeen lukemisen jälkeen.
1. Ohjeen mukaan takaluukkuun pitäisi laittaa kunnollinen painotoiminen kytkin jos tälläistä ei ole. Tavaratilanvalo syttyy ilmeisesti jonkin kuulakytkimen ohjaamana mutta tällä ei suositella ohjattavan hälyn luukunvalvontaa. En ole purkanut kannen verhousta mutta saranoissa tai luukussa ei ole näkyvillä mitään mekaanista kytkintä joten onko olettamukseni oikea? Ilmeisesti olemassaolevan kytkimen johdot voi siirtää suoraan uuteen painotoimiseen ja näin varmistaa luotetava toiminta valon toimintaa häiritsemättä? Mihin liittimeen tai paikkaan takaluukulta tulevat johdot menevät, helpottaisi kun ei tarvitsi vetää uusia piuhoja taakse asti tai purkaa koko autoa?
2. Ohjeen mukaan käynnistyksenestoa ei tarvitse kytkeä jos autossa on alkuperäinen käynnistyksenesto kuten tässä tapauksessa on. Kuitenkin jos haluaa toiminnon käyttöön hälyn ohjaamana ilmeisesti järkevintä on polttoainepumppun ohjauksen liittäminen käynnistyksenestoon. Ilmeisesti katalysaattorin kannalta on järkevintä katkasta polttoaineen syöttö tai startin heräte. Vai olenko ymmärtänyt oikein että katti saattaa vaurioitua jos kone saa polttoainetta mutta ei lähde käyntiin vaan ainoastaan pyörittää. Tuskin tälläistä tilannetta syntyy mutta asiaan voi vaikuttaa vielä tässä vaiheessa jos se järkevää on.
3. Tarvittavat johdot näyttäisivät löytyvän lähes kaikki kuljettajan puolen kick-paneelin alta (keskuslukon ohjaus, comfort-toiminnot, ovikytkimet ja sivuvilkkujen ohjaus), ainoastaan hälylle vaadittava jännitetieto virran kytkemiseksi on hukassa. Tarvitaan siis jatkuva jännite joka pysyy ylhäällä myös startin aikana ja auton käynnissä ollessa. Mistähän tälläistä johtoa kannattaisi etsiä? Virtalukolta ilmeisesti mutta tuleeko virtalukolta piuhat johonkin liitinryppääseen esim. kick-panelin luokse?
Siinähän ne kysymykset olikin, asiat varmasti selviää tutkimalla ja mittaamalla kuten pitääkin toimia asennuksen yhteydessä mutta helpottaa/nopeuttaa asennusta jos näihin saisin vinkkiä. Auto on tosiaan vm.97 mutta vanhempi keskuslukko löytyy koska auto on alkuvuoden aikana valmistettu, keskuslukonjohtosarjoista löytyy leimat 9.11.1996 joten tuo vaadittava viiverele keskuslukolle tarvitaan jotta ohjausviive saadaan riittävän pitkäksi.
Kiitos kaikille tietoa jakaneille jo etukäteen.
1. Ohjeen mukaan takaluukkuun pitäisi laittaa kunnollinen painotoiminen kytkin jos tälläistä ei ole. Tavaratilanvalo syttyy ilmeisesti jonkin kuulakytkimen ohjaamana mutta tällä ei suositella ohjattavan hälyn luukunvalvontaa. En ole purkanut kannen verhousta mutta saranoissa tai luukussa ei ole näkyvillä mitään mekaanista kytkintä joten onko olettamukseni oikea? Ilmeisesti olemassaolevan kytkimen johdot voi siirtää suoraan uuteen painotoimiseen ja näin varmistaa luotetava toiminta valon toimintaa häiritsemättä? Mihin liittimeen tai paikkaan takaluukulta tulevat johdot menevät, helpottaisi kun ei tarvitsi vetää uusia piuhoja taakse asti tai purkaa koko autoa?
2. Ohjeen mukaan käynnistyksenestoa ei tarvitse kytkeä jos autossa on alkuperäinen käynnistyksenesto kuten tässä tapauksessa on. Kuitenkin jos haluaa toiminnon käyttöön hälyn ohjaamana ilmeisesti järkevintä on polttoainepumppun ohjauksen liittäminen käynnistyksenestoon. Ilmeisesti katalysaattorin kannalta on järkevintä katkasta polttoaineen syöttö tai startin heräte. Vai olenko ymmärtänyt oikein että katti saattaa vaurioitua jos kone saa polttoainetta mutta ei lähde käyntiin vaan ainoastaan pyörittää. Tuskin tälläistä tilannetta syntyy mutta asiaan voi vaikuttaa vielä tässä vaiheessa jos se järkevää on.
3. Tarvittavat johdot näyttäisivät löytyvän lähes kaikki kuljettajan puolen kick-paneelin alta (keskuslukon ohjaus, comfort-toiminnot, ovikytkimet ja sivuvilkkujen ohjaus), ainoastaan hälylle vaadittava jännitetieto virran kytkemiseksi on hukassa. Tarvitaan siis jatkuva jännite joka pysyy ylhäällä myös startin aikana ja auton käynnissä ollessa. Mistähän tälläistä johtoa kannattaisi etsiä? Virtalukolta ilmeisesti mutta tuleeko virtalukolta piuhat johonkin liitinryppääseen esim. kick-panelin luokse?
Siinähän ne kysymykset olikin, asiat varmasti selviää tutkimalla ja mittaamalla kuten pitääkin toimia asennuksen yhteydessä mutta helpottaa/nopeuttaa asennusta jos näihin saisin vinkkiä. Auto on tosiaan vm.97 mutta vanhempi keskuslukko löytyy koska auto on alkuvuoden aikana valmistettu, keskuslukonjohtosarjoista löytyy leimat 9.11.1996 joten tuo vaadittava viiverele keskuslukolle tarvitaan jotta ohjausviive saadaan riittävän pitkäksi.
Kiitos kaikille tietoa jakaneille jo etukäteen.
Viimeksi muokannut Lindroos, 5.1.2005 11:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juu hälyn vaatima jatkuva +12V käyttöjännite kyllä löytyy vaikka ratin alla olevasta reletaulun alaosasta mutta nyt kaivataan +12V jännitettä joka kytkeytyy kun virtaavaimen kääntää I-asentoon ja jännite pysyy autonkäydessä päällä. Kun avaimet poistaa virtalukosta jännite katkee. Selitin hieman epäselvästi.
Olen noita asentanut paineilmalukkoihin ilman mitään lisäreleitä. Keskuslukon ohjausaika ohjelmoidaan pitkäksi asennusohjeen mukaisesti. Asennusohjeessa näkyy tosiaan olevan maininta tuosta modulista. Jos se sitten pitää olla sen comfort-järjestelmän takia.
Eikös liittimestä 15 (kytkinpolkimen vieressä/päällä) löydy virtalukon ohjaama käynnistäessä katkeamaton virta?
Eikös liittimestä 15 (kytkinpolkimen vieressä/päällä) löydy virtalukon ohjaama käynnistäessä katkeamaton virta?
Kiitos vinkistä, aloitan mittaukset siis liittimestä 15 kunhan pääsen asentamaan. Luultavasti tarvittava jännite löytyy niiltä main eikä virtalukon tienoille tarvi kajota.
Niin tuosta keskuslukon ohjauksesta sen verran että en tiedä kuinka tarpeellinen viiverele on mutta sellainen kerrottiin tarvittavan jotta keskuslukko toimii hälyn ohjaamana. Cobra/Alfatech ajoneuvokohtainen asennusohje näin neuvoo (vm.95->97 alkuvuosikertaa) kun asiaa kysyin liikkeestä josta hälyn hankin. Vanhaan autoon (MB W124) laitoin Sikuran S2000TX hälyn ja silloinkin mukaan kaupattiin jotain viivereleä mutta keskuslukko toimi täydellisesti ohjelmoidulla 6s ohjauspulssilla. Ex-Jetassakin oli Defan 821-sarjan häly ja pneumaattinen keskuslukko toimi siinäkin muistaakseni ilman lisämoduuleita. Comfort toimintoihin tuolla 1053 moduulilla ei pitäisi olla vaikutusta vaan kick-panelin liitin 1; napaan 5 tuleva kelt.sin johto katkaistaan ja liitetään moduuliin kuten käyttösähkö, maa ja hälyn kaksi ohjausjännitettä moduulille. Comfort toiminnot liitetään suoraan hälyn ohjausjohtoihin ja ohjelmoidaan toimimaan tietyllä viiveellä tai kaukosäätimen B-napilla.
Tutkittava asiaa tarkemmin mutta eipähän jää asennus kiinni ainakaan tuo releen puuttumisesta kun se kerran nyt löytyy, hintaa mokkulalla ei ollut kun pari kymppiä joten menetys ei ole suuri vaikka se tarpeeton olisikin. Cobra/Alfatech tuotteet on itselleni aika uusia kuten myös tuoreempi V.A.G kalusto joten opittavaa on.
Niin tuosta keskuslukon ohjauksesta sen verran että en tiedä kuinka tarpeellinen viiverele on mutta sellainen kerrottiin tarvittavan jotta keskuslukko toimii hälyn ohjaamana. Cobra/Alfatech ajoneuvokohtainen asennusohje näin neuvoo (vm.95->97 alkuvuosikertaa) kun asiaa kysyin liikkeestä josta hälyn hankin. Vanhaan autoon (MB W124) laitoin Sikuran S2000TX hälyn ja silloinkin mukaan kaupattiin jotain viivereleä mutta keskuslukko toimi täydellisesti ohjelmoidulla 6s ohjauspulssilla. Ex-Jetassakin oli Defan 821-sarjan häly ja pneumaattinen keskuslukko toimi siinäkin muistaakseni ilman lisämoduuleita. Comfort toimintoihin tuolla 1053 moduulilla ei pitäisi olla vaikutusta vaan kick-panelin liitin 1; napaan 5 tuleva kelt.sin johto katkaistaan ja liitetään moduuliin kuten käyttösähkö, maa ja hälyn kaksi ohjausjännitettä moduulille. Comfort toiminnot liitetään suoraan hälyn ohjausjohtoihin ja ohjelmoidaan toimimaan tietyllä viiveellä tai kaukosäätimen B-napilla.
Tutkittava asiaa tarkemmin mutta eipähän jää asennus kiinni ainakaan tuo releen puuttumisesta kun se kerran nyt löytyy, hintaa mokkulalla ei ollut kun pari kymppiä joten menetys ei ole suuri vaikka se tarpeeton olisikin. Cobra/Alfatech tuotteet on itselleni aika uusia kuten myös tuoreempi V.A.G kalusto joten opittavaa on.
Viikonlopun asennukset jäi tekemättä kun perhepiirissä oli "viiskymppiset" ja murtunut sormikin haittaa auton kanssa näpertelyä.
lema: Olet asentanut ilmeisesti vastaavan laitteen, se virtalukon ohjaama jännite on vielä kadoksissa tai epävarma. Onko asian niin kuin vr6 kertoi eli "liittimestä 15 (kytkinpolkimen vieressä/päällä) löydy virtalukon ohjaama käynnistäessä katkeamaton virta"?
Entäs se takaluukun kytkin? Onnistuuko sillä luukunvalvonta vai suosiolla vaihtaa toinen kytkin tilalle? Löytyykö tämä tieto kick-panelin liitinterminaalista?
Tuosta keskuslukon toiminnasta en vielä osaa sanoa mitään mutta viikon kahden sisällä on kokemusta siitäkin. Epäilet että viiverele (1053) on viallinen? Keskuslukossa ei ole siis mitään eloa hälyn ohjaamana? Minkä vuoden malli kyseessä, eli löytyykö se kelt/sin-johto?
lema: Olet asentanut ilmeisesti vastaavan laitteen, se virtalukon ohjaama jännite on vielä kadoksissa tai epävarma. Onko asian niin kuin vr6 kertoi eli "liittimestä 15 (kytkinpolkimen vieressä/päällä) löydy virtalukon ohjaama käynnistäessä katkeamaton virta"?
Entäs se takaluukun kytkin? Onnistuuko sillä luukunvalvonta vai suosiolla vaihtaa toinen kytkin tilalle? Löytyykö tämä tieto kick-panelin liitinterminaalista?
Tuosta keskuslukon toiminnasta en vielä osaa sanoa mitään mutta viikon kahden sisällä on kokemusta siitäkin. Epäilet että viiverele (1053) on viallinen? Keskuslukossa ei ole siis mitään eloa hälyn ohjaamana? Minkä vuoden malli kyseessä, eli löytyykö se kelt/sin-johto?
joo viimeviikolla laitoin keskuslukko hummailee päälle ja pois miten sattuu. joo se +15 napa on siinä kytkin polkimen yläpuolella siinä lukee muistaakseni mustan ympyrän sisällä 15. kaikki johot pitäisi olla ohjeiden mukaan siinä kikc paneelin alla, mut nyt rupes arveluttaa nekin koska vika ei ollut siinä moduulissa kokeilin toista saman laista joten pitää vielä loppu viikosta tarkastaa kaikki johdot ja liitokset. jos vaikka sais toimimaan ton hälyn... autoni on audi avant 1.8 -96
Mulla ei taida olla tuota liitintä 15 siinä relekotelon yhteydessä,en ole ainakaan nähnyt vaikka yritin hakeakin sitä.Tuosta
oli puhetta hälyasennusliikkeen kanssa myöskin.Ne juotti sen sulakerasian sisällä johonkin. Keskuslukituskin jouduttiin releistämään koska perinteisesti kytkettynä se sotki ultraäänitutkien toiminnan siten että ei välttämättä lähtenyt poispäältä tai sitten ei tunnistanut.Kyseessä Facelift ja asentajalla itsellään samanlainen mutta vanhempi koppa.
oli puhetta hälyasennusliikkeen kanssa myöskin.Ne juotti sen sulakerasian sisällä johonkin. Keskuslukituskin jouduttiin releistämään koska perinteisesti kytkettynä se sotki ultraäänitutkien toiminnan siten että ei välttämättä lähtenyt poispäältä tai sitten ei tunnistanut.Kyseessä Facelift ja asentajalla itsellään samanlainen mutta vanhempi koppa.
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa