Golf 1 GTDi -84/ TRP Syncro Doka -90
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 1 GTDi -84/ TRP Syncro Doka -90
Tulipa haettua Ruotsista Haaparannasta uus projekti kevääksi.
Kuva
Täällä lisää kuvia
Joku entisistä omistajista oli hukannut alkuperäiset etupenkit ja etuspoileri puuttuu, mutta muuten ihan kohtalaisessa kunossa. On kuitenkin ajotietokonetta ja kattoluukkua :)
Kuva
Täällä lisää kuvia
Joku entisistä omistajista oli hukannut alkuperäiset etupenkit ja etuspoileri puuttuu, mutta muuten ihan kohtalaisessa kunossa. On kuitenkin ajotietokonetta ja kattoluukkua :)
Viimeksi muokannut Pasi_T, 24.12.2011 9:41. Yhteensä muokattu 16 kertaa.
Kuinkas sattuikaan: juuri eilen mietin, että löytyisiköhän Saksasta 82-83 -mallinen orkkis GTI tai mieluummin GTD, viisiovisena...
Ei tuossa spesiaalissa taida muuta poikkeavaa normaaliin GTI -malliin. Extraa on kai kattoluukku. GTD:ssä oli: musta takalasin kehys, recarot, nelipuolainen ratti, tuulilasin ilmanohjaimet, erilainen oviverhoilu, golfpallo ja keskikonsoli.
Itse säilyttäisin mahd. originaalilookin: Pieni madallus ja leveät 15" ATS Cup -vanteet. Original GTI: kuminen etuspoikka, osanro 171 805 903/4. Ehkä lisävalomaski poikkeen -ainakin kromilistat ympärille.
Ei tuossa spesiaalissa taida muuta poikkeavaa normaaliin GTI -malliin. Extraa on kai kattoluukku. GTD:ssä oli: musta takalasin kehys, recarot, nelipuolainen ratti, tuulilasin ilmanohjaimet, erilainen oviverhoilu, golfpallo ja keskikonsoli.
Itse säilyttäisin mahd. originaalilookin: Pieni madallus ja leveät 15" ATS Cup -vanteet. Original GTI: kuminen etuspoikka, osanro 171 805 903/4. Ehkä lisävalomaski poikkeen -ainakin kromilistat ympärille.
Tuo GTI Special on Ruotsissa myyty versio muualla myydystä Pirelli GTI-versiosta, erosi mm. vanteiden ja maalaamattomien levikkeiden kohdalta tuosta em. Pirellimallista. Eri sivuilla löytyy varmasti paljon tietoa mallista, mm. www.gtiklubben.nu jos osaa ruotsia. Minulla on VW Scene-lehti tallessa jossa kerrotaan ruotsalaisesta hemmosta joka on ostanut GTI Specialinsa uutena mutta auto on edelleen alkuperäinen ja huippukunnossa ja on voittanut eri näyttelyissä monta palkintoa. Eli siis tosi siisti ja kohtalaisen harvinainenkin malli, IMHO sopisi parhaiten mahdollisimman orkkiksena.
Pirelli oli UK:ssa campaign
http://portal.campaignregister.co.uk/
http://portal.campaignregister.co.uk/mo ... page&pid=7
http://portal.campaignregister.co.uk/
http://portal.campaignregister.co.uk/mo ... page&pid=7
Kyllä olisi tarkoitus säilyttää alkuperäinen ulkoasu, Sopiva madallus ja nätit vanteet. Kun nyt vain jostain löytäisin alkuperäiset etupenkit niin sais auton alkuperäiseen kuntoon, muuten pitää tyytyä uudenpiin recaroihin.
Eli jos jollain on tietoa punaraidallisista Mk1 Gti:n etupenkeistä olisin kiitollinen vihjeestä.
Eli jos jollain on tietoa punaraidallisista Mk1 Gti:n etupenkeistä olisin kiitollinen vihjeestä.
No niin ne kokkolan osat. Purin autosta eilen nämä ja ne on nyt minun:
-Kromi puskurit
-Kromi Peili 1kpl
-Kromi oven kahvat
-Golf L ja VW kirjoitus takaluukkuun
-"Huoraportaat"
-Kromi maski sinkkuna
Anteeksi kun tunkeilen tämmösellä asialla tänne toisten osastoille mut en jaksanut vastata kaikille jotka niitä kysy kun niitä oli ainaskin toistakymmentä!!! Niin ja nyt kun kysyntä ylitti tarjonnan niin se saa joka eniten tarjoaa!!!
-Kromi puskurit
-Kromi Peili 1kpl
-Kromi oven kahvat
-Golf L ja VW kirjoitus takaluukkuun
-"Huoraportaat"
-Kromi maski sinkkuna
Anteeksi kun tunkeilen tämmösellä asialla tänne toisten osastoille mut en jaksanut vastata kaikille jotka niitä kysy kun niitä oli ainaskin toistakymmentä!!! Niin ja nyt kun kysyntä ylitti tarjonnan niin se saa joka eniten tarjoaa!!!
hiukan OT,mutta AHA, ykköskoppasen Golffin kojetaulussa ja ulkoasussa tapahtui lieviä muutoksia tuossa (muistaakseni 81-82) vuosimalleissa, jolloin takavalot suurenivat kooltaa ja kojetaulun ilme muuttui.
Noissa uudemmissa malleissa ei ns. karvalakkimalleissa ollut ollenkaan hansikaslokeroa vaan sen paikalla oli "kaukalo", CL-mallista alkaen sitten löytyi jo hansikalokero joka todellakin aukeaa ylöspäin ja GL-mallista ylöspäin hansikaslokero oli lukittava.
Cabriolet Golffissa tuo muutos tapahtui samanaikaisesti myös kojetaulussa.
Tässä muutama linkki mistä voi käydä katselemassa tuon ajan alkuperäisiä Volkswagen esitteitä Golffeista:
Golf Cabriolet 1979
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... 79-ENG.pdf
Golf Cabriolet 1989
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... 989-DE.pdf
Golf Caddy 1984
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... 84-FIN.pdf
Golf 1979
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... 79-FIN.pdf
Golf 1982
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... 82-FIN.pdf
Golf 1983 LX (viimeiset Suomeen tuodut Golf I koriset olivat LX malleja)
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... 83-FIN.pdf
Tässä vielä lista kaikkien mallien muutoksista varusteissa vuonna 1982
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... t-1982.pdf
Noissa uudemmissa malleissa ei ns. karvalakkimalleissa ollut ollenkaan hansikaslokeroa vaan sen paikalla oli "kaukalo", CL-mallista alkaen sitten löytyi jo hansikalokero joka todellakin aukeaa ylöspäin ja GL-mallista ylöspäin hansikaslokero oli lukittava.
Cabriolet Golffissa tuo muutos tapahtui samanaikaisesti myös kojetaulussa.
Tässä muutama linkki mistä voi käydä katselemassa tuon ajan alkuperäisiä Volkswagen esitteitä Golffeista:
Golf Cabriolet 1979
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... 79-ENG.pdf
Golf Cabriolet 1989
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... 989-DE.pdf
Golf Caddy 1984
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... 84-FIN.pdf
Golf 1979
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... 79-FIN.pdf
Golf 1982
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... 82-FIN.pdf
Golf 1983 LX (viimeiset Suomeen tuodut Golf I koriset olivat LX malleja)
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... 83-FIN.pdf
Tässä vielä lista kaikkien mallien muutoksista varusteissa vuonna 1982
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... t-1982.pdf
Jo ei taida olla ihan oikein kirjoitettu, just siksi kirjoitan täällä niin harvoin koska en osaa kunnolla kirjoittaa suomen kieli. Ruotsi sujuu paremmin!
Meidän kolffi tuli aika kallis mutta kunto oli kyllä ihan ok, verot tuli muistakseni alle 300€.
www.blocket.se ja www.gtiklubben.nu Siellä löytyy aina pari kappaletta.
Meidän kolffi tuli aika kallis mutta kunto oli kyllä ihan ok, verot tuli muistakseni alle 300€.
www.blocket.se ja www.gtiklubben.nu Siellä löytyy aina pari kappaletta.
^No kyllähän tuo tarpeeksi hyvin sujuu kun siitä ihan hyvin selvää saa. Mutta veikkaan että jos ruotsiksi kirjoitat niin sitten en ainakaan minä enää saa selvää... ;)
Niin ja tuollainen ykkös kolffi olis kyllä pirun hieno, tekisi mieli itsekkin ostaa/hakea jostain kesäautoksi tollanen. Mutta tosin toistaiseksi riittää rahan menoa tuohon kakkoseenkin...
edit. Ooh :P
Niin ja tuollainen ykkös kolffi olis kyllä pirun hieno, tekisi mieli itsekkin ostaa/hakea jostain kesäautoksi tollanen. Mutta tosin toistaiseksi riittää rahan menoa tuohon kakkoseenkin...
edit. Ooh :P
Nyt on jo vähän päästy tutkaileen autoa. Käynti ongelmia on jokun verran, suuttimien o-renkaat ovat kovettuneet kokonaan vetää ilmaa sieltä, EGR-ventiili luultavasti vuotaa ja ohjauspainesäätimen letkut oli joku edellisistä omistajista tehnyt itse ne piti teettää uudet. Ruostehitsausta pitää suorittaa oikeassa takapyörän kaaressa ja varapyörän/takahelmapellin kohdalla. Etupenkitkin löytyi foorumin välityksellä :) Mitenkähän nopeasti tuo auto pitäis käyttää siellä tullissa, eli onko siinä jotain aika rajaa maahantuonnista tullaukseen?
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Eipä sillä taida enää olla mitään väliä millon sen siellä käyttää, kun muuttui sekin homma vähän järkevämmäksi. sitten kun ajolupaa haet on se käytettävä katsastuksessa n. 10 päivän sisään? ja vero"anomus" jätettävä oliko se 5 päivän sisään ajoluvan hakemisesta?.. www.tulli.fi sieltä kyllä löytyy hyvät ohjeet ja oikeammat päivät varmaankin kuin mitä nyt mainitsin.
Ei tartte enää salailla sitä milloin auto on tullut maahan, vaan voi sentään rehellisesti ilmoittaa oikean päivämäärän menettämättä sitä 3kk ajolupaa.
p.s kuka hakis mulle auton eteläisestä Ruotsista? =)
EDIT: joo muistin jopa nuo päivät oikein ja tuossa suorempi linkki
http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... s_2005.jsp
Ei tartte enää salailla sitä milloin auto on tullut maahan, vaan voi sentään rehellisesti ilmoittaa oikean päivämäärän menettämättä sitä 3kk ajolupaa.
p.s kuka hakis mulle auton eteläisestä Ruotsista? =)
EDIT: joo muistin jopa nuo päivät oikein ja tuossa suorempi linkki
http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... s_2005.jsp
Ompa vaan kivannäkönen auto ja etenkin konehuone. Kyllä näitä ykköskoppasia GTI:tä on ehkä ihan hyväkin säästää, siis pitää alkuperäisessä kunnossa. Kakkiksia riittää vielä "tuhottavaksi", mutta kuinka kauan...
Pitäs melkeen itekki ostaa "tässä joskus" joku ykköskoppa talteen, vielä kun niiden arvot ei ole mitään älyttömiä. Tuosta Ruotsin puolelta niitä varmaan löytyy enemmän ku täältä Suomesta.
Pitäs melkeen itekki ostaa "tässä joskus" joku ykköskoppa talteen, vielä kun niiden arvot ei ole mitään älyttömiä. Tuosta Ruotsin puolelta niitä varmaan löytyy enemmän ku täältä Suomesta.
Tuollaista mk1 itsekin haaveillut. Saksassa hinnat ovat jo "pompsahtaneet" ylöspäin ja aika useat jo räpellettyjä. Suomessa nuo taas ovat diisselöity tai muuten rääkätty loppuun, gti-mallit aika usein korinvaihtoja. Täytyisköhän sitä ihan pikkubussilla lähteä ruotsin reissulle ja hakea koko porukalle lisää projekteja ;)
golff
Itte käväsin nopeesti viimeviikonloppuna hakemassa länsinaapurin puolelta mk1 GTi Specialin kanssa. Aika orkkis kunnossa, tosin entinen omistaja laittanut pärinäputkee, madallusta ja valoluomet.
Sisusta oli kyllä aivan "buenossa" kunnossa, kuskin penkki on ainut josta jotain kulumaa näkee.. eikä ruostetta ollenkaan. Verrattuna Suomen hintoihin edulliseksi tuli.
Sisusta oli kyllä aivan "buenossa" kunnossa, kuskin penkki on ainut josta jotain kulumaa näkee.. eikä ruostetta ollenkaan. Verrattuna Suomen hintoihin edulliseksi tuli.
Ei välttämättä, omassa joutuu laitaan 3 paikka helmoihin. Niihin kohtiin mistä nostetaan tunkilla. Ja varapyörän kotelossa on myös reikä. Tämä auto on ollut pohjois ruotsissa melkein kokoajan. Mutta autothan on ihan yksilöitä ja monesti ihan omistajista kiinni että onko ne missä kunnossa.
Viimeksi muokannut Pasi_T, 21.12.2008 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:

Tässä nyt tämmöinen talvinen kuva autosta. Ruostettakin sitten löytyi mukavasti, helmat molemmin puolin ja takakaaret meni vaihtoon. Takahelma odottaa vielä vaihtoa. Etuspoilerikin tuli hommattua ja alkuperäiset etupenkit (kiitoksia PipoEsalle). Lisää kuvia täällä.
Viimeksi muokannut Pasi_T, 21.12.2008 13:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kai ne 195/45-14 taitaa tulla ja tontiinkin se pitää vielä saada :) Mutta vanteissa on vielä töitä, reunat killottaa ja maalata keskiosat. Väriä vaan olen pähkäillyt, oilsko se musta vai hopea tai sitten tommonen grafiitin harmaa kun nyt on?
Viimeksi muokannut Pasi_T, 25.2.2005 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juu en tehnyt reikiä puskuriin, autossa oli ostettaessa paikoillaan Hellan lisävalojen kinnitysraudat jotka tulee maskin alle peltiin kiinni. Kun otan valot pois kesäksi niin ei jää mitään reikiä näkyviin. Garfiitin harmaa varmaan olisi aika hyvä, ehkä vaan aavistuksen tummempi kuin nykyinen sävy. Kyllä on tarkoitus kiillottaa ne reunat vimpanpäälle... pitäs saada ensin käytettyä sorvissa muutamaa vannetta kun on tullut tuota katukivi ihottumaa reunoihin ajan saatossa.
Ei kukaan tervejärkinen tee reikiä tuollaisen auton puskuriin. Hyvä, että on kunnon valot -suojaamassa hirviltä.
Itse laittaisin antrasiitin väristä noitten vanteitten keskiosaan. Viime kesänä laitoin nämä vanteet kuntoon. Keskiosa on Audin Titan Grau -metalliväri.
Eikös muuten tuolla rengastuksella tule aikamoinen mittarivirhe verrattuna alkuperäisrengastukseen?
Mistä muuten hankit etuspoilerin?
Itse laittaisin antrasiitin väristä noitten vanteitten keskiosaan. Viime kesänä laitoin nämä vanteet kuntoon. Keskiosa on Audin Titan Grau -metalliväri.
Eikös muuten tuolla rengastuksella tule aikamoinen mittarivirhe verrattuna alkuperäisrengastukseen?
Mistä muuten hankit etuspoilerin?
Etuspoilerin ostin paikallisesta autotarvikeliikkeestä joka myy korjauspelti osia, ei muuten ollut kallis jotain 35€ (pikkuspoileri cabrioon oli jotain 5€). Kyllähän sitä mittarivirhettä tulee mutta sitähän voi korjata irrottamalla viisarin mittaristosta ja siirtämällä sitä. Tein kesällä cabrioon jossa on sama rengastus.
Taitaa olla mittarivirhe jotain -8km/h luokkaa tuolla rengastuksellä. Ei se mitään kun sen tietää.
Ei vissiin ole kumia tuo spoikka, kuten orkkis GTI:n kaksiosainen, jolla on tosin hintaakin 150€?
Noita matalia muovisia alkuperäisiä spoilerinlerpakkeita olen muuten itsekin hajottanut talvikelissä useampia ja velipoika varmaan vielä enemmän. Ei Suomen oloihin.
Ei vissiin ole kumia tuo spoikka, kuten orkkis GTI:n kaksiosainen, jolla on tosin hintaakin 150€?
Noita matalia muovisia alkuperäisiä spoilerinlerpakkeita olen muuten itsekin hajottanut talvikelissä useampia ja velipoika varmaan vielä enemmän. Ei Suomen oloihin.
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
Sit noille peltivanteille jotain tälläistä:
http://www.vwfixx.com/dubs/45/images/jayvee-96gti-4.jpg
http://www.vwfixx.com/dubs/45/images/jayvee-96gti-5.jpg
http://www.vwfixx.com/dubs/45/images/jayvee-96gti-4.jpg
http://www.vwfixx.com/dubs/45/images/jayvee-96gti-5.jpg
Vanteet saa olla ihan tuommoiset, ehkä 195/45-15 kumet. Muovikaarien kohtaloa en ole päättänyt vielä, toisaalta haluan pitää ulkoa auton mahdollisimman alkuperäisenä. Tekniikasta sen verran että moottori on PL ja ruisku on KR koneesta. Virranjakaja 900 saabista niin vältyin 16v sähköiltä eli kaikki oli plug and play. Alustassa on AP 45mm madaltavat jouset, Sach kaasuiskarit, ja Powerflex uretaani puslat. Jarrut päivittyvät vielä uusilla levyillä ja kunnostetuilla jarrusatuloilla varustettuna Ferodon DS 2000 jarrupaloilla. Jarruletkut vaihtuu teräspunos letkuihin. Taakse tulee myöhemmin myös levyjarrut kun kerkiän ne kunnostaan.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa