Caddy-83, Raadosta autoksi
Valvoja: ffp jäsenet
Caddy-83, Raadosta autoksi
Tuli sit otettua tällainen pienimuotoinen projekti. Näitä Caddyjähän alkaa olemaan kohta jo niin paljon et on perustettava oma foorumi Caddyn omistajille :-)Mutta asiaan...
Auto poistettu rekisteristä pari vuotta sitten, minun omistuksessa viimeiset puoli vuotta. (Seissyt pihassa odottamassa tallin valmistumista) Vm.-83 ja tekniikka 1,6D. Ajokuntoinen.
Miinuksia : Pyyhkijät ja vilkut ei toimi, puhaltimesta on kytketty päälle erillisen katkaisijan kautta maksiminopeus. Toinen iskarin kiinnike pudonnut pois..jarrutehostin ei toimi..ai niin ja ruoste,ruoste,ruoste.
Plussia : flekti toimii, 3kk seisonnan jälkeen ekalla käyntiin! Valot toimii..
Tuunaus hmm....no jos joskus sais tän vielä leimalle, katsotaan sitten...Peltitöitä näyttäis ainakin riittävän vielä ens vuoden puolelle, kun ei ole tuota lämmintä tilaa laitella talvisaikaan.Väri on aika järkyttävä...
Edit, kuvat oli hävinny.Uusi yritys..
Kuvia löytyy :
http://photobucket.com/albums/v476/caddymies/
Auto poistettu rekisteristä pari vuotta sitten, minun omistuksessa viimeiset puoli vuotta. (Seissyt pihassa odottamassa tallin valmistumista) Vm.-83 ja tekniikka 1,6D. Ajokuntoinen.
Miinuksia : Pyyhkijät ja vilkut ei toimi, puhaltimesta on kytketty päälle erillisen katkaisijan kautta maksiminopeus. Toinen iskarin kiinnike pudonnut pois..jarrutehostin ei toimi..ai niin ja ruoste,ruoste,ruoste.
Plussia : flekti toimii, 3kk seisonnan jälkeen ekalla käyntiin! Valot toimii..
Tuunaus hmm....no jos joskus sais tän vielä leimalle, katsotaan sitten...Peltitöitä näyttäis ainakin riittävän vielä ens vuoden puolelle, kun ei ole tuota lämmintä tilaa laitella talvisaikaan.Väri on aika järkyttävä...
Edit, kuvat oli hävinny.Uusi yritys..
Kuvia löytyy :
http://photobucket.com/albums/v476/caddymies/
Viimeksi muokannut cool blue, 9.3.2009 22:38. Yhteensä muokattu 23 kertaa.
Niin me kaverin kans pähkäiltiin et varmaan Saabista noi on..tai siis oli ei meinaan tuu takaisin laitettua!Halpaa ajoa....juu on varmasti ajo kunhan peltiä on vaihtunut 10m2, lankaa palanu 10kg ja olutta ehkä muutama mäyris :-)No, harrastukset maksaa, tuollaisen peltiremontin jälkeen en taida viedä enään suolatuille teille vaan jätän kesäautoksi.
LOL! Aika lupaavia kommentteja! Kaverikin sanoi, et eikö sulla jumalauta ole muuta tekemistä..
Siis projektihan ei ole mahdoton vaan HAASTEELLINEN niinkuin nykypäivänä sanotaan :-)No kun ei ota aikataulua tästä asiasta, niin eiköhän se joskus valmistu. Järkeä? No ei todellakaan!
Noi hitsaushommat on ihan jees, ainakin vielä, kun on ollu helppoja paikkoja. Sähkövioistahan pääsee eroon kun vetää uudet sähköt (I HOPE!)
Siis projektihan ei ole mahdoton vaan HAASTEELLINEN niinkuin nykypäivänä sanotaan :-)No kun ei ota aikataulua tästä asiasta, niin eiköhän se joskus valmistu. Järkeä? No ei todellakaan!
Noi hitsaushommat on ihan jees, ainakin vielä, kun on ollu helppoja paikkoja. Sähkövioistahan pääsee eroon kun vetää uudet sähköt (I HOPE!)
noita pohjalevyjä eikö saa ostaa ihan uusinakin, kun aika rosteisen näköinen. ;)
Sieltä sulakerasialta se monesti löytyy se vika, mulla oli kaikki pinnit ihan ruosteessa ja kun revin johtoja irti niin puolet pinneistä jäi johto sarjoihin kiinnin... vaihdoin uuden sulakerasian niin kaikki alkoi toimimaan niinkuin pitääkin. kannattaa tarkistaa!
Sieltä sulakerasialta se monesti löytyy se vika, mulla oli kaikki pinnit ihan ruosteessa ja kun revin johtoja irti niin puolet pinneistä jäi johto sarjoihin kiinnin... vaihdoin uuden sulakerasian niin kaikki alkoi toimimaan niinkuin pitääkin. kannattaa tarkistaa!
Cool blue: caddyja ei ole koskaan liikaa. Nätisti laitettu caddy on harvinaisuus, pyri siihen. Ei tuo ole pahakaan rasti, kuskin jalkatilakin näyttää oikein hyvältä.
Sulakerasia irtoaa keikkumaan aika hyvin, kun irrottaa pari suuvia reunasta. Itselläni ei ole ollut golffia, jossa ei olisi mennyt vettä releisiin. Jostakin sitä aina vuotaa sisään, yleensä läpivienneistä ja tuulilasin alareunasta. Rusaasti CRC:tä ja liitosten heiluttelua.
Sulakerasia irtoaa keikkumaan aika hyvin, kun irrottaa pari suuvia reunasta. Itselläni ei ole ollut golffia, jossa ei olisi mennyt vettä releisiin. Jostakin sitä aina vuotaa sisään, yleensä läpivienneistä ja tuulilasin alareunasta. Rusaasti CRC:tä ja liitosten heiluttelua.
Jokuhan noissa Caddyissä viehättää, kun viitsii tuollaista raatoa alkaa väsäämään. Kiitoksia hyvistä vinkeistä noiden sähköongelmien osalta. Ainakin se muovilärpäke sieltä konehuoneen puolelta on palasina, joten vettä on varmaankin tullut sisään reilustikin. Täytyy noihin asioihin palata sit myöhemmin kun on korikorjaus vähän pitemmällä.
Lattian kuntoa en menis kehumaan, on se niin huonossa kunnossa et vaihdan joka tapauksessa koko lattian.
Kannattaiskohan toi tehdä kuinka paksusta levystä? Ajattelin et 2mm, mut saako sitä enään taipumaan?Jonkunlaista lisävahvistustakin ajattelin pohjaan laittaa,ideoita? Joo, olis niitä valmiitakin paloja, hintaa n.60e/puolikas lattia.
Lattian kuntoa en menis kehumaan, on se niin huonossa kunnossa et vaihdan joka tapauksessa koko lattian.
Kannattaiskohan toi tehdä kuinka paksusta levystä? Ajattelin et 2mm, mut saako sitä enään taipumaan?Jonkunlaista lisävahvistustakin ajattelin pohjaan laittaa,ideoita? Joo, olis niitä valmiitakin paloja, hintaa n.60e/puolikas lattia.
-
- -
- Viestit: 1217
- Liittynyt: 3.12.2003 19:51
Kiitos, olut kyllä varmaan maistuu tämän remontin jälkeen. Tänään tuli uusittua 1/4 matkustamopuolen lattiasta. Ei toi nyt ihan toivoton tapaus ole kun löytyi ehjää peltiä vielä kardaanitunnelista ja helmojen sisäpuolelta :-)
Tosin vaikeimmat paikat on vielä edessäpäin, ainakin alatukivarren kiinnityspiste(et) täytyy uusia kokonaan.
Tosin vaikeimmat paikat on vielä edessäpäin, ainakin alatukivarren kiinnityspiste(et) täytyy uusia kokonaan.
-
- -
- Viestit: 474
- Liittynyt: 19.9.2004 19:20
Do dii, alkaa kelit kylmenemään siihen malliin että kohta ei maali enään kuivu. Sain ton lattian sentään melkein valmiiksi. Puuttuu enään sisäpuolelta rintapeltiä vasten tulevat vinolevyt.
Alapuolelta ei tarvinnutkaan uusia tukivarsien kiinnityspisteitä,oli jo joku edellinen uusinu niitäkin :-)
Muutama uusi kuva vanhojen lisäksi. Siinä ehkä myös sommitelmaa tulevasta väristä, tuosta vähän tummempi olis mun mieleen.Talveksi jää nuo peltihommat odottamaan lämpöisempiä kelejä. Ehkä sitä sisustusta vois tehdä siinä talven aikana pikkuhiljaa.
EDIT, kuvia lisätty 10.10.04
http://photobucket.com/albums/v476/caddymies/
Tavaraa on menny ihan kiitettävästi :
Katkaisulaikkoja 30kpl
lamellilaikkoja 5
hiontalaikkoja 5
Mig-lankaa 5kg
peltiä 3m2
1 kerran hiilet rälläkästä
pohjamaalia 2l (pensselillä!)
pintamaalia 2l
hengityssuojaimia 6kpl
Mäyräkoiria 2kpl
Työtunteja .....ei niitä lasketa!
Alapuolelta ei tarvinnutkaan uusia tukivarsien kiinnityspisteitä,oli jo joku edellinen uusinu niitäkin :-)
Muutama uusi kuva vanhojen lisäksi. Siinä ehkä myös sommitelmaa tulevasta väristä, tuosta vähän tummempi olis mun mieleen.Talveksi jää nuo peltihommat odottamaan lämpöisempiä kelejä. Ehkä sitä sisustusta vois tehdä siinä talven aikana pikkuhiljaa.
EDIT, kuvia lisätty 10.10.04
http://photobucket.com/albums/v476/caddymies/
Tavaraa on menny ihan kiitettävästi :
Katkaisulaikkoja 30kpl
lamellilaikkoja 5
hiontalaikkoja 5
Mig-lankaa 5kg
peltiä 3m2
1 kerran hiilet rälläkästä
pohjamaalia 2l (pensselillä!)
pintamaalia 2l
hengityssuojaimia 6kpl
Mäyräkoiria 2kpl
Työtunteja .....ei niitä lasketa!
Viimeksi muokannut cool blue, 10.10.2004 20:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bitumista ollaan monta mieltä. Sillä on tapana irrota ja kuten itselläni oli käynyt, ehjän bitumin alla kosteus hiipi syövyttäen pellin. Eikä ole ainoa auto, jossa näin on käynyt. En lähtisi mattoa laittamaan, sillä se pitäisi saada liimaantumaan tiiviisti kaikkia koloja myötäellen.
Levitin sisätiloihin Katepal Tiivistysliima K-36:a. Siis bitumia. Kun sitä lämmittää, se on helppo levittää mutkaisiinkin pintoihin. Kolmen litran astiallisia sain autooni menemään kolme kappaletta. Esim. ovien sisäpintaan tuli kauttaaltaan 2 mm kerros. Kuulostaa volkkarin oven sulkeutuminen ihan erilaiselta.
Rintapellin sisäpuolelle levittelin samaa ainetta ja viimeisen kerroksen päälle laitoin äänieristysmattoa -tuskin enää irtoaa.
Levitin sisätiloihin Katepal Tiivistysliima K-36:a. Siis bitumia. Kun sitä lämmittää, se on helppo levittää mutkaisiinkin pintoihin. Kolmen litran astiallisia sain autooni menemään kolme kappaletta. Esim. ovien sisäpintaan tuli kauttaaltaan 2 mm kerros. Kuulostaa volkkarin oven sulkeutuminen ihan erilaiselta.
Rintapellin sisäpuolelle levittelin samaa ainetta ja viimeisen kerroksen päälle laitoin äänieristysmattoa -tuskin enää irtoaa.
OK,mulla oli taka-ajatuksena se että jos joskus joutuu vielä hitsaileen niin ei tarviis sitä massaa alkaa poisteleen hitsauksen tieltä vaan vois repäistä bitumimatosta palasen pois.Onko toi Katepal Tiivistysliima K-36 suhteessa alustamassaan minkä hintaista?Laitoitko sitä samaa pohjan alapuolellekin vai ihan normi massaa?
Kolmen litran astia maksaa noin 25€ ja siitä riittää. Laitoin hitsattuihin kohtiin allekin, kun olin ne ensin pohjustanut. Kestää ainakin kulutusta. Tuo massa on kyllä sellaista, että se lähtee pois vain lämmittämällä, mutta jos sen on kerran tiiviiksi saanut, en uskoisi kosteuden siitä läpi pääsevän.
Massaa puhalsin ruiskulla niihin kohtiin joihin ei siveltimellä pääse -koteloihin tietty kotelonsuojaa.
Massaa puhalsin ruiskulla niihin kohtiin joihin ei siveltimellä pääse -koteloihin tietty kotelonsuojaa.
-
- -
- Viestit: 1217
- Liittynyt: 3.12.2003 19:51
No ei se nyt hirveästi ole edistyny kelit kun on mitä on ja kylmä talli. Ei oikein pakkaskelillä kannata hitsata. Jaa, niin sainhan tehtyä kunnollisen telineen Caddylle niin ei tarvii maata enään rähmällään ahtaasti siellä alla.Oisko siitä tullu joku 70-90cm korkea. Tässä sattui sopivasti sairasloma päälle ja huomiseksi lupasivat lämpöasteita niin vois kokeilla huomenna tuota helman korjauspellin hitsausta :)
Jaahas, sain taas pikkasen etenemään kun kelit antoi myöten. Apukuskin puoleinen ovi on nyt hitsattu ja kitattu, odottaa vain hiomista ja maalausta.
Uuden helmapellin sain vaihdettua myös toiselle puolelle, oli vähän hankaluuksia kun ei toi MK1 Golfin helmapelti riitä caddyyn koko matkalle.Piti sit taitella itse loppupätkä puhtaasta pellistä. Sininen maali mikä näkyy on tuossa vedetty pensselillä vaan suojaksi kevääseen asti. Perhanan kauan kestää kuivua, menee vuorokausi ennenkuin on kosketuskuiva.
Seuraavat hommat olis lokasuojien korjaus 4kpl, toisen oven korjaus, toinen helma kokonaan, hiekkapeltiä pitäis fiksata (puuttuu paloja), tankin irroitus jotta pääsee lavan pohjaa korjaamaan. Joo, vielähän tuossa hommaa riittää. Täytyy käydä jossain vaiheessa tuolta alapuoleltakin käydä napsimassa kuvia ihan vaan järkytykseksi :-)
Osia hakusessa : Iso tai pieni etupuskuri
GTI:in istuimet
uusimmat kuvat ovat ensimmäisenä :
http://photobucket.com/albums/v476/caddymies/
Uuden helmapellin sain vaihdettua myös toiselle puolelle, oli vähän hankaluuksia kun ei toi MK1 Golfin helmapelti riitä caddyyn koko matkalle.Piti sit taitella itse loppupätkä puhtaasta pellistä. Sininen maali mikä näkyy on tuossa vedetty pensselillä vaan suojaksi kevääseen asti. Perhanan kauan kestää kuivua, menee vuorokausi ennenkuin on kosketuskuiva.
Seuraavat hommat olis lokasuojien korjaus 4kpl, toisen oven korjaus, toinen helma kokonaan, hiekkapeltiä pitäis fiksata (puuttuu paloja), tankin irroitus jotta pääsee lavan pohjaa korjaamaan. Joo, vielähän tuossa hommaa riittää. Täytyy käydä jossain vaiheessa tuolta alapuoleltakin käydä napsimassa kuvia ihan vaan järkytykseksi :-)
Osia hakusessa : Iso tai pieni etupuskuri
GTI:in istuimet
uusimmat kuvat ovat ensimmäisenä :
http://photobucket.com/albums/v476/caddymies/
-
- -
- Viestit: 173
- Liittynyt: 31.7.2003 15:34
Huh huh... Noista teline kuvista tulee mieleen aikaisemminkin siteerattu Kummelissa esiintynyt työnjohtaja joka ohjastaa työmiehiään jotenkin seuraavasti: "Älkää nyt itteenne teloko!"
Onnea projektiin! Tarvitset sitä todella!
Kuten aikaisemminkin täällä on kirjoiteltu niin itse purkaisin koko ajokin tyhjäksi hylsyksi peltihommien helpottamiseksi ja noita lokareita en edes lähtisi hitsaamaan, uusiakin kun tuohonkin vielä saa... Samoin muitakin peltiosia...
No nämä nyt näitä meikän ajatuksiam, näistä niin väliä... Itsekin svetsailen noita uudempia vekottimia periaatteella että sitten kun teen wanhan auton peltihommia niin sitten osaan ihan oikeasti hitsata...
Onnea projektiin! Tarvitset sitä todella!
Kuten aikaisemminkin täällä on kirjoiteltu niin itse purkaisin koko ajokin tyhjäksi hylsyksi peltihommien helpottamiseksi ja noita lokareita en edes lähtisi hitsaamaan, uusiakin kun tuohonkin vielä saa... Samoin muitakin peltiosia...
No nämä nyt näitä meikän ajatuksiam, näistä niin väliä... Itsekin svetsailen noita uudempia vekottimia periaatteella että sitten kun teen wanhan auton peltihommia niin sitten osaan ihan oikeasti hitsata...
No joo, nuo kuvat ei antanu tuosta telineestä ehkä ihan oikeaa kuvaa, aikaisemmin se oli ainoastaan noiden pölkkyjen päällä nyt siellä on joka kulmassa a-pukit, joiden päällä 3 kakkosnelosta vierekkäin. Ei se tuosta kyllä enään mihkään pääse putoamaan. Jos oikein hifistelemään alkais niin voishan siihen keskelle tietysti vielä yhdet pukit tekasta noiden pölkkyjen tilalle.
Vai olisko ideaa paremmasta telineestä, kun hallinosturia en nyt kuitenkaan meinannu hommata. Hyviä ideoita otetaan vastaan aina.
Juu, olis saanu uusia lokasuojia hintaan 59e/kpl, mut on siinäkin vaihtamisessa oma hommansa. Ei paha hinta sinänsä, mut tarkoitus on saada nyt ensin vaan leimalle, kun ei ole ollut muutamaan vuoteen rekisterissä tämä kiesi. Jotenkin tuntuu et tähän rojektiin saattaa upota muutenkin vielä useampi saturainen eeroja :-)Mutta hyvät harrastuksethan maksavat...
Vai olisko ideaa paremmasta telineestä, kun hallinosturia en nyt kuitenkaan meinannu hommata. Hyviä ideoita otetaan vastaan aina.
Juu, olis saanu uusia lokasuojia hintaan 59e/kpl, mut on siinäkin vaihtamisessa oma hommansa. Ei paha hinta sinänsä, mut tarkoitus on saada nyt ensin vaan leimalle, kun ei ole ollut muutamaan vuoteen rekisterissä tämä kiesi. Jotenkin tuntuu et tähän rojektiin saattaa upota muutenkin vielä useampi saturainen eeroja :-)Mutta hyvät harrastuksethan maksavat...
-
- -
- Viestit: 173
- Liittynyt: 31.7.2003 15:34
Sain taas jonkun verran tätäkin päivitettyä. Uusi puskuri on hommattu, Gti:n istuimet vielä hankinnassa.
Tankin irroituksen jälkeen leikkasin hapristunutta peltiä pois "reilun" kokoisen palan, eli n. 1/3 lavasta. Lopulle lavalle joutuu tekemään vielä saman tempun. Iskarin kiinnikkeet menee ainakin toiselta puolelta uusiksi, samoin noita runkopalkkeja joutuu uusimaan oikein isolla kädellä. Vetokoukun luultavasti heivaan menemään.
kuvia lisätty 6.2.05, uusimmat ensimmäisenä :
http://photobucket.com/albums/v476/caddymies/
Tankin irroituksen jälkeen leikkasin hapristunutta peltiä pois "reilun" kokoisen palan, eli n. 1/3 lavasta. Lopulle lavalle joutuu tekemään vielä saman tempun. Iskarin kiinnikkeet menee ainakin toiselta puolelta uusiksi, samoin noita runkopalkkeja joutuu uusimaan oikein isolla kädellä. Vetokoukun luultavasti heivaan menemään.
kuvia lisätty 6.2.05, uusimmat ensimmäisenä :
http://photobucket.com/albums/v476/caddymies/
Sanokaas, veljet, missä malleissa noita jousen pohjaanlyöntikumeja on käytetty? Yhdessä suoralasi -83:ssa olen tuollaiset aikaisemmin nähnyt ja velipojan -vanhan cadistin- kanssa niitä ihmeteltiin.
Omassani niitä ainakaan ei ole, eikä veljen -86:ssa aikanaan ollut. Kaipa noilla jokin elämää suurempi funktio on sitten aikanaan ollut...
Puskuriksi voisi käydä ratakiskon pätkä luukun alle poikittain. Ei vaineskaan, mutta tuo perän rakenne kannattaa miettiä tarkkaan, sillä on aika iso vaikutus ulkonäköön.
Puskuriksi voisi käydä ratakiskon pätkä luukun alle poikittain. Ei vaineskaan, mutta tuo perän rakenne kannattaa miettiä tarkkaan, sillä on aika iso vaikutus ulkonäköön.
Mitäs sulla on sitten siinä pohjaanlyöntikumien kohdilla? Voiskohan ne jättää pois kun toisesta ei ole muutenkaan kuin puolet jäljellä.
Jaa niin, lehtijousestakin näyttäis olevan yksi lehti poikki mitähän sille voi tehdä?Pitääkö se vaihtaa koko pakka vai kuin?
Tuota perää pitäskin miettiä, otin vetokoukun pois ja yllätys että joutuu vaihtamaan koko peräpellin uuteen :-)
Olis 1kpl vetokoukkuja ylimääräisenä jos joku tarvii.
Jaa niin, lehtijousestakin näyttäis olevan yksi lehti poikki mitähän sille voi tehdä?Pitääkö se vaihtaa koko pakka vai kuin?
Tuota perää pitäskin miettiä, otin vetokoukun pois ja yllätys että joutuu vaihtamaan koko peräpellin uuteen :-)
Olis 1kpl vetokoukkuja ylimääräisenä jos joku tarvii.
OK, täytyy pitää mielessä noi. Onkohan tuohon peräosaan saatavilla valmista peltiä, joka olisi taivutettu sillai pyöreäksi. Tarkoitan sitä luukun alapuolella olevaa osaa, tähän tyyliin :
http://www.vwcaddyforum.com/pictures/caddybed06.jpg
AD:n varaosakirjat kun eivät tunteneet kuin mk1 golfin peltiosia, vai löytyisköhän toi vag:ilta?
http://www.vwcaddyforum.com/pictures/caddybed06.jpg
AD:n varaosakirjat kun eivät tunteneet kuin mk1 golfin peltiosia, vai löytyisköhän toi vag:ilta?
Hyviä tuotteita tuolla saksalaisella kauppiaalla. Melko kallista -elämä on, mutta ainakin etuspoikka pitäs laittaa tilaukseen.
Ei se pelti ole vaikea taivutella 0.75mm pellistä itsekään, kun siitä tekee pahvimallin. Kahdessa osassa olevan voi taivutella vaikka viilapenkissä. Tässä sivuprofiilia. Tuollainen se on valmiina.
Jenkkivehkeessä on kaiketi käytetty prässiä, jolla rekkarin kolo on saatu aikaan -ja tietysti kanttikonetta.
Ei se pelti ole vaikea taivutella 0.75mm pellistä itsekään, kun siitä tekee pahvimallin. Kahdessa osassa olevan voi taivutella vaikka viilapenkissä. Tässä sivuprofiilia. Tuollainen se on valmiina.
Jenkkivehkeessä on kaiketi käytetty prässiä, jolla rekkarin kolo on saatu aikaan -ja tietysti kanttikonetta.
Viimeksi muokannut lukkari, 9.2.2005 14:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla ainakin on -85:ssa nuo pohjauskumit... jouduin toki lyhentään niitä kun nostin akselin pakan yläpuolelle.
Noita lehtiähän menee poikki vähän väliä...oon vaan aina varaston nurkasta katellu suht saman pituisen ja mallisen lehden ja vaihtanut tilalle...mistä lie fiiatista tai tojotasta...mutta asiansa ajaa... =)
Noita lehtiähän menee poikki vähän väliä...oon vaan aina varaston nurkasta katellu suht saman pituisen ja mallisen lehden ja vaihtanut tilalle...mistä lie fiiatista tai tojotasta...mutta asiansa ajaa... =)
NO nii, pääsi taas pitkästä aikaa temuamaan tuon caddyn kanssa. Alkoi toi lavan korjaus leviämään sit taas kuin Jokisen eväät. Tarkoituksena oli vaihtaa pari palaa pohjaan, mutta kun kerran aloitti niin tuli sitten revittyä koko lavan pohjapelti pois. Samalla selkis että poikittain olevat palkit oli aika heikossa hapessa, kaksi sain jo vaihdettua, muihin pitäisi tarveaineet käydä hakemassa huomenna.
Nuo iskunvaimentajien kiinnikkeet mietityttää... saakohan ne vielä oikeille kohdilleen? Vai onkohan se kuinka millipeliä, kun toista kiinnikettä ei käytännössä ole lainkaan eikä havaintoa sen tarkasta paikasta. Toivottavasti noita iskarin yläpään kiinnikkeitä saa valmiina VAG:ilta.
Toinenkin probleema on, pitäisi saada kuvamateriaalia lavan alapuolelta ja sivustapäin kuskin puolen takalokasuojasta että näkisi mihin asti sen kuuluisi tulla renkaaseen päin.Kun sitä ei ole ollut mun aikana ehjänä ni näkis mihin asti se pitäisi pellittää.
Kuvia saan tod.näk huomenna nähtäville, ei jaksa enään alkaa siirteleen niitä.
Nuo iskunvaimentajien kiinnikkeet mietityttää... saakohan ne vielä oikeille kohdilleen? Vai onkohan se kuinka millipeliä, kun toista kiinnikettä ei käytännössä ole lainkaan eikä havaintoa sen tarkasta paikasta. Toivottavasti noita iskarin yläpään kiinnikkeitä saa valmiina VAG:ilta.
Toinenkin probleema on, pitäisi saada kuvamateriaalia lavan alapuolelta ja sivustapäin kuskin puolen takalokasuojasta että näkisi mihin asti sen kuuluisi tulla renkaaseen päin.Kun sitä ei ole ollut mun aikana ehjänä ni näkis mihin asti se pitäisi pellittää.
Kuvia saan tod.näk huomenna nähtäville, ei jaksa enään alkaa siirteleen niitä.
yees, nyt on uusia kuvia rojektista, tällä kertaa lava työ alla
http://photobucket.com/albums/v476/caddymies/
Uusimmat kuvat ensimmäisenä.
Tuli selvitettyä että volkkarin liike kyllä tuntee iskarin yläpään kiinnikkeen varaosanumeron, mutta hintaa ei ollut ja toimitusaika n. 2-3vkoa. Hinta todennäköisesti sen mukainen. Enpä taida jäädä odotteleen..
http://photobucket.com/albums/v476/caddymies/
Uusimmat kuvat ensimmäisenä.
Tuli selvitettyä että volkkarin liike kyllä tuntee iskarin yläpään kiinnikkeen varaosanumeron, mutta hintaa ei ollut ja toimitusaika n. 2-3vkoa. Hinta todennäköisesti sen mukainen. Enpä taida jäädä odotteleen..
Meinasin juuri kommentoida tuonne omaan projektiini, että pohjatyöt on syvältä, mutta noiden kuvien jälkeen en sano mitään :| Nuo nähtyäni kittaan ilolla muutaman lommon Caddyni lavan reunoilta.
On sulla vielä aika savotta ennenkuin tuon voi leimalle ajella, mutta onhan sitä pahemmistakin aihioista autoja tässä maassa tehty. Tsemppiä vaan projektille, eipä näitä kuorma-autoja kuitenkaan ruuhkaksi asti suomen teillä "cruisaile" ;).
On sulla vielä aika savotta ennenkuin tuon voi leimalle ajella, mutta onhan sitä pahemmistakin aihioista autoja tässä maassa tehty. Tsemppiä vaan projektille, eipä näitä kuorma-autoja kuitenkaan ruuhkaksi asti suomen teillä "cruisaile" ;).
Noo, kukin tyylillään. Ei tuo nyt malliksi ole tarkoitettukaan. Oma mielipiteeni on että nuo näyttää pahemmalta mitä ne todellisuudessa on. Ja ei kai sitä voi syyttää kuin itseään jos tuo romahtaa, mitä en kyllä usko.
Tuli hommattua noi loputkin poikittaispalkit, vaihtaa nyt sit kerralla kaikki. On ainakin varmasti jämäkämpää kuin alkuperäiset. Tulee samalla testattua noita pohjamaalien kestävyyksiä kun osaan tulee sinkkimaali ja osaan olisko ollut hammerite, sellainen sininen purkki. Huomenna pitäisi hakea lisää peltiä jos saisi viikonloppuna tuon lavan pohjan väkerrettyä.
Päivitetään tätäkin, rojektiin tällä hetkellä ostettu, suurin osa jo mennyt :
Katkaisulaikkoja 38kpl
lamellilaikkoja 6
hiontalaikkoja 5
Mig-lankaa 10kg
peltiä 5m2
erilaisia palkkeja 10m
uudet helmapellit
1 kerran hiilet rälläkästä
pohjamaalia 3l (pensselillä!)
pintamaalia 2l
hengityssuojaimia 6kpl
pensseleitä n.10kpl
uudet 2-golfin istuimet
penkinpäälliset
turvavyöt
etupuskuri
Noo, onneksi tän ottaa harrastuksena, koska kannattavuusraja on mennyt jo aikoja sitten ohi :-)
Tuli hommattua noi loputkin poikittaispalkit, vaihtaa nyt sit kerralla kaikki. On ainakin varmasti jämäkämpää kuin alkuperäiset. Tulee samalla testattua noita pohjamaalien kestävyyksiä kun osaan tulee sinkkimaali ja osaan olisko ollut hammerite, sellainen sininen purkki. Huomenna pitäisi hakea lisää peltiä jos saisi viikonloppuna tuon lavan pohjan väkerrettyä.
Päivitetään tätäkin, rojektiin tällä hetkellä ostettu, suurin osa jo mennyt :
Katkaisulaikkoja 38kpl
lamellilaikkoja 6
hiontalaikkoja 5
Mig-lankaa 10kg
peltiä 5m2
erilaisia palkkeja 10m
uudet helmapellit
1 kerran hiilet rälläkästä
pohjamaalia 3l (pensselillä!)
pintamaalia 2l
hengityssuojaimia 6kpl
pensseleitä n.10kpl
uudet 2-golfin istuimet
penkinpäälliset
turvavyöt
etupuskuri
Noo, onneksi tän ottaa harrastuksena, koska kannattavuusraja on mennyt jo aikoja sitten ohi :-)
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Peltiä on tullu kokeiltua montaa eri paksuutta, lähinnä olen käyttänyt
1,25mm ja 1mm paksuista. Jos menee 1,5mm tai yli niin sitä on hankala saada taittumaan edes vasaralla..Jos muotoja tarvii hakea niin 1mm, suorissa pinnoissa 1,25mm. Saattaa tuon paksuuden seurauksena tulla ylimääräistä painoa, mutta ei liene kovin merkittävää. Jospa se sit kestäisi paremmin ajan hammasta. Yksi mikä helpottaa on kun käyttää pahvista leikattuja mallipaloja oikean muodon hakemiseen...
1,25mm ja 1mm paksuista. Jos menee 1,5mm tai yli niin sitä on hankala saada taittumaan edes vasaralla..Jos muotoja tarvii hakea niin 1mm, suorissa pinnoissa 1,25mm. Saattaa tuon paksuuden seurauksena tulla ylimääräistä painoa, mutta ei liene kovin merkittävää. Jospa se sit kestäisi paremmin ajan hammasta. Yksi mikä helpottaa on kun käyttää pahvista leikattuja mallipaloja oikean muodon hakemiseen...
Aikas työlästä ja hidasta hommaa tuo lavan pohjan teko. Vaihdoin kaikki poikittaispalkit lavan alle, kuten kuvistakin näkyy. Aika paljon joutui paikkailemaan myös pitkittäispalkkeja, ja sen jälkeen meni lokasuojan sisäosat uusiksi kokonaan ja sitä rataa. Luonnollisestihan siinä käy niin että kun leikkaat sopivan palan ja alat mälläämään sitä kiinni niin vanha pelti karkaa alta pois ja ei kun toinen paikka viereen. Aina välillä pisti miehen nöyräksi...
Kuljettajan puoleinen helmakin tuli revittyä irti, oli aikanaan joku muutaman paikan sen allekin heittänyt. Parhaimmista paikoista löytyi jopa 5mm(!) paksuisia paikkoja, ei pitäisi ensimmäisenä mennä ruoste siitä läpi :-)
Uusimmat kuvat ensimmäisenä :
http://photobucket.com/albums/v476/caddymies/
Kuljettajan puoleinen helmakin tuli revittyä irti, oli aikanaan joku muutaman paikan sen allekin heittänyt. Parhaimmista paikoista löytyi jopa 5mm(!) paksuisia paikkoja, ei pitäisi ensimmäisenä mennä ruoste siitä läpi :-)
Uusimmat kuvat ensimmäisenä :
http://photobucket.com/albums/v476/caddymies/
Vai muutama reikä olisi :-) Suhtaudun hieman epäilevästi sattuneesta syystä.
Kyllä vakava tavoite on että sais ajokuntoiseksi tänä kesänä, voi olla että sisustapuoli jää talven hommiksi.
Tänään sain kuskin puolen helmapellin väännettyä paikoilleen, odottaa pakkelia ja maalausta. Etulokasuoja meni tilaukseen kun olisi joutunut uusimaan yli puolet siitä kuitenkin. Uusi kaapelikin tuli hommattua ja vedettyä takavaloille, ei pitäisi sähkövikojen ainakaan siitä johtua. Kytkentä sit joskus myöhemmin.
Kyllä vakava tavoite on että sais ajokuntoiseksi tänä kesänä, voi olla että sisustapuoli jää talven hommiksi.
Tänään sain kuskin puolen helmapellin väännettyä paikoilleen, odottaa pakkelia ja maalausta. Etulokasuoja meni tilaukseen kun olisi joutunut uusimaan yli puolet siitä kuitenkin. Uusi kaapelikin tuli hommattua ja vedettyä takavaloille, ei pitäisi sähkövikojen ainakaan siitä johtua. Kytkentä sit joskus myöhemmin.
Täähän etenee! Ei malttaisi millään olla pois tuolta tallista. Hitto kun työ vaan haittaa harrastuksia :-)
Joo, eli molemmat helmat on nyt sit väännetty paikoilleen, myös alapuolelta. Mitenkähän tiuhaan tuohon helmapeltiin pitäisi vetää saumaa? Taakse molemmille puolillle on uusittu lokasuojan ja takaseinän välissä oleva "kotelo"? Lokasuojien kaaret laitan sit kun saa tuon alas pukeilta ja renkaat irroitettua.
Vanhoista poikittaispalkeista leikkelin irti tankin kiinnikkeitä, pitäisi vielä hieman ehostaa niitä ennen takaisin laittoa. Molemmat ovet on nyt paikattu ja pakkeloitu ulkopuolelta, odottavat viimeistelyhiontaa.
Mitäs vielä...
Seuraavana olisi vuorossa etulokasuojan vaihto, kattotaan nyt miten helposti se käy et alanko vaihtamaan toiselle puolellekin suosiolla uuden.
Vielähän siinä olisi hieman peltitöitä eli kaikki lokasuojat, etukehikko, takapään lavan reunan pellitys..noi nyt ainakin ekana tuli mieleen :-)
kuvia löytyy lisää
http://photobucket.com/albums/v476/caddymies/
Tässähän on pitkä viikonloppu edessä..
Joo, eli molemmat helmat on nyt sit väännetty paikoilleen, myös alapuolelta. Mitenkähän tiuhaan tuohon helmapeltiin pitäisi vetää saumaa? Taakse molemmille puolillle on uusittu lokasuojan ja takaseinän välissä oleva "kotelo"? Lokasuojien kaaret laitan sit kun saa tuon alas pukeilta ja renkaat irroitettua.
Vanhoista poikittaispalkeista leikkelin irti tankin kiinnikkeitä, pitäisi vielä hieman ehostaa niitä ennen takaisin laittoa. Molemmat ovet on nyt paikattu ja pakkeloitu ulkopuolelta, odottavat viimeistelyhiontaa.
Mitäs vielä...
Seuraavana olisi vuorossa etulokasuojan vaihto, kattotaan nyt miten helposti se käy et alanko vaihtamaan toiselle puolellekin suosiolla uuden.
Vielähän siinä olisi hieman peltitöitä eli kaikki lokasuojat, etukehikko, takapään lavan reunan pellitys..noi nyt ainakin ekana tuli mieleen :-)
kuvia löytyy lisää
http://photobucket.com/albums/v476/caddymies/
Tässähän on pitkä viikonloppu edessä..
Nonni, se on sit kesäloma alkanu.
Tallissa on tullu viihdyttyä päivittäin, lokasuojien paikoilleen laitossa oli hieman ongelmia.Tai ei niissä vaan tuossa onko se nyt sit a-pilarin alaosa missä lokasuoja ja helmapelti kohtaavat. Oli syöpynyt molemmilta puolilta pois se kohta niin aikas hankala oli hahmottaa millainen se muoto pitäisi olla.
Toi kuvassa
http://photobucket.com/albums/v476/cadd ... t=0003.jpg
lokasuojan ja rungon välissä oleva rako mua jäi ihmetyttämään, kuuluuko se olla noin vai puuttuuko siitä jotain? Toki roiskeläppähän siihen päälle tulee mut silti..
Takaiskunvaimentajien yläpään kiinnikkeiden kanssa oli kans pienoisia ongelmia. Yksi poikittaispalkki oli tullut mällättyä pari senttiä väärään paikkaan niin ei oikein osunu kiinnike kohdilleen. No ei se aina ole niin helppoa, pitää miehen nöyränä:-)
Päädyin sit kuitenkin korjaamaan vanhoja kiinnikkeitä, nyt ne olis kiinni. Kiitokset Lukkarille valokuvista, ne auttoivat tuossa asiassa!
Etupäähän laitoin uutta peltiä ja pakkelointi & hionta on menossa.Peltityöt vaan vähenee päivä päivältä.
Jäljellä takalokasuojat ja takapäässä olevat helmat. Ja muutama pieni 5cmx 5cm paikka sinne tänne.
Vielä kahden vaiheilla laitanko pienen vai ison puskurin eteen...Maski ainakin menee vaihtoon.
Muutama uusi kuva ylimpänä :
http://photobucket.com/albums/v476/caddymies/
Tallissa on tullu viihdyttyä päivittäin, lokasuojien paikoilleen laitossa oli hieman ongelmia.Tai ei niissä vaan tuossa onko se nyt sit a-pilarin alaosa missä lokasuoja ja helmapelti kohtaavat. Oli syöpynyt molemmilta puolilta pois se kohta niin aikas hankala oli hahmottaa millainen se muoto pitäisi olla.
Toi kuvassa
http://photobucket.com/albums/v476/cadd ... t=0003.jpg
lokasuojan ja rungon välissä oleva rako mua jäi ihmetyttämään, kuuluuko se olla noin vai puuttuuko siitä jotain? Toki roiskeläppähän siihen päälle tulee mut silti..
Takaiskunvaimentajien yläpään kiinnikkeiden kanssa oli kans pienoisia ongelmia. Yksi poikittaispalkki oli tullut mällättyä pari senttiä väärään paikkaan niin ei oikein osunu kiinnike kohdilleen. No ei se aina ole niin helppoa, pitää miehen nöyränä:-)
Päädyin sit kuitenkin korjaamaan vanhoja kiinnikkeitä, nyt ne olis kiinni. Kiitokset Lukkarille valokuvista, ne auttoivat tuossa asiassa!
Etupäähän laitoin uutta peltiä ja pakkelointi & hionta on menossa.Peltityöt vaan vähenee päivä päivältä.
Jäljellä takalokasuojat ja takapäässä olevat helmat. Ja muutama pieni 5cmx 5cm paikka sinne tänne.
Vielä kahden vaiheilla laitanko pienen vai ison puskurin eteen...Maski ainakin menee vaihtoon.
Muutama uusi kuva ylimpänä :
http://photobucket.com/albums/v476/caddymies/
Laita vaan tuo isopuskuri, keskiosan jätät mustaksi, muuten korin väriin.
Minulla olisi kaupan priima tuplavalomaski merkillä tai ilman...
Toisenkin eron takajousituksessa uudempiin totesin: lehti on suoraan kiinni rungon kiinnikkeessä, kun se uudemmassa on sellaisen keinuvivun päässä.
Ei siinä muistaakseni noin isoa rakoa ole. Kynnyskotelon paatylevy pitäisi olla tuossa tyhjän kolon paikalla.
Minulla olisi kaupan priima tuplavalomaski merkillä tai ilman...
Toisenkin eron takajousituksessa uudempiin totesin: lehti on suoraan kiinni rungon kiinnikkeessä, kun se uudemmassa on sellaisen keinuvivun päässä.
Ei siinä muistaakseni noin isoa rakoa ole. Kynnyskotelon paatylevy pitäisi olla tuossa tyhjän kolon paikalla.
Lukkari : Eli siihen lokasuojan väliin pitäisi kuitenkin jäädä jonkunmoinen rako? Mut ei varmaan sellaista yhtenäistä tasoa mihin kura ja moska pääsee kertymään vai kuin?Hmm, no täytyy katsoa voisiko tuolle tehdä vielä jotain. Paljos pyytäsit nelivalomaskista? Tilasin tosin jo noi päätykappaleet ja uudet umpiot normi maskiin, mut jos tuo menee katsastuksesta läpi niin katsoo sitten muuttaako ulkonäköäkin vielä. Huomenna ne pitäisi saada.
Saakohan noihin sulakerasian liittimiin uusia johdonpääteholkkeja vai mitä ne on jotka tulee sinne liittimen sisälle? Niitä kun on vissiin miljoonaa erilaista olemassa, mistähän löytyis uusia? Pari johtoa näky sulaneen sieltä kun avasin sulakerasian.
Uuden kaapelin (ölflex 12x0,75) takavaloille juottelin kiinni vanhoihin johtoihin ja vulkanointiteippiä + muovierkkaria päälle. Koko komeus on vielä suljettu kytkentärasiaan auton sisätilan puolelle.
Takalokasuojat on vielä kysymysmerkki, lasikuidun käyttöäkin on väläytelty, saa nähä mihin sitä päätyy. Siinä on taas toi muotoiluhomma joka pitäisi miettiä kun ei ollut alkuperäisestä jäljellä juuri mitään. No onneksi siihen tulee päälle mustat muovilevikkeet niin ei ole niin hirmuisen tarkkaa.
On tää kesälomalla olo rankkaa, tänäänkin löysin itseni jo ennen aamuviittä tallista autoa rassaamasta :-)
Saakohan noihin sulakerasian liittimiin uusia johdonpääteholkkeja vai mitä ne on jotka tulee sinne liittimen sisälle? Niitä kun on vissiin miljoonaa erilaista olemassa, mistähän löytyis uusia? Pari johtoa näky sulaneen sieltä kun avasin sulakerasian.
Uuden kaapelin (ölflex 12x0,75) takavaloille juottelin kiinni vanhoihin johtoihin ja vulkanointiteippiä + muovierkkaria päälle. Koko komeus on vielä suljettu kytkentärasiaan auton sisätilan puolelle.
Takalokasuojat on vielä kysymysmerkki, lasikuidun käyttöäkin on väläytelty, saa nähä mihin sitä päätyy. Siinä on taas toi muotoiluhomma joka pitäisi miettiä kun ei ollut alkuperäisestä jäljellä juuri mitään. No onneksi siihen tulee päälle mustat muovilevikkeet niin ei ole niin hirmuisen tarkkaa.
On tää kesälomalla olo rankkaa, tänäänkin löysin itseni jo ennen aamuviittä tallista autoa rassaamasta :-)
Ainakin corradossa on siinä semmonen "pahka"
http://koti.mbnet.fi/top_1/Kestot/DSC00085.jpg tuollainen.
http://koti.mbnet.fi/top_1/Kestot/DSC00085.jpg tuollainen.
Onkohan toi kovinkin oleellinen asia toi "pahka"? Pitäisköhän siihen vielä vääntää sellainen. Ei siihen kyllä kovin kummoista saa enään väännettyä kun se kampeaa sit lokasuojaa jo ulospäin liikaa.
Tältä se näyttää vänkärin puolelta nyt :
http://photobucket.com/albums/v476/cadd ... t=0006.jpg
Tältä se näyttää vänkärin puolelta nyt :
http://photobucket.com/albums/v476/cadd ... t=0006.jpg
Nyt olis sitten jo tankki ja pakoputki kokonaisuudessaan kiinni. Uudet kiinnikkeet joutui hitsailemaan sekä pakoputkelle että tankille. Polttoaineputkia joutui korjailemaan nylonletkulla kun oli vähän rälläkkä lipsahtanu. PA-putken kiinnikkeet on vielä laittamatta, pitäisi hakea peltiruuveja huomenissa.
Ei ole vieläkään selvillä toi peräpään muoto, tekisi mieli upottaa siihen pari sinisellä linssillä olevaa valoa peruutusvaloiksi erillisen katkaisijan kautta kun ei vissiin muuten ole sallittua.
Etupään maskin osat sain tänään, ei ehtiny vielä sovitella paikoilleen. Takapään sähköjäkin selvittelin, joku rele 3 ei oiken pelaa pitää sellasta pärisevää ääntä.Mikähän tuo lie? Oli aika huonossa hapessa. Vilkutkaan ei pelaa.
Miksi hitossa sinne taakse pitää mennä niin monta piuhaa (9kpl).
Ainoastaan yhteen tulee jännite kun valot on kytketty ja virta-avain ajoasennossa.(ajovalot?)
Ja toiseen tulee jännite kun virta ei ole kytkettynä ja valot päällä.
(Ilmeisesti parkki?)
Muihin ei mitään jännitettä riippumatta virta-avaimen asennosta.
Tosin akkukin veteli viimeisiään ni ei voi aivan satavarma olla asiasta.
Tarkoittaisko tuo että ajovaloille tulee yhdestä ja samasta piuhasta molemmille puolille?Samaten parkeille.
Eli muille valoille jäisi 7 piuhaa :
Peruutusvalot
jarruvalot
sumuvalot
rekisterivalot
maadoitus?
Mites nuo loput 7 pitäisi jakautua? Jos pitäisi arvata niin :
-sumuvalolle 1kpl.
-rekisterivaloille 1kpl
-maadoitus 1kpl
-jarruvaloille 2kpl
-peruutus 2kpl
Olisko noin? Jos huomenna saisi lisäselvyyttä asiaan hakemalla uuden releen(3) sekä vilkkureleen. Täytyy kokeilla tuon Venton akulla josko toimis paremmin.
Huomenna jos kerkeisi sovitella isoa puskuria ja jatkaa tuota valojen selvittelyä.
Ai joo, kokonaista 3 kpl kuvia ylimpänä :
http://photobucket.com/albums/v476/caddymies/
Ei ole vieläkään selvillä toi peräpään muoto, tekisi mieli upottaa siihen pari sinisellä linssillä olevaa valoa peruutusvaloiksi erillisen katkaisijan kautta kun ei vissiin muuten ole sallittua.
Etupään maskin osat sain tänään, ei ehtiny vielä sovitella paikoilleen. Takapään sähköjäkin selvittelin, joku rele 3 ei oiken pelaa pitää sellasta pärisevää ääntä.Mikähän tuo lie? Oli aika huonossa hapessa. Vilkutkaan ei pelaa.
Miksi hitossa sinne taakse pitää mennä niin monta piuhaa (9kpl).
Ainoastaan yhteen tulee jännite kun valot on kytketty ja virta-avain ajoasennossa.(ajovalot?)
Ja toiseen tulee jännite kun virta ei ole kytkettynä ja valot päällä.
(Ilmeisesti parkki?)
Muihin ei mitään jännitettä riippumatta virta-avaimen asennosta.
Tosin akkukin veteli viimeisiään ni ei voi aivan satavarma olla asiasta.
Tarkoittaisko tuo että ajovaloille tulee yhdestä ja samasta piuhasta molemmille puolille?Samaten parkeille.
Eli muille valoille jäisi 7 piuhaa :
Peruutusvalot
jarruvalot
sumuvalot
rekisterivalot
maadoitus?
Mites nuo loput 7 pitäisi jakautua? Jos pitäisi arvata niin :
-sumuvalolle 1kpl.
-rekisterivaloille 1kpl
-maadoitus 1kpl
-jarruvaloille 2kpl
-peruutus 2kpl
Olisko noin? Jos huomenna saisi lisäselvyyttä asiaan hakemalla uuden releen(3) sekä vilkkureleen. Täytyy kokeilla tuon Venton akulla josko toimis paremmin.
Huomenna jos kerkeisi sovitella isoa puskuria ja jatkaa tuota valojen selvittelyä.
Ai joo, kokonaista 3 kpl kuvia ylimpänä :
http://photobucket.com/albums/v476/caddymies/
parkeille pitäs tulla kaks johtoo oikee ja vasen,tai sit saattaa olla etu ja takapää erikseen.. rek. kilven valot on haarotettu jommankumman puolen
parkista..
vilkuille tietenki kaks johtoo, oikee ja vasen..
jarrulle ja peruutus valolle tulee kummalleki yks johto sit vaan haaroittuu siel takana toiselle puolelle..
sumuvalolle yks piuha..
maajohto. siin oli nyt ainaki suuntaa antavaa..
parkista..
vilkuille tietenki kaks johtoo, oikee ja vasen..
jarrulle ja peruutus valolle tulee kummalleki yks johto sit vaan haaroittuu siel takana toiselle puolelle..
sumuvalolle yks piuha..
maajohto. siin oli nyt ainaki suuntaa antavaa..
ööh.. mitä meinaat tolla johdon poistamisella? jos maajohdon poistat, niin takavaloista tulee sirkus valot.. Vai meinasitko vetää 7-napaisella kaapelilla sinne taakse johdotuksen..? Yks hyvä vaihtoehto on vetää erillinen lapamato(maajohto) rungosta siihen lavan pohjaan ja vastaavasti vedät maajohdot lampuilta siihen lavaan kiinni..
Höh, itse asiassa ei olisi pitänyt ajatella kun on maistissa :-)
Eli nythän siinä olisi sit kuitenkin kaikki ne johdot 9kpl :
ajovalot-1johto
vilkut- 2kpl johtoa
jarrut- 1kpl
parkit 2kpl
pakkivalo 1kpl
maadoitus 1kpl
sumuvalo 1kpl
Ilmeisesti näin oikein?Tuota maadoitusta mietin et tuleeko se edestä asti lainkaan kun sen voipi kytkeä juuri tuollain kun sanoit.
Sen verran tuli noita valoja roplattua, että ainakin kaikki vasemman puolen polttimojen pidikkeet on putsattava ja hiottava puhtaaksi jos ne meinaa saada toimimaan. Ei meinaan menny yhdestäkään sähkö läpi siihen nastaan asti. Vai löytyisköhän noihin joku toinen polttimonkanta joka kävisi tuollaiseen kiinnitykseen. Kun toi näyttää ihan tavanomaiselta kannalta joka pyöritetään vaan kiinni valokehikkoon. Saiskohan niitä muualta kuin VAG:ilta?
On tullu sinnekin jo kannettua tuota rahaa riittävästi...
Eli nythän siinä olisi sit kuitenkin kaikki ne johdot 9kpl :
ajovalot-1johto
vilkut- 2kpl johtoa
jarrut- 1kpl
parkit 2kpl
pakkivalo 1kpl
maadoitus 1kpl
sumuvalo 1kpl
Ilmeisesti näin oikein?Tuota maadoitusta mietin et tuleeko se edestä asti lainkaan kun sen voipi kytkeä juuri tuollain kun sanoit.
Sen verran tuli noita valoja roplattua, että ainakin kaikki vasemman puolen polttimojen pidikkeet on putsattava ja hiottava puhtaaksi jos ne meinaa saada toimimaan. Ei meinaan menny yhdestäkään sähkö läpi siihen nastaan asti. Vai löytyisköhän noihin joku toinen polttimonkanta joka kävisi tuollaiseen kiinnitykseen. Kun toi näyttää ihan tavanomaiselta kannalta joka pyöritetään vaan kiinni valokehikkoon. Saiskohan niitä muualta kuin VAG:ilta?
On tullu sinnekin jo kannettua tuota rahaa riittävästi...
Anteeks, mut viel pieni korjaus noihi johtoihi, eli ajovalot ja parkit on sama johto.. eli siis pitkästi selitettynä, ku laitat parkit päälle pitäs tulla vissii kahteen johtoon virta ja näissä kahdessa pitäs myös säilyä virta, ku laitat ajovalot päälle.. Mut sinne saattaa tulla joku virta suoraan akulta, jos siin on ollu vetokoukku.. tai joku virta lukolta..?
Olet muuten oikeassa noiden parkkien suhteen. On noissa sähköissä kotain vikaa vielä muutenkin, täytyy sunnuntaina katella noi maadoitukset ja alkuperäiset liittimet läpi vielä josko niistä löytyisi valaistusta asiaan.
Isoa puskuria tuli soviteltua paikoilleen, sehän näyttäisi käyvän siihen pienellä veistämisellä vanhoilla kiinnikkeillä. Taidan päätyä sen laittamiseen pikkupuskurin sijaan.
Isoa puskuria tuli soviteltua paikoilleen, sehän näyttäisi käyvän siihen pienellä veistämisellä vanhoilla kiinnikkeillä. Taidan päätyä sen laittamiseen pikkupuskurin sijaan.
Joo, kylläpäs meni taas hankalaksi noiden sähköjen kanssa. Samanlaisella kiinnityksellä olevia polttimonkantoja ei löydy sit mistään. Toiveikkaana ajattelin hakea volkkarin liikkeestä mut jäi ostamatta kun tarjosivat ainoastaan koko takavalojen johtosarjaa 112e/kpl!
Täytyy tyytyä seuraavaksi parhaaseen vaihtoehtoon eli ostin sellaiset uudet polttimon kannat mitä löytyi ja ne täytyy laittaa sitten ruuvikiinnityksellä umpioon kiinni. Lisäksi kaksinapaista kantaa ei löytynyt passelia joten parkki täytyy virittää omalla polttimolla. Menee askarteluksi.
Myöskin maadoituksen kanssa oli samanlainen ongelma, eli ei löytynyt/ei osattu etsiä ETKASTA oikeaa varaosaa sille "maadoituskeskittimelle" joka on yhdellä ruuvilla rungossa etupäässä kiinni ja johon tulee 8 abikoa kiinni. Korvasin tämän luullakseni paremmalla eli kullatulla Phoenix Goldin virranjakoblokilla :-) Ei pitäisi olla maadoituksesta kiinni jos sähköt ei pelaa.
Autoradion pois purkamisessa vasta työtä olikin. Joku edellinen omistaja oli varmistanut varkaiden varalta kiinnipysyvyyden taittelemalla lattaraudasta u- palkin johon radio oli pultattu kiinni. Piti purkaa hansikaslokero, lämmittimen vivusto, ratin alla olevat verhoilut ennenkuin pääsi käsiksi kiinnityspultteihin. Sen pois purkamiseen tuhrautui varmaan pari tuntia. No samalla sai vedettyä ylimääräiset johdot pois.
Vilkut ei pelaa vieläkään, hain uuden vilkkureleen ja putsailin sitä viiksisysteemiä mut ei mitään auttanu. Vihreä valo syttyy kyllä kojelautaan mutta muuta ei tapahdu, ei edes rele napsahda. Jarruvalot sekä pakkivalokin on edelleen hukassa.
Parkkivalojen piuhoja on sentään löytynyt kaksi kpl.
Jarruvalojen katkaisijaa ihmettelin, mun mielestä eikö tossa pitäisi olla katkaisija :
http://photobucket.com/albums/v476/cadd ... aisija.jpg
eli tuon jarrupolkimen yläpään vieressä on tyhjä paikka, vai missä sen katkaisijan kuuluisi sijaita. En ainakaan onnistunu löytämään muita.
Sit pystyiskö joku varmistamaan et puuttuuko tuosta sulakerasiasta joitain releitä vai näyttääkö se siltä kun pitääkin?
http://photobucket.com/albums/v476/cadd ... erasia.jpg
Aika tyhjältä tuo minun silmiin näyttää.
Sitten vielä se pakkivalon katkaisija, missä sen pitäisi sijaita?Onko se vaihdekepin vieressä vai laatikossa kiinni, kun ainakaan tuonne vaihdekepin juureen ei mene mitään piuhaa.
Tänään sai myös auton pois pukkien päältä niin on helpompi työstää noita takapään kaaria. Lähti muuten ekalla käyntiin kun avaimesta väänti. Oli muuten tällä kaverilla suu messingillä :-)
Valot, lämpömittari, pa-mittari toimii. Edellisen omistajan toimesta autoon oli tarkemmin katsottuna viritelty öljynpainemittari. Alunperin pidin sitä kiekkamittarina, mut nyt huomasin vasta et siitähän menee letku moottorille.
Puskuria ja maskiakin on tullut soviteltua ja etupää maalattua.
http://photobucket.com/albums/v476/cadd ... =maski.jpg
Osittain on pohja jo massattu, mutta kaikkien hitsaussaumojen päälle vedin ensin bitumitiivistemassaa, sen päälle alustamassa. Saa nämä miten kestää.
Täytyy tyytyä seuraavaksi parhaaseen vaihtoehtoon eli ostin sellaiset uudet polttimon kannat mitä löytyi ja ne täytyy laittaa sitten ruuvikiinnityksellä umpioon kiinni. Lisäksi kaksinapaista kantaa ei löytynyt passelia joten parkki täytyy virittää omalla polttimolla. Menee askarteluksi.
Myöskin maadoituksen kanssa oli samanlainen ongelma, eli ei löytynyt/ei osattu etsiä ETKASTA oikeaa varaosaa sille "maadoituskeskittimelle" joka on yhdellä ruuvilla rungossa etupäässä kiinni ja johon tulee 8 abikoa kiinni. Korvasin tämän luullakseni paremmalla eli kullatulla Phoenix Goldin virranjakoblokilla :-) Ei pitäisi olla maadoituksesta kiinni jos sähköt ei pelaa.
Autoradion pois purkamisessa vasta työtä olikin. Joku edellinen omistaja oli varmistanut varkaiden varalta kiinnipysyvyyden taittelemalla lattaraudasta u- palkin johon radio oli pultattu kiinni. Piti purkaa hansikaslokero, lämmittimen vivusto, ratin alla olevat verhoilut ennenkuin pääsi käsiksi kiinnityspultteihin. Sen pois purkamiseen tuhrautui varmaan pari tuntia. No samalla sai vedettyä ylimääräiset johdot pois.
Vilkut ei pelaa vieläkään, hain uuden vilkkureleen ja putsailin sitä viiksisysteemiä mut ei mitään auttanu. Vihreä valo syttyy kyllä kojelautaan mutta muuta ei tapahdu, ei edes rele napsahda. Jarruvalot sekä pakkivalokin on edelleen hukassa.
Parkkivalojen piuhoja on sentään löytynyt kaksi kpl.
Jarruvalojen katkaisijaa ihmettelin, mun mielestä eikö tossa pitäisi olla katkaisija :
http://photobucket.com/albums/v476/cadd ... aisija.jpg
eli tuon jarrupolkimen yläpään vieressä on tyhjä paikka, vai missä sen katkaisijan kuuluisi sijaita. En ainakaan onnistunu löytämään muita.
Sit pystyiskö joku varmistamaan et puuttuuko tuosta sulakerasiasta joitain releitä vai näyttääkö se siltä kun pitääkin?
http://photobucket.com/albums/v476/cadd ... erasia.jpg
Aika tyhjältä tuo minun silmiin näyttää.
Sitten vielä se pakkivalon katkaisija, missä sen pitäisi sijaita?Onko se vaihdekepin vieressä vai laatikossa kiinni, kun ainakaan tuonne vaihdekepin juureen ei mene mitään piuhaa.
Tänään sai myös auton pois pukkien päältä niin on helpompi työstää noita takapään kaaria. Lähti muuten ekalla käyntiin kun avaimesta väänti. Oli muuten tällä kaverilla suu messingillä :-)
Valot, lämpömittari, pa-mittari toimii. Edellisen omistajan toimesta autoon oli tarkemmin katsottuna viritelty öljynpainemittari. Alunperin pidin sitä kiekkamittarina, mut nyt huomasin vasta et siitähän menee letku moottorille.
Puskuria ja maskiakin on tullut soviteltua ja etupää maalattua.
http://photobucket.com/albums/v476/cadd ... =maski.jpg
Osittain on pohja jo massattu, mutta kaikkien hitsaussaumojen päälle vedin ensin bitumitiivistemassaa, sen päälle alustamassa. Saa nämä miten kestää.
Hätävilkkukytkin pitää olla paikallaan että vilkut toimii, siis se kytkee jonkun piuhan.
Jarruvalokatkaisija on mulla ainakin pääsylinterin yhteydessä.
Pakkivalokatkaisija laatikossa.
Mulla alko pelaa jarru ja pakki valot kun vedin uudet piuhat niille.
Tsekkaas miltä toi sun sulake boxi näyttää takaapäin, onko hapettumia
Jarruvalokatkaisija on mulla ainakin pääsylinterin yhteydessä.
Pakkivalokatkaisija laatikossa.
Mulla alko pelaa jarru ja pakki valot kun vedin uudet piuhat niille.
Tsekkaas miltä toi sun sulake boxi näyttää takaapäin, onko hapettumia
OK.Täytyy tarkastaa vielä noi katkaisijoiden paikat + hätävilkkujen katkaisija. Mun mielestä Ventossa on jarrujen katkaisija tossa mistä kuva on, mut voi olla et muistan väärin. Sulakeboxi ei hääviltä näytä takaapäin, mut ei viittis ensimmäisenä alkaa johtosarjoja vaihtelemaan. Noi muutamat yksittäiset johdot vois tietysti vaihtaa ja varmaan joutuukin. Löysin kyllä niitä irtoliittimiä sinne pistokkeiden sisään. Tänään uutta yritystä..
Hyvin toteutettu varkaussuoja: yleensä, jos tekee tuollaisia virityksiä, ainoa osa, mikä murtoyrityksen jäljiltä jää ehjäksi on itse autoradio, jos sekään. On melkein järkevämpää, että ei pidä autossa mitään varastamisen arvoista ja pitää ovet lukitsematta. Eivät varkaat ainakaan hajota lukkoja/ikkunoita, kun käyvät autossa varmistamassa asian.
Asiaan: muistaakseni vilkkuvalo palaa kiinteästi, kun kaikki polttimot ovat pimeänä ja vilkkuu kiivaasti, kun toinen 21W polttimo on pimeä. Järjestelmä on aika tarkka polttimoista, minulla oli edessä 15W polttimo ja ihmettelöin, kun oikealle käännyttäessä vilkutti niin hemmetin kovaa, kunnes tarkistin asian.
Autoni tuntee empatiaa projektiasi kohtaan: vähintään joka toinen päivä oikea takavilkku pimenee hetkeksi palatakseen eloon esim. järjestemän uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Alkuviikosta pimeni vilkun merkkivalo palatakseen eilen illalla kuvioihin.
Jarruvalokytkin on joko pääsylinterissä tai sitten polkimen varressa. Cabrioletissani oli molemmat, joista käytössä oli polkimen kytkin. Pakkivalokytkin on vaihdelaatikon päällä. Jos/kun pitää uusia, kannattaa vierailla romiksella, uusi on melko arvokas.
Caddyn takavalojen pistukat ovat ihan rektaalista. Kun ne hajoavat, harmi on krooninen ja parannusta ei ole juuri olemassa OEM -pistukoiden muodossa.
Etupää näyttää lupaavalta. Tuleehan puskurin alaosa korin väriseksi. Onko vilkut jo katsottu: tumaa vai kirkasta? Miten aiot peittää puskurin alaosassa olevat reikelit. Siksi kyselen, kun itselleni ajautui tuollainen puskuri ja noita systeemeitä mietiskelen.
Asiaan: muistaakseni vilkkuvalo palaa kiinteästi, kun kaikki polttimot ovat pimeänä ja vilkkuu kiivaasti, kun toinen 21W polttimo on pimeä. Järjestelmä on aika tarkka polttimoista, minulla oli edessä 15W polttimo ja ihmettelöin, kun oikealle käännyttäessä vilkutti niin hemmetin kovaa, kunnes tarkistin asian.
Autoni tuntee empatiaa projektiasi kohtaan: vähintään joka toinen päivä oikea takavilkku pimenee hetkeksi palatakseen eloon esim. järjestemän uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Alkuviikosta pimeni vilkun merkkivalo palatakseen eilen illalla kuvioihin.
Jarruvalokytkin on joko pääsylinterissä tai sitten polkimen varressa. Cabrioletissani oli molemmat, joista käytössä oli polkimen kytkin. Pakkivalokytkin on vaihdelaatikon päällä. Jos/kun pitää uusia, kannattaa vierailla romiksella, uusi on melko arvokas.
Caddyn takavalojen pistukat ovat ihan rektaalista. Kun ne hajoavat, harmi on krooninen ja parannusta ei ole juuri olemassa OEM -pistukoiden muodossa.
Etupää näyttää lupaavalta. Tuleehan puskurin alaosa korin väriseksi. Onko vilkut jo katsottu: tumaa vai kirkasta? Miten aiot peittää puskurin alaosassa olevat reikelit. Siksi kyselen, kun itselleni ajautui tuollainen puskuri ja noita systeemeitä mietiskelen.
Vilkut kävin äsken hakemassa, otin perusoranssit jotenkin se sopii mun silmään. Samalla ostin uudet pakkivalon ja jarruvalon katkaisijat kun ei ne itseasiassa olleet kalliit ; 5e/kpl.
Puskuri on tarkoitus saada juu korinväriseksi, niihin reikiin tulee ehkä maskiverkkoa. Tuo ison puskurin sivukiinnitys ei oikein selvinnyt tuolta teksteistä. Koska sitä joutuu leikkelemään pienemmäksi niin alkup. kiinnikkeet ei taida passata sillä ne jää näkyviin. Täytyy kehitellä siihen jotain. Lisäksi ainakin itse jouduin taivuttelemaan niitä alkuperäisiä etupuolen kiinnikkeitä, jotta puskurin kiinnitysreiät sai kohdilleen. Ja eikun hommiin vaan...
Puskuri on tarkoitus saada juu korinväriseksi, niihin reikiin tulee ehkä maskiverkkoa. Tuo ison puskurin sivukiinnitys ei oikein selvinnyt tuolta teksteistä. Koska sitä joutuu leikkelemään pienemmäksi niin alkup. kiinnikkeet ei taida passata sillä ne jää näkyviin. Täytyy kehitellä siihen jotain. Lisäksi ainakin itse jouduin taivuttelemaan niitä alkuperäisiä etupuolen kiinnikkeitä, jotta puskurin kiinnitysreiät sai kohdilleen. Ja eikun hommiin vaan...
Ne isopuskurin sivukiinnikkeet pitäis olla semmoset noin parii senttiä leveet ja mitähän ois n.6cm korkeet lärpäkkeet.Ja ne tulee ylhäältä ja alhaalta kiinni.Ne pyöreet kiinnikeet on pikkupuskurille.Niin ja nämä ovat siis mk2:sen.Ei vissiin maksa paljo jos haet suoraan laakkosen tiskiltä
,niin saat ainakin oikeet kiinnikeet tolle puskurille.
,niin saat ainakin oikeet kiinnikeet tolle puskurille.
Se tuota ei nyt sit käy noilla 1 golfissa/caddyssä, koska puskurista joutuu leikkaamaan sivusta n.1-2cm pois niin noi kiinnikkeet jää aika törkeästi näkyviin. Varsinkin jos laittaa vielä noi muovilokasuojat. Tai tietysti jos leikkaa lokasuojasta palan pois niin kylhän se sit käy.Jää kyllä ainakin mulla tekemättä.
(edit)
Sähköt on nyt löytynyt! Muutamia liittimiä piti uusia konehuoneeseen. Takavaloista tuli aikas "pielavetisen" näköiset noilla uusilla polttimon kannoilla mutta niin vaan ne pelaa. Kaikki muut paitsi pakkivalo.Siinä katkaisijassa on jotain häikkää. Vaihdoin uuden johdon ja uuden kytkimen mutta ei auttanut. Kytkin kyllä pelaa hyvin kädessä mutta ilmeisesti se laatikossa oleva osa joka nostaa sitä nappulaa ei ole kunnossa tai jotain.
Antaa jatkuvasti 12v pakkivaloille vapaallakin, paitsi jos kiertää kytkintä hieman ylöspäin niin että se vapautuu. Sen jälkeen kun laittaa pakin päälle niin se ei ilmeisesti enään "yletä" siihen kytkimeen. Joten ei saa jännitettä valoille. Onkohan tuolle mitään muuta säätöä olemassa kuin tuo kytkimen korkeuden säätö. Kuuluuko siinä olla prikka vai o-rengas siinä pakkikatkaisijan juuressa? Siinä oli prikka, mutta sen kanssa ei anna jännitettä ja taas jos sen ottaa pois niin antaa jatkuvasti jännitettä. Aikas mielenkiintoinen. Tietysti voisi kokeilla eri paksuisella prikalla, tuo nykyinen on n.2mm.
Sitten noita takalokasuojan kaaria yritin väännellä, mutta on aikas PC:stä löytää oikeat muodot. Jos huomenna jaksais paremmin perehtyä asiaan. Pääsisköhän helpommalla jos hakisi valmiit 1-golfin kaarien korjauspellit ja muokkaisi niitä? Ei hitto, oliskohan siinä ideaa meinaan noi muovilokasuojatkin on tarkoitettu 1-golfiin...hmmm
(edit)
Sähköt on nyt löytynyt! Muutamia liittimiä piti uusia konehuoneeseen. Takavaloista tuli aikas "pielavetisen" näköiset noilla uusilla polttimon kannoilla mutta niin vaan ne pelaa. Kaikki muut paitsi pakkivalo.Siinä katkaisijassa on jotain häikkää. Vaihdoin uuden johdon ja uuden kytkimen mutta ei auttanut. Kytkin kyllä pelaa hyvin kädessä mutta ilmeisesti se laatikossa oleva osa joka nostaa sitä nappulaa ei ole kunnossa tai jotain.
Antaa jatkuvasti 12v pakkivaloille vapaallakin, paitsi jos kiertää kytkintä hieman ylöspäin niin että se vapautuu. Sen jälkeen kun laittaa pakin päälle niin se ei ilmeisesti enään "yletä" siihen kytkimeen. Joten ei saa jännitettä valoille. Onkohan tuolle mitään muuta säätöä olemassa kuin tuo kytkimen korkeuden säätö. Kuuluuko siinä olla prikka vai o-rengas siinä pakkikatkaisijan juuressa? Siinä oli prikka, mutta sen kanssa ei anna jännitettä ja taas jos sen ottaa pois niin antaa jatkuvasti jännitettä. Aikas mielenkiintoinen. Tietysti voisi kokeilla eri paksuisella prikalla, tuo nykyinen on n.2mm.
Sitten noita takalokasuojan kaaria yritin väännellä, mutta on aikas PC:stä löytää oikeat muodot. Jos huomenna jaksais paremmin perehtyä asiaan. Pääsisköhän helpommalla jos hakisi valmiit 1-golfin kaarien korjauspellit ja muokkaisi niitä? Ei hitto, oliskohan siinä ideaa meinaan noi muovilokasuojatkin on tarkoitettu 1-golfiin...hmmm
Miten kuulostaakin tutulta: pakkivalon katkaisija toimii kuin unelma, kun sen ottaa irti ja testaa, mutta ei toimi paikoillaan. Arvaa, menikö pitkään miettiessä, miksi valot eivät toimi, vaikka kaikki palikat on testattu. Sitten kävin romikselta ruuvaamassa toisen kytkimen ja ongelmat olivat poissa. Siihen väliin tulee muistaakseni alumiiniprikka tiivisteeksi.
Ei ole muuten ensimmäinen golffi, jossa on pakkivalokytkin temppuillut.
Kaivelet romikselta ykkösmallin jetan kaaret. Jos käy tuuri, löydät sellaisen mallin, jossa on leveämmälle renkaalle tarkoitetut kaaret. Etkan mukaan esim. kapeampi oikea takakaari (161 853 822) maksaa uutena noin kympin ja leveämpi (esim. 161 853 818) 50€. Jos enää saa.
Ei ole muuten ensimmäinen golffi, jossa on pakkivalokytkin temppuillut.
Kaivelet romikselta ykkösmallin jetan kaaret. Jos käy tuuri, löydät sellaisen mallin, jossa on leveämmälle renkaalle tarkoitetut kaaret. Etkan mukaan esim. kapeampi oikea takakaari (161 853 822) maksaa uutena noin kympin ja leveämpi (esim. 161 853 818) 50€. Jos enää saa.
Jees, homma on taas edennyt hieman. Tänään löytyi jo tulilasinpyyhkijöihinkin virtaa sen verran että ne sai toimimaan. Loppujen lopuksi ne olivat vain jämähtäneet niin kiinni että vaikka irroitti moottorin niin hyvä että käsin sai kääntymään. Itse asiassa vain toinen nopeus toimii, varmaan siinä viiksessä jotain vikaa. Ei auttanu puhdistus ja kontaktispray. Toi ei ilmeisesti ole hirmuisen kallis koko pyyhkijän viiksisysteemi jos vilkkupuolen viiksi olisi maksanut 24e.
Eli nyt sähkövikaa on enään pakkivaloissa ja tuo toinen nopeus pyyhkijöistä puuttuu.
Lokasuojan kaaretkin on nyt hitsattu, pakkelointivaihe menossa. Ihan älytön hiominen edessäpäin vielä. Pakkeliahan ei ole koko autoon mennyt vasta kuin 6kg :-) Millaisellahan lastalla tuota kannattaisi levittää, nyt olen käyttänyt metallilastoja mut tuntuu et joku parempikin voisi olla. Olisko kumisessa/muovisessa ideaa?
Mites noi sisälokasuojat kannattaisi tehdä, pellistä vai onko muita vaihtoehtoja? Ainakin edellinen omistaja oli tehdyt pellistä.
Takapään jarrut avasin ja puhdistin, kyllä kannatti. Irtotavaraa ropisi alas kun otti jarrurummun pois. Eli ne jouset jotka pitää kengät paikoillaan "pohjassa". Lukitukset päässeet ruostumaan... Noihan tulee uuden asennussarjan mukana. Kengät oli hyvässä pinnassa. Uusitaan nyt sit samalla se laakeri toiselle puolelle.
Haastavimmat operaatiot vielä edessä huomenna kun pitäisi yrittää vaihtaa alatukivarren kiinnityspisteen pellit. Saa nähdä miten saa kohdilleen. Ei sitä tuollaiseksikaan uskalla jättää.
Huomenna hakemaan lisää pakkelia, öljyt, suodatin, polttonestesuodatin, jäähdytysnestettä, jarrunestettä yms.
Eli nyt sähkövikaa on enään pakkivaloissa ja tuo toinen nopeus pyyhkijöistä puuttuu.
Lokasuojan kaaretkin on nyt hitsattu, pakkelointivaihe menossa. Ihan älytön hiominen edessäpäin vielä. Pakkeliahan ei ole koko autoon mennyt vasta kuin 6kg :-) Millaisellahan lastalla tuota kannattaisi levittää, nyt olen käyttänyt metallilastoja mut tuntuu et joku parempikin voisi olla. Olisko kumisessa/muovisessa ideaa?
Mites noi sisälokasuojat kannattaisi tehdä, pellistä vai onko muita vaihtoehtoja? Ainakin edellinen omistaja oli tehdyt pellistä.
Takapään jarrut avasin ja puhdistin, kyllä kannatti. Irtotavaraa ropisi alas kun otti jarrurummun pois. Eli ne jouset jotka pitää kengät paikoillaan "pohjassa". Lukitukset päässeet ruostumaan... Noihan tulee uuden asennussarjan mukana. Kengät oli hyvässä pinnassa. Uusitaan nyt sit samalla se laakeri toiselle puolelle.
Haastavimmat operaatiot vielä edessä huomenna kun pitäisi yrittää vaihtaa alatukivarren kiinnityspisteen pellit. Saa nähdä miten saa kohdilleen. Ei sitä tuollaiseksikaan uskalla jättää.
Huomenna hakemaan lisää pakkelia, öljyt, suodatin, polttonestesuodatin, jäähdytysnestettä, jarrunestettä yms.
Pakkivalo ei kait ole pakollinen??? Omassa Caddyssä on lamput käännetty ja se vilkun keltainen osa lakattu punaiseksi ja pakkivalo on sielle, mikäli edes toimii en ole katsonut. Pakkivalon paikalla on vilkut sellaisella kromisella polttimella. Näin ne on ainakin katsastettu ja mitään huomauttamista ei ainakaan valoista tullut.
Kumilastat, sellaiset harmaat, olen ainakin itse kokenut erittäin hyviksi, kun isompia koloja pakkeloi ja sitten pienet ilmakuplat mitkä tulee hionnan jälkeen esille olen tasoittanut ohuella metallilastalla.
Kumilastat, sellaiset harmaat, olen ainakin itse kokenut erittäin hyviksi, kun isompia koloja pakkeloi ja sitten pienet ilmakuplat mitkä tulee hionnan jälkeen esille olen tasoittanut ohuella metallilastalla.
Tosimies laittaa parkkitutkan ja TFT -näytön kojetauluun. Joka tapauksessa peruutusvalon pitää näyttää valkoista valoa, takavalojen punaista ja vilkun keltaista.
On niin kovasti muotia tuo takavalojen tummennus ja värjäys, niin olen yleensäkin miettinyt sitä peruutusvalon ja heijastimen toimintaa (caddyssä erillään) tummennuksen/värjäyksen jälkeen. Klik
On niin kovasti muotia tuo takavalojen tummennus ja värjäys, niin olen yleensäkin miettinyt sitä peruutusvalon ja heijastimen toimintaa (caddyssä erillään) tummennuksen/värjäyksen jälkeen. Klik
Toi olis kyllä hyvä jos pakkivalo ei ole pakollinen. Olisi taas yksi homma vähemmän. Täytyypä tarkistaa.
Lukkari : Peruutuskamera oli harkinnassa joskus, mut saa nähdä..
Voi hitto kun olisi aikaisemmin älynnyt käyttää kumilastoja pakkelin levityksessä! Minä jo aattelin et on tää ihan mahdoton homma saada noi lokasuojan kaarien pakkelointi onnistumaan, mutta se olikin tosta lastasta kiinni. Ei oikein teräslasta sovellu siihen hommaan. Nyt alkoi sujumaan. Hain kolmea eri kokoa olevaa kumilastaa.
Nyt olis takalokasuojissa molemmilla puolilla sisälokasuojat paikoillaan. Laitoin 0,75mm pellistä. Maalaus on kuivumassa, huomenna massaa lokasuojien sisäpuolelle.
Pinta maalikin tuli haettua, täytyy nyt sitäkin sit kokeilla minkälaista appelsiinipintaa sitä saa aikaiseksi.Sävynä on RAL 5002 Ultramarine.
Pyyhkijän viiksikin löytyi paikalliselta romikselta eikä maksanut mitään! Ei ole kyllä tietoa toimiikokaan se. Uusi viiksi olisi 46e.
Jos huomenna jaksaisi napata kuvia..
Lukkari : Peruutuskamera oli harkinnassa joskus, mut saa nähdä..
Voi hitto kun olisi aikaisemmin älynnyt käyttää kumilastoja pakkelin levityksessä! Minä jo aattelin et on tää ihan mahdoton homma saada noi lokasuojan kaarien pakkelointi onnistumaan, mutta se olikin tosta lastasta kiinni. Ei oikein teräslasta sovellu siihen hommaan. Nyt alkoi sujumaan. Hain kolmea eri kokoa olevaa kumilastaa.
Nyt olis takalokasuojissa molemmilla puolilla sisälokasuojat paikoillaan. Laitoin 0,75mm pellistä. Maalaus on kuivumassa, huomenna massaa lokasuojien sisäpuolelle.
Pinta maalikin tuli haettua, täytyy nyt sitäkin sit kokeilla minkälaista appelsiinipintaa sitä saa aikaiseksi.Sävynä on RAL 5002 Ultramarine.
Pyyhkijän viiksikin löytyi paikalliselta romikselta eikä maksanut mitään! Ei ole kyllä tietoa toimiikokaan se. Uusi viiksi olisi 46e.
Jos huomenna jaksaisi napata kuvia..
Taisi kolme vai peräti neljä viikkoa vierähtää, kun totesin etten ehdi saada tätä kesäloman aikaan leimalle. Pidin viimeisen viikon kesälomasta ihan oikeaa lomaa :-)
Nyt taas homma maistuu.
Osia tuli sentään hommattua lisää käytettynä eli ehjät lehtijouset, takavalot ja tuulilasinpyyhkijän moottori. Onkohan noi U-pultit kalliita millä lehtijouset on kiinni? Säästyisi kiroilulta kun voisi vetää ne vanhat rälläkällä poikki. Pakkelointia on tullut taas lisää harjoiteltua, jos hyvin käy niin viikonloppuna saattaa päästä kokeilemaan maalin ruiskimista.
Ei muuten tullut hevon helv...siitä alatukivarsien kiinnityspisteiden vaihdosta, taidan jättää jollekin muulle sen homman.Pitäisi saada oikein kunnon nostimella ylös toi kärry että se onnistuisi.
Homma kulminoitui siihen että hitsasin maadoituskahvan runkoon kiinni :-)Olikin hyvä syy pitää 4vkoa taukoa autoremontista.
Ei se aina oo helppoo....
Nyt taas homma maistuu.
Osia tuli sentään hommattua lisää käytettynä eli ehjät lehtijouset, takavalot ja tuulilasinpyyhkijän moottori. Onkohan noi U-pultit kalliita millä lehtijouset on kiinni? Säästyisi kiroilulta kun voisi vetää ne vanhat rälläkällä poikki. Pakkelointia on tullut taas lisää harjoiteltua, jos hyvin käy niin viikonloppuna saattaa päästä kokeilemaan maalin ruiskimista.
Ei muuten tullut hevon helv...siitä alatukivarsien kiinnityspisteiden vaihdosta, taidan jättää jollekin muulle sen homman.Pitäisi saada oikein kunnon nostimella ylös toi kärry että se onnistuisi.
Homma kulminoitui siihen että hitsasin maadoituskahvan runkoon kiinni :-)Olikin hyvä syy pitää 4vkoa taukoa autoremontista.
Ei se aina oo helppoo....
Mistäpä hankit takavalot? Totesin, että merkkiliike taitaa olla halvin, mutta liekö joku paikka vielä edukkaampi?
M12x1,5 L=133 kokoiset U -pultit maksaa merkkiliikkeessä 18.40€. Melko kallista.
Vedä u-pultit poikki, ota malli siitä neljällä reiällä varustetusta levystä ja tee samanlaiset sopivan paksuisesta plootusta. Korvaat u-pultit kierretangolla ja nylonlukitteisilla muttereilla ja pulttaat ekselin siihen väliin.
Ilmeisesti tarkoituksesi on siirtää akseli jousien yläpuolelle. Kannattaa varmistaa, että akseli ei pääse liikkumaan edestakaisin, eli että siinä ekselissa pystyssä oleva pultti tulisi johonkin tukevaan kiinni.
Itsellä tuo siirtoprojeketi jäi kesken, kun en saanut lehtijousien päitä irti...
M12x1,5 L=133 kokoiset U -pultit maksaa merkkiliikkeessä 18.40€. Melko kallista.
Vedä u-pultit poikki, ota malli siitä neljällä reiällä varustetusta levystä ja tee samanlaiset sopivan paksuisesta plootusta. Korvaat u-pultit kierretangolla ja nylonlukitteisilla muttereilla ja pulttaat ekselin siihen väliin.
Ilmeisesti tarkoituksesi on siirtää akseli jousien yläpuolelle. Kannattaa varmistaa, että akseli ei pääse liikkumaan edestakaisin, eli että siinä ekselissa pystyssä oleva pultti tulisi johonkin tukevaan kiinni.
Itsellä tuo siirtoprojeketi jäi kesken, kun en saanut lehtijousien päitä irti...
valot + lehtijouset+ pyyhkijän moottori maksoi yhteensä 100e, käytettynä yksityiseltä. En taida siirtää tuota akselia, mutta lehdet on kuitenkin vaihdettava uusiin kun osa on poikki. Onpas noilla u-pulteilla hintaa. Onkohan toi kierretanko riittävän lujaa tekoa tohon tarkoitukseen eli kelpaako katsatusmiehellekin?
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa