Corrado Up-Grade (Puskin valmis viimein)
Valvoja: ffp jäsenet
Ei ota kiinni mihinkään ajon aikana töyssyissä. Vaikka olisi autossa täysmiehitys kyydissä. Takana on hieman rälläkkä laulanut ja vasara soinut. Edessä täydet kääntäessä raapii hieman sisälokarien muoveihin. Tuolla ei ole mitään merkitystä. Hieman ku leikkais alanurkasta muovia lisää niin ei ottas kiinni, mutta nytkin ottaa todella harvoin ja jälkeä ei edes ole muodostunut niin ei viitsi vaivautua.
Mä luulin että se vaihtus se sivu... mikä postausmäärä sen sitten vaihtaa jos ei tasa 100 luku??
Mä luulin että se vaihtus se sivu... mikä postausmäärä sen sitten vaihtaa jos ei tasa 100 luku??
mikä postausmäärä sen sitten vaihtaa jos ei tasa 100 luku??
Tuomas hiukan sääti, että "Sana vapaa"-topicissa EKA:n huutajat menis sekasin... ;)
Viimeksi muokannut albanzo, 19.12.2004 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
siinäpäs seuraava projekti corroon ---> http://www.dubdesignindustries.com/audilights/
Cool. Noi on aika hienot valot, myönnetään. Mitähän tollasista umpioista joutus maksamaan? Hinta arviota heittoa? Noista sisuksista. Eihän sillä väliä vaikka tuo Audin valonkotelointi olisikin rikki.
Hinta tuon tekemiseen voi olla hieman korkea? Ja mikä muovi on sitten sellainen jonka saa taivutettua muotoon lämmöllä, mutta ei taas kupruile kaukovaloja käyttäessä?
Hinta tuon tekemiseen voi olla hieman korkea? Ja mikä muovi on sitten sellainen jonka saa taivutettua muotoon lämmöllä, mutta ei taas kupruile kaukovaloja käyttäessä?
tossa on jotain kans kyseisestä mobiilista ja erikoisista valoista.
http://www.uwhost4.net/~m4rtin/index.ph ... ado&id=342
http://www.uwhost4.net/~m4rtin/index.ph ... ado&id=342
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Corr ... nnossa.jpg
Tuossa olisi oma auto talvikunnossa. Ei sen kummempaa.
Tuossa olisi oma auto talvikunnossa. Ei sen kummempaa.
sanokaas nyt reilusti mitä tollasista bbs-vanteista mitkä on tos kuvas ylempänä pitäis maksaa? Siis normaali markkinahinta, ei se hinta jolla noi levikselt lähtee ;) Ja onko noi 2osaset vai onko noi pultit hämäystä? Tiedän kyl et bbssää on moniosaisina mut onko noi peruscorradon bbssät moniosasii? hittoku himottas saada tollaset kesäksi jediin..
Kiitokset positiivisesta palautteesta! Kesä kunnossa tuo vaan on enempi omaan mieleen näön puolesta, mutta ei ajettavuuden...
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/kuvia%20066.jpg (0.8mb)
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/kuvia%20067.jpg (0,8mb)
Nuo ovat BBS RM vanteet ja ovat todellakin oikeasti kaksiosaiset. RS vanteet taas ovat kolmiosaiset, mutta melkein saman näköiset ulkoapäin. Äkkiä katasottuna ei eroa edes huomaa. JA eipä taida olla VR6:ssa näitä RM vanteita nähty. Saman tyylisiä kyllä, mutta eivät niin hienoja, imo. Joku voisi minullekin kertoa paljon tuo sarja voisi maksaa...
Edit: 4x100 on jako.
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/kuvia%20066.jpg (0.8mb)
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/kuvia%20067.jpg (0,8mb)
Nuo ovat BBS RM vanteet ja ovat todellakin oikeasti kaksiosaiset. RS vanteet taas ovat kolmiosaiset, mutta melkein saman näköiset ulkoapäin. Äkkiä katasottuna ei eroa edes huomaa. JA eipä taida olla VR6:ssa näitä RM vanteita nähty. Saman tyylisiä kyllä, mutta eivät niin hienoja, imo. Joku voisi minullekin kertoa paljon tuo sarja voisi maksaa...
Edit: 4x100 on jako.
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/sotk ... 6ss%e4.jpg
Oli sillon epäilyjä miten tuo patentti toimii. Toimii se. Kerran tosin oli
saranat hieman tiukemmassa, kun kävi auton sulattamassa parkkihallissa...
Oli sillon epäilyjä miten tuo patentti toimii. Toimii se. Kerran tosin oli
saranat hieman tiukemmassa, kun kävi auton sulattamassa parkkihallissa...
TOsiaan mulla on subbari tiellä ni 10 cm tarkkuudella pystyn ehkä heittäämään mittaa, mutta se ei taida auttaa hirveästi.
Viherrystä moottoritilaan. Tosin eipä se näkyviin jää. Liekkö tuosta jotain hyötyä sitten, mutta suodatin vaihto oli muutenkin edessä ni kokeillaan nyt.
Viherrystä moottoritilaan. Tosin eipä se näkyviin jää. Liekkö tuosta jotain hyötyä sitten, mutta suodatin vaihto oli muutenkin edessä ni kokeillaan nyt.
Nonni, nyt myin sitten Borbetit pois ku ovat hieman liian leveät ja kumit liian matalat makuuni. Hienoltahan ne näyttivät! Mitähän tuohon seuraavaksi alle laittas? Ideoita, noin 600€ edestä otetaan vastaan!
Suunnitelmissa olisi Brock B1 17" koossa. Tosin jos ne ottaa 8,5" levysinä ja 13 et:llä ni mitenhän paljon tuo olisi mukavampi kuin nuo 9x16"? 215/40 rengashan siihen varmaan taas tulisi. Mutta kuinka paljon vaikuttaa se, että rengas on luonnollisemmassa asennossa, ajettavuuden paranemiseen? 215 ja 9", tässä kumi on todella venytettynä äärirajoilleen.
Tai jos viittis noilla 6,5x15" BBS RM vanteilla ajella. Ne tosin vaatis sitten levitystä ja lisää kiiiltoa. Onkos tiedossa kuvia jossa olis BBS RM 8x15" /Corrado. Vai mahtuisivatko ne edes minun autooni pyörimään?
Nyt alla on yksi osaiset 15" BBS Corron orkkis alut.
Ideoita?
Suunnitelmissa olisi Brock B1 17" koossa. Tosin jos ne ottaa 8,5" levysinä ja 13 et:llä ni mitenhän paljon tuo olisi mukavampi kuin nuo 9x16"? 215/40 rengashan siihen varmaan taas tulisi. Mutta kuinka paljon vaikuttaa se, että rengas on luonnollisemmassa asennossa, ajettavuuden paranemiseen? 215 ja 9", tässä kumi on todella venytettynä äärirajoilleen.
Tai jos viittis noilla 6,5x15" BBS RM vanteilla ajella. Ne tosin vaatis sitten levitystä ja lisää kiiiltoa. Onkos tiedossa kuvia jossa olis BBS RM 8x15" /Corrado. Vai mahtuisivatko ne edes minun autooni pyörimään?
Nyt alla on yksi osaiset 15" BBS Corron orkkis alut.
Ideoita?
^ Siihenkö ne sitten päätyi :uDD
No mutta jos ottaisi lähtökohdaksi sen 16" ja 215/40 renkaat, mutta kapeemmalla vanteella? 17" menee, sitten jos halutaan rengaskoko pitää samana, aika matalaksi ja sitämyöten kovaksi.
Eli joku 7-7,5" leveä vanne on varmaan parempi ajaa, ja eipä sitten käy hassusti jos rengas menee (nimim. kokemusta on). Eipä noita voi vielä miksikään "comfort paketiksi" nimetä, mutta varmaan parempi kun tuo ylileveä vanne. Jos haluaa renkaalla tehdä mukavuutta niin kait se 15" on ainut vaihtoehto, yksi kaverikin vaihtoi 195/55 R 15 pakettii ihan tuosta syystä, vaikka silloin rengas oli vähän ylikokoa.
No mutta jos ottaisi lähtökohdaksi sen 16" ja 215/40 renkaat, mutta kapeemmalla vanteella? 17" menee, sitten jos halutaan rengaskoko pitää samana, aika matalaksi ja sitämyöten kovaksi.
Eli joku 7-7,5" leveä vanne on varmaan parempi ajaa, ja eipä sitten käy hassusti jos rengas menee (nimim. kokemusta on). Eipä noita voi vielä miksikään "comfort paketiksi" nimetä, mutta varmaan parempi kun tuo ylileveä vanne. Jos haluaa renkaalla tehdä mukavuutta niin kait se 15" on ainut vaihtoehto, yksi kaverikin vaihtoi 195/55 R 15 pakettii ihan tuosta syystä, vaikka silloin rengas oli vähän ylikokoa.
215/40 7,5"/16 vanteella ja mielestäni se on mukava. tuon korkuinen rengas on tämän käyttäjän mielestä se matalin mitä käyttöautoon voi laittaa, Autounioni on suurinpiirtein samanlainen ajaa 225/40/18 rengastuksella.
Kun tuossa keväällä kattelin uusia vanteita (onneksi ei tarvinnut ostaa) niin nykyään jo muutamat mallit olivat 8" leveitä, se voisi olla ihan ok vielä.
Kun tuossa keväällä kattelin uusia vanteita (onneksi ei tarvinnut ostaa) niin nykyään jo muutamat mallit olivat 8" leveitä, se voisi olla ihan ok vielä.
^ Siihenkö ne sitten päätyi :uDD
Ainakin kunnes löytyy uudet vanteet.
17" menee, sitten jos halutaan rengaskoko pitää samana, aika matalaksi ja sitämyöten kovaksi
Mitä tarkoitat tuolla? Jos rengas koko on sama 16" ja 17" vanteella, on 17" kovempi ajettava, vai?
Mulla on aika suurena vaatimuksena se, että vanteesta löytyy huulta mahdollisimman reilusti. Ikävä kyllä se usein tarkoittaa myös todella leveää vannetta. On toki poikkeuksiakin. 8" kuulostaa melko hyvältä, mutta ei ainkaan Brock B1 saa tuossa koossa. Se on vanne jota olen aina halunnut, mutta jos se on yhtä huono ajettava kuin 9x16...
Miten muuttuu BBS RM ET jos vanteeseen vaihtaa 2" huulen (=8")? Eteen vaikka 1,5" (=7,5"), jos 8" ei mahdu?. Onko leveämpi tapaus kuin 9x16? Mikä rengas koko? Tai olisko tuo nyt edes hyvännäköinen yhdistelmä? Kovin on 15" pieni...
Viimeksi muokannut Levis, 28.4.2005 13:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html <- tuolla kokeilemaan.
No 17" on sen tuuman korkeampi läpimitaltaan, eli auto korottuu sen reilun sentin, riippuen renkaan kulutuspinnasta. Sciroccoon tuli aavistuksen ylikokonen rengastus, kun laitoin nuo 205/40 R 17 pyörät. Kun pistää renkaan alkuperäsen kokosen viereen, niin eron kyllä näkee selvästi.
No 17" on sen tuuman korkeampi läpimitaltaan, eli auto korottuu sen reilun sentin, riippuen renkaan kulutuspinnasta. Sciroccoon tuli aavistuksen ylikokonen rengastus, kun laitoin nuo 205/40 R 17 pyörät. Kun pistää renkaan alkuperäsen kokosen viereen, niin eron kyllä näkee selvästi.
Se BBS RM et kysymys. Pirun vähän on pois sorvattavaa vanteen takapinnassa, millä saisi kompensoitua sitä 1,5" leveämpää ulkoreunaa. Sieltähän tarvitsisi saada 0,75" materiaalia pois että ET pysyisi juuri oikeana. Itse sitä kattelin ja tuumailin että ehkä 10mm juuri siitä uskaltaisi ottaa sorvilla pois, joka todennäköisesti käytännössä riittää täysin pitämään ET:n 'kunnon' lukemissa.
Millasta rengastus Boser olet miettinyt? 215/45? Onkohan missä hintaluokassa tuon kokoiset renkaat?
Mullakin on pieni haku jo kehistä päällä, selvinnee viikossa löytyikö niitä vai tilaanko itsekin vaikka tuosta sinun laittamasta linkistä.
Tuollakin on:
http://www.awesome-gti.co.uk/vw%20golfmk2/alloys.html
Eivät ole aitoja tosin ja en lukenut lähettävätkö noita. Paljonko 66£ on €??
Mullakin on pieni haku jo kehistä päällä, selvinnee viikossa löytyikö niitä vai tilaanko itsekin vaikka tuosta sinun laittamasta linkistä.
Tuollakin on:
http://www.awesome-gti.co.uk/vw%20golfmk2/alloys.html
Eivät ole aitoja tosin ja en lukenut lähettävätkö noita. Paljonko 66£ on €??
Mäkin oon hommaamassa BBS:iä kesäks. Tosin ajattelin pysyä samassa kokoluokassa eli 17"/7,5". Sen mitä oon ite katellu niin aika tiukalle menee jos laittaa yhtään leveempiä 17" vanteita. Itellä olis haaveena joko RC:t tai jopa CH:t jos rahaa löytyy!
Levis: paljon tota sun on suunnilleen madallettu? Ajattelin jos pudottas vielä sentin tota mun, tosin sillon täytyy näyttää laikkaa takakaarille.
Mun mielestä noi RM ja RS vanteet on hienoja, tosin sitten pitäs pistää kunnolla tonttiin ja tällä korisarjalla ei oikeen onnistu.

Levis: paljon tota sun on suunnilleen madallettu? Ajattelin jos pudottas vielä sentin tota mun, tosin sillon täytyy näyttää laikkaa takakaarille.
Mun mielestä noi RM ja RS vanteet on hienoja, tosin sitten pitäs pistää kunnolla tonttiin ja tällä korisarjalla ei oikeen onnistu.
Tuo madallus on -50 mm. Aika sopiva ulkonäön suhteen omaan silmään. Takaata tosin voisi olla n. 7 mm korkeampi, että olis perfekto.
Edelleen kiinnostas kuva Corradosta 8x15" BBS vanteilla...
Onko kaikilla sitten jotkut ei niin hyvät madallussarjat autoissa kiinni, kun on niin epämiellyttäviä kokemuksia matalista renkaista? Vai onko Corradon rakenne vaan sitten epämiellyttävä aina madaltaessa? Kaverin 325 BMW on todella paljon mukavampi matalilla, leveillä renkailla ja madalluksella.
Omassa oli ensin vakio alusta, mukava ajaa. Sitten tuli Boge kaasuiskarit ja Eibach jouset. Ei mukava. Lisäksi tuli 9x16 vanteet. KAukana mukavasta. Sitten Spax ulosv. jäykkyyssäädöllä, samat jouset. Hieman mukavampi kuin edellinen. Nyt alla on 195/50 renkaat 15" vanteella. Mukavampi, muttei vieläkään hyvä...
Jos auto on ja pysyy, niin voisi joskus kokeilla jotain oikeasti laadukasta settiä. KW variante 2 vaikka. Ovat vaan niin kalliita, ettei tee mieli huvikseen testata sen mukavuutta!
Edelleen kiinnostas kuva Corradosta 8x15" BBS vanteilla...
Onko kaikilla sitten jotkut ei niin hyvät madallussarjat autoissa kiinni, kun on niin epämiellyttäviä kokemuksia matalista renkaista? Vai onko Corradon rakenne vaan sitten epämiellyttävä aina madaltaessa? Kaverin 325 BMW on todella paljon mukavampi matalilla, leveillä renkailla ja madalluksella.
Omassa oli ensin vakio alusta, mukava ajaa. Sitten tuli Boge kaasuiskarit ja Eibach jouset. Ei mukava. Lisäksi tuli 9x16 vanteet. KAukana mukavasta. Sitten Spax ulosv. jäykkyyssäädöllä, samat jouset. Hieman mukavampi kuin edellinen. Nyt alla on 195/50 renkaat 15" vanteella. Mukavampi, muttei vieläkään hyvä...
Jos auto on ja pysyy, niin voisi joskus kokeilla jotain oikeasti laadukasta settiä. KW variante 2 vaikka. Ovat vaan niin kalliita, ettei tee mieli huvikseen testata sen mukavuutta!
Viimeksi muokannut Levis, 3.5.2005 10:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on alustana joku helkutin jomin korkeus säädettävä. Auto on riittävän matala,mutta mielestäni aivan liian pehmeä (profiilissa näkyy kuva). Kesärenkailla (225/40 16) vetelee pirusti,mutta ei ole mikään kivireki,tosin ei varmasti mukavuuden haluista miellytä,sen verran kuitenkin ravistelee kuskia. Talvirenkailla 195/55 15 oli jopa mukava ajaa. Vakio alustalla ja noilla 225 oli aivan kauhea ajettava. Veteli vielä enemmän ja tuntui kaatuvan mutkissa.
Eli ilmeisesti tuo orkkis rengas/vanne paketti taitaa olla mukavin vaitoehto,mutta itsellä ainankin menee tietyt asiat tuon mukavuuden edelle.
Nyt olen villinä päivä unena kysellyt 10x15 vanteita taakse ja 9x15 eteen,joten kyllä ihmisen täytyy olla hölmö kun täytyy itseään kiduttaa,vaikka väkisin.
Eli ilmeisesti tuo orkkis rengas/vanne paketti taitaa olla mukavin vaitoehto,mutta itsellä ainankin menee tietyt asiat tuon mukavuuden edelle.
Nyt olen villinä päivä unena kysellyt 10x15 vanteita taakse ja 9x15 eteen,joten kyllä ihmisen täytyy olla hölmö kun täytyy itseään kiduttaa,vaikka väkisin.
kyllä ihmisen täytyy olla hölmö kun täytyy itseään kiduttaa,vaikka väkisin
Pakostikin!
Itse tulin ilmeisesti järkiini kun mukavuushaluisuus vei voiton. En tiedä miltä muut Corradot tuntuu, mutta tuo oma on nyt ihan ok. Peräpää on ehkä liian jäykkä tai jotain, töyssyt tuntuvat takaa inhottavammin kuin edestä.
Ja renkaat eivät raavi kiinni, -50 mm pudotuksella. Takaata olen poistanut hieman metallia ja näyttänyt myös vasaraakin. Kokeillut olen 7,5x16" 205/50 et 26, 9x16" 215/40 et 15 ja tietenkin vakio rengastusta.
Yksiosaiset BBS vanteet näyttävät suht tylsiltä tuossa autossa...
Pitäs varmaan jotain tehdä, kun 9x16" vanteetkin myin.
Pitäs varmaan jotain tehdä, kun 9x16" vanteetkin myin.
Ei ole varmuudella bbs:ät, mut ompahan jotain
http://vortex3.rely.net/gallery/albums//Events/Enthusiast/VW%20Show-N-Go/Spring%202005/018.jpg
http://vortex3.rely.net/gallery/albums//Events/Enthusiast/VW%20Show-N-Go/Spring%202005/019.jpg
Niin, ja tossa jonkinmoinen hinnasto entisöidyille vanteille.. Uusia siis ei valmisteta.
http://www.locomail.com/niko/mycorradoweb/forsale/bbspricelist.htm
http://vortex3.rely.net/gallery/albums//Events/Enthusiast/VW%20Show-N-Go/Spring%202005/018.jpg
http://vortex3.rely.net/gallery/albums//Events/Enthusiast/VW%20Show-N-Go/Spring%202005/019.jpg
Niin, ja tossa jonkinmoinen hinnasto entisöidyille vanteille.. Uusia siis ei valmisteta.
http://www.locomail.com/niko/mycorradoweb/forsale/bbspricelist.htm
Olipas muuten ihan poikkeuksellisen oksettavan näköinen Corrado, eikä vähiten tuon kamalan värin takia. Eikä minuun oikein iske nuo vanteet, ei sitten millään.
Oikeastaan en ole ihan perillä siitäkään, että mikä näissä nykytyylin mukasissa kromikiekko ja pinnavanteissa oikein viehättää, kun noita reissukuviakin tuolta katsoo, niin minusta saksalainen vannetyyli on mennyt aika ihmeelliseksi. Varsinkin nuo kromattua pölykapselia muistuttavat "ols school" vanteet, joita näkee jo harve se auto.
Oikeastaan en ole ihan perillä siitäkään, että mikä näissä nykytyylin mukasissa kromikiekko ja pinnavanteissa oikein viehättää, kun noita reissukuviakin tuolta katsoo, niin minusta saksalainen vannetyyli on mennyt aika ihmeelliseksi. Varsinkin nuo kromattua pölykapselia muistuttavat "ols school" vanteet, joita näkee jo harve se auto.
Oikeastaan en ole ihan perillä siitäkään, että mikä näissä nykytyylin mukasissa kromikiekko ja pinnavanteissa oikein viehättää
Meinaatko, että noihin vanhempiin vehkeisiin sopii paremmin jotkut uudet tswmiglia hässäkät? No mut jokainen tyylillään.
Viimeksi muokannut T.S, 14.5.2005 11:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä joku tämän tyylinen näyttää ainakin meikäläisen mielestä paremmalta kuin nuo pinnavanteet:
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/kuvia%20066.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/kuvia%20066.jpg
Ja jos aikansa tyyliä haetaan, niin vanhat ATS alut on minusta kyllä upeita, itseä harmitti, kun menin yhdet myymään pois aikanaan 7x15" kokoset tuollaiset:
http://www.sciroccoteamgiessen.de/sciro ... sRocco.jpg
Olis aika jees kaakoskoppaseen Golffinkin.
http://www.sciroccoteamgiessen.de/sciro ... sRocco.jpg
Olis aika jees kaakoskoppaseen Golffinkin.
Tuolta hakemaan visioita: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1876320
Tuolta hakemaan visioita
siin oli kyl visioita kerrakseen.
Varsinkin se 5 ovinen golffi, hopeisena ja bbs:illä. Heräs taas jotain, et pitäiskö
http://www.turunvaihtoautot.net/rh-auto/index.php
Siel hieman alempana 7900e
Helakammo, mulla oli golffissa tollaset ats:n cupit mut oli pakko vaihtaa ku oli 9" takana ni vähän rahnas kaariin.. =(
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=1156 <---tuolla on yks kuva missä ne on kii
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=1156 <---tuolla on yks kuva missä ne on kii
http://koti.phnet.fi/levis/TriRoccos2
Sattui kaikki autot kerralla pihaan ja ajattelin ottaa kuvan muistoksi!
Sattui kaikki autot kerralla pihaan ja ajattelin ottaa kuvan muistoksi!
Sparcon ratin ostin, mutta keskiö tuo ratin hieman liian kauas viiksistä. Onko jotain syytä miksei missään nimessä kannata rälläköidä keskiötä sopivamman mittaiseksi ja hitsata takaisin nippuun? Tokihan se on varmasti laitonta, mutta omaa pihatietähän tuolla vaan ajalisin suljetulla alueella...
Ei tuo sorvaaminen ole ihan tuttua hommaa... muuta kuin joskus vaihteiden osalta! Naapurilla olis kyllä sorvi, mutta taitaa olla 70-luvulta ja hankalalta näyttää verrattuna yläasteella olleeseen sorviin joka oli 20 vuotta tuoreempi. Tuota ei siis voi päädystä lyhentää vaan siitä keskeltä se on tehtävä.
Kyllä mä tuon ratin rälläkälläkin saan sopivaksi ja suoraan, mutta onko oikesti jotain turvallisuustekijää että kannattas jättää väliin? Onhan tuo hieman mukavampi pyöritellä ku on lähempänä kuskia, mutta ne viikset ovat himppu kaukana. 10-15 mm lähemmäs olis hyvä. Etenkin vois kuvitella, että emännällä voi olla vaikeuksia!
Näyttäs keskiö sellaselta kyllä, että sitä voi puristaa kasaan. Ainoa että se voi ottaa itseensä jos sen johonkin ruuvipenkkiin laittaa! Suht erikoinen momo:n keskiö. Kuvasta tajuais mitä sönkötän..
Edit: Keskiö näyttää melkein tältä. Sisältä näkyy tuollainen reikä tuoss metallissa, onko sillä jokin tarkoituskin, tekeekö se esim. tuon etäisyyden säädön tehtaalla helpommaksi? Voivat tuota ohuempaa kohtaa hyväksi käyttää taivutuksessa?
Kyllä mä tuon ratin rälläkälläkin saan sopivaksi ja suoraan, mutta onko oikesti jotain turvallisuustekijää että kannattas jättää väliin? Onhan tuo hieman mukavampi pyöritellä ku on lähempänä kuskia, mutta ne viikset ovat himppu kaukana. 10-15 mm lähemmäs olis hyvä. Etenkin vois kuvitella, että emännällä voi olla vaikeuksia!
Näyttäs keskiö sellaselta kyllä, että sitä voi puristaa kasaan. Ainoa että se voi ottaa itseensä jos sen johonkin ruuvipenkkiin laittaa! Suht erikoinen momo:n keskiö. Kuvasta tajuais mitä sönkötän..
Edit: Keskiö näyttää melkein tältä. Sisältä näkyy tuollainen reikä tuoss metallissa, onko sillä jokin tarkoituskin, tekeekö se esim. tuon etäisyyden säädön tehtaalla helpommaksi? Voivat tuota ohuempaa kohtaa hyväksi käyttää taivutuksessa?
Viimeksi muokannut Levis, 9.6.2005 0:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuossa kun aikani googletin löysin tietoa tuosta omasta keskiöstä.
Eli tuon takia se on hieman haitari mallinen ja reiät löytyvät noista raudoista. Eli ei parane siis ainakaan rälläköidä jos haluaa tuon turvaoption pitää kunnossa.
Ei vaan raskis uutta ostaa... Täytyy kattoa jos tuo nyt alkaa stressaamaan ku ei viikseen yllä ni sitten ostettavahan se on.
MOMOn ohjauspyörän keskiösovite on TUV hyväksytty ja kokoonpainuva kolariturvallinen malli!!
Eli tuon takia se on hieman haitari mallinen ja reiät löytyvät noista raudoista. Eli ei parane siis ainakaan rälläköidä jos haluaa tuon turvaoption pitää kunnossa.
Ei vaan raskis uutta ostaa... Täytyy kattoa jos tuo nyt alkaa stressaamaan ku ei viikseen yllä ni sitten ostettavahan se on.
Nyt olis kehät saapuneet Matkahuoltoon ja aloin tuossa yhtä vannetta purkamaan. Täytyy myöntää, että aikamoinen homma noiden pulttien poistossa! Etenkin pelkkää lenkkiavainta käyttäen. Kehää en vielä saanut irti, kun ei ole nyt käsillä kuumailmapuhallintakaan. Ei ainakaan mun voimat riittäneet repiä niitä irti! :)
Entäs sitten joskus ku saan kasauskuntoon paketin, niin mitäs mönjää tuohon väliin laittaisi? Ei mitään sellasta ettei joskus auki saisi jos 2" onkin eteen liian leveä. Sikaa, lasiliimaa..? Kestävätkö ja lämmittäessä kuitenkin irtoavat?
Entäs millanen venttiili olis ulkonäöllisesti passeli? Orkkis on hieman tummunut, mutta kai senkin kuntoon saisi.
Miltähän tuo vanne näyttäs jos keskiö olisi korinvärinen... tai jos maalaisi kennon sisäpinnat mustiksi? Vois kuvitella että näyttäs jopa kiiltävämmiltä nuo vanteet mustan kontrastin takia? Jollain kuvia tiedossa tai visioita?
Entäs sitten joskus ku saan kasauskuntoon paketin, niin mitäs mönjää tuohon väliin laittaisi? Ei mitään sellasta ettei joskus auki saisi jos 2" onkin eteen liian leveä. Sikaa, lasiliimaa..? Kestävätkö ja lämmittäessä kuitenkin irtoavat?
Entäs millanen venttiili olis ulkonäöllisesti passeli? Orkkis on hieman tummunut, mutta kai senkin kuntoon saisi.
Miltähän tuo vanne näyttäs jos keskiö olisi korinvärinen... tai jos maalaisi kennon sisäpinnat mustiksi? Vois kuvitella että näyttäs jopa kiiltävämmiltä nuo vanteet mustan kontrastin takia? Jollain kuvia tiedossa tai visioita?
Kehä lähti kuumailma puhaltimella ja melko reilusti lämpöä saikin antaa.
Aloitin tuon kiillottelu homman epäkeskolla jonka lupaus kierrosmäärälle on 12 000 ovaalirataa? Gernin joku 120 mm laikalla oleva vekotin. Ensin kokeilen 120 paperilla. Huonosti lähti ja vaihdoin 80 paperin. Sitten 120, 180, 240, 320 ja 400. Sitten siirryin vesihiontaan. Aloitin 600 joka oli kyllä karkeampaa kuin kulunut koneellinen 400. Sitten hioin 800 ja 1200.
Itse kiillotuksesta tai sopivista välineistä ei oikein ollut tietoa, niin kokeilin Korrek Kliineriä ja sellaista keltaista sientä joka kiinnittyi "tarralla" koneeseen. Kyllähän se alkoi kiiltämään, mutta taidampa ostaa vielä 1500 paperia ja hioa sillä lisää. Lisäksi mulla on sellanen poraan kiinnitettävä "lampaantalja" jota kanssa testasin, mutta näytti suht samalta kuin sienen kanssa.
Noiden karkeuksista ja soveltuvuuksista ei mitään hajua. Kommentteja? Mikä laikka ja vaha tai kiillotusaine olisi helposti saatavilla ja soveltuisi tuohon homman paremmin? Lopputuloksesta ekan vanteen osalta oli pientä pistettä näkyvissä joka ei kiiltänyt. 1200 oli liian karkea vielä, vai?
Aloitin tuon kiillottelu homman epäkeskolla jonka lupaus kierrosmäärälle on 12 000 ovaalirataa? Gernin joku 120 mm laikalla oleva vekotin. Ensin kokeilen 120 paperilla. Huonosti lähti ja vaihdoin 80 paperin. Sitten 120, 180, 240, 320 ja 400. Sitten siirryin vesihiontaan. Aloitin 600 joka oli kyllä karkeampaa kuin kulunut koneellinen 400. Sitten hioin 800 ja 1200.
Itse kiillotuksesta tai sopivista välineistä ei oikein ollut tietoa, niin kokeilin Korrek Kliineriä ja sellaista keltaista sientä joka kiinnittyi "tarralla" koneeseen. Kyllähän se alkoi kiiltämään, mutta taidampa ostaa vielä 1500 paperia ja hioa sillä lisää. Lisäksi mulla on sellanen poraan kiinnitettävä "lampaantalja" jota kanssa testasin, mutta näytti suht samalta kuin sienen kanssa.
Noiden karkeuksista ja soveltuvuuksista ei mitään hajua. Kommentteja? Mikä laikka ja vaha tai kiillotusaine olisi helposti saatavilla ja soveltuisi tuohon homman paremmin? Lopputuloksesta ekan vanteen osalta oli pientä pistettä näkyvissä joka ei kiiltänyt. 1200 oli liian karkea vielä, vai?
Tuolta löytys kuvia joka vaiheesta jonka vanteelle tein. Linkitän kuvat varmaan myöhemmin paremmin, jos jaksan!
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/BBS%20Bling/
80
120
180
240
320
400
600 vesissä
800 vesissä
1200 vesissä
Sieni ja Korrek Kliineri
Huopa ja "hiontatanko"
Rättilaikka ja "kiillotustanko"
Vertailu ennen ja jälkeen
Edit: jaksoin...
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/BBS%20Bling/
80
120
180
240
320
400
600 vesissä
800 vesissä
1200 vesissä
Sieni ja Korrek Kliineri
Huopa ja "hiontatanko"
Rättilaikka ja "kiillotustanko"
Vertailu ennen ja jälkeen
Edit: jaksoin...
Viimeksi muokannut Levis, 4.7.2005 18:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Noi vanteet on hienot!
Sen ratin ideahan on olla kaukana viiksistä, ettei tule kiireessä vahingossa huidottua viiksiä, ralliratti ihan aidosti. Kyllä siihen tottuu, itellä meni päivä eikä noteerannu enään koko asiaa...
Sen ratin ideahan on olla kaukana viiksistä, ettei tule kiireessä vahingossa huidottua viiksiä, ralliratti ihan aidosti. Kyllä siihen tottuu, itellä meni päivä eikä noteerannu enään koko asiaa...
Toinen vanne on valmis! Aikaa meni hiontaan 1h 30 min. Kiillotukseen n. 20 min. Keskikuppien renkulat voi olla inhottavat. Niitä en ole vielä aloittanut. Onkos joku nähnyt tuollaisia leveitä bbs settejä myynnissä? Meinasin vaan että onko noilla miten arvoa jos joku ne vaikka pöllis alta tai jotain.
Oliskohan helmi ajaa jos heittäs taakse jo valmiit ja pitäs edessä noita 6,5" erimallisia vanteita...
Edit: just tässä pyörittelen pultteja auki kolmannesta vanteesta, pikkasen syvältä! Kertokaas nyt aikuisten oikeesti mitä tonne kehän ja vanteen väliin laitetaan tiivisteeksi!
Oliskohan helmi ajaa jos heittäs taakse jo valmiit ja pitäs edessä noita 6,5" erimallisia vanteita...
Edit: just tässä pyörittelen pultteja auki kolmannesta vanteesta, pikkasen syvältä! Kertokaas nyt aikuisten oikeesti mitä tonne kehän ja vanteen väliin laitetaan tiivisteeksi!
tuulilasi tiivistemassaa.
http://www.locomail.com/niko/mycorradow ... d/rebuild/
kuvat ei siis oikeassa järjestysessä.
http://www.locomail.com/niko/mycorradow ... d/rebuild/
kuvat ei siis oikeassa järjestysessä.
Nyt ne on alla.
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/BBS% ... %20028.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/BBS% ... %20028.jpg
Oispa Niels laittanut tuon kuvasarjan muutaman tuntia aiemmin... Nipussa oli vanteet 01.30 vime yönä. Sikaa tuli väliin ja saa luvan olla tiivis. Ei ne nyt ainakaan veden kanssa testatessa vuoda, mutta tiedä sitten. Pari pulttia oli jäänyt löysälle ja hieman tuli kuplia, mutta kiristin ne niin loppui vuoto.
Auto ei tule madaltumaan yhtään lisää. Voi olla että nousee ylemmäs, jos vaan raskis ostaa palikat. Noi renkaat oli mukavammat ajaa kuin 9x16"/215 tai jopa paremmat kuin orkkis setti. Siltä se ainakin tuntui, vai olisko kiilto vaan häikässyt kuskin. :)
Seka rengastus on nyt alla. Takana olevissa Continental renkaissa ei ole lainkaan vanne suojaa ja reuna on todella herkässä tilassa nyt. Voipi olla että ostan uudet samanlaiset renkaat kuin edessä on jotta ei ole niin riskialtis. Edessä on Kleber Dynaxer DR ja niissä on huulisuoja. Ihan mukavat olivat ajaa. Mikä lie uuden hinta onkaan? Kokohan noissa on 195/50R15, kellään tarjota suht uusia?
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/BBS% ... 20alla.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/BBS% ... /takaa.jpg
Auto ei tule madaltumaan yhtään lisää. Voi olla että nousee ylemmäs, jos vaan raskis ostaa palikat. Noi renkaat oli mukavammat ajaa kuin 9x16"/215 tai jopa paremmat kuin orkkis setti. Siltä se ainakin tuntui, vai olisko kiilto vaan häikässyt kuskin. :)
Seka rengastus on nyt alla. Takana olevissa Continental renkaissa ei ole lainkaan vanne suojaa ja reuna on todella herkässä tilassa nyt. Voipi olla että ostan uudet samanlaiset renkaat kuin edessä on jotta ei ole niin riskialtis. Edessä on Kleber Dynaxer DR ja niissä on huulisuoja. Ihan mukavat olivat ajaa. Mikä lie uuden hinta onkaan? Kokohan noissa on 195/50R15, kellään tarjota suht uusia?
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/BBS% ... 20alla.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/BBS% ... /takaa.jpg
Viimeksi muokannut Levis, 7.7.2005 22:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiva jos muitakin miellyttää, oli hintansa arvoinen. Kuhan vaan ilmat pysyy sisällä ettei tarvi enää korjat noita mitenkään. Kai sekin auttas aika paljon jos tonne vanteen sisällä vetäs oikein kunnolla saumaan sikaa tai lasiliimaa, ei tarvis kaikkia noita pultteja aukoa enää. Käsin suht yrpää touhua, ei ollut sopivaa hylsyä ja en kaupoistakaan löytänyt ni kiireessä sitten piippuavaimella...
Tuo on outo ilmiö, että tuo vanne näyttää noin isolta vaikka onkin vain 15". Isomman näköinen minun silmään kuin edeltävä 16" Borbet, myös nätimpi ja parempi ajettava.
Ruoho todella madaltaa autoa kummasti, mutta on tuo aika matala muutenkin. Perseen nosto onkin käynyt eräänkin kerran jo mielessä, joka töyssyssä, saisi hieman mukavampaa kyytiäkin. Jos pelkkää ulkonäköä hakisi niin keulaa pitäisi 15 mm pudottaa. Ei kiitos. Nyt haluisin 15 mm perää ylös. Kaksi jousta vaan tarvis vaihtaa. Pitäs mitata kaaren ja navan rako ja sitten marssittaa Corradon omistajat mittailee omia madalluksia, että löytys se sopiva korkeus/valmistaja. Noita tuskin kuitenkaan saisi pelkkiä takajousia vai?
Tuo on outo ilmiö, että tuo vanne näyttää noin isolta vaikka onkin vain 15". Isomman näköinen minun silmään kuin edeltävä 16" Borbet, myös nätimpi ja parempi ajettava.
Ruoho todella madaltaa autoa kummasti, mutta on tuo aika matala muutenkin. Perseen nosto onkin käynyt eräänkin kerran jo mielessä, joka töyssyssä, saisi hieman mukavampaa kyytiäkin. Jos pelkkää ulkonäköä hakisi niin keulaa pitäisi 15 mm pudottaa. Ei kiitos. Nyt haluisin 15 mm perää ylös. Kaksi jousta vaan tarvis vaihtaa. Pitäs mitata kaaren ja navan rako ja sitten marssittaa Corradon omistajat mittailee omia madalluksia, että löytys se sopiva korkeus/valmistaja. Noita tuskin kuitenkaan saisi pelkkiä takajousia vai?
Eikö ne rupee olemaan jo niin edullisia noi pelkät korkeussäädettävät,että laita sellainen niin voi hakea oikean kohdan... ja ei ne ilmeisesti kuitenkaan nuo merkkialustat sieltä huonoimmasta päästä ole.
Mulla on joka kulmassa 30cm navan keskeltä kaaren reunaan.Oli viime kesänä alenpana mutta käytännön syistä jätetty nyt tuolle korkeudelle ja siinä taitaa pysyä.
Sun edellisissä vanteissa puolat kaartui reilusti sisäänpäin,joten ne näyttää heti pienille
Mulla on joka kulmassa 30cm navan keskeltä kaaren reunaan.Oli viime kesänä alenpana mutta käytännön syistä jätetty nyt tuolle korkeudelle ja siinä taitaa pysyä.
Tuo on outo ilmiö, että tuo vanne näyttää noin isolta vaikka onkin vain 15". Isomman näköinen minun silmään kuin edeltävä 16" Borbet,
Sun edellisissä vanteissa puolat kaartui reilusti sisäänpäin,joten ne näyttää heti pienille
Viimeksi muokannut JanneV, 8.7.2005 20:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rempan yhteydessä hieman puhdistin paria osaa. En tosin ihan viimeiseen asti, mutta kuitenkin ;)
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/H%f6 ... akoppa.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/H%f6yste/jakaja.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/H%f6 ... akoppa.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/H%f6yste/jakaja.jpg
Kiitos tulkkauksesta, mutta onko folio pelkkä kalvo vai tarkoittaako se juuri tuota metalli/peilikalvoa?
Ettei tuo tyyppi olisi ALU DARK?
Tuulilasissa minulla on lisäksi Folia Tecin aurinko häikäsy suojakalvo. Voiskohan se olla tuo 60€? Onko ne muuten euroja jo? Koskas ne tulikaan? Siihen SunVisoriin on oikein tuv-laput, mutta tuskin nekään katsastuksessa auttavat, kun lasiin ei mitään saisi liimata.
Ettei tuo tyyppi olisi ALU DARK?
Tuulilasissa minulla on lisäksi Folia Tecin aurinko häikäsy suojakalvo. Voiskohan se olla tuo 60€? Onko ne muuten euroja jo? Koskas ne tulikaan? Siihen SunVisoriin on oikein tuv-laput, mutta tuskin nekään katsastuksessa auttavat, kun lasiin ei mitään saisi liimata.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa