maalirajan häivytys

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

clone/timo.l
-
Viestit: 1217
Liittynyt: 3.12.2003 19:51

maalirajan häivytys

ViestiKirjoittaja clone/timo.l » 22.7.2004 16:28

eli eilen maalattiin jetta ja c-pilariin tuli lakkavirhe maalivirhe mikä pitää hioa mataksi.
tarkoitus olisi maalata c-pilari ja takaluukun "seinä".
alreunan pystyy rajaamaan helposti siihen alempaan pokkaukseen mutta katon rajaan jää raja tiivisteen ja takaikkunan väliin.
tosin se ei ole kuin noin 2cm pitkä....mutta kuitenkin...
eli onko mitään pikavinkkejä kuinka lakan ja maalirajan saisi häivytettyä?
vai joutuuko tyytymään rajaan...
Viimeksi muokannut clone/timo.l, 22.8.2004 18:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 22.7.2004 18:19

Isot pojat on ainakin tehneet häivytyksen vähän reippaammin ohennetulla lakalla...

e: eli kun on lakannu lakkaamasta niin reunahäivytys tehty lisäämällä ohenninta ja silleen kevyesti sumuttamalla sitä reunaa...

clone/timo.l
-
Viestit: 1217
Liittynyt: 3.12.2003 19:51

ViestiKirjoittaja clone/timo.l » 22.7.2004 19:00

pitää kokeilla.
entäs sitten se itse maali, jäähän siitäkin raja. entäs sen häivytys?
samalla lailla?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 22.7.2004 19:54

Samalla tavalla. Kannattaa kuitenkin olla varovainen sen ohennetun "litkun" kanssa jottei tule valumia.

moppe
-
Viestit: 2406
Liittynyt: 2.8.2004 18:02

ViestiKirjoittaja moppe » 20.8.2004 17:44

^ taikka kääntää auto katolleen niin ei ainakaan valu sen uuden ja hienon maalin päälle :)



tai sitten ei ;)

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 20.8.2004 18:12

Mites, toimiiko hiomavaha?

julius
-
Viestit: 133
Liittynyt: 22.5.2004 14:56

ViestiKirjoittaja julius » 21.8.2004 13:31

itsehän olen häivyttänyt hiomatahnalla, eli tahnaa rättiin ja hinkaten pykälä matalaksi. toimii ihan hyvin

Ranne
-
Viestit: 619
Liittynyt: 24.7.2003 14:50

ViestiKirjoittaja Ranne » 21.8.2004 16:08

Mä kuulin maalarilta että sellasta litkuakin on olemassa joka suihkutetaan uuden ja vanhan lakan rajalle ja se ns. sulattaa ne yhteen. Ja toinen tapa on just toi hiominen ja kiillotus.

clone/timo.l
-
Viestit: 1217
Liittynyt: 3.12.2003 19:51

ViestiKirjoittaja clone/timo.l » 22.8.2004 18:13

itekkin olen kuullut että olisi sellasta häivytys tököttiä...
hiomavahalla sitä pyyhin ja tuli ihan kelvollinen.

h@b@/HT-Tune
-
Viestit: 190
Liittynyt: 24.7.2003 14:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja h@b@/HT-Tune » 24.2.2005 18:59

häivytysohenne on aika kovasana jos osaa käyttää oikein.

NixCalibur
-
Viestit: 36
Liittynyt: 15.7.2005 15:17

ViestiKirjoittaja NixCalibur » 13.9.2005 18:00

Mulla nyt on ihan valkonen perusväri ja parista kohtaa olen joutunut paikkaamaan. Spraypullolla on maalailtu ja joitain paikkoja rajattu teipillä seurauksena appelsiinipintaa ja pykäliä teippirajaan. Hyvä kikka tuntuu olevan vesihiomapaperi 1200 jolla hinkkaa pykälät ja appelsiinit tasasiksi ja sen jälkeen kliinerivahalla ja rätillä kiiltäväksi. Paperin kanssa tosin kannattaa lotrata jonkun verran vettä ja käyttää jotain palikkaa paperin tukena, jottei hinkuta vahingossa vanhaa pintaa liian ohueksi. Jos löytyy täysin alkuperäisen sävyinen maali, maalirajoja ei jälkeenpäin huomaa=).

En tosin oo kokeillu mitä lakatulle pinnalle tapahtuu käsittelyssä. Jonkun pellinpalan maalaaminen harjoittelupalikaksiei ei liene huono idea, jos maalia ja aikaa löytyy.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 18.7.2006 23:56

No niin löytyipä aihe jossa saa avautua:) Eli tuli "vähä" paikkailtua golffin ruostekohtia ja tuloksena maaliraja johtuen maalarinteipistä:( lisäksi maalatusta pinnasta tuli paljon kirkkaampi kun alkuperäisestä vaikka on värikoodilla ostettu:( Eli onko enää mitään tehtävissä vai kannattaako viedä maalattavaksi jollekkin joka homman osaa?? Ei tolla autolla kehtaa edes ajaa nyt:) Hermot menee...

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 19.7.2006 10:46

vai kannattaako viedä maalattavaksi jollekkin joka homman osaa


Ei kun olisi kannattanut tehdä se heti alusta pitäen. Maalarinteippirajaus ei takuulla anna toivottua tulosta - Eikä värikoodillakaan ostettu sävy välttämättä pidä täysin paikkaansa, kas kun autot haalistuu ja monista suosituimmista väreistä on olemassa eri variaatioitakin.

Nuo ongelmathan ratkaistaan ammattitaitoiselal rajauksella ja häivytyksellä.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 19.7.2006 11:18

Niinpä:) Kyllä mä sen taidan viedä jollekkin maalattavaksi. Tiedänpähän nyt jatkossa että maalaus ei oo mun alaa:)

liteFun
-
Viestit: 823
Liittynyt: 28.3.2006 20:36

ViestiKirjoittaja liteFun » 19.7.2006 14:25

Onko kellään mitään tietoa mainitusta häivytystökötistä sen tarkemmin?
Motipilla ei taida olla sellasta tekaseppas-se-itekses-jos-osaat-miehelle :(

rannila
-
Viestit: 36
Liittynyt: 8.8.2004 17:27

ViestiKirjoittaja rannila » 19.7.2006 15:41

On Motipilla tuollainen:
Spot Blender 150 ml
Article number 00108 EAN code 8711347182510
Kuva

Käyttöohje

En tiedä missä myydään, mutta eikös tee-se-itse blender ole, 20% lakkaa ja 80% ohennetta?

NixCalibur
-
Viestit: 36
Liittynyt: 15.7.2005 15:17

ViestiKirjoittaja NixCalibur » 24.10.2006 18:21

Ainakin AD Varaosamaailma Karhulassa myy Motipin tuotteita...

Kimmo_M
-
Viestit: 10
Liittynyt: 24.6.2007 15:44

Metallivärin maalaus/häivytys

ViestiKirjoittaja Kimmo_M » 29.6.2007 17:23

Ajatuksena olisi maalata etulokarit kokonaan ja takalokarit. Mitenkäs takalokareihin kannattaa häivyttää raja.. vedetäänkö maaliraja kyljessä kulkevaan kanttiin asti ja lakka häivytetään c-pilariin vai vedetäänkö värikin c-pilareihin asti vai miten?
Mitenkäs yleensä noissa metalliväreissä häivytys tehdään siten, että häivytyksestä tulee tasainen?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa