Morjesta potilaana olis tuollaanen audin hörsköötes.
Vikavalo syttyi, luin koodit maffin signaalia valitteli 0027 ja 00258. Alakierroksilla ei ole vetoa, musta savu kun lähtee vetämään siinä 2500 kierroksen paikkeilla. Ei täristä, tyhjäkäynti tasainen. Vikavalokin syttyy noin 100 kilometrin ajon jälkeen. Maffi uusittu ja viat säilyi. Ajon jälkeen koodit tuli uudestaan. Mitattu pistokkeesta virrat ja kaikki ok. En ole koittanut vielä ajaa pistoke irti. Uus maff pierburg vanha oli bosch.
Vcds:ällä katsottu maffin toimintaa täydellä kaasulla arvo oli 700 mg/str. Olikohan uusi maffi rikki vai onko vain tarkka että haluaa boscin?
Audi 2.0 tdi 2007 125 kw
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Audi 2.0 tdi 2007 125 kw
Millä perusteella valitsit tuon uuden anturin, oliko sille annettu samat volkkarin varaosakoodit kuin vanhallekin / alkuperäiselle?
musta savu kertoo siitä että polttoainetta syötetään liikaa suhteessa ilmaan, eli joko siellä on ahtovuoto jossain putkessa (anturi lukee oikein mutta osa ilmasta karkaa ennen imusarjaa harakoille) tai sitten anturi kertoo virheellisesti virtauksen olevan liian suuri ja ecu syöttää liikaa polttoainetta
musta savu kertoo siitä että polttoainetta syötetään liikaa suhteessa ilmaan, eli joko siellä on ahtovuoto jossain putkessa (anturi lukee oikein mutta osa ilmasta karkaa ennen imusarjaa harakoille) tai sitten anturi kertoo virheellisesti virtauksen olevan liian suuri ja ecu syöttää liikaa polttoainetta
Re: Audi 2.0 tdi 2007 125 kw
EGR:n jumiminen auki tekee tuota samaa...
BRD moottorikoodi?
BRD moottorikoodi?
Re: Audi 2.0 tdi 2007 125 kw
Ostettu maf palautettu motonetiin. Boschilaista tilalle eikä muutosta, ajettu pistoke irti ei muutosta. Uutena oireena ekan liikkeelle lähdön aikana auto nykii muutamia kertoja jonka jälkeen tämä ei toistu.
Egr poistettu käytöstä, moottorikoodi BRD.
Ahtovuotoa itsekin alkanut epäillä. Koodit siis 00257 ja 00258 aloituksessa toinen koodi jäänyt vajaaksi.
Egr poistettu käytöstä, moottorikoodi BRD.
Ahtovuotoa itsekin alkanut epäillä. Koodit siis 00257 ja 00258 aloituksessa toinen koodi jäänyt vajaaksi.
Re: Audi 2.0 tdi 2007 125 kw
millä tavalla egr poistettu, softalla vai softalla + umpilaipalla? ilman softamuutosta tämä varmaan herjaisi epc-valoa taulussa jatkuvasti (ellei sitten ole tehty ranetusta ja laitettu pieni henkireikä sokeaan laippaan jotta osa egr-kaasuista pääsee edelleen kulkemaan läpi)
Re: Audi 2.0 tdi 2007 125 kw
Poisto tehty aikaisemman omistajan toimesta jossain liikkeessä, siitä ei tietoa kuinka on tehty. Valoja ei asian suhteen pala. Voisikohan se olla että sokelaippa olisi päässyt irti?
Re: Audi 2.0 tdi 2007 125 kw
Ei paljoa auta muu kuin tutkia, pultit auki pakosarjan puolelta ja putkea syrjään. Jos tehty pelkkä ohjelmallinen poisto niin silloin tuo egr:n aukijumiminen voisi hyvinkin aiheuttaa hapenpuutetta ja mustaa savua.
Re: Audi 2.0 tdi 2007 125 kw
Egr tulpattu imusarjan puolelta ja auto vetää paremmin kuin ostaessa. Kiitoksia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa