Moro, aiemmin täällä vuosia sitten tuli roikuttua tölkin omistajana, sittemmin jäänyt kyseisen auton harrastus vähemmälle ja tunnarikin unohtunut niin piti tehdä uusi, ehkä tölkki elvytetään tulevina vuosina taas henkiin..
No asiaan. Harkinnassa auton vaihto taloudellisempaan, ja otsikon kapine herätti mielenkiintoa. Tuolla ajeltu 350 tkm. Manuaaliaskilla.
Jakopää yms perushommat hoituu kyllä omassa tallissa, koittanut etsiä tietoa että mitä isompaa huoltoa näillä kilsoilla olisi odotettavissa mutta huonosti löytynyt. Lähinnä kiinnostaa suuttimet, pa-pumppu, laatikko, neliveto, vieläkö kestää vai alkaako pikkuhiljaa olla vaihtokunnossa? Moottori ilmeisesti kestävää tavaraa.
Kytkinremppa sekä jakopää tuohon ehdokkaaseen onkin jo tehty pari vuotta sitten, samoin mainintaa nelivedon vaihdosta(?) samassa lauseessa, ehkä vaan huollettu.. En ole vielä myyjältä kysellyt tarkemmin.
Lyhyesti, lyönkö käteni paskaan jos noilla kilsoilla kyseisen mallin ostan, myyntipuheiden perusteella perushuollot tehty asiallisesti ajallaan.
Caddy MAXI 2,0 TDI 4MOTION, 2012
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Caddy MAXI 2,0 TDI 4MOTION, 2012
Jos tölkin omistat, niin pienet ruostehommat eivät varmaan ole ongelma. :) Ei Caddy mikään väyrynen ole, mutta ei ruosteetonkaan. Jos on etelän suolateillä ollut, niin kyllä tuon ikäisessä jo alustasta sen näkee.
Aski ja kone ovat oman käsityksen mukaan toimivia kamppeita. Sähköpuolikin on melko yksinkertainen, koska perustuu 5-korin Golfiin. Silti esim. hehkun ohjainlaite-/relevikaa on (kuten 5-golfeissa).
Oma kokemus on vain etuvetoisesta, mutta sanoisin, että on ihan inhmillinen auto korjata. Konetila ei ole väljin, muttei myöskään ahtain.
caddy2k.com -foorumilta löytyy paljon tietoa ja tarinaa näistä. Retrofit-ohjeita on kaikkeen mahdolliseen, mm. lämmitettävään tuulilasiin, automaatti-ilmastointiin jne, jos sellaiset kiinnostavat. Kannattaa rekisteröityä, jos päädyt ostamaan.
Aski ja kone ovat oman käsityksen mukaan toimivia kamppeita. Sähköpuolikin on melko yksinkertainen, koska perustuu 5-korin Golfiin. Silti esim. hehkun ohjainlaite-/relevikaa on (kuten 5-golfeissa).
Oma kokemus on vain etuvetoisesta, mutta sanoisin, että on ihan inhmillinen auto korjata. Konetila ei ole väljin, muttei myöskään ahtain.
caddy2k.com -foorumilta löytyy paljon tietoa ja tarinaa näistä. Retrofit-ohjeita on kaikkeen mahdolliseen, mm. lämmitettävään tuulilasiin, automaatti-ilmastointiin jne, jos sellaiset kiinnostavat. Kannattaa rekisteröityä, jos päädyt ostamaan.
Re: Caddy MAXI 2,0 TDI 4MOTION, 2012
Oliko näissä koneissa (vuosimallissa) jo öljypumpun hihna ns. "wet belt" eli öljyssä oleva kumihihna?
Mitä lueskelin niin kohtuu kestävä tuo hihna mutta jos auto enemmän ajettu ja vanhempi, niin itse vaihtaisin varalta sen.
Mitä lueskelin niin kohtuu kestävä tuo hihna mutta jos auto enemmän ajettu ja vanhempi, niin itse vaihtaisin varalta sen.
Re: Caddy MAXI 2,0 TDI 4MOTION, 2012
Netti-etkasta katottuna näyttäisi jo 2012:ssa olevan hihnalla öljypumpun käyttö. https://webautocats.com/etka/volkswagen/ca/690/115350/
Jakohihnan vaihtoväli on näissä 210 tkm. Meillä alkuperäinen vesipumppu antautui 160 tkm kohdalla. Jakopääremppa kannattanee tehdä vähän ennakoiden.
Jakohihnan vaihtoväli on näissä 210 tkm. Meillä alkuperäinen vesipumppu antautui 160 tkm kohdalla. Jakopääremppa kannattanee tehdä vähän ennakoiden.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 16.3.2025 21:28
Re: Caddy MAXI 2,0 TDI 4MOTION, 2012
Kiitoksia vastauksista. En nyt sitten päätynyt Caddyyn, mutta ehkä joskus tuollaisen voisi kakkos/kolmos/nelosautoksi hommata :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 42 vierailijaa