Minulla oli autossa pari vikakoodi joiden takia ostin ennen katalysaattoria olevan lambda-anturi. Itseasiassa kaksikin anturia.
16555 - Fuel trim, bank 1 system too lean (eli laiha seos)
18683 - O2 sensor negative current control circuit bank 1 sensor 1 open
Nämä koodit poistuivat uudella tarvikelambdalla ja myös purkuautosta otetulla varaosa lambdalla.
Mutta tilalla pomppasi sitkeä 16414 - O2 sensor heater contr.circ. ( bank 1 sensor 1)
Eli happianturin lämmityspiiristä valittaa. Lambdan liitin on 6 pinninen. Kaikki sulakkeet vaikuttavat olevan ehjiä.
Mistä pinneistä pitäisi mitata ja millaisia jänniteitä?
Vai ehkä ECU-vika?
Koodit nollattu 10 kertaa ja aina vaan pomppaa sama heater circuit.
Audi A3 1.6 BSE lambda heater circuit-vikakoodi
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Audi A3 1.6 BSE lambda heater circuit-vikakoodi
Onkohan tässä nyt kyseessä http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 030/000048
Malfunction / Open Circuit
Johdotuskaaviot esiin ja mittailemaan liittimien päistä reilulla virralla että onko liitokset kunnossa, pelkkä yleismittarilla piippaus ei vielä kerro mitään. H7 polttimo riittänee kuormaksi. Käytännössä siis akku irti autosta, akun plussalta suora veto lampulle (saa tähän sulakkeenkin laittaa väliin jos haluaa), lampun miinus tuon lambdan liittimen lämmityspiirin ensimmäiseen pinniin ja minne ikinä se johto sitten terminoituukaan - sieltä paluu lampun miinukselle jotta virtapiiri sulkeutuu. Jos lamppu palaa kirkkaana, johtojen vaihto toiselle pinnille ja uusi testaus.
Jos johtosarja ehjä ja lambdakin varmuudella ehjä, niin rosstechin sivut jättää ecuvian viimeiseksi mahdollisuudeksi.
Malfunction / Open Circuit
Johdotuskaaviot esiin ja mittailemaan liittimien päistä reilulla virralla että onko liitokset kunnossa, pelkkä yleismittarilla piippaus ei vielä kerro mitään. H7 polttimo riittänee kuormaksi. Käytännössä siis akku irti autosta, akun plussalta suora veto lampulle (saa tähän sulakkeenkin laittaa väliin jos haluaa), lampun miinus tuon lambdan liittimen lämmityspiirin ensimmäiseen pinniin ja minne ikinä se johto sitten terminoituukaan - sieltä paluu lampun miinukselle jotta virtapiiri sulkeutuu. Jos lamppu palaa kirkkaana, johtojen vaihto toiselle pinnille ja uusi testaus.
Jos johtosarja ehjä ja lambdakin varmuudella ehjä, niin rosstechin sivut jättää ecuvian viimeiseksi mahdollisuudeksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 30 vierailijaa