Sain hiljattain vikakoodin 16706/P0322/000802 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal minkä käsitin olevan syynä miksi 3B Passatti AJM koneella joskus satunnaisesti ei lähde käyntiin. Päätin sitten vaihtaa tuota anturia ja pääsin vaiheeseen jossa olin asentamassa uutta anturia tilalle mutta se ei mene kuin n. 2cm sisään lohkossa olevaan anturin reikään.
Se siis pysähtyy johonkin esteeseen. Vanha ja uusi anturi ovat täysin samanlaisia mitoilta ja paksuudeltaan ja koitin myös vanhaa anturia, mutta se ei mene sen syvemmälle. Moottoria ei ole startattu vaihdon välissä.
Minulla on tähystyskamera jolla tutkin mihin se ottaa ja näyttää että jokin ratas on edessä minkä takia en saa sitä perille.
Onko jollain neuvoa mikä tuo ratas on ja miksi se on anturin tiellä. Miten saan anturin menemään pohjaan asti? Onko joku ratas osa päässyt löyhälle ja on nyt anturin tiellä? Netistä hakemalla ei löytynyt ainakaan vielä mitään ratkaisua.
Ohessa myös kuva rattaasta mikä anturin reiästä näkyy.
Anturi:
1.9 TDi Kampiakselin asentotunnistimen vaihto-ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 TDi Kampiakselin asentotunnistimen vaihto-ongelma
- Liitteet
-
- IMG_0005.JPG (66 KiB) Katsottu 10236 kertaa
-
- -
- Viestit: 67
- Liittynyt: 25.2.2011 22:46
Re: 1.9 TDi Kampiakselin asentotunnistimen vaihto-ongelma
Kyllä tuo on tuonne kuuluva ratas eikä ole remontin aikana irti lähtenyt.
Tökkääkö se tuohon kohti jossa alkaa tuo o-renkaan kohta. Fairya tai muuta liukastetra o-renkaaseen ja sellaisella pyöräytyspainautuksella osa paikalleen.
Tökkääkö se tuohon kohti jossa alkaa tuo o-renkaan kohta. Fairya tai muuta liukastetra o-renkaaseen ja sellaisella pyöräytyspainautuksella osa paikalleen.
Re: 1.9 TDi Kampiakselin asentotunnistimen vaihto-ongelma
HAlosseppä kirjoitti:Kyllä tuo on tuonne kuuluva ratas eikä ole remontin aikana irti lähtenyt.
Tökkääkö se tuohon kohti jossa alkaa tuo o-renkaan kohta. Fairya tai muuta liukastetra o-renkaaseen ja sellaisella pyöräytyspainautuksella osa paikalleen.
Okei, pitää tutkia ensi viikonloppuna lisää. Minusta tuntui että anturi tökkää tuohon "rattaaseen" vaikka yritin miten käännellä sitä sisään.
Olisin kuvitellut että anturin vaihto olisi helppoa kun siihen vaan pääsee käsiksi.
Re: 1.9 TDi Kampiakselin asentotunnistimen vaihto-ongelma
Koeta meneekö jokin anturia millin-pari hoikempi osa perille saakka.
Re: 1.9 TDi Kampiakselin asentotunnistimen vaihto-ongelma
Ongelma ratkesi. Olin yrittänyt anturia väärään reikään. Tätäkin varmaan tapahtuu joskus :)
Minun autossa on eberspächer peitti näkyvyyttä minne tuo anturi menee, joten purkamalla sen pois näin että anturin paikka oli öljynlauhduttimen alapuolella lohkossa suunnilleen. Itseasiassa vierekkäin on kolme reikää ja jostain syystä anturi on kooltaan sopiva kaikkiin. Se meni perille päähän asti vasemmaiseen reikään ihan heittämällä.
Kuva vielä selventämään mihin olin yrittänyt anturia. Ratas minkä näin reiästä taisi olla vauhtipyörän hammasto :D
Minun autossa on eberspächer peitti näkyvyyttä minne tuo anturi menee, joten purkamalla sen pois näin että anturin paikka oli öljynlauhduttimen alapuolella lohkossa suunnilleen. Itseasiassa vierekkäin on kolme reikää ja jostain syystä anturi on kooltaan sopiva kaikkiin. Se meni perille päähän asti vasemmaiseen reikään ihan heittämällä.
Kuva vielä selventämään mihin olin yrittänyt anturia. Ratas minkä näin reiästä taisi olla vauhtipyörän hammasto :D
- Liitteet
-
- 1709545905161.jpg (1.59 MiB) Katsottu 10086 kertaa
Re: 1.9 TDi Kampiakselin asentotunnistimen vaihto-ongelma
Hyvä että oikea kolo löytyi.
Anturi kyllä lukee vauhtipyörän hampaita - ei kai siellä muuta hampaistoa ole?
Anturi kyllä lukee vauhtipyörän hampaita - ei kai siellä muuta hampaistoa ole?
Re: 1.9 TDi Kampiakselin asentotunnistimen vaihto-ongelma
Kampiakselilla on hammastus, just siinä anturin kohdalla. Näissä vanhemmissa moottorimalleissa.
Re: 1.9 TDi Kampiakselin asentotunnistimen vaihto-ongelma
Taaspa oppi uutta - kiitos.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 45 vierailijaa