Passatti ollut väännötön. Käytin parilla tutulla mekaanikolla näytillä. Vaihtoivat map anturin eli ahtopaineentunnistimen. Tästä ei ollut apua niin päädyimme tilaamaan uuden turbopaketin. Nyt on uusi turbo paikallaan, mutta edelleen Vääntö puuttuu ja pienen lenkin jälkeen herjaa vikakoodia P0237 ahtopaineentunnistimen heikko signaali?
Mikä nyt avuksia? Mistä lähteä vikaa etsimään? Onko suosituksia liikkeestä tai volkkarigurusta pääkaupunkiseudulla?
Passatin turbo ongelmat vikakoodi P0237
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 20.10.2023 14:52
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 20.10.2023 14:52
Re: Passatin turbo ongelmat vikakoodi P0237
Unohtui mainita että passat on mallia
B6 Variant (3C5) 1.9TDI vm.2008 ajettu 350tkm.
Turbon vaihdon jälkeen ongelma helpotti sen verran että kun vikakoodit nollaa ja lähtee ajamaan vikavalo ei syty ajon aikana. Vasta kun seuraavan kerran käynnistää.
B6 Variant (3C5) 1.9TDI vm.2008 ajettu 350tkm.
Turbon vaihdon jälkeen ongelma helpotti sen verran että kun vikakoodit nollaa ja lähtee ajamaan vikavalo ei syty ajon aikana. Vasta kun seuraavan kerran käynnistää.
Re: Passatin turbo ongelmat vikakoodi P0237
Mitta-arvoja pitäis katsella sekä virrat päällä, auton käydessä tyhjäkäyntiä että ajossa.
Virrat päällä pitäis ulkoilman paine ja imusarjan paine olla suunnilleen samat, joku 970-990 mbar.
VCDS on siitä hyvä laite, että näyttää myös ohjearvot, pääset vertailemaan.
Ahtopaineanturin johdot menevät monesti poikki. Silloin ahtopaine näyttää suoraan maksimiarvoa, vaikka kone ei käy.
.
Virrat päällä pitäis ulkoilman paine ja imusarjan paine olla suunnilleen samat, joku 970-990 mbar.
VCDS on siitä hyvä laite, että näyttää myös ohjearvot, pääset vertailemaan.
Ahtopaineanturin johdot menevät monesti poikki. Silloin ahtopaine näyttää suoraan maksimiarvoa, vaikka kone ei käy.
.
Re: Passatin turbo ongelmat vikakoodi P0237
Et maininnut tuossa moottoria, mutta jos PD niin eiköhän siellä alipaineen puutetta ole. On hyvin yleistä että alipainepumpun kara väljistyy ja alkaa vuotamaan alipaineen karkuun ja aiheuttaa ahtimen johdinsiipien toimimattomuutta ja jarrujenkin tehottomuutta toisinaan. Toisiks yleisin vika on alipaineputken ja/tai ahtopainesäätimen vioittuminen.
Harvemmin noissa MAP-vikaa on, eikä noille kilsoille ahtimetkaan vielä yleensä rikki mene ellei ole käyny jotain vauriota.
Harvemmin noissa MAP-vikaa on, eikä noille kilsoille ahtimetkaan vielä yleensä rikki mene ellei ole käyny jotain vauriota.
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 20.10.2023 14:52
Re: Passatin turbo ongelmat vikakoodi P0237
"Ahtopaineanturin johdot menevät monesti poikki. Silloin ahtopaine näyttää suoraan maksimiarvoa, vaikka kone ei käy."
Tämä näyttäisi olevan ongelma. Onko kokemusta mistä kannattaa lähteä katkennutta kohtaa etsimään?
Tämä näyttäisi olevan ongelma. Onko kokemusta mistä kannattaa lähteä katkennutta kohtaa etsimään?
Re: Passatin turbo ongelmat vikakoodi P0237
ei ole juuri 3c korisesta erikoistietämystä, mutta ihan toimilaitteen liittimen tyvessä on yleinen vikapaikka, johdon eristeet voivat näyttää ehjiltä mutta kuparit sisältä ovat yhtä säiettä lukuunottamatta totaalisen katkipoikki. Ylipäätään kaikki paikat jossa johto/johdot kulkevat yksittäin, paljaina, ilman teippiä tai kurttuputkea suojaamassa, ovat potentiaalisia vikapaikkoja.
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 20.10.2023 14:52
Re: Passatin turbo ongelmat vikakoodi P0237
Kiitos tuhannesti kaikista vinkeistä. Katkennut johto löytyi. Melkein metri piti purkaa johtosarjaa. Startin vierestä löytyi lopulta. Nyt passatti kulkee taas!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa