Tervehdys! Skoda Octavia Scout 2.0 TDI vm -08 kyseessä.
Tosiaan auto rupesi alkusyksystä temppuilemaan, auto käynnistyi normaalisti mutta sammui melkein heti, yleensä n. 3-5 käynnistys yrityksen jälkeen auto lähti käyntiin ja toimi normaalisti, mitään vikavaloja ei mittaristossa palanut. Käytin autoa korjaamolla, siellä antoi vikakoodit:
000833 - camshaft position sensor (g40) p0341 - implausible signal
012296 - camshaft position sensor (g40) p3008 - signal out of range - intermittent
000258 - mass air flow sensor (g70) p0102 - signal too low- intermittent
Ilmamassamittari vaihdettu, vikakoodien nollauksen jälkeen, käynnistyksen jälkeen jäi vain p0341 -> Nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu, sen jälkeen auto ei sammu heti käynnistyttyä, vaan sahauttaa käyntiin, nokka-akselin tunnistimelle menevät johdot vaihdettu ilmanputsarikotelon luota, ei vaikutusta, sahauttaa edelleen käyntiin, koska antaa edelleen vikakoodin p0341
Auton jako oli myös pielessä yhden pykälän pielessä, se laitettiin kohdalleen ja torsion arvo on kohdillaan.
Eli kaiken tuon jälkeen auto sahauttaa itsensä käyntiin, mistähän voisi tuota vikaa lähteä etsimään
2.0 TDI Käynnistys ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Re: 2.0 TDI Käynnistys ongelma
Tarkista nokan ajoitus mekaanisesti. Jos ajoitus on riittävän paljon pielessä, niin torsion value voi näyttää hämäävästi tasan nollaa. Kun saa näyttämään jotain muuta kuin nollaa, niin sitten on jo lähempänä, ja pienillä säädöillä näkee alkaako lukema mennä oikeaan suuntaan nollaa kohti.
Kun ajoitus on säädetty todelliseen nollakohtaan, se kuitenkin tyhjäkäynnillä tai vähän kaasutellessa saattaa hyppiä nollan ja jonkun +/-0.4 tms. lukeman väliä.
Kun ajoitus on ihan pielessä, niin lukema ei muutu nollasta ollenkaan, tai sitten nollan ja jonkun +/-7 tai 8 välillä
Kun ajoitus on säädetty todelliseen nollakohtaan, se kuitenkin tyhjäkäynnillä tai vähän kaasutellessa saattaa hyppiä nollan ja jonkun +/-0.4 tms. lukeman väliä.
Kun ajoitus on ihan pielessä, niin lukema ei muutu nollasta ollenkaan, tai sitten nollan ja jonkun +/-7 tai 8 välillä
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 21 vierailijaa