Työmatka kulkineeksi tuli hommattua kesällä 2018 pitkällisen etsinnän jälkeen ''isolohko'' kakkonen, kriteereinä oli suht ok korinen 1.8 koneella ja 5 lovisella laatikolla oleva yksilö.
Kesä ja talvi mentiin ongelmitta mutta sitten syntyi ajatus tekniikan vaihdosta turbotekniikkaan joten aloin etsimään sopivaa tekniikan luovuttajaa. Sopivasti avklle tuli myyntiin järki kilometreillä oleva audin a3 1.8t quatro eikä hintakaan karannut oman budjetin yli.
Aluksi tästä oli tarkoitus kerätä vain tarvittavat osat swappia varten mutta olikin suht pienellä laitolla takaisin tieliikenteeseen korjattavissa niin leivoin siitä talviauton golffin koritöiden ajaksi. Koska tekniikan luovuttaja auto oli quatro ja tälläkin foorumilla on muutama tieliikenteeseen asti ehtinyt vetotavanmuutos golffi toteutettu aloin etsimään itsellekkin syncro golffia vetotavan muutosta varten. Ei tainnut mennä tuntiakaan siitä kun osto puolelle jätin ilmoituksen syncro/country golffista joka olisi hintaluokaltaan sellainen että raaskisi sen tähän käyttöön silpoa.
Nytkun on pihat täynnä raatoja oli aika alkaa todenteolla töihin että tämä olisi ensikesänä jälleen ajossa, tänä talvena siis tarkoitus käydä pelkästään kori läpi ja toteuttaa tekniikan vaihto ja pienimuotoinen piristys, ajaa etuvetoisena yksi kesä tai kaksi riippuen kuinka talous antaa periksi ja sen jälkeen aloittaa vetotavan muutos projekti, siitä siis lisää tulevaisuudessa toivottavasti.
Nyt itse nykyhetkeen, auto kokenut pieniä päivityksiä oston jälkeen jotka on tehty tekniikan vaihtoa silmällä pitäen elikkäs. Alustasarja vaihtunut bc racingin br:ään ja vanteet vaihtuneet ats dtc superlighteihin koossa 15x8 ympäriinsä.
Jottei aloitus postauksesta tulisi pelkkä romaani niin laitellaan menneen viikon tapahtumat kuvina.
Siinäpä jotain pientä alkuun, hommat jatkuu nyt alustan osien kiikuttamisella maalarille ja massojen poistolla pohjasta, pyöräkoteloista sekä konehuoneesta. Sana on vapaa ja kaikki kommentointi otetaan rakentavasti, eläessäni en ole vielä bensaturbojen sielun elämään perehtynyt saati sitten tekniikan vaihto projektia toteuttanut joten kysyttävää tulee olemaan varmasti paljon....
-Tuomas