Vag 1.8 T 20v kytkin ongelma....
Valvoja: ffp jäsenet
Vag 1.8 T 20v kytkin ongelma....
Elikkäs kyseessä on -98 1.8 turbo golffi, alku kesästä laitettiin digituningin lastu ja loppu syksystä alkoi kytkin luistaa esim 5 vaihteella kiihdyttäessä ja ongelma vaan paheni koko ajan mutta pikkuhiljaa ja nyt se sitten on niiin sippi ettei kannate enää ajaa, luistaa aikas paljon ja painelaakeri huutaa hoosi annaa :D tehot on nyt n: 196hv / 300nm
Elikkäs kuka osais antaa neuvoa mistä ja minkälaisen kytkin paketin laittaisin??
Oisko järkevää laittaa G60 vauhtipyörä ja 150hv TDI:n kytkin ??
mielellään en laittais esim abt:n pakettia koska se on aika hintava...
Elikkäs kuka osais antaa neuvoa mistä ja minkälaisen kytkin paketin laittaisin??
Oisko järkevää laittaa G60 vauhtipyörä ja 150hv TDI:n kytkin ??
mielellään en laittais esim abt:n pakettia koska se on aika hintava...
G60/TDI vauhtis ja Sasch power plus asetelma (vai mikä se nyt oli nimeltään) ja joko sen kanssa tuleva levy tai sitten ihan vaan tavallinen levy. Juuri vähän aikaa sitten kaverin 1.8T golffiin tuollainen paketti laitettiin ja on ollut hyvä.
Tähän autoon se tuli ja omistajalta voi kysyä privalla lisätietoja.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=149870
Tähän autoon se tuli ja omistajalta voi kysyä privalla lisätietoja.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=149870
Elikkäs kyseessä on -98 1.8 turbo golffi, alku kesästä laitettiin digituningin lastu ja loppu syksystä alkoi kytkin luistaa esim 5 vaihteella kiihdyttäessä ja ongelma vaan paheni koko ajan mutta pikkuhiljaa ja nyt se sitten on niiin sippi ettei kannate enää ajaa, luistaa aikas paljon ja painelaakeri huutaa hoosi annaa :D tehot on nyt n: 196hv / 300nm
Elikkäs kuka osais antaa neuvoa mistä ja minkälaisen kytkin paketin laittaisin??
Oisko järkevää laittaa G60 vauhtipyörä ja 150hv TDI:n kytkin ??
mielellään en laittais esim abt:n pakettia koska se on aika hintava...
Itellä on g60 kevenetty vauhtis, sachsin sre asetelma, vr6 levy ja painelaakeri. Semmosen 500e kun upottaa, niin pitäisi olla kyllä kestävä kytkin.
G60 vauhtipyörään ei käy 150hv tdi kytkin.
Eli G60 vauhtipyörä ja Sachs power kytkinpaketti on se oikea setti. Kestää vajaa 400nm vääntöö. Power paketti sisältää siis paineasetelman, kytkinlevyn ja painelaakerin. Poweria saa ihan normaali varaosaliikkeistä, osanumerot kannattaa kattoo vaikka katalogin kohdasta Golf III TDI.
Eli G60 vauhtipyörä ja Sachs power kytkinpaketti on se oikea setti. Kestää vajaa 400nm vääntöö. Power paketti sisältää siis paineasetelman, kytkinlevyn ja painelaakerin. Poweria saa ihan normaali varaosaliikkeistä, osanumerot kannattaa kattoo vaikka katalogin kohdasta Golf III TDI.
Kiitoksia kovasti hyvistä neuvoista! : ) Tänään tilasin golffiin sachsin power kytkinpaketin eikä ollu kalliskaan. ainakaan minun mielestä. mutta tuota g60 vauhtipyörää en ole saanu hommattua, yhdestä liikkeestä kyselin ja sielläkään ei enää ollu varastossa.
Mistähän niitä vois mahdollisesti löytyä ??
liikkeitten nimiä yms tai oisko täällä ketään semmoista joilla ois tallin nurkkaan jääny ?? : )
Kiitos jo etu käteen!
Mistähän niitä vois mahdollisesti löytyä ??
liikkeitten nimiä yms tai oisko täällä ketään semmoista joilla ois tallin nurkkaan jääny ?? : )
Kiitos jo etu käteen!
No perrhana.. eipä oo ollu hirveämmin hajua nuista voimansiirto puolen jutuista niin ei voi kaikkia tietää mutta on prkl hyvä kun joku tietää : )
tarkoitatko pappa passatilla 35i korimallia ??
Jos purkaamolta haen semmosen niin sehän vissiin kannattaa käyttää sorvaamolla että ajavat pinnat suoraksi varmuuden vuoksi, vai ??
tarkoitatko pappa passatilla 35i korimallia ??
Jos purkaamolta haen semmosen niin sehän vissiin kannattaa käyttää sorvaamolla että ajavat pinnat suoraksi varmuuden vuoksi, vai ??
Kiitoksia kovasti hyvistä neuvoista! : ) Tänään tilasin golffiin sachsin power kytkinpaketin eikä ollu kalliskaan. ainakaan minun mielestä.
Neuvot olisi vielä parempia, kun kertoisit mistä tilasit ja hinta kiinnostaa toki enemmän.
Pulttimäärä eri.
VP on 8 pultilla kiinni 2.2 20vt:ssä, 1.8t 6:lla? Asetelmakin taitaa olla erimäärällä ja "eripaikoista" eipä tämä jälkinmäinen tuota kyllä harmaita hiuksia...
Kytkimen tilasin Kuusamon autosähkö ja raskasosa oy:ltä. Lähtöhinta sachsin power kytkinpaketilla ( sis: paineasetelman, kytkinlevyn ja painelaakerin) 295e ja siitä pikku tinkaus pois. ei mun mielestä ollu kallis. tommoisella osanumerolla löytyy ----> 3000 960 801
Mistä vehkeestä sulla on se vauhtis??
yhen oon jo hommannu ja ens viikolla tulee mutta ei se haittaa vaikka on useampiki ;-)
Mistä vehkeestä sulla on se vauhtis??
yhen oon jo hommannu ja ens viikolla tulee mutta ei se haittaa vaikka on useampiki ;-)
Vakio vauhtista kannattaa keventää sinne 6kg nurkille. Silloin vielä kestää vääntymättä. Jusmux vois laittaa kuvan siitä mun vanhasta kevennetystä vauhtiksesta.
Vakio asetelma 3-lapaisen sintterin kanssa kesti ainakin 470nm. Sasch race asetelmalla 650nm luistamatta. Ojennukselta 3-lapainen kytkinlevy 135e. Molemmilla seteillä täysin ajettava auto muutaman tunnin harjottelun jälkeen.
Nämä siis halvimmat vaihtoehdot. Käytetystä vauhtiksesta maksaisin 40-60e väliin ja kevennetystä ja tasapainotetusta tuplan.
Vakio asetelma 3-lapaisen sintterin kanssa kesti ainakin 470nm. Sasch race asetelmalla 650nm luistamatta. Ojennukselta 3-lapainen kytkinlevy 135e. Molemmilla seteillä täysin ajettava auto muutaman tunnin harjottelun jälkeen.
Nämä siis halvimmat vaihtoehdot. Käytetystä vauhtiksesta maksaisin 40-60e väliin ja kevennetystä ja tasapainotetusta tuplan.
Itse huomasin tänään että alkoi tuo kytkin luistamaan ainakin kolmosella ja nelosella, eli osaako joku kertoa mikä kytkin kannattais ostaa?
Onko viritykset mielessä, jos EI vakiolla pärjäilee mallikkaasti, mutta lähes samalla investoinnilla toki sinne saisi vähän pitävämpääkin mallia. Olethan lukenut tämän topicin läpi?
Terppa.
Alkoi itselläkin juhannusreissulla kytkin näyttämään luistamisen merkkejä.
Auto on AGU koneinen mk4 GTI 148kW/312Nm.
Olenko ymmärtänyt oikein, että kyseessä olisi juuri tämä sachsin kytkin: http://www.sachsperformance.com/Sachs-P ... _3186.html
Käykö tuo suoraan vakion tilalle? Ajatuksena olisi vaihtaa pelkkä kytkinlevy jos se vain on mahdollista, vai onko se hölmöläisen hommaa? En olisi vaihtamassa vakiovauhtipyörää ellei ole pakko.
Alkoi itselläkin juhannusreissulla kytkin näyttämään luistamisen merkkejä.
Auto on AGU koneinen mk4 GTI 148kW/312Nm.
Olenko ymmärtänyt oikein, että kyseessä olisi juuri tämä sachsin kytkin: http://www.sachsperformance.com/Sachs-P ... _3186.html
Käykö tuo suoraan vakion tilalle? Ajatuksena olisi vaihtaa pelkkä kytkinlevy jos se vain on mahdollista, vai onko se hölmöläisen hommaa? En olisi vaihtamassa vakiovauhtipyörää ellei ole pakko.
Re: Vag 1.8 T 20v kytkin ongelma....
Samaa kyselen, eli siis liittyen Tohon Sachs SRE asetelmaan (malli M228 ja numero 883082 999778), sopivuutta väitetään monessa paikkaa, myös sachsin sivuillakin että menisi ilman muutoksia, mutta tämähän ei pidä paikkaansa, nimittäin ainakin itsellä 1.8T koneiden (AUM ja AJQ) kaksoismassavauhtipyörissä on tilaa vain tasan 225mm levylle. 228mm ei sovi enää, ja kovalla vauhtipyörillä 1.8T:tä ei ole ikinä tainnut tehtaalta tulla.
Käykö tuo nyt sitten sen G60/TDI vauhtiksen kanssa (037105273A, 037105273C, 028105269B jne), ja TDI (esim AGR) tai VR6 (esim AAA) levyn kanssa?
TDI-koneen kytkinlevyllä on vähemmän hintaa kuin VR6:n levyllä. Eikös nuo ole käytännössä sama asia? Jousien pehmeydessä voi toki olla eroa, mutta luulis kitkaa olevan saman verran?
Vai pitääkö olla myös sachsin oma performance levy tai tuo n. 500 euron sre DMF vauhtipyörä?
Huom!
esimerkiksi VW Bora (ja rinnakkaismalleissa) 1.9 TDI ALH:ssa on varaosakuvien mukaan kaksoismassavauhtis johon kävisi 228MM levyt. Onko jokin este laittaa tätä 1.8T:hen?, osanumero on 038105266AQ
Saa suositella hyviä upgrade kytkimiä 1.8T:lle. Stage1 softattu (AUM, K03S) rupesi luistamaan kolmosvaihteella, vaikka levy, kaksoismassa ja asetelma näytti olevan ihan hyvässä kunnossa vielä.
EDIT2:
Tilaukseen lähti Sachsin "hiljainen" asetelma 1878 043 141, Sachs SRE 645 asetelma ja G60 vauhtipyörä 037105273C (Ovoko -sivustolta, 50 eurolla, jostain Galaxy 1.9 TDI:stä.)
Käykö tuo nyt sitten sen G60/TDI vauhtiksen kanssa (037105273A, 037105273C, 028105269B jne), ja TDI (esim AGR) tai VR6 (esim AAA) levyn kanssa?
TDI-koneen kytkinlevyllä on vähemmän hintaa kuin VR6:n levyllä. Eikös nuo ole käytännössä sama asia? Jousien pehmeydessä voi toki olla eroa, mutta luulis kitkaa olevan saman verran?
Vai pitääkö olla myös sachsin oma performance levy tai tuo n. 500 euron sre DMF vauhtipyörä?
Huom!
esimerkiksi VW Bora (ja rinnakkaismalleissa) 1.9 TDI ALH:ssa on varaosakuvien mukaan kaksoismassavauhtis johon kävisi 228MM levyt. Onko jokin este laittaa tätä 1.8T:hen?, osanumero on 038105266AQ
Saa suositella hyviä upgrade kytkimiä 1.8T:lle. Stage1 softattu (AUM, K03S) rupesi luistamaan kolmosvaihteella, vaikka levy, kaksoismassa ja asetelma näytti olevan ihan hyvässä kunnossa vielä.
EDIT2:
Tilaukseen lähti Sachsin "hiljainen" asetelma 1878 043 141, Sachs SRE 645 asetelma ja G60 vauhtipyörä 037105273C (Ovoko -sivustolta, 50 eurolla, jostain Galaxy 1.9 TDI:stä.)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa