Golf MK3 GTI 8V turbo
Valvoja: ffp jäsenet
Golf MK3 GTI 8V turbo
Viime kesänä tuli hommattua jo pidemmän aikaa seissyt GTI golffi -95vm. Silloin ei vielä ollut selvää vaihtaisiko VR6 tekniikan tähän, mutta tuli kuitenkin päätettyä tehdä jotain hieman massasta poikkeavaa, eli lyödä 8 venttiilisen GTI:n kaksilitraisen kattilan kylkeen pieni turbo. Turboksi valikoitui Holset HX30W. Tehotavoite kun pyörii siinä 250-300hp tietämillä niin tuo turbo pitäisi olla hyvinkin sopiva. Moottori itsessään on kasattu uudestaan vakio hiluilla. Uudet männänrenkaat, laakerit ja oikeastaan moottorin kaikki tiivisteet ovat uutta. Moottoria tuli hieman kaunisteltua maalailemalla.
Pakosarjan putkista tuli aika samanmittaiset keskenään. Valmista laippaa pakosarjalle en äkkiseltään löytänyt joten sekin on itse tehty. Koko sarja on kääritty nauhalla josko saisi vältettyä sulamista.. Toki vielä joutuu tekemään lämpösuojia. Pakosarja kiinni Downpipe tuli tehtyä kolmetuumaisena, eikä oikestaan isompaa saa sopimaankaan. Turbon sijoituksen takia näin järkeväksii poistaa sisäkierron kokonaan. Vakio vesioksasta tuli hitsailtua uusi josta nyt siis puuttuu sisäkierto. Vesioksa Vesioksa paikoillaan
Tällä hetkellä on menossa välijäähdyttimen asennus ja sitä varten joutui muovisen keulan rakennetta aika paljon sahailemaan, että sai riittävästi tilaa. Syyläri on nyt noin viisi senttiä lähempänä moottoria ja kolme senttiä ylempänä. Muovinen keula silputtuna Välijäähdytin paikoillaan
Seuraavaksi olisi tarkoitus tehdä ahtoputket ja pakoputki loppuun, niistä kuvia ja tarinaa myöhemmin.
Pakosarjan putkista tuli aika samanmittaiset keskenään. Valmista laippaa pakosarjalle en äkkiseltään löytänyt joten sekin on itse tehty. Koko sarja on kääritty nauhalla josko saisi vältettyä sulamista.. Toki vielä joutuu tekemään lämpösuojia. Pakosarja kiinni Downpipe tuli tehtyä kolmetuumaisena, eikä oikestaan isompaa saa sopimaankaan. Turbon sijoituksen takia näin järkeväksii poistaa sisäkierron kokonaan. Vakio vesioksasta tuli hitsailtua uusi josta nyt siis puuttuu sisäkierto. Vesioksa Vesioksa paikoillaan
Tällä hetkellä on menossa välijäähdyttimen asennus ja sitä varten joutui muovisen keulan rakennetta aika paljon sahailemaan, että sai riittävästi tilaa. Syyläri on nyt noin viisi senttiä lähempänä moottoria ja kolme senttiä ylempänä. Muovinen keula silputtuna Välijäähdytin paikoillaan
Seuraavaksi olisi tarkoitus tehdä ahtoputket ja pakoputki loppuun, niistä kuvia ja tarinaa myöhemmin.
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Jos tiekäyttöön tulossa auto niin saako muuten rekisteriin kuin VTT-mittauksien kautta?
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Normaalisti muutoskatsastamalla.
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Hyvältä näyttää, tulee oikein mainio paketti! Itseäni on kiinnostanut tehdä tällainen moottori mahdollisimman korkeapuristeisena, ahdettuna ja läpivirtaavalla kannella. Olisi erittäin mainio etanolikäyttöinen säästöpossunliikutin.
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Normaalisti muutoskatsastamalla.
Onko laki muuttunut tämän osalta, koska autohan on vähäpäästöinen ja ainakaan muutama vuosi sitten ei onnistunut mitenkään ilman VTT-mittauksia?
Uudemman 1.8t 20V koneen taitaa pystyä laittamaan kun on vähäpäästöinen jo valmiiksi.
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Muuttunut muutama vuosi sitten.
Karkeasti ottaen 90-luvun tekniikat ei vaadi muuta kuin normaalin katsastusmittauksen.
Karkeasti ottaen 90-luvun tekniikat ei vaadi muuta kuin normaalin katsastusmittauksen.
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Euro3 asti onnistuu muutokset aika vapaasti.
Mutta se siitä, kannattaa tutustua vallitseviin säännöksiin jotka vielä muuttuu 1.3.
Mutta se siitä, kannattaa tutustua vallitseviin säännöksiin jotka vielä muuttuu 1.3.
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Kyllä ihan liikenteeseen olisi tarkoitus tämä saada. Viikolla tuli muutama paketti mitkä sisälsi ahtoputki tarvikkeet, resonaattori ja päätevaimennin sekä turbon öljynkiertoon tarvittavat letkut ja liittimet. Ahtoputket tulikin jo heppailtua läjään. Kaasu loppui hitsistä joten lopulliset saumat pääsee vetämään vasta ensi viikolla.
Ahtoputki Ahtoputki
Putkethan on 2.5'' joten käy suoraan myös vakio kaasuläppään.
Ahtoputki Ahtoputki
Putkethan on 2.5'' joten käy suoraan myös vakio kaasuläppään.
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Isompiin kuviin vois linkittää.
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Sebastian kirjoitti:Isompiin kuviin vois linkittää.
Näköjään puhelimella näkyy todella pienenä. Vinkkiä miten saisi linkitettyä isompana? Photobucketin kautta olen tänne nyt kuvia laitellut.
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Auto ei ole hirveästi edistynyt nyt kun on uutta tallia rakennettu, mutta nyt on jo kamatkin sinne muutettu joten pääsee taas enempi keskittymään tähän!
Ahtoputket tuli hitsailtua läjään ja maalattuakin. Ei kyllä tullut alumiinista ja minusta kavereita.. Ahtoputki maalattuna Ahtoputki maalattuna
Pakoputki tuli väsättyä joka tosin vielä vaatii pientä muokkausta ettei sitten kolisisi hirveästi. Tuo tuli tehtyä 3'' katille asti ja siitä eteenpäin 2,5''. Väliin tuli resonaattori ja loppuun vaimennin 3,5'' ulostulolla. Pakoputki Pakoputki
Ilmansuodatin tuli vietyä lokarin eteen jotta saisi sieltä viileää ilmaa. Hieman meinasi ahdasta olla viedä sinne 3'' putki. Imuputki Imuputki Imuputki
Ahtoputket tuli hitsailtua läjään ja maalattuakin. Ei kyllä tullut alumiinista ja minusta kavereita.. Ahtoputki maalattuna Ahtoputki maalattuna
Pakoputki tuli väsättyä joka tosin vielä vaatii pientä muokkausta ettei sitten kolisisi hirveästi. Tuo tuli tehtyä 3'' katille asti ja siitä eteenpäin 2,5''. Väliin tuli resonaattori ja loppuun vaimennin 3,5'' ulostulolla. Pakoputki Pakoputki
Ilmansuodatin tuli vietyä lokarin eteen jotta saisi sieltä viileää ilmaa. Hieman meinasi ahdasta olla viedä sinne 3'' putki. Imuputki Imuputki Imuputki
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Vihku kirjoitti:Sebastian kirjoitti:Isompiin kuviin vois linkittää.
Näköjään puhelimella näkyy todella pienenä. Vinkkiä miten saisi linkitettyä isompana? Photobucketin kautta olen tänne nyt kuvia laitellut.
Kuvia voi laittaa myös suoraan tänne foorumille, ei tartte käyttää Photobuckettia tjms.
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Projekti taas hieman edistynyt. Pakoputken muokkaukset tuli tehtyä, nyt istuu hyvin eikä varmasti kolise. Ilmastointi kun poistui niin tuli sen tilalle tehtyä ohjainrullalle paikka. Huohottimelle tein säiliön joka on tehty 3'' putkesta mitä jäi yli pakoputken teosta. Ohjaustehostimen säiliö tuli siirrettyä toiselle puolelle kun ei enään mahtunut olemaan vakio paikallaan.
Moottorinohjaimeksi valikoitui MaxxECU Street. Sen johtosarja alkaa olemaan valmis kuten myös muut sähköt. Hommat alkaa olemaan nyt siinä pisteessä että pääsee testaamaan lähteekö tuo vielä käyntiin.
Moottorinohjaimeksi valikoitui MaxxECU Street. Sen johtosarja alkaa olemaan valmis kuten myös muut sähköt. Hommat alkaa olemaan nyt siinä pisteessä että pääsee testaamaan lähteekö tuo vielä käyntiin.
- Liitteet
-
- Huohotin säiliö paikallaan, myös puolan löytänyt paikkansa
- IMG_5538.jpg (8.51 MiB) Katsottu 45462 kertaa
-
- Tehostimen säiliö uudella paikallaan
- IMG_5537.jpg (7.79 MiB) Katsottu 45462 kertaa
-
- Ohjainrulla systeemi
- IMG_5512.jpg (7.54 MiB) Katsottu 45462 kertaa
-
- IMG_5484.jpg (7.63 MiB) Katsottu 45462 kertaa
-
- Pakoputken lopullinen versio
- IMG_5478.jpg (8.38 MiB) Katsottu 45462 kertaa
-
- Pakoputken lopullinen versio
- IMG_5476.jpg (8.12 MiB) Katsottu 45462 kertaa
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Minkä puljun äänenvaimennin?
Näyttää aika hyvältä.
Näyttää aika hyvältä.
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Vaimennin on RM Motorsin ja resonaattori on Vibrantin tekele. Kumpaakin löytyy VP Motorsportin valikoimasta.
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Vihku kirjoitti:Projekti taas hieman edistynyt. Pakoputken muokkaukset tuli tehtyä, nyt istuu hyvin eikä varmasti kolise. Ilmastointi kun poistui niin tuli sen tilalle tehtyä ohjainrullalle paikka. Huohottimelle tein säiliön joka on tehty 3'' putkesta mitä jäi yli pakoputken teosta. Ohjaustehostimen säiliö tuli siirrettyä toiselle puolelle kun ei enään mahtunut olemaan vakio paikallaan.
Moottorinohjaimeksi valikoitui MaxxECU Street. Sen johtosarja alkaa olemaan valmis kuten myös muut sähköt. Hommat alkaa olemaan nyt siinä pisteessä että pääsee testaamaan lähteekö tuo vielä käyntiin.
jos saa antaa kritiikkiä, niin tuommonen ulos kaasut päästävä catch can on kyllä huono lähellä kabiinin ilmanottoa... niitä kaasuja on aika ikävä hengitellä, ainakin allekirjoittanut oireili jo pienestäkin päänsäryllä ja pään tukkoisuudella. Joo vaikka näennäisesti onkin tiivisteitä välissä niin ihmeen pienistä raoista se tulee sisälle... Ainakin allekirjoittanut pistää aina näis projektiautois letkun ihan suosiolla sinne koneen ilmanottoon.
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Palautetta saa toki aina antaa! Hyvä huomio kyllä, empä ollut itse ajatellut asiaa noin. Jos tuo alkaa vaivaamaan niin täytyypi tuo siirtää muualle tai keksiä jokin muu ratkaisu.
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Mielenkiintoinen projekti meneillää, onko edistynyt yhtään?
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 10.1.2022 15:30
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Joko on projekti saatu valmiiksi?
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Kyllähän tämä ajoon tuli saatua syksyllä. Todella hienosti toimiva kombo kyllä!
Toki iloa ei kauaa kestänyt kun kolme mäntää päätti haljeta. Nyt tilalle tulee Wisecon takomännät 9:1 puristuksella sekä H-profiili veivit. Muuten tekniikka pysyy samana.
Täytyypi tänne päivitellä aktiivisemmin kuvien kanssa!
Toki iloa ei kauaa kestänyt kun kolme mäntää päätti haljeta. Nyt tilalle tulee Wisecon takomännät 9:1 puristuksella sekä H-profiili veivit. Muuten tekniikka pysyy samana.
Täytyypi tänne päivitellä aktiivisemmin kuvien kanssa!
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 10.1.2022 15:30
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Mitäs sait lapulle numeroita ja millä paineilla? Mulla lähes tulkoon sama muutos tehtynä gt28 föönillä.
- Liitteet
-
- 20210314_153152.jpg (2.5 MiB) Katsottu 42868 kertaa
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Kertokaa ihmeessä numeroita, itsellä 357hv ja 515nm 2,0 8v ady
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Penkissä tämä ei vielä käynyt. Tänään saapui loput kilkkeet niin pääsee moottoria kasailemaan!
Onko moottorille tehty mitä ja millä ahtimella?corsa84 kirjoitti:Kertokaa ihmeessä numeroita, itsellä 357hv ja 515nm 2,0 8v ady
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 10.1.2022 15:30
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Melkosia lukemia. 186hp ja 269nm 0.5bar itellä. Kesäks jos ruuvailis lisää jerkkua ja kattos paljo motti kestää. onneks vara lohko, turbo ja kansi hyllyssä.
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
H-veivit, wisecot, dbilas nokka ja hx35super
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Soivan kuuloinen paketti! Kasasitko moottorin Wisecon ilmoittamilla välyksillä vai teitkö väljemmän? Männänrenkaiden välykset kuulostaa aika naftilta.
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Kyllä mä laitoin ihan wisecon arvoilla. Ja mulla meni nyt nokka ja ahdin vaihtoon lisätehon toivossa:)
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Selkeä.
Milläs paineilla olet tuon tehon ottanut pihalle?
Milläs paineilla olet tuon tehon ottanut pihalle?
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Nyt olisi moottori kasassa, lukuunottamatta apulaitteita. Pientä metalli silppuahan oli joka paikassa mutta kaikki osat ja kanavat on putsattu niin hyvin kun vain pystyy. Toivottavasti ei kauheasti jäänyt.. Toki öljyt pitää sitten heti vaihtaa kun vähän on moottoria päässyt käyttämään!
Öljypumppu oli päässyt aika huonoon kuntoon kun sälpettä oli mennyt läpi. Onneksi tuli viime syksynä haettua toinen moottori, niin siitähän löytyi parempi öljypumppu tilalle.
Öljypumppu oli päässyt aika huonoon kuntoon kun sälpettä oli mennyt läpi. Onneksi tuli viime syksynä haettua toinen moottori, niin siitähän löytyi parempi öljypumppu tilalle.
- Liitteet
-
- 117B1FF6-A842-4629-BE8A-9F8A1C17C601.jpeg (520.44 KiB) Katsottu 42121 kertaa
-
- 11DB1C28-1D6F-45CD-97C2-E4F10C129567.jpeg (944.29 KiB) Katsottu 42121 kertaa
-
- 2CCE4053-563C-4F28-98BC-E59CF604D6D8.jpeg (538.41 KiB) Katsottu 42121 kertaa
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Taas olisi projektia saatu hiukkasen eteenpäin. Downpipe tuli tehtyä uusiksi. Vanha kun oli tehty aika suorana, niin moneenkaan paikkaan ei juuri jäänyt väliä joten sulamisen riski olisi ollut ilmeinen. Nyt toki mutkaa on enempi mutta tilaa jää reilusti joten sulamisen riskiä ei pitäisi enään olla.
Ahtimelta lähtevä ahtoputki tuli myös tehtyä uusiksi. Nyt liitoksena on v-band ja materiaalina rosteri.
Tehtävää ei oikeastaan ole enään kuin heittää keula paikoilleen ja nesteet sisään niin pääsee kokeilemaan kuinka käy uusilla osilla!
Ahtimelta lähtevä ahtoputki tuli myös tehtyä uusiksi. Nyt liitoksena on v-band ja materiaalina rosteri.
Tehtävää ei oikeastaan ole enään kuin heittää keula paikoilleen ja nesteet sisään niin pääsee kokeilemaan kuinka käy uusilla osilla!
- Liitteet
-
- 332F86BC-561C-41E7-9958-53B09900FDDE.JPEG (926.45 KiB) Katsottu 41728 kertaa
-
- 3B40B709-DAEB-4A2C-86C7-99B5DABCE3BD.JPEG (887.04 KiB) Katsottu 41728 kertaa
-
- 831DAE97-5C56-483C-B90D-FA1178D7EF90.JPEG (614.89 KiB) Katsottu 41728 kertaa
-
- 00916FEF-3F42-459F-89F3-7F098C685AC9.JPEG (716.97 KiB) Katsottu 41728 kertaa
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 10.1.2022 15:30
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Mistä muuten ootte hommannu noi mäntäsetit?
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Race.fi kautta tuli. Nettisivuilla ei niitä löydy mutta viestiä kun laittaa niin saa hommattua!
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Joko täällä pääsee vehkeet kohta penkkiin? Mä voin kannustimeksi kertoa tän hetken omat tehot, 417hp 535nm
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Yksi säätöpäivä on pidetty ja ensi viikolla toinen, josko sitten pääsisi varaamaan penkkiin aikaa. Millaisilla ennakoilla ja paineilla tuo on saatu? Tuntuu että tämä moottori ei kestä ennakkoa ahtopaineilla ollenkaan.
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Mulla on 19 astetta 5000-5800 ja 2,2bar
Ja polttoaineena edelleen e85 ja sehän noissa moottoreissa on että 5800rpm jälkeen ei tapahdu mitään
Ja polttoaineena edelleen e85 ja sehän noissa moottoreissa on että 5800rpm jälkeen ei tapahdu mitään
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Toinen säätöpäivä ajettu ja saatiin säädettyä 1.2bar paineille. Isommalla paineella alkoikin kytkin luistamaan.. Nyt kytkimenä nelilapainen sintterilevy ja vakio asetelma. Nopealla googlettelulla ei löytynyt hirveästi vaihtoehtoja. Mitäs kytkimiä muut ovat käyttäneet?
Pieni video saatiin kuvattua: https://youtu.be/9KM6IZz83aI
Pieni video saatiin kuvattua: https://youtu.be/9KM6IZz83aI
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Olikos tässä orkkisaski? Kytkin 228 halkaisijalla?
Itsellä on käytössä Sachsin SRE paketti. (02C-aski.. ) Orgaaninen jousitettu kytkin... Katalogi kertoo että 520Nm ois maksimit
Paineasetelmassa on puristusvoimaa sen verran että polkimella ei jää epäselväksi...
Diisselin tai VR6 paineasetelmia noihin on ymmärtääkseni kanssa käytetty...
Itsellä on käytössä Sachsin SRE paketti. (02C-aski.. ) Orgaaninen jousitettu kytkin... Katalogi kertoo että 520Nm ois maksimit
Paineasetelmassa on puristusvoimaa sen verran että polkimella ei jää epäselväksi...
Diisselin tai VR6 paineasetelmia noihin on ymmärtääkseni kanssa käytetty...
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Morjes mites tiiätte näköjää tosi paljon noista vw moottorien turbotuksista itsellä kävi mielessä että kokeilin kanssa 1.8 adz moottoria turbottaa edes 0.5bar ahdoille? Mitä huonoa on tuossa 1.8 adz moottorissa että kannattaako edes yrittää?
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Nico52 kirjoitti: Mitä huonoa on tuossa 1.8 adz moottorissa että kannattaako edes yrittää?
Orkkis ykspisteruiskusuihkutus oheisrojuineen on aika hedelmätön lähtökohta turbotukselle, eihän tuossa muuten mitään hankaluutta.
Paljolta vaivalta säästyy jos vaihtaa kannen suoraan monipisteruiskumalliseks eli 2.0 8v (mk3 golffista, passatista tai audi 80 3a/abk YMS) koneesta. Sit jatkaa sen 1.8 koneen turbottamista. Tai suoraan 2L pannu tilalle. Miksikö? 2.0 8v monipisteruiskukannella + imusarjalla ilmestyy valmiit paikat suuttimille (Bosch EV6ES:t melkein bolt-on jos käyttää AGG/ADY/2E imusarjaa. 1.8T suutinkupit (ne mitkä poikittaisessa 180 heppasessa, jotain muutaman euron kpl marmorilla) vaan työntää niihin aukkoihin, kierre hiottava pois reunasta + porrasterällä pieni avarrus imusarjan reikiin). Bonuksena imuventtiilit vähän isommat, ja orkkiksena 63mm kaasuläppä, riittää ihan kohtuullisille tehoille. Siihen sit ohjelmoitava ecu, joku megasquirt tai minkä näkee parhaaksi.
Toinen vaihtoehto on vaikka tehdä täysin custom imusarja, mutta onko vaivan- rahanarvoista?
edellinen selitys kuvana (bensakisko käännetty vain toisinpäin koska Audi 80:ssä järkevämpi niin):

Bosch 0 280 156 012 suuttimet (453cc)
2.0 ADY imusarja
Eaton m62 remmiahdin
Dbilas camshaft asymmetric 270/264°
ABK 2.0 moottorin kampuran hihnapyörällä 1 bar ahtoja
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Päivitellääs tänne mitä kolopallolle kuuluu.
Tässä on joo orkkis aski 210mm levyllä. Nyt asetelmana Sachsin SRE ja levynä nelilapainen jousittamaton sintteri, nyt pitää kytkinkin.
Penkissä tuli käytyä ja lukemiksi jäi 228hp ja 354nm. Tämä ajettu 1.2bar paineella ja 60% kaasun asennolla. Ongelmaksi tuli liian suuri pakopaine joten ihan kaasupohjassa ei pystynyt vetämään... Turbon pakopesä on tähän liian pieni joten ensi talvena vaihtuu sitten isompi turbo että pääsee ottamaan lisää voimaa!
Tänään katsuri löi hyväksytyn leiman paperiin joten ajellaan tämä kesä tällä setupilla ja talvella taas rakennellaan tästä hiukkasen parempi ja kiukkuisempi laite!
Tässä on joo orkkis aski 210mm levyllä. Nyt asetelmana Sachsin SRE ja levynä nelilapainen jousittamaton sintteri, nyt pitää kytkinkin.
Penkissä tuli käytyä ja lukemiksi jäi 228hp ja 354nm. Tämä ajettu 1.2bar paineella ja 60% kaasun asennolla. Ongelmaksi tuli liian suuri pakopaine joten ihan kaasupohjassa ei pystynyt vetämään... Turbon pakopesä on tähän liian pieni joten ensi talvena vaihtuu sitten isompi turbo että pääsee ottamaan lisää voimaa!
Tänään katsuri löi hyväksytyn leiman paperiin joten ajellaan tämä kesä tällä setupilla ja talvella taas rakennellaan tästä hiukkasen parempi ja kiukkuisempi laite!
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Siitä se lähtee. Näissä saa ilmeisesti olla iso pakopesä että saa toimimaan. Itsellekin vaihtuu pesä ja pakosarja ens talvena. Edellinen penkkitulos oli 447hp ja 571nm
Ps. Suosittelen laittamaan jo tässä vaiheessa arpit kannenpulteiksi;)
Ps. Suosittelen laittamaan jo tässä vaiheessa arpit kannenpulteiksi;)
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Laitetaampa siis listalle myös nuo kannenpultit.
Millä ahtimella ja pesällä olet ajellut? Harkinnassa olisi seuraavaksi HX35 12pesällä. Mietityttää vain miten 2.0l koneessa turbo herää 12pesällä.
Millä ahtimella ja pesällä olet ajellut? Harkinnassa olisi seuraavaksi HX35 12pesällä. Mietityttää vain miten 2.0l koneessa turbo herää 12pesällä.
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Mulla on hx35pro mfs 12 pesällä ja herää hiton hienosti. 3000rpm n. 1,3 bar kuormalla ja 4000rpm saa tarvittaessa 2,4bar.
Toi 12 pesä riittää tohon 450hp mutta yli ei mene. Itse meinaan kokeilla 14 tai 16 pesää ens kaudelle.
Ja tosiaan mulla nosti kantta penkissä 2,4bar ja sopivilla ennakoilla vakiopulteilla niin nyt tilasin arpit. Nyt ajellaan vielä hetki vakioilla ja naksun pienemmillä ennakoilla
Toi 12 pesä riittää tohon 450hp mutta yli ei mene. Itse meinaan kokeilla 14 tai 16 pesää ens kaudelle.
Ja tosiaan mulla nosti kantta penkissä 2,4bar ja sopivilla ennakoilla vakiopulteilla niin nyt tilasin arpit. Nyt ajellaan vielä hetki vakioilla ja naksun pienemmillä ennakoilla
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Tuohan vaikuttaa oikein pätevältä ahtimelta. Voipi olla että laitan sellaisen hankintaan.
Ei kyllä ihmekkään että vakiopultit alkaa venymään 2,4bar paineella ;)
Ei kyllä ihmekkään että vakiopultit alkaa venymään 2,4bar paineella ;)
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Vihku kirjoitti:Tuohan vaikuttaa oikein pätevältä ahtimelta. Voipi olla että laitan sellaisen hankintaan.
Ei kyllä ihmekkään että vakiopultit alkaa venymään 2,4bar paineella ;)
Multa saattaa jäädä toi oma ylimääräiseksi. Hukkaportin lähtö täytyy vaan hitsata umpeen pakopesästä
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Kirjoitellaas tänne kun kesäauto kausi on päätöksessä, toki itsellä se päättyi jo paljon aikaisemmin... Radallakin tuli käytyä ja kyllä moottori ja alusta toimi todella kivasti! Ajot jäi vain aika lyhyeen kun konehuone syttyi palamaan. +30C helle ja pieni rata jossa ei ajoviimaa niin hirveästi tule. Todennäköisesti downpipe sytyttänyt alkuperäisen tuliseinän lämpöeristeen, jonka jälkeen tietenkin bensalinja paloipuhki ja bensakin syttyi..
Autolle ei ole nyt tehty mitään muutakuin vain pesty palon jäljiltä.
Paljonko corsa84 pidät ahtimelle hintaa?
Autolle ei ole nyt tehty mitään muutakuin vain pesty palon jäljiltä.
Paljonko corsa84 pidät ahtimelle hintaa?
- Liitteet
-
- 49DB0354-203D-42DF-A864-C839C59529D0.jpeg (77 KiB) Katsottu 34848 kertaa
-
- 1F12C658-3D70-4B38-9130-AB03784BB606.jpeg (99.27 KiB) Katsottu 34848 kertaa
-
- A7D27620-3564-4C6A-B8CB-9D1AC12527E6.jpeg (103.09 KiB) Katsottu 34848 kertaa
Re: Golf MK3 GTI 8V turbo
Jätinkin ahtimen vielä ens kesäks kiinni, mutta vaihoin siihen #16 pesän josko sillä sais kompuran tuoton tapitettua
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 64 vierailijaa