Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 112
- Liittynyt: 14.8.2016 20:10
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Hyvä että tulee käyttöön
,hienoa tulee =)
,hienoa tulee =)
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Hommaa yritetty taas viedä eteenpäin jo tuttuun tapaan, eli hitaasti ja ei niin varmasti...
Sähköt on jo lähestulkoon valmiina ja moottorinohjaus on liitetty osaksi auton omaa sähköjärjestelmää.

Aikamoinen johto ja rele/sulake- hässäkkä tuonne nyt tulee, mutta ei voi mitään.

Moottoritilakin alkaa olla lähes valmis. Enää puttuu huohotuksen letkutus, syylärin yläletku ja hukkaportin ohjauksen letkut.

Myös auton alla on tapahtunut. Pakoputken olen saanut jo heppailtua kasaan, hukkaportin putki pitäisi vielä tehdä ja liittää se putkistoon.


Sähköt on jo lähestulkoon valmiina ja moottorinohjaus on liitetty osaksi auton omaa sähköjärjestelmää.

Aikamoinen johto ja rele/sulake- hässäkkä tuonne nyt tulee, mutta ei voi mitään.

Moottoritilakin alkaa olla lähes valmis. Enää puttuu huohotuksen letkutus, syylärin yläletku ja hukkaportin ohjauksen letkut.

Myös auton alla on tapahtunut. Pakoputken olen saanut jo heppailtua kasaan, hukkaportin putki pitäisi vielä tehdä ja liittää se putkistoon.


-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Polttoainejärjestelmäkin alkaa olemaan jo hyvällä mallilla. Keruusäiliö, suodatin ja pumppu on löytänyt paikkansa pohjasta. Nämä asentelin alumiini levyyn, joka on kiinnitetty alkuperäisiin kiinnityspisteisiin.
Muutama klemmari vielä puuttuu ja paikoillaan olevat täytyy muistaa kiristää.
Seuraavaksi työlistalla olisi hukkaportin putken teko ja bensa linjojen viimeistely konehuoneessa.
Muutama klemmari vielä puuttuu ja paikoillaan olevat täytyy muistaa kiristää.
Seuraavaksi työlistalla olisi hukkaportin putken teko ja bensa linjojen viimeistely konehuoneessa.
Viimeksi muokannut getari16vee, 3.11.2022 11:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Tätä yritetty kahden viikon ajan herätellä eloon, mutta ei ole vielä käynnistynyt. Aluksi oli vähän allekirjoittaneen sähkökytkennöissä puutteita/virheitä ja myös ajoitukset oli vähän metsässä.
Tarkistettu, että suuttimet ruiskuttaa ja nostettu tulpat puolineen ylös ja tarkistettu, että niistätulee kipinä. Mutta kun katsoo tulpan reijistä sylintereihin, niin kaksi mäntää loistaa aivan kirkkaana, mutta kuitenkin bensan voi havaita männän päältä. Kaksi mäntää on nokisia.
Voiko nuo puolat kuitenkin olla rikki, vaikka kipinän silmällä näkeekin?
Tarkistettu, että suuttimet ruiskuttaa ja nostettu tulpat puolineen ylös ja tarkistettu, että niistätulee kipinä. Mutta kun katsoo tulpan reijistä sylintereihin, niin kaksi mäntää loistaa aivan kirkkaana, mutta kuitenkin bensan voi havaita männän päältä. Kaksi mäntää on nokisia.
Voiko nuo puolat kuitenkin olla rikki, vaikka kipinän silmällä näkeekin?
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Tässäkin taas on valoa tunnelin päässä. Vihdoinkin moottori suostui käynnistymään ja Golf saatu liikkumaan lähes neljän vuoden tauon jälkeen omin voimin hallista ulos ja takaisin sisään.

Tästä siirrytään viimeistelyyn konehuoneessa ja ryhdytään sisustan kasaukseen.

Tästä siirrytään viimeistelyyn konehuoneessa ja ryhdytään sisustan kasaukseen.
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Tätäkin on talven ja kevään aikana rakennettu eteenpäin. Sisustaa on tullut kasailtua ja viimeistelty sähköjärjestelmä toiminta kuntoon.
Tarkoitus olisi päästä kesällä ajelemaan ja fiilistelemään....
Tarkoitus olisi päästä kesällä ajelemaan ja fiilistelemään....
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Laitetaanpa nyt vähän enemmän kuvia samaan päivitykseen, kun kuitenkin jotain pientä on tullut puuhailtua talvella:
Etupenkit kävi verhoilussa helmikuussa ja niiden keskiosat verhoiltiin Werk34.de tilatulla kankaalla joka piti olla samaa kuin takapenkin originaali verhoilu. No ei aivan ollut, vaan on huomattavasti kirkaamman värinen ja kuosi on jonkin verran erilainen, mutta kuitenkin lopputulos on parempi kuin ennen uudelleen verhoilua.

Ja tuon mittariston kanssa tuli painittua jonkin aikaa, kun en saanut kierroslukumittaria toimimaan tuon Tatech:n kanssa. Tuohan olisi vaatinut modausta itse kierroslukumittariin, johon omat taidot ja ymmärrys ei olisi yltänyt. Tai sitten jonkinlaisen muuntimen hankkiminen kierrosluku signaalijohtoon. Päädyin kokeilemaan saisinko itse rakennettua tuollaisen muuntimen netin ohjeiden pohjalta, ja sainhan minä. Osat ei tullut maksamaan kuin n.5€.
Tuolla kytkennällä tein, mutta ainut ero että meni 1K ja 100ohmin vastukset sekaisin pussissa ja tuli tuo vastus laitettua nyt sitten 100ohmisella.

Ja tuollain möykky siitä muotoitui:

Ja moottorinlämpötila mittarihan myös vaati vastuksen johtoon, jotta näyttämä olisi lähellä oikeaa. Tämä ratkesi laittamalla kaksi 100ohmin vastusta rinnan.

Tuli myös pääsiäisen aikana suoritettua ensimmäinen pesu tuolle autolle. Oli jo jonkin verran päässyt likaa kertymään pintaan reilun vuoden aikana.


Myös vanteet sain hiekapuhallettua ja maalautettua ne pulverilla hopeisiksi. Vanteethan ovat "legendaariset" TSW EVO R 17" koossa. Näille kietaistiin sitten Michelin PilotSport 4 kumit päälle perinteisessä 205/40 R17 koossa.


Etupenkit kävi verhoilussa helmikuussa ja niiden keskiosat verhoiltiin Werk34.de tilatulla kankaalla joka piti olla samaa kuin takapenkin originaali verhoilu. No ei aivan ollut, vaan on huomattavasti kirkaamman värinen ja kuosi on jonkin verran erilainen, mutta kuitenkin lopputulos on parempi kuin ennen uudelleen verhoilua.

Ja tuon mittariston kanssa tuli painittua jonkin aikaa, kun en saanut kierroslukumittaria toimimaan tuon Tatech:n kanssa. Tuohan olisi vaatinut modausta itse kierroslukumittariin, johon omat taidot ja ymmärrys ei olisi yltänyt. Tai sitten jonkinlaisen muuntimen hankkiminen kierrosluku signaalijohtoon. Päädyin kokeilemaan saisinko itse rakennettua tuollaisen muuntimen netin ohjeiden pohjalta, ja sainhan minä. Osat ei tullut maksamaan kuin n.5€.
Tuolla kytkennällä tein, mutta ainut ero että meni 1K ja 100ohmin vastukset sekaisin pussissa ja tuli tuo vastus laitettua nyt sitten 100ohmisella.

Ja tuollain möykky siitä muotoitui:

Ja moottorinlämpötila mittarihan myös vaati vastuksen johtoon, jotta näyttämä olisi lähellä oikeaa. Tämä ratkesi laittamalla kaksi 100ohmin vastusta rinnan.

Tuli myös pääsiäisen aikana suoritettua ensimmäinen pesu tuolle autolle. Oli jo jonkin verran päässyt likaa kertymään pintaan reilun vuoden aikana.


Myös vanteet sain hiekapuhallettua ja maalautettua ne pulverilla hopeisiksi. Vanteethan ovat "legendaariset" TSW EVO R 17" koossa. Näille kietaistiin sitten Michelin PilotSport 4 kumit päälle perinteisessä 205/40 R17 koossa.


Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Hieno projekti.
Heräsi kysymys tuosta Werk34.de tilatusta kankaasta. Yritin etsiä missä siellä noita on tarjolla, mutta en löytänyt. Oman GTI Golfini alkuperäinen kuskin penkki on rikki ja olen katsellut mistä voisi löytää kankaita. Tosin minulla on erilainen kuosi kuin tuo. Minulla ei ole kiire koska autooni on asennettu nahkapenkit.
Heräsi kysymys tuosta Werk34.de tilatusta kankaasta. Yritin etsiä missä siellä noita on tarjolla, mutta en löytänyt. Oman GTI Golfini alkuperäinen kuskin penkki on rikki ja olen katsellut mistä voisi löytää kankaita. Tosin minulla on erilainen kuosi kuin tuo. Minulla ei ole kiire koska autooni on asennettu nahkapenkit.
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Etupuskurin reiässä oleviin ”pystytolppiin” vielä mustat suojat paikalleen niin sehän on aika täydellisen näköinen keula.
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Juu, tuo ei ole kaikista selkein sivusto navigoida tuo Werk34 jotta sieltä löytää etsimänsä. Mutta sieltä se löytyy sisustan tarvikkeiden kohdalta, ainakin tänään oli tällainen: https://www.werk34.de/de/wassergekuehlt ... ugsstoffe/
Ja kuosit tuntuu vaihtelevan useasti mitä on tarjolla.
Ja kuosit tuntuu vaihtelevan useasti mitä on tarjolla.
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Kiitos. Täytyy vilkuilla sillointällöin mitä tuolla on tarjolla. Tuon sivun saa englanniksi ylhäältä valikosta.
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Hieno kakkis kyllä. Valkoinen on oikein hyvä väri näihin!
Ja hyvä että sait tuon mittariston pelaamaan vihdoinkin :)
Ja hyvä että sait tuon mittariston pelaamaan vihdoinkin :)
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Onhan tuo värin valinta vaikea homma, kun on oikeastaan kaikki mahdolliset värit käytössä. Todella pitkään tuota silloin mietin, mutta kun tuon värin näki useassa Lexus:ksessa aurinkoisella kesä ilmalla, niin valinta oli aika helppo :)
Tuli tosiaan jonkin verran tuskailtua ton mittariston kanssa, mutta onneksi tuurilla alkoi toimimaan. Ja kohtuullisen edullisesti vielä, joten kannatti kokeilla.
Tuli tosiaan jonkin verran tuskailtua ton mittariston kanssa, mutta onneksi tuurilla alkoi toimimaan. Ja kohtuullisen edullisesti vielä, joten kannatti kokeilla.
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Tämäkin saatu jo laillistettua viikko sitten. Leimalla ei tullut mitään yllättävää vastaan, kun olin selvittänyt tarvittavat liput ja laput etukäteen. Ainoa mitä joutui "vääntämään", oli moottorin alkuperä.
Kuvatuksia ulkoa...



Sekä epäselvä kuva sisältä...

Nyt on tullut mittariin jo reilu tuhat kilsaa kaikkineen testauksineen päivineen. Hyvin auto toiminut :)
Kuvatuksia ulkoa...



Sekä epäselvä kuva sisältä...

Nyt on tullut mittariin jo reilu tuhat kilsaa kaikkineen testauksineen päivineen. Hyvin auto toiminut :)
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Mites sulla heräilee tuo holsetti? omaan käyttökiesiin pitäs vähän isompaa ahinta laittaa ja 35/40 vois olla omaan makuun sopiva. Ihan järkky aasinpotkua ei talvikiesiin vihtis kuitenkaa laitella.
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Parin tonnin kieppeillä alkaa jotain pihinää kuulumaan ja potku tulee n. 3500rpm kohdilla. Silleen ihan kiva, kun tuossa kylillä/nurkissa pyörii niin ei koko ajan oo täysi tohina päällä, vaan voi silleen rauhaksiin ajella...
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Laita dynolappu näkyviin
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Tässä on nyt jonkinlainen käppyrä tuolta dynosta.
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Sillähän on kiva valoissa kiusia :)
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
eikös tuolla ole vielä ihan reilusti potentiaalia ahtimen puolesta ainakin ;) toki kyllä noillakin ehtii :)
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Kyllä tuolla ahtimessa taitaa löytyä vielä paukkuja, mutta tuppaa potentiaali olevan suuttimista ja vakionokista olevan lopussa :) katsotaan sitten talvella, jos ne vaikka vaihtuisi ja kenties polttoaine muuttuisi etanoliin... nyt siis mennään ihan 98-linjalla.
Ja kiva tolla kyllä ajella noillakin tehoilla, hymy on korvissa joka kerta ;)
Ja kiva tolla kyllä ajella noillakin tehoilla, hymy on korvissa joka kerta ;)
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Ei lopu vakio nokista hönkä vielä reiluun sataan heppaan. Painetta reilusti lisää, kun vääntö jääny noin miedoks.
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Pieni katsaus menneen talven tapahtumista...
Jarrut päivitin isompiin, levy on ihan perus 312mm joka löytyy konsernin monesta mallista. Ja sopivasti löytyi kanssa harrastajalta Brembon satulat jotka on peräisin Alfa-Romeo GTV:stä
Pikkuisen täytyi satuloita koneistaa, jotta sai mahtumaan olka-akseleihin.
Ja kyllähän nuo sitten maalattiin ja laitettiin uudet Brembo decalit.
Jarrut päivitin isompiin, levy on ihan perus 312mm joka löytyy konsernin monesta mallista. Ja sopivasti löytyi kanssa harrastajalta Brembon satulat jotka on peräisin Alfa-Romeo GTV:stä
Pikkuisen täytyi satuloita koneistaa, jotta sai mahtumaan olka-akseleihin.
Ja kyllähän nuo sitten maalattiin ja laitettiin uudet Brembo decalit.
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Ja sitten myös etupuskuri vaihtui originaaliksi, se kävi korjauksen ja maalauksen kautta. Istuu huomattavasti paremmin paikalleen kuin tuo edellinen tarvikemalli.
Vanha puskuri ei oikein istu
Uusi kunnostettu istuu paremmin
Tuli sitten vielä laitettua 10mm spacerit joka nurkaan niin täyttyy pyörän aukot paremmin
Vanha puskuri ei oikein istu
Uusi kunnostettu istuu paremmin
Tuli sitten vielä laitettua 10mm spacerit joka nurkaan niin täyttyy pyörän aukot paremmin
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Kannattaa ainakin bensapumpun imupuolen banjoliitos vaihtaa paremmin virtaavaan, jos tehoja mielii enemmän ottaa.
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Pikkuisen rajaa noi pumpun lähtö/tuloliitäntöjen kierrekoot noita liitin vaihtoehtoja... Kun kierteet on M10x1, niin ihan turhaa noihin on mitään 1/2" nippaa kiertää. Nyt kuitenkin on banjot missä on 3/8" letkulähdöt... Vai virtaako sitten joku toisen mallinen paremmin kuin juuri banjo?
Valmistaja kuitenkin lupailee että pumppu riittää bensalla n.500hv asti, niin ihan hyvin pitäis reserviä vielä olla?
Valmistaja kuitenkin lupailee että pumppu riittää bensalla n.500hv asti, niin ihan hyvin pitäis reserviä vielä olla?
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Huh, onpa pienet kierteet pumpussa. Yleisesti banjoliitos on huonoimmasta päästä virtauksen kannalta, mutta eipä noin pienellä kierteellä taida mitään hyviäkään vaihtoehtoja olla. Suorat letkulähdöt on tietysti aina parhaat, mutta kai tuollainen 90 asteen hydrauliletkuliitinkin menisi. AN:t tietty virtauksiltaan vähän parempaa luokkaa kuin hydrauliliittimet.
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Ai että valkonen sopii hyvin kakkikseen väriksi. Hieno vehje.
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Aikaa päässyt vierähtämään taas aika tovi viime päivityksestä. Volkkari on toimittanut kahden edellisen kesän ajot ilman ongelmia, joten voi todeta paketin olevan melko hyvä.
Tämän talven projekti on vaihtaa vaihdelaatikko 02A:sta 02M:ään ja samoin varmastikin mittariston vaihto mk3 VR6 mittaristoon...
Ilmeisen lähellä ollut suurempikin katastrofi, kun päässyt polttoaine putket hiertämään downpipeä.
Laatikon vaihdossa ei pitäisi olla mitään ihmeellisempää, vanha pois ja uutta tilalle. Hommasin vaihteiston kannakkeet Epyteciltä, kun eivät todellakaan ole hinnan kiroissa.
Ja tuli todettua livenä, että joutuu siirtämään tuota takakannakkeen kuppia reilun sentin taaksepäin, jotta vetari mahtuu pyörimään.
Tämän talven projekti on vaihtaa vaihdelaatikko 02A:sta 02M:ään ja samoin varmastikin mittariston vaihto mk3 VR6 mittaristoon...
Ilmeisen lähellä ollut suurempikin katastrofi, kun päässyt polttoaine putket hiertämään downpipeä.
Laatikon vaihdossa ei pitäisi olla mitään ihmeellisempää, vanha pois ja uutta tilalle. Hommasin vaihteiston kannakkeet Epyteciltä, kun eivät todellakaan ole hinnan kiroissa.
Ja tuli todettua livenä, että joutuu siirtämään tuota takakannakkeen kuppia reilun sentin taaksepäin, jotta vetari mahtuu pyörimään.
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Mitkä vetarit tulee, vai Epyteciltä nekin?
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Juu. Kyllä ne vetarirkin tulee suoraan Epyteciltä, ei niitäkään kannata itse alkaa virittelemään.
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Puhalletaan vähän taas liekkiin eloa.
Elikkäs tosiaan talven/kevään aikana vaihteisto vaihtui 02M:ään ja mittaristo myöskin mk3 malliin, koska nopeusmittarin tieto tulee nykyään anturilta.
Ja uudet vanteet piti tottakai saada ja mielellään siten, että spacereita ei tarvitsisi käyttää. Se olikin vähän vaikeampi homma, sillä käytössä olleilla etusatuloilla ja levyillä ET:n olisi pitänyt olla ~20 ja jaon olisi pitänyt olla vielä 4x100, useammasta paikasta kyselin ja myytiin "ei oota".
No satulat ja levyt vaihtoon :) satuloiksi tuli Cayennen takasatulat Epytecin adapterilla ja levyiksi valoikoitui Volvon 322x28mm levyt, joista keskireikä sorvattiin millin isommaksi ja porattiin 4x100 jako. Näillä sai juuri passelisti satulat tarpeeksi sisään. Nyt pystyy käyttämään leimalla noita TSW:n evoja ja käytössä voi käyttää adapterilla muita vanteita.
Tässä tapauksessa tuli Porsche Cayanteesta. Nämä kävi Rimpula.com:lla puhalluksesta ja maalauksessa. Omaan silmään tuli hyvät. Jaonmuutos adaptereilla kiinni ja kovaa ajoa.
Elikkäs tosiaan talven/kevään aikana vaihteisto vaihtui 02M:ään ja mittaristo myöskin mk3 malliin, koska nopeusmittarin tieto tulee nykyään anturilta.
Ja uudet vanteet piti tottakai saada ja mielellään siten, että spacereita ei tarvitsisi käyttää. Se olikin vähän vaikeampi homma, sillä käytössä olleilla etusatuloilla ja levyillä ET:n olisi pitänyt olla ~20 ja jaon olisi pitänyt olla vielä 4x100, useammasta paikasta kyselin ja myytiin "ei oota".
No satulat ja levyt vaihtoon :) satuloiksi tuli Cayennen takasatulat Epytecin adapterilla ja levyiksi valoikoitui Volvon 322x28mm levyt, joista keskireikä sorvattiin millin isommaksi ja porattiin 4x100 jako. Näillä sai juuri passelisti satulat tarpeeksi sisään. Nyt pystyy käyttämään leimalla noita TSW:n evoja ja käytössä voi käyttää adapterilla muita vanteita.
Tässä tapauksessa tuli Porsche Cayanteesta. Nämä kävi Rimpula.com:lla puhalluksesta ja maalauksessa. Omaan silmään tuli hyvät. Jaonmuutos adaptereilla kiinni ja kovaa ajoa.
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Vähän puuhaa tällekin suoritettu. Jo viime kesänä (2020) tuli havaittua ajoittaista sinistä savutusta, kun esim. seisoi liikennevaloissa vähän pidempään.
Tälle en mitään viitsinyt/jaksanut viime talvena tehdä, kun oli vanne ja jarru hommia.
No ei se savutus itsestään korjaantunut, vaan pikkuhiljaa alkoi lisääntymään. Kesällä nappasin ahtimen pois ja siihen vaihdettiin tarvike tiivistesarja. Akseli oli todella karstoittunut ja tästä syystä päästi öljyä pakopuolelle.
Tämän jälkeen tuli autolla ajettua ja nautittua kauniista kesästä, kunnes lähes salamaniskusta savutus alkoi ehkä jopa kovempana kuin aikaisemmin. No eipä muuta kun auto talviunille ja itse motivaatiota keräämään...
Tänään tuli napattua Holsetti taas irti ja tarkoitus lähettää se tarkempaan syyniin Fin-Turbolle, jos vaikka siinä olisi jokin oikea vika?
Tälle en mitään viitsinyt/jaksanut viime talvena tehdä, kun oli vanne ja jarru hommia.
No ei se savutus itsestään korjaantunut, vaan pikkuhiljaa alkoi lisääntymään. Kesällä nappasin ahtimen pois ja siihen vaihdettiin tarvike tiivistesarja. Akseli oli todella karstoittunut ja tästä syystä päästi öljyä pakopuolelle.
Tämän jälkeen tuli autolla ajettua ja nautittua kauniista kesästä, kunnes lähes salamaniskusta savutus alkoi ehkä jopa kovempana kuin aikaisemmin. No eipä muuta kun auto talviunille ja itse motivaatiota keräämään...
Tänään tuli napattua Holsetti taas irti ja tarkoitus lähettää se tarkempaan syyniin Fin-Turbolle, jos vaikka siinä olisi jokin oikea vika?
- Liitteet
-
- IMG_20211003_153314.jpg (3.29 MiB) Katsottu 43678 kertaa
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Onko venttiilinohjurin kumit koskaan vaihdettu? Savutus voi johtua niistäkin.
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Venttiilinohjureiden kumit vaihdettiin samalla kun tuo moottori kasattiin, joten niiden pitäisi olla kunnossa.
Tosiaan savutus oli poissa sen jälkeen, kun ahtimeen vaihdettiin tiivistesarja kesällä.
Tosiaan savutus oli poissa sen jälkeen, kun ahtimeen vaihdettiin tiivistesarja kesällä.
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Holsetti saapui viime viikolla Fin-turbolta ja diagnoosi oli epätasapaino ja pieni karstoittuminen laakeripinnoilla. Joten uusi korjaussarja sisään ja tasapainotus, niin nyt pitäisi olla ahdin tikissä.
Ennen Holsetin paikalleen asennusta tuli vielä napattua pakosatsikin irti varmuuden maksimoimiseksi... No venttiilinvarren kumithan ne siellä rikki taitaapi olla...
Ennen Holsetin paikalleen asennusta tuli vielä napattua pakosatsikin irti varmuuden maksimoimiseksi... No venttiilinvarren kumithan ne siellä rikki taitaapi olla...
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Tulipahan vaihdettua uudet venttiilinvarren kumit eilen. Vanhat olivat Victor Reinzit ja kuusi kumeista oli pompannut pois paikaltaan, sai ihan sormilla nappaista ylös. Kaksi oli vähän tiukemmassa paikoillaan.
Nyt tilalle tuli laitettua Elringit ja vaikutti varsin tiukoilta nämä, jospa nyt olisi savukone ongelmat takana....
Nyt tilalle tuli laitettua Elringit ja vaikutti varsin tiukoilta nämä, jospa nyt olisi savukone ongelmat takana....
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Jotta talvi ei olisi ollut liian tylsä, niin päätinpä sitten päivittää tuon, ehkä jopa antiikkisen Tatechin vähän modernimpaan moottorin ohjaimeen. Eli tällä kertaa valittiin Maxxecu Sport ja sille kaveriksi valmis sulake/rele taulu.
Johtosarjahan täytyi tehdä kokonaan uusiksi, jotta sai uudet lämpö ja paineanturit kytkettyä matkaan mukaan. Ja nyt tuli tehtyä muutenkin enemmän ajatuksen kanssa tuo johdotus.
Ja ECU ja sulakerasian löysi paikkansa orggis paikalta, vähän tiukka paikka, mutta jäävät sadevesi muovin alle piiloon.
Johtosarjahan täytyi tehdä kokonaan uusiksi, jotta sai uudet lämpö ja paineanturit kytkettyä matkaan mukaan. Ja nyt tuli tehtyä muutenkin enemmän ajatuksen kanssa tuo johdotus.
Ja ECU ja sulakerasian löysi paikkansa orggis paikalta, vähän tiukka paikka, mutta jäävät sadevesi muovin alle piiloon.
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Tuli suoritettua penkitys/säätö reissu Porvooseen RuuvausPajan Janille jokin aikaa sitten. Hyvin tuntui vehkeet toimivan ja ihan kivat käppyrät piirtyi paperille.
Ja tuli leimaa varten laitettua alle TSW:t, jotenkin vaan ne näyttää hyvältä omaan silmään. Varsinkin punaisilla keskimuttereilla.
Näillä eteenpäin, listat pitäisi vielä kiinnittää kylkiin kunnolla. Reiät pitäisi porailla oviin kiinnitys nipsuille, vähän jännittää osuuko miten kohdalleen?
Ja tuli leimaa varten laitettua alle TSW:t, jotenkin vaan ne näyttää hyvältä omaan silmään. Varsinkin punaisilla keskimuttereilla.
Näillä eteenpäin, listat pitäisi vielä kiinnittää kylkiin kunnolla. Reiät pitäisi porailla oviin kiinnitys nipsuille, vähän jännittää osuuko miten kohdalleen?
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa