Asian kanssa painiskeltu jo tovi,eikä vikaa tahdo saada esille.
Moottoriin laitettu isommat suuttimet,ahdin ja karalan softa,lisäksi automaatti passatin pumppu 11mm nestepäällä.
Kylmänä lähtee kohtuullisesti käyntiin ja hehkut toimii,ainoastaan vaan yksi hehkun hattu on kunnolla kiinni,loput ei napsahda paikoilleen,joten niissä vielä jotain hämminkiä.
Autoon tehtiiin kansiremppa ja hattu käytettiin koneistamolla ja samalla jakopää+muut hilppeet.
Edelleen vikana että lämpöisenä/puoli lämpöisenä sahauttaa n.7-8s jona aikana ei lupaa mitään ja sitten tuosta vaan pärähtää käyntiin.
Antureita katsottu vcds:llä ja näyttivät loogisia lukemia mutta ei ole vaihdettu esim. Lämpövesianturia.
Ensin epäilin että löpö valuu takaisin tankkiin joka aiheuttaa sahausta ja laitoin tulopuolelle takaiskuventtiilin ja vaihdoin löpösuodattimen=ei vaikutusta.
Akku on myös vaihdettu kun oli finaalissa.
Voisiko pumppu olla syypää tähän huonoon käynnistymiseen?
Jakapumpun toiminta on mulle hepreaa silloin kun käynnistetään vai voiko suuttimien avauspaineet olla liian isot ja sen takia kerää painetta sahauksen aikana kunnes avautuvat ja sen myötä lähtee käyntiin?
Passat 3b (AFN) sahauttaa käyntiin
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Passat 3b (AFN) sahauttaa käyntiin
Pumpun ajoituksen tarkistus/säätö vcds:n tdi-timing avulla. Mieluummin vähän aikaisellaan kuin myöhäisellä, kuitenkin speksiviivojen välissä. Jos ajoitus on kohdallaan, niin voi olla että softassa viilaamista starttikarttojen osalta, näihin ei aina välttämättä ole koskettu ohjelmoidessa. Pystyn jeesaamaan tarvittaessa.
Re: Passat 3b (AFN) sahauttaa käyntiin
Jos on VCDS käytössä ja haluaa kokeilla johtuuko starttiongelma softan bugista jossa vaaditaan tietty kierrosluku ruiskutuksen alkamiseksi voi Enginen soft codingin muuttaa manuaalista automaattivaihteiselle. Automaattivaihteisen koodi alkaa ruiskutuksen heti kun startti pyörittää konetta.
Manuaalivaihteisella ei pysty pitämään oikein tuota koodia kuitenkaan päällä kun tekee moottoriin raivostuttavaa nykimistä hytkytystä pienille kierroksille. Manuaalivaihteisen soft coding on muistaakseni 0001 ja automaatin 0002. Googlella löytyy aiheesta kyllä lisää tietoa.
Manuaalivaihteisella ei pysty pitämään oikein tuota koodia kuitenkaan päällä kun tekee moottoriin raivostuttavaa nykimistä hytkytystä pienille kierroksille. Manuaalivaihteisen soft coding on muistaakseni 0001 ja automaatin 0002. Googlella löytyy aiheesta kyllä lisää tietoa.
Re: Passat 3b (AFN) sahauttaa käyntiin
tekki ajoituksen voi tarkistaa vielä,kun remonttia tehdessä ei ollut heittokelloa/vcds saatavilla.
Auto vetää kyllä hyvin,sen puoleen ei mitään ongelmaa.
Apu kyllä kelpaa.
Hanhiemo jo ennen remonttia tehtiin tuo kys. Koodaus,ei ollut mitään eroa. Toki tuo hytkyntä tuli ja vakkarin käytössä pitää olla tarkkana kun ryntäyttää jos menee kytkimen painamaan pohjaan.
Kaverilta löytyy vcds,mutta hän ei ole dieseleitten kanssa paljoa touhunnut joten ideat tulee minulta ja nekin mitä googlesta olen löytänyt.
Auto vetää kyllä hyvin,sen puoleen ei mitään ongelmaa.
Apu kyllä kelpaa.
Hanhiemo jo ennen remonttia tehtiin tuo kys. Koodaus,ei ollut mitään eroa. Toki tuo hytkyntä tuli ja vakkarin käytössä pitää olla tarkkana kun ryntäyttää jos menee kytkimen painamaan pohjaan.
Kaverilta löytyy vcds,mutta hän ei ole dieseleitten kanssa paljoa touhunnut joten ideat tulee minulta ja nekin mitä googlesta olen löytänyt.
Re: Passat 3b (AFN) sahauttaa käyntiin
Päivitystä asiaan, kaveri kävi käyttämässä piuhaa autossa ja ennakot oli niin myöhäisellä ettei näkynyt kartalla.
Ei sitten turattu enempää kun ei oltu varmoja miten ajoitus säädetään mekaanisesti pumpusta.
Jonkun vanhan topikin luin että pumpun pultit löysätään.auto käyntiin ja varovaisesti käännetään pumppua että ajoitus menee käyrien sisälle ja mielellään hieman ennakolle.
Olenko hakusalla? Vai pitääkö hihnapyörästä löysätä pultteja ja kääntää sieltä?
Edit:tuli vain mieleen kun katsottiin polttoaineen lämpötila pienen testilenkin jälkeen että saatiin moottori käyntilämpöiseksi ajoituksen katsomista varten.
50,2 ast näytti lämmöt,omasta mielestä aika korkeat mutta sitä en tiedä mistä se mittaa lämmöt, ehkä pumpusta?
Ei sitten turattu enempää kun ei oltu varmoja miten ajoitus säädetään mekaanisesti pumpusta.
Jonkun vanhan topikin luin että pumpun pultit löysätään.auto käyntiin ja varovaisesti käännetään pumppua että ajoitus menee käyrien sisälle ja mielellään hieman ennakolle.
Olenko hakusalla? Vai pitääkö hihnapyörästä löysätä pultteja ja kääntää sieltä?
Edit:tuli vain mieleen kun katsottiin polttoaineen lämpötila pienen testilenkin jälkeen että saatiin moottori käyntilämpöiseksi ajoituksen katsomista varten.
50,2 ast näytti lämmöt,omasta mielestä aika korkeat mutta sitä en tiedä mistä se mittaa lämmöt, ehkä pumpusta?
Re: Passat 3b (AFN) sahauttaa käyntiin
Pumpun kiinnityksestä ruuveja vähän löysälle ja kääntö pyörimissuuntaa vastaan eli aikaisemmalle.
Re: Passat 3b (AFN) sahauttaa käyntiin
Kiitos tiedosta,pitääpä kokeilla.
Re: Passat 3b (AFN) sahauttaa käyntiin
Itse en kyllä tuolla pultit hieman löysällä kone käynnissä naputtelua uskaltaisi kokeilla vaan hiuksen hieno pumpun kääntö, pultit tiukemmalle, kone käyntiin ja ajoituksen tarkistus.
Re: Passat 3b (AFN) sahauttaa käyntiin
HanhiEmo kirjoitti:Itse en kyllä tuolla pultit hieman löysällä kone käynnissä naputtelua uskaltaisi kokeilla vaan hiuksen hieno pumpun kääntö, pultit tiukemmalle, kone käyntiin ja ajoituksen tarkistus.
Juuri noin.
Re: Passat 3b (AFN) sahauttaa käyntiin
Asiaa tutkailtiin lisää kun aikaa sai järjestettyä.
Ajoitus tarkistettiin ja koneella sai pysymään 1.1-1.5 ast ennen ykk,kirjoitinkohan nyt oikein?
Pumpun hihnapyörä vaihdettiin samalla painavempaan.
Syötöt on nyt 4.2 joka on ok näillä vireillä.
MUTTA, silti käynnistyminen ei parantunut, kylmänä saa sahata todella paljon ja valkoista puskee putkesta ennenkuin lähtee käyntiin.
Seuraavaksi mennään rukkaamaan käynnistyskarttoja,koska kuulin yhdeltä dieseltietäjältä että näissä on kartat tehtaalta lähtiessä ihan suosta.
Ajoitus tarkistettiin ja koneella sai pysymään 1.1-1.5 ast ennen ykk,kirjoitinkohan nyt oikein?
Pumpun hihnapyörä vaihdettiin samalla painavempaan.
Syötöt on nyt 4.2 joka on ok näillä vireillä.
MUTTA, silti käynnistyminen ei parantunut, kylmänä saa sahata todella paljon ja valkoista puskee putkesta ennenkuin lähtee käyntiin.
Seuraavaksi mennään rukkaamaan käynnistyskarttoja,koska kuulin yhdeltä dieseltietäjältä että näissä on kartat tehtaalta lähtiessä ihan suosta.
Re: Passat 3b (AFN) sahauttaa käyntiin
Mitkä suuttimet ja Mikä ahdin ? Itsellä myös Afn. Mietinnässä ollut mikä isompi ahdin tuohon käy kivuttomasti ?
Re: Passat 3b (AFN) sahauttaa käyntiin
3bee Vähän myöhäinen vastaus,mutta ahtimena on Garret 2260vk johon vakiopakosarjaan hitsattu sovitelaippa.
Suuttimista ei tietoa mutta penkitetty 221/430nm.
Oletettavasti pienemmät kuin .320.
Syyhän tähän käynnistykseen löytyi penkissä. Pumpussa nestepää väljänä,joka todettiin kai jonkun vanhan tietämyksen perusteella.
Penkittäjä kaatoi kylmää vettä pumpun päälle niin starttas heti!
Suuttimista ei tietoa mutta penkitetty 221/430nm.
Oletettavasti pienemmät kuin .320.
Syyhän tähän käynnistykseen löytyi penkissä. Pumpussa nestepää väljänä,joka todettiin kai jonkun vanhan tietämyksen perusteella.
Penkittäjä kaatoi kylmää vettä pumpun päälle niin starttas heti!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa