Hei.
Ostin 360tkm ajettu seat altea fr bmn 170hv diesel viime viikolla.
Fin turbolta vaihdettu ahdin ja dpf tyhjennetty sekä ohjelmoitu n. 5v sitten kuittien mukaan.
Oli aikalailla tukossa ja savutti kiihdytyksessa kun ajoin n100km kotiin päin. Muuten kaikki ok.
Mitattiin tehot meidän penkissä. Ensimmäinen veto surkea, alle tehtaan arvot ja huonot käyrät. 3-4 jälkeen yht äkkiä parani, ei savuttanut ja käyrät taas hyvät, noin kymmenen hv parannus vakioon nähden.
Palautettiin vakio ohjelma plus egr ja dpf ohjelma. Vakio tehot ja hyvät käyrät. Ohjelmoitiin sitten 200hv/400NM. Eli kaikki hyvin...
Kunnes seuraavana päivänä kokeilin motarilla. Hyvin veti pari kilsan aikana mutta alkoi pintakaasulla yht. äkkiä röpöttää. Ajoin pajaan ja se alkoi röpöttää sinisen savulla. Eli saa liikaa löpöä ja sammui.
Ei vikakoodia. Vaihdoin käytetty tandem pumppu (140hv ja 170hv on sama). Ei vaikutus. Vaihdoin vakio ohjelma takaisin, ei vaikutusta.
Korjaus arvot kun käy alussa vielä siedettäviä...plus ja miinus yhden välissä. Kunnes alkaa röpöttää ja puskea sinistä. Niin etenkin kakkospyttyn arvot alkaa heittelee yli kahteen (-+2.8 on max säätö kai) eikä enää vastaa kaasuun ja sammuu...
Tämä siis kaikki muutaman päivän sisällä.
Jos olisi suutin vika niin luulisi että se olisi koko aikaa päällä. Mutta kun tässä kylmä moottori käynidtyy hyvin ja vasta muutaman minuutin päästä alkaa röpöttää ja tukehtuu...
Ajatuksia?
2.0tdi bmn 170hv moottori alkaa savuttaa ja sammuu
Valvoja: ffp jäsenet
Re: 2.0tdi bmn 170hv moottori alkaa savuttaa ja sammuu
Ei näissä mene suuttimen tiivisteitä samaan tahtiin kuin niissä koneissa, joissa suuttimet ovat yhdellä pultilla kiinni.
Kuitenkin, suutinpuolelle tuo minusta viittaa. Suuttimet tiivisteineen uusiksi + pultit ja johtosarja. Säädöt tietysti samalla kohdalleen.
Muuttuva imusarja saattaa kans tehdä omiansa, ei sen toki pitäisi sinistä savua aiheuttaa. Kuitenkin, jos puolet imukanavista on tukossa, on tehoja turha odottaa.
Öljypumpun käyttöakseli "lyijykynä" kannattaa kans vaihtaa, jos ei ole varmaa tietoa äskettäisestä vaihdosta.
Öljymäärän tarkastus; onko liikaa, haiseeko dieselille?
Mulla olis muuten ajamaton sarja suuttimia tuommoiseen, jos kiinnostaa. Itellä ei enää BMN:ää ole.
Kuitenkin, suutinpuolelle tuo minusta viittaa. Suuttimet tiivisteineen uusiksi + pultit ja johtosarja. Säädöt tietysti samalla kohdalleen.
Muuttuva imusarja saattaa kans tehdä omiansa, ei sen toki pitäisi sinistä savua aiheuttaa. Kuitenkin, jos puolet imukanavista on tukossa, on tehoja turha odottaa.
Öljypumpun käyttöakseli "lyijykynä" kannattaa kans vaihtaa, jos ei ole varmaa tietoa äskettäisestä vaihdosta.
Öljymäärän tarkastus; onko liikaa, haiseeko dieselille?
Mulla olis muuten ajamaton sarja suuttimia tuommoiseen, jos kiinnostaa. Itellä ei enää BMN:ää ole.
Re: 2.0tdi bmn 170hv moottori alkaa savuttaa ja sammuu
Säädettiin suuttimet manuaalisesti. Ei vaikutus.
Sitten huomattiin että egr oli jäännyt jumiin auki asentoon.
Tulpattiin sen ja nyt kaikki on ok...
Sitten huomattiin että egr oli jäännyt jumiin auki asentoon.
Tulpattiin sen ja nyt kaikki on ok...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa