1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Moro arvon WolkkariGurut.
Meni Bobcatin toisesta Saksan ihmeestä eli Deutzista kampiakseli poikki joten pitkään muhinut moottoriswappi alkoi tulla ajankohtaiseksi.
Näistä koneista kun kuuluu lähes pelkästään hyvää, ja niitä on edullisesti saatavilla niin olisi ajatus istuttaa semmoinen Katin uudeksi sydämeksi.
Laitteen maksimi kierrokset on 2850 johtuen ajopumpuista, ja tehon tarve 35 heppaa ja enemmän. Nykyisellä hydrauliikalla tuo 35 hepoa riittää juuri, mutta aikeissa olisi kasvattaa työhydrauliikan tuottoa, että saisi jyrsimelle lisää puhtia.
Eli millä kierroksilla herää näissä moottoreissa turbo? Ja millä kierroksilla on max väännöt?
Minä vuonna alkaa tulla ajonestoja ym. elkkua ja voiko ns.digi moottoreita siirtää helposti muuhun kuin orkkis ympäristöön?
E. Turbo ei ole välttis mutta antaa kivan lisän käyntiääneen ja pienentää papatusta kun pakoputki on väkisinkin aikas lyhyt...
Toivon vastauksia ja lisä kyssäreitä, koska asialla on myös ihan pieni hoppu. Koska harvoin koneet hajoaa korjaamon pihalle ja vielä harvemmin sisälle niinkuin tässä tapauksessa...
Meni Bobcatin toisesta Saksan ihmeestä eli Deutzista kampiakseli poikki joten pitkään muhinut moottoriswappi alkoi tulla ajankohtaiseksi.
Näistä koneista kun kuuluu lähes pelkästään hyvää, ja niitä on edullisesti saatavilla niin olisi ajatus istuttaa semmoinen Katin uudeksi sydämeksi.
Laitteen maksimi kierrokset on 2850 johtuen ajopumpuista, ja tehon tarve 35 heppaa ja enemmän. Nykyisellä hydrauliikalla tuo 35 hepoa riittää juuri, mutta aikeissa olisi kasvattaa työhydrauliikan tuottoa, että saisi jyrsimelle lisää puhtia.
Eli millä kierroksilla herää näissä moottoreissa turbo? Ja millä kierroksilla on max väännöt?
Minä vuonna alkaa tulla ajonestoja ym. elkkua ja voiko ns.digi moottoreita siirtää helposti muuhun kuin orkkis ympäristöön?
E. Turbo ei ole välttis mutta antaa kivan lisän käyntiääneen ja pienentää papatusta kun pakoputki on väkisinkin aikas lyhyt...
Toivon vastauksia ja lisä kyssäreitä, koska asialla on myös ihan pieni hoppu. Koska harvoin koneet hajoaa korjaamon pihalle ja vielä harvemmin sisälle niinkuin tässä tapauksessa...
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Td helpoin laittaa. Sille riittää muutama johto. Sdi ja tdi vaatii enemmän työtä, mutta tdi on kyllä parempi, hiljaisempi ja muutenki mukavampi moottori. Ei sinne vois laittaa jotaki pienempää moottoria? Tdi:ssä kuitenki on se 90 heppaa minimissään eli sen huudattaminen nuilla kierroksilla tuntus turhalta. 1600 nurkilla ne herää.
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Naapurissa olisi 96vm polon 1y pata. Se on vapari mutta olikohan se 65 heppanen 4200 kierroksella, ja 124 nm vääntö alkaa 2400 rpm, eli pikkasen ylhäältä mutta siltikin alueella on. Nykyisessä deuzissa on 88nm .
Miten tämmöisen turbotus? Yksi pikkuahdin on hyllyssä.
Tämä yksilö on Lucaksen pumpulla...
Miten tämmöisen turbotus? Yksi pikkuahdin on hyllyssä.
Tämä yksilö on Lucaksen pumpulla...
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Muutamalla satkulla löydät varmasti läheltäs jonku paremman aihion, eli koko auton. Saat sen ajettua sinne koneen viereen samoilla tulilla.
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
No 1Y:n voi turbottaa AAZ:n (td) imu- ja pakosarjan asentamalla hyvin helposti. 1Y:ssä ei vaan ole öljyruiskuja männille ja lucasin pumppu on selkeä miinus. Ei taida olla 1Y:ssä myöskään öljynjäähdytintä suodatinjalassa? Se olisi kyllä hyvä olla olemassa, kun bobcatissa ei paljon ajoviima öljypohjaa jäähdytä.
Kohtuukuntoinen AAZ olisi mielestäni paras aihio, mutta ei niitäkään enää niin helposti löydy. Kaikki ovat vähintään 500 tkm ajettuja. Mutta, jos sellaisen jostain löytää, niin siihen vaan hyvä välijäähy kiinni ja kovaa ajoa. Näköjään nettiautossa on muutamia td-koneisia hintaluokassa alle 500 e.
Onko muuten tyhjäkäyntikierroksilla väliä?
Minun mielestäni td on kyllä selvästi hiljaisempi kuin TDI. Esikammiokoneen ääni on aika paljon pehmeämpi. TDI:t on pääsääntöisesti asennettu autoihin, joissa on parempi äänieristys kuin td:issä, mikä voi hämätä.
Kohtuukuntoinen AAZ olisi mielestäni paras aihio, mutta ei niitäkään enää niin helposti löydy. Kaikki ovat vähintään 500 tkm ajettuja. Mutta, jos sellaisen jostain löytää, niin siihen vaan hyvä välijäähy kiinni ja kovaa ajoa. Näköjään nettiautossa on muutamia td-koneisia hintaluokassa alle 500 e.
Onko muuten tyhjäkäyntikierroksilla väliä?
Minun mielestäni td on kyllä selvästi hiljaisempi kuin TDI. Esikammiokoneen ääni on aika paljon pehmeämpi. TDI:t on pääsääntöisesti asennettu autoihin, joissa on parempi äänieristys kuin td:issä, mikä voi hämätä.
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Hyviä pointteja. Eli tuo 1y on selkeesti ns.pikkuauton Mosa, jolla ei ole tarkoituskaan ajaa paljon. Käykö noista öljypohjat ristiin?
Tyhjäkäyntikierroksilla ei ole väliä, ja niitä saanee ruuvattua ylös jos tarvii.
Etukammiokone on tommoseen hyvä juuri pehmeämmän käyntiäänen takia.
Tyhjäkäyntikierroksilla ei ole väliä, ja niitä saanee ruuvattua ylös jos tarvii.
Etukammiokone on tommoseen hyvä juuri pehmeämmän käyntiäänen takia.
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Hyviä pointteja. Eli tuo 1y on selkeesti ns.pikkuauton Mosa, jolla ei ole tarkoituskaan ajaa paljon. Käykö noista öljypohjat ristiin?
Tyhjäkäyntikierroksilla ei ole väliä, ja niitä saanee ruuvattua ylös jos tarvii.
Etukammiokone on tommoseen hyvä juuri pehmeämmän käyntiäänen takia.
Tyhjäkäyntikierroksilla ei ole väliä, ja niitä saanee ruuvattua ylös jos tarvii.
Etukammiokone on tommoseen hyvä juuri pehmeämmän käyntiäänen takia.
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Käykö nämä jouset aaz mosaan?
https://www.ebay.com/itm/NEW-VE-Pump-Fu ... SwT~ZZsaKb
Ja onko vuoden 96 golfin 1.9sissä kaksoismassavauhtipyörä vai normi?
https://www.ebay.com/itm/NEW-VE-Pump-Fu ... SwT~ZZsaKb
Ja onko vuoden 96 golfin 1.9sissä kaksoismassavauhtipyörä vai normi?
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Jousista en tiiä mutta sen ikäsessä on kova kytkin.
Googleen governor mod..
Googleen governor mod..
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
pertti108 kirjoitti:Jousista en tiiä mutta sen ikäsessä on kova kytkin.
Googleen governor mod..
Jepppistä. Onko ns.normaali, eli vauhtipyörä kampiakselissa vai joku muu systeemi?
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Ihan normi. Vauhtipyörä kiinni kampurassa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Kansa vaatii leipää, sirkushuveja ja tässä tapauksessa vielä projektikuvia! :)
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Tulee. Projekti on ollunna tiedonkeruu, ja suunnittelu vaiheessa.
Jos vetoautoon tulee kohta leima, lähden illalla hieromaan kauppaa elimen luovuttajasta.
Eli 95 vm.passatti aaz mosalla.
Ja tuo raatohan on sitten joutilas , eli jos joku on semmoista vailla niin hyvillä mielin hänet luovutan...
Jos vetoautoon tulee kohta leima, lähden illalla hieromaan kauppaa elimen luovuttajasta.
Eli 95 vm.passatti aaz mosalla.
Ja tuo raatohan on sitten joutilas , eli jos joku on semmoista vailla niin hyvillä mielin hänet luovutan...
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Pannaas parit kuvat...
Deutzi juuri ulkoistettuna...

Ja tässä alkaa hieman totuus valkenemaan...

Deutzi juuri ulkoistettuna...
Ja tässä alkaa hieman totuus valkenemaan...
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Elimen luovuttaja kyydissä ja valmiina uuteen elämään...

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Deutzin vauhtis hakee paikkaansa...

Osat viety sorvarille, eli deutzista tulee startti, vauhtis, ja se pumpun kytkin. Moottoripukki kääntyy ympäri että startti vaihtaa tuonne pakosarjan puolelle. Eikä se startti taida sopia sittenkään, sitäkin pitää hieman kiertää.
Moottori asemoidaan ainakin alkuun pystyyn. Millainenhan imusihti tuolla on?
Osat viety sorvarille, eli deutzista tulee startti, vauhtis, ja se pumpun kytkin. Moottoripukki kääntyy ympäri että startti vaihtaa tuonne pakosarjan puolelle. Eikä se startti taida sopia sittenkään, sitäkin pitää hieman kiertää.
Moottori asemoidaan ainakin alkuun pystyyn. Millainenhan imusihti tuolla on?
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
No niin. Sorvarilta tuli teaserikuva...
Jos vaikka huomenissa pääsisi hakemaan.

Jos vaikka huomenissa pääsisi hakemaan.
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Ja sitten pari kuvaa.
Avattiin Arin kanssa öljypohja ja todettiin ettei mooottorin nostoon pystyasentoon ole estettä.

Kampiakselin takatiiviste vaihtui samalla....


Öljypohjan ja kampiakselin välissä ollut loiskelevy jätettiin pois ihan vaan fiilispohjalta...
Avattiin Arin kanssa öljypohja ja todettiin ettei mooottorin nostoon pystyasentoon ole estettä.
Kampiakselin takatiiviste vaihtui samalla....
Öljypohjan ja kampiakselin välissä ollut loiskelevy jätettiin pois ihan vaan fiilispohjalta...
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Ja jatkuu...
Pata saatu jo samalle tontille Katin kanssa...

Ja syylärikin löysi paikkansa...

Pienellä onnella Sunnuntai iltana voisi olla hetki jolloin tuo parkaisee...
Pata saatu jo samalle tontille Katin kanssa...
Ja syylärikin löysi paikkansa...
Pienellä onnella Sunnuntai iltana voisi olla hetki jolloin tuo parkaisee...
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Mikähän olisi sopiva vaimennin eli semmoinen joka leikkaa korkeat ärinät, ja jättää matalat murinat?
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Alkais olla kaikki kohdillaan. Enää syylärin kiinnitys, kakkosnopeuden sähköt, ja se syättöpumppu... Dieseli ukko kävi hakemassa säätimen himmelin ja toivottavasti ratkaisun hakeminen ei kestä kauan....
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Jep. Koeajettu on ja pelittää.
Vielä pieniä juttuja kuten lämpömittari,hehkut ja konekopan jatkaminen... eli ei pal mittää...
Pumppumuutos onnistui loistavasti eli pitää kierrokset hyvin ja mosa on vielä niin lievillä syötöillä että ei savua juuri lainkaan.
Vielä pieniä juttuja kuten lämpömittari,hehkut ja konekopan jatkaminen... eli ei pal mittää...
Pumppumuutos onnistui loistavasti eli pitää kierrokset hyvin ja mosa on vielä niin lievillä syötöillä että ei savua juuri lainkaan.
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Taisi tulla ihan soiva peli. Paljonko on koneessa kierroksia työskennellessä? Vai onko kierroslukumittari vielä laittamatta?
Yllättävän paljon, videolle ainakin, tulee ihan muuta ääntä kuin itse koneen ääntä.
Yllättävän paljon, videolle ainakin, tulee ihan muuta ääntä kuin itse koneen ääntä.
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
htm kirjoitti:Taisi tulla ihan soiva peli. Paljonko on koneessa kierroksia työskennellessä? Vai onko kierroslukumittari vielä laittamatta?
Yllättävän paljon, videolle ainakin, tulee ihan muuta ääntä kuin itse koneen ääntä.
Maksimit on 2850.
Jenkakello tosiaan pitää vielä laittaa. Ja siihen liittyen niin, onko laturissa se toinen karva w linja, eli kiekkamittarin signaali?
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
on kiekkamittarille
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Tänks.
Lepposat työkierrokset on jossain 1800-2000 huitteilla. Sen verran mittailin tänään ja tiputin hieman alkusäätöjä. Oli hieman ylimääräistä, mutta nyt kiertää sen 2850 rpm. Ja maksimit tarvitaan jyrsiessä, ei oikeastaan muulloin...
Ja muutes. Katti pelaa aikas hemmetin hyvin. Ihan pikkasen mosa niiaa kun joutuu töihin, mutta on niin miedoilla syötöillä ettei savua. Toistaiseksi ei ole tarvetta kiristää syöttöjä...
Parempi kuin uutena...väittäisin...
Lepposat työkierrokset on jossain 1800-2000 huitteilla. Sen verran mittailin tänään ja tiputin hieman alkusäätöjä. Oli hieman ylimääräistä, mutta nyt kiertää sen 2850 rpm. Ja maksimit tarvitaan jyrsiessä, ei oikeastaan muulloin...
Ja muutes. Katti pelaa aikas hemmetin hyvin. Ihan pikkasen mosa niiaa kun joutuu töihin, mutta on niin miedoilla syötöillä ettei savua. Toistaiseksi ei ole tarvetta kiristää syöttöjä...
Parempi kuin uutena...väittäisin...
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
hienoa! montako tuntia meni muutostöihin
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
BHN kirjoitti:hienoa! montako tuntia meni muutostöihin
Mitähän tuota oisi mennyt...ehkä n.40 tuntia... toki vielä on jotain pientä. Hehkut vaihtelin juuri ja jakohihnan sekä vesipumpun.
Millähän ilveellä saisi kampiakselin päähän toisen työpumpun?
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Kai se riippuu tarvittavasta tehosta. Onhan niitä massapyöriä, missä on ilmastoinnin kompuran remmille oma paikka. Tuskin kuitenkaan nuin mopoa ratkasua tarkotat..
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
pertti108 kirjoitti:Kai se riippuu tarvittavasta tehosta. Onhan niitä massapyöriä, missä on ilmastoinnin kompuran remmille oma paikka. Tuskin kuitenkaan nuin mopoa ratkasua tarkotat..
Jep. Pitäisi saada semmonen kytkentä että kärsii ottaa kaikki mitä koneesta irtoaa...
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Noin.
Reilu vuosi ajettu ilman ongelmia. Nyt niitä tuli.
Ilmeisesti jakohihnan kiristäjä teki kymäläiset ja jako on hieman hypännyt. Viimeksi kun ajoin niin pelasi ja tänään ei käyntiin ensin millään, ja lopulta huonosti, ei tehoa, ja käy rumasti, savuaa kun antaa kierroksia.
Otin jakohihnan kopan auki, se oli pikkusen löysällä, otin kiristin rullan irti niin se värkänen joka pitää jousta paikallaan oli poikki sieltä takanta.
Mitähän sitten? Kokeilenko ajoitusta niin, että siirrän hihnaa pykälän kampiakselilla aiemmaksi, vai kuinka tuo ajoitetaan kokonaan?
Viimeisin skenaario on että tuli taas moottoriswappi, mutta onneksi se on tällä kertaa helppoa...
Reilu vuosi ajettu ilman ongelmia. Nyt niitä tuli.
Ilmeisesti jakohihnan kiristäjä teki kymäläiset ja jako on hieman hypännyt. Viimeksi kun ajoin niin pelasi ja tänään ei käyntiin ensin millään, ja lopulta huonosti, ei tehoa, ja käy rumasti, savuaa kun antaa kierroksia.
Otin jakohihnan kopan auki, se oli pikkusen löysällä, otin kiristin rullan irti niin se värkänen joka pitää jousta paikallaan oli poikki sieltä takanta.
Mitähän sitten? Kokeilenko ajoitusta niin, että siirrän hihnaa pykälän kampiakselilla aiemmaksi, vai kuinka tuo ajoitetaan kokonaan?
Viimeisin skenaario on että tuli taas moottoriswappi, mutta onneksi se on tällä kertaa helppoa...
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
AAZipoppaassa saattaa kampiakselin pää ottaa itseensä, ajoitus pääsee tuolloin muuttumaan. Uusi pultti ja kampuran pään oikaisu silloin edessä + uusi hammashihnapyörä. Ja joissain tapauksissa sitten muita konsteja osaamisen ja työkalujen antamien rajoitusten puitteissa.
Normaalisti kytkinkopassa ja vauhtipyörässä on ajoitusmerkit, sulla ei niitä taida olla. Liekö helpoin ottaa öljypohja irti?
Nokka-akselin takapäässä on ura, johon laitetaan ajoitustyökalu; uran pitää olla samassa suunnassa tiivistepinnan kanssa.
Normaalisti kytkinkopassa ja vauhtipyörässä on ajoitusmerkit, sulla ei niitä taida olla. Liekö helpoin ottaa öljypohja irti?
Nokka-akselin takapäässä on ura, johon laitetaan ajoitustyökalu; uran pitää olla samassa suunnassa tiivistepinnan kanssa.
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
No ei tuo kaiketi ole hypännää...vai onko?

Vai voiko sitä edes tuosta päätellä?
Onko esim suuttimen reijästä yhteyttä männän päälle että saisi ykk:n määriteltyä?
Vai voiko sitä edes tuosta päätellä?
Onko esim suuttimen reijästä yhteyttä männän päälle että saisi ykk:n määriteltyä?
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Ei näytä olevan ihan helppo tuo öljypohjan irrottaminenkaan.
Tuosta kuvasta ei voi sanoa oikeastaan mitään ajoituksesta. Kunkkupultti näyttää vanhalta, ohjeen mukaan pitäisi vaihtaa aina jakopään yhteydessä. Ja kiristykseen pitää olla oikea työkalu, semmoinen pitkä rauta, jossa U-pää rei'illä joista kiinnitetään siihen hammashihnapyörään.
Toinen juttu, apuakselin laakerit ovat kuluvia. Jos välystä on tarpeeksi, vaikuttaa sekä öljynpaineeseen että ajoitukseen.
Itse vaihto ei ole mikään ihme juttu, vaatii vain sopivan työkalun. Etupään holkin vaihto yleensä riittää, saattaa vain holkin löytäminen olla nykyisin hankalaa.
Tuosta kuvasta ei voi sanoa oikeastaan mitään ajoituksesta. Kunkkupultti näyttää vanhalta, ohjeen mukaan pitäisi vaihtaa aina jakopään yhteydessä. Ja kiristykseen pitää olla oikea työkalu, semmoinen pitkä rauta, jossa U-pää rei'illä joista kiinnitetään siihen hammashihnapyörään.
Toinen juttu, apuakselin laakerit ovat kuluvia. Jos välystä on tarpeeksi, vaikuttaa sekä öljynpaineeseen että ajoitukseen.
Itse vaihto ei ole mikään ihme juttu, vaatii vain sopivan työkalun. Etupään holkin vaihto yleensä riittää, saattaa vain holkin löytäminen olla nykyisin hankalaa.
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
No se pelaa taas. En tiä mikä häntä loppujen lopuksi vaivasi, mutta yö tallissa korjasi vaivat.
Eikä nuo tarkistelut ihan hukkaan mennyt kun se löystynyt kiristäjä paljastui.
Kiitos osallistujille.
Ps. Joku tarjosi V6 pasaatia ja siinä olisi mekaaninen pumppu...onko ne millaisia koneita?
En tosin tiedä mahtuuko kyseinen kiuas Bobbarin hanuriin kun kuvissa näyttää todella leveältä. Eikä tuosta 1.9stään saa vielä lähellekään kaikkia hepoja ulos...
Eikä nuo tarkistelut ihan hukkaan mennyt kun se löystynyt kiristäjä paljastui.
Kiitos osallistujille.
Ps. Joku tarjosi V6 pasaatia ja siinä olisi mekaaninen pumppu...onko ne millaisia koneita?
En tosin tiedä mahtuuko kyseinen kiuas Bobbarin hanuriin kun kuvissa näyttää todella leveältä. Eikä tuosta 1.9stään saa vielä lähellekään kaikkia hepoja ulos...
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Pannaas vielä video. Tämä paljastaa kaikessa karuudessaan miten hyvin tuo aazi pelaa Bobbarissa. Lunta on yli puoleen pyörään eikä voima lopu vaikka samalla sekä ajetaan että tehdään työtä. Ei deutzi eikä kubota pystyisi läheskään samaan.
[youtube]RzMCJSabG2s[/youtube]
https://youtu.be/RzMCJSabG2s
[youtube]RzMCJSabG2s[/youtube]
https://youtu.be/RzMCJSabG2s
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Tällähän kävi sitten näin.




Hihna poikki ja kaikki venttiilit mutkalla ja ainakin kolme nostajaa tuusan nuuskana…
Ja se pultti ja alapyörä oli ehjät.
Hihna poikki ja kaikki venttiilit mutkalla ja ainakin kolme nostajaa tuusan nuuskana…
Ja se pultti ja alapyörä oli ehjät.
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Minkä firman hihna? Varmaankin uutena ostettu, mutta oliko hajua kauanko maannut paketissaan?
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Moroo taas.
Tänään raikkaan talvipäivän kunniaksi aazista mossahti turbo….
Jos löytyy nurkista niin saa tarjota, ja tietty saa vinkata mistä moista voisi kysellä.
Tänään raikkaan talvipäivän kunniaksi aazista mossahti turbo….
Jos löytyy nurkista niin saa tarjota, ja tietty saa vinkata mistä moista voisi kysellä.
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
https://www.facebook.com/share/r/e7DBJzrK4bPjdU9J/
Se rokkaa jälleen ...
Meneekö ja pelaako tuo aazin syöttöpumppu agr TDI koneessa?
Se rokkaa jälleen ...
Meneekö ja pelaako tuo aazin syöttöpumppu agr TDI koneessa?
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Sitten arvon Td/TDi gurut…
Vaihdoin isomman pumpun Bobbariin joka ottaa kampiakselilta täydellä kuormalla n.35 hepoa, ja puhti riittää hyvin.
Ongelma on että sähkölohkosta loppuu virtauskapasiteetti, ja oisi yksi 4.3cc pikku pumppu jouten. Joka maksimi tehoilla ottaa vajaat 9kW tehoa ja 29nm vääntöä.
Uskaltaako tuon laittaa jakopäähän kampiakselin hihnapyörälle?
Vaihdoin isomman pumpun Bobbariin joka ottaa kampiakselilta täydellä kuormalla n.35 hepoa, ja puhti riittää hyvin.
Ongelma on että sähkölohkosta loppuu virtauskapasiteetti, ja oisi yksi 4.3cc pikku pumppu jouten. Joka maksimi tehoilla ottaa vajaat 9kW tehoa ja 29nm vääntöä.
Uskaltaako tuon laittaa jakopäähän kampiakselin hihnapyörälle?
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Bj Andy kirjoitti:
Uskaltaako tuon laittaa jakopäähän kampiakselin hihnapyörälle?
Sulla kun näkyy kansiremontit käyttävän, niin mikä ettei. Siitä se selviää.
Itse en laittaisi, kampiakselin pään kiilauran vuoksi. Kun ne eivät kestäneet "uusina" vakiokuormaa, miten 40 vuoden jälkeen reilumpaa kuormaa.
Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...
Axi kirjoitti:Bj Andy kirjoitti:
Uskaltaako tuon laittaa jakopäähän kampiakselin hihnapyörälle?
Sulla kun näkyy kansiremontit käyttävän, niin mikä ettei. Siitä se selviää.
Itse en laittaisi, kampiakselin pään kiilauran vuoksi. Kun ne eivät kestäneet "uusina" vakiokuormaa, miten 40 vuoden jälkeen reilumpaa kuormaa.
Axi kirjoitti:Bj Andy kirjoitti:
Uskaltaako tuon laittaa jakopäähän kampiakselin hihnapyörälle?
Sulla kun näkyy kansiremontit käyttävän, niin mikä ettei. Siitä se selviää.
Itse en laittaisi, kampiakselin pään kiilauran vuoksi. Kun ne eivät kestäneet "uusina" vakiokuormaa, miten 40 vuoden jälkeen reilumpaa kuormaa.
Tämä on tiedossa.
Ei noita remppoja jaksa huvikseen tehdä. kierros venoja, nostajajia ja kansityö tiivisteineen oli muistaakseni jtn.700€
Yksi TDI pata oisi romuläjässä ja yksi mahis olisi tehdä siitä pitkän kaavan mukaan seuraava kone tuohon ja muokata se kampuran pää semmoseksi että kestää ottaa voimaa.
Tuo kun on muuten melko optimin oloinen kone tuohon. Vääntökäyrää myöten.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 62 vierailijaa