ABS hommia
Valvoja: ffp jäsenet
ABS hommia
Tekniikka 2003 pd golf, mittari, ecu, moottori samasta autosta, nyt laitettuna kakkosgolfiin.
Tässä on nyt mark 20 ABS jota en saa vastaamaan, No response from controller ja teksti valikon vasemmassa ylänurkassa "kline init failed", mittasin k-johdon ja sen pitäisi olla kunnossa.
Sulakkeet ja johdot ok, virrat tulee.
CAN-väylä menee Eculle, mittarille ja ABS-yksikköön ja OBDlle muita CAN-laitteita ei ole.
Pitääkö etsiä mark60 ABS vai onko tästä nykyisestä mahdollisesti mennyt yksikkö?
VCDS kaapeli HEX-V2 ja aito. Samoin ohjelma täysversio ja uusin.
Chassis Type: 1J (1J - VW Golf/Bora IV (1998 > 2006))
Scan: 01 02 03 08 15 16 17 19 22 29 35 36 37 39 46 47 55 56 57 75
76
VIN: WVWZZZ1JZ4W049107 Mileage: 489440km-304123miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AXR.lbl
Part No: 038 906 019 KH
Component: 1,9l R4 EDC G000SG 4901
Coding: 00002
Shop #: WSC 01266
VCID: 678BBF338672F303F39-4B3C
3 Faults Found:
19463 - Camshaft Position Sensor (G40)
P3007 - 35-00 - No Signal
16725 - Camshaft Position Sensor (G40)
P0341 - 00-00 - Implausible Signal
17571 - Fuel Temp Sensor (G81)
P1163 - 35-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
Readiness: 1 1 1 1 1
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 1J0-920-xx5-17.lbl
Part No: 1J0 920 826 C
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V20
Coding: 00132
Shop #: WSC 00000
VCID: 290FF90B50E6057325D-5160
WVWZZZ1JZ4W049107 VWZ7Z0C7999914
7 Faults Found:
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
30-00 - Open or Short to Plus
01128 - Immobilizer Pickup Coil (D2)
35-00 - -
01176 - Key
07-00 - Signal too Low
01177 - Engine Control Unit
64-10 - Not Currently Testable - Intermittent
01316 - ABS Control Module
49-00 - No Communications
01321 - Control Module for Airbags (J234)
49-00 - No Communications
01336 - Company Data Bus for Comfort System
49-00 - No Communications
-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.lbl
Part No: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 01266
VCID: 70B9D46FB3BC34BBA23-5160
3 Faults Found:
01316 - ABS Control Module
49-00 - No Communications
01321 - Control Module for Airbags (J234)
49-00 - No Communications
01336 - Company Data Bus for Comfort System
49-00 - No Communications
End----(Elapsed Time: 05:26, VBatt start/end: 12.4V/12.3V. VIgn 0.0V)------
Tässä on nyt mark 20 ABS jota en saa vastaamaan, No response from controller ja teksti valikon vasemmassa ylänurkassa "kline init failed", mittasin k-johdon ja sen pitäisi olla kunnossa.
Sulakkeet ja johdot ok, virrat tulee.
CAN-väylä menee Eculle, mittarille ja ABS-yksikköön ja OBDlle muita CAN-laitteita ei ole.
Pitääkö etsiä mark60 ABS vai onko tästä nykyisestä mahdollisesti mennyt yksikkö?
VCDS kaapeli HEX-V2 ja aito. Samoin ohjelma täysversio ja uusin.
Chassis Type: 1J (1J - VW Golf/Bora IV (1998 > 2006))
Scan: 01 02 03 08 15 16 17 19 22 29 35 36 37 39 46 47 55 56 57 75
76
VIN: WVWZZZ1JZ4W049107 Mileage: 489440km-304123miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AXR.lbl
Part No: 038 906 019 KH
Component: 1,9l R4 EDC G000SG 4901
Coding: 00002
Shop #: WSC 01266
VCID: 678BBF338672F303F39-4B3C
3 Faults Found:
19463 - Camshaft Position Sensor (G40)
P3007 - 35-00 - No Signal
16725 - Camshaft Position Sensor (G40)
P0341 - 00-00 - Implausible Signal
17571 - Fuel Temp Sensor (G81)
P1163 - 35-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
Readiness: 1 1 1 1 1
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 1J0-920-xx5-17.lbl
Part No: 1J0 920 826 C
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V20
Coding: 00132
Shop #: WSC 00000
VCID: 290FF90B50E6057325D-5160
WVWZZZ1JZ4W049107 VWZ7Z0C7999914
7 Faults Found:
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
30-00 - Open or Short to Plus
01128 - Immobilizer Pickup Coil (D2)
35-00 - -
01176 - Key
07-00 - Signal too Low
01177 - Engine Control Unit
64-10 - Not Currently Testable - Intermittent
01316 - ABS Control Module
49-00 - No Communications
01321 - Control Module for Airbags (J234)
49-00 - No Communications
01336 - Company Data Bus for Comfort System
49-00 - No Communications
-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.lbl
Part No: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 01266
VCID: 70B9D46FB3BC34BBA23-5160
3 Faults Found:
01316 - ABS Control Module
49-00 - No Communications
01321 - Control Module for Airbags (J234)
49-00 - No Communications
01336 - Company Data Bus for Comfort System
49-00 - No Communications
End----(Elapsed Time: 05:26, VBatt start/end: 12.4V/12.3V. VIgn 0.0V)------
Re: ABS hommia
Mitä johtoja / johtosarjoja tuossa muutoksessa on käytetty?
Mittaristolta lähtee kolme eri can-väyläparia, Powertrain / Comfort / Infotainment.
Lisäksi tuonne eculle taitaa yhteys pelata k-linjaa pisin, mutta absit taitaa jutella vain mittariston kautta CANnin yli, joten jos molemmat laitteet ovat väärässä väylässä, tuo selittäisi tuon.
Mittaristolta lähtee kolme eri can-väyläparia, Powertrain / Comfort / Infotainment.
Lisäksi tuonne eculle taitaa yhteys pelata k-linjaa pisin, mutta absit taitaa jutella vain mittariston kautta CANnin yli, joten jos molemmat laitteet ovat väärässä väylässä, tuo selittäisi tuon.
Re: ABS hommia
Johtosarjat ovat peräisin nelosgolfista.
Mittarin liittimes T32a on nyt neljä CAN-johtoa, yksi pari mittarilta obdlle, toinen pari menee kojelaudan alle ja jakaantuu eculle ja abs:lle, niinkuin ymmärsin kaavioista.
Käsitin että mk20 abs kommunikoi aina K-Linen kautta.
Mittarin liittimes T32a on nyt neljä CAN-johtoa, yksi pari mittarilta obdlle, toinen pari menee kojelaudan alle ja jakaantuu eculle ja abs:lle, niinkuin ymmärsin kaavioista.
Käsitin että mk20 abs kommunikoi aina K-Linen kautta.
Re: ABS hommia
Olet siis siirtänyt täydelliset johtosarjat mitään leikkelemättä / modaamatta?
Saahan ABS-purkki sähköä, sille taisi olla kaksi tai jopa kolmekin sulaketta.
Saahan ABS-purkki sähköä, sille taisi olla kaksi tai jopa kolmekin sulaketta.
Re: ABS hommia
Olen riisunut joitain turhia pois mitä vanha golf ei tartte.
Suurimmaksi osaksi johtosarja on siirretty kokonaan.
K-johdoista poistettu ylimääräisiä, lyhennetty ja liitetty uudestaan.
Samoin cania koplattu. Eikös hi ja lo pidä olla saman mittaiset?
Näitä on liitetty tinajatkoilla. Virhe?
Suurimmaksi osaksi johtosarja on siirretty kokonaan.
K-johdoista poistettu ylimääräisiä, lyhennetty ja liitetty uudestaan.
Samoin cania koplattu. Eikös hi ja lo pidä olla saman mittaiset?
Näitä on liitetty tinajatkoilla. Virhe?
Re: ABS hommia
Mielellään samanpituiset, aina kierrettynä keskenään ja mahd. vähän jatkoliitoksia. Oletko mitannut abs-purkin liittimen pinneistä että tuleeko sinne can-karvoille jotain jännitettä sähköjen ollessa päällä?
Re: ABS hommia
Muistaakseni toiseen tuli joku 10,7 ja toiseen 10,5 v
Re: ABS hommia
Jos yleismittari ei näytä omiaan, sitten on jotain johtoja mennyt pahasti sekaisin, can-väylän johdoissa pitäisi liikkua max. 3-4 volttia. Tarkista nyt vielä ilman sähköjä mittariston pään liittimestä ja abs-purkin littimestä että onko oikea johto kytketty sinne saakka.
Re: ABS hommia
Täytyy tarkistaa pyhän aikana...
Re: ABS hommia
En tiedä miten muistin, että sinne tulee 10 v, no mittasin abs liittimestä virrat päällä ja toiseen tulee se 2,5 ja toiseen 2.45v, joten jännitteet ovat kai kunnossa.
Re: ABS hommia
Joo, kuulostaa oikeammalta. Vastuksen voisi vielä mitata esim. ECUn liittimen can-väyläpinnistä ABS:n liittimen väyläpinniin, akku irroitettuna, että varmasti on oikeassa väylässä kiinni laitteet.
Tarkistitko jo sulakkeet että absi saa sähköä?
Tarkistitko jo sulakkeet että absi saa sähköä?
Re: ABS hommia
Sulakkeet ok moottoritilan puolella ja ohjaamon puolella se yksi.
Ainakin absin liittimelle asti tulee virta kaikkien siihen kuuluvien sulakkeiden kautta.
Pitää mitata ecu - abs väli ku pääsee kotia huomenna.
Pitäisikö mitata myös hi ja lo välinen vastus, jostain luin ja ymmärsin, että yleismittarin päät toinen hi ja toinen lo - johtoon?
Ainakin absin liittimelle asti tulee virta kaikkien siihen kuuluvien sulakkeiden kautta.
Pitää mitata ecu - abs väli ku pääsee kotia huomenna.
Pitäisikö mitata myös hi ja lo välinen vastus, jostain luin ja ymmärsin, että yleismittarin päät toinen hi ja toinen lo - johtoon?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: ABS hommia
Väylän signaalijohdoissa pitäis mennä vastakkaisvaiheinen jännnite.
Re: ABS hommia
MyllyJuha kirjoitti:Pitäisikö mitata myös hi ja lo välinen vastus, jostain luin ja ymmärsin, että yleismittarin päät toinen hi ja toinen lo - johtoon?
Joo, sieltä pitäisi löytyä se 60 ohmia. Tee tuo mittaus sekä eculle että abs:lle suoraan laitteen pinneistä.
https://www.kmpdrivetrain.com/paddleshi ... s-can-bus/
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa