ECU vaihto puuhailemassa (Maxxecu) ja tuossa olisi tuki flexfuel anturille.
Miten G60 suunnilleen alkuperäiset komponentit kestää E85:sta?
- Pumppu vaihdettu joskus Bosch tarvikepumppuun
- Muovitankki
- Polttoaine putket alkuperäisiä
- Bensakisko alkuperäinen
- Suuttimiksi ostelin jo jossain vaiheessa Boschin 340cc EV6 suuttimet (0280155759)
Corrado G60 ja E85
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Corrado G60 ja E85
Mulla kilahti siirtopumppu tankista. Oliko syy sitten lopulta E85:n en varmaksi tiedä.. Letkuja oon vaihdellut etanolia kestäviin jos uusintatarvetta on jostain syystä ollut.. Tankin sisäinen letku on vaihdettu etanolia kestävään. Walbron pumppu on pelannut toistaiseksi mutta se vaihtui autoon jo ennen siirtymistä etanolin. Vitonkumisia o-renkaita oon vaihdellut milloin jotain on tarvinnut avata. Yhdessä suuttimessa on ollut polttoainevuoto muutaman vuoden jälkeen. (630cc Siemens alkuperäinen o-rengas) Suutintukin tein joskus alumiinista ja se on anodisoitu mustaksi, toistaiseksi kestänyt..
Re: Corrado G60 ja E85
Monesti isoin vikoja aiheuttava syy e85 siirtymisen kans on.. ET tuo viinapensa irrottaa kaiken paskan etc liukenevan ja se sit lähtee liikkeelle, jossain kohtaa sit tukkii jotain. Sit letkut hapertuu jossei oo viinan kestäviä ja pitemmäs käytös voi alkaa alumiini osat hapettuu jossei oo anodisointii.
Re: Corrado G60 ja E85
Meikäläisen vuosimallissa on pelkästään yksi pumppu tankissa, pohdiskelin, että sen voisi vaihtaa AEM 50-1200. Bar-Tekin rosteri bensakisko, joku säädettävä paineensäädin, rosteri sihti polttoaineen suodatin ja putket uusiksi niin sitten tuota soppaa saa työnnettyä moottoriin niin paljon kuin G60 pystyy polttamaan.
Re: Corrado G60 ja E85
Onko tää ecu muutos edennyt?
Re: Corrado G60 ja E85
ECU ja piuhoitus puoli alkaisi teoriassa olee kasassa, ellei anturien kytkennöissä ole tullut mokia. Kytkin tuohon kokeeksi jo virran ja päivitin firmiksen, sähkösavut ei karannu niin ainakin alustavasti lupaavaa. TPS anturi rakennelma vielä puuttuu kaasuläppäkotelolta.
Polttoainepuolelta puuttuu vielä suodatin, paineensäädin, etanolianturi ja pumppu. Putkiksi laitoin jo polyamidi putkea ja tein 3D printterillä tuolle sopivat kannattimet. Tilasin autodocista pumppupaketin, josko siinä tulisi kansi, anturi ja uusi pumpun kuppi, vanhat on melko rapeassa kunnossa ja meinaavat hajota käsiin.
Polttoainepuolelta puuttuu vielä suodatin, paineensäädin, etanolianturi ja pumppu. Putkiksi laitoin jo polyamidi putkea ja tein 3D printterillä tuolle sopivat kannattimet. Tilasin autodocista pumppupaketin, josko siinä tulisi kansi, anturi ja uusi pumpun kuppi, vanhat on melko rapeassa kunnossa ja meinaavat hajota käsiin.
Re: Corrado G60 ja E85
Mulla tps on asennettu polyamidista tulostettuun telineeseen..
Mallennettu siten että levyleikkeenä voi pienin muutoksin myös tuon tehdä.
Tuossa on syklonin paikka samassa mut laittele vaikka yv jos haluat step-mallin. Voin kaivaa myös anturin tyypin.
Kaasuläpän karassa on M10x1 kierre joten jarrujen ilmausruuvista saa hiottua sopivan jatkon anturin sisään. (M10x1 kierrejatkon toki tarvii)
Mallennettu siten että levyleikkeenä voi pienin muutoksin myös tuon tehdä.
Tuossa on syklonin paikka samassa mut laittele vaikka yv jos haluat step-mallin. Voin kaivaa myös anturin tyypin.
Kaasuläpän karassa on M10x1 kierre joten jarrujen ilmausruuvista saa hiottua sopivan jatkon anturin sisään. (M10x1 kierrejatkon toki tarvii)
Re: Corrado G60 ja E85
Ton telineen ehdin jo jossain vaiheessa mallintaa, pitäisi vaan arpoa jostain niin lämpökestävä materiaali kuin tulostin pystyy tulostamaan, 8v koneessa tuo tulee pakosarjan päälle. Ja tuo mutteri sekä tuon kulman säätö ollut hakusessa, anturilla ei ole juurikaan tilaa liikkua, yllättävän ahdasta tuolla
Re: Corrado G60 ja E85
https://eu.polymaker.com/product/polymide-copa/
Tuon kanssa on töissä tullut pelattua. Tuosta parempaa lämmönkestoa on vaikea löytää jos pei ja ultem rajataan pois.
Kotikäytössä ollut colorfabin nylon ja prusan pc blend. Jälkimmäinen varsinkin on toiminut hyvin konehuoneen komponenteissa (ei pakosarjan päällä) eikä ole kovin hygroskooppinenkaan... Nylonin kans saa melkein aina aloittaa langan kuivaamisella...
Tuon kanssa on töissä tullut pelattua. Tuosta parempaa lämmönkestoa on vaikea löytää jos pei ja ultem rajataan pois.
Kotikäytössä ollut colorfabin nylon ja prusan pc blend. Jälkimmäinen varsinkin on toiminut hyvin konehuoneen komponenteissa (ei pakosarjan päällä) eikä ole kovin hygroskooppinenkaan... Nylonin kans saa melkein aina aloittaa langan kuivaamisella...
Re: Corrado G60 ja E85
Polttoaine pumpun kanssa pähkinyt. Tuli hommattua aeromotiven pumppu missä piisaa tuotot, mutta sen asennusta pähkin ja tein sitten itse loiskesäiliön tuolle, kaippa tuollainen toimisi?
Re: Corrado G60 ja E85
Jos se on tulostettu PLA tai ABS muovista niin menestys materiaalin puolesta on heikkoa, ne kun eivät kestä bensan kanssa jatkuvaa kosketusta.
Re: Corrado G60 ja E85
Tämä prototyyppi on tulostettu PETG, se käsittääkseni kestäisi hyvin bensaa, mutta heikommin etanolia. Lopullinen varmaan pitää tulostaa polypropeenista tai nylonista.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 28 vierailijaa