Golf '88 16v Turbo + kamei x1
Valvoja: ffp jäsenet
Golf '88 16v Turbo + kamei x1
Pitkän hinta neuvottelun tuloksena LK6U(Racing green) värinen ahdettu aito suomi 16v matkasi minulle.
Syy hinta neuvotteluun johtui koneen kunnosta. Yksi koneen sytytystulpista oli hajonnut edellisellä omistajalla aiheuttaen moottori rikon. Joten ei muuta kuin kansi irti ja katsomaan mitä löytyy. Ja löytyihän sitä
Totesin että jos nopean korjauksen haluan kannattaa käydä purkamassa omasta vanhasta 16v gti:stä kansi irti. Kansi vaikutti muuten hyvältä mutta vaati silti tasohionnan 2-3 välisen vuodon johdosta.
Tammerdieselillä ei kannen tasohionnassa ja tarvittavien tiivisteiden tulossa juuri viikkoa kauempaa kestänyt joten kohta jo saikin koko koneen takaisin nippuun ja puna kilvillä pääsi kokeilemaan auton toimintaa. Tekniikkana tosiaan on perus KR johon on vaihdettu Wössnerin tako männät, imunokka on pakonokasta muokattu, pakonokka on vakio. Ruiskuna turbo saabin kjet+ yhdellä lisätyllä täyskaasu suuttimella, kjet suuttimet ovat turbo audista ja ahdonalaista sytkää ohjaa msd:n sytkä boxi. Laatikkona on 02A+ 6 lapanen sintteri. Koeajolla auto toimi suht ok sen jälkeen kun ahtoputket alkoi pysymään paikoillaan. Mutta kovin tyytyväinen on tähän mennessä tullut oltua ostokseen.
Talvella/keväällä olisi tarkoitus asentaa välijäähy keulalle. Ja vähän enemmän saada kilometrejä alle että pääsisi koneen toiminnasta selvyyteen. Pikaisella testillä laajakaista lambdalla katsellessa pientä laihalla menoa oli ehkä havaittavissa, mutta tämä selviää kun pääsee paremmin ajelemaan. Myös ruiskun vaihto sähköiseen siintää mielessä.
Syy hinta neuvotteluun johtui koneen kunnosta. Yksi koneen sytytystulpista oli hajonnut edellisellä omistajalla aiheuttaen moottori rikon. Joten ei muuta kuin kansi irti ja katsomaan mitä löytyy. Ja löytyihän sitä
Totesin että jos nopean korjauksen haluan kannattaa käydä purkamassa omasta vanhasta 16v gti:stä kansi irti. Kansi vaikutti muuten hyvältä mutta vaati silti tasohionnan 2-3 välisen vuodon johdosta.
Tammerdieselillä ei kannen tasohionnassa ja tarvittavien tiivisteiden tulossa juuri viikkoa kauempaa kestänyt joten kohta jo saikin koko koneen takaisin nippuun ja puna kilvillä pääsi kokeilemaan auton toimintaa. Tekniikkana tosiaan on perus KR johon on vaihdettu Wössnerin tako männät, imunokka on pakonokasta muokattu, pakonokka on vakio. Ruiskuna turbo saabin kjet+ yhdellä lisätyllä täyskaasu suuttimella, kjet suuttimet ovat turbo audista ja ahdonalaista sytkää ohjaa msd:n sytkä boxi. Laatikkona on 02A+ 6 lapanen sintteri. Koeajolla auto toimi suht ok sen jälkeen kun ahtoputket alkoi pysymään paikoillaan. Mutta kovin tyytyväinen on tähän mennessä tullut oltua ostokseen.
Talvella/keväällä olisi tarkoitus asentaa välijäähy keulalle. Ja vähän enemmän saada kilometrejä alle että pääsisi koneen toiminnasta selvyyteen. Pikaisella testillä laajakaista lambdalla katsellessa pientä laihalla menoa oli ehkä havaittavissa, mutta tämä selviää kun pääsee paremmin ajelemaan. Myös ruiskun vaihto sähköiseen siintää mielessä.
Viimeksi muokannut matti.l, 16.6.2020 14:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: 16vT golf 88
Vanteita pohdin hetken mitkä tuon alle laitan vaihtoehtoina olivat nämä 3:
Lopulta parhaimmaksi omaan silmään osoittautui nuo ATS:n hunajakenno vanteet.
Joku oli golfiin halunnut joskus asentaa vetokoukun. Itse en ajatuksesta pitänyt joten se sai heti poisto tuomion.
Lopulta parhaimmaksi omaan silmään osoittautui nuo ATS:n hunajakenno vanteet.
Joku oli golfiin halunnut joskus asentaa vetokoukun. Itse en ajatuksesta pitänyt joten se sai heti poisto tuomion.
Re: 16vT golf 88
Saatuani auton talvisäilytys paikkaan
Innostuin harrastamaan hiukan tarra tuunausta jokuaika sitten ostamillani kylkitarroilla.
Lopuksi sovittelin vielä hiukan autoon kiinni tulevaa BBS korisarjaa.]
Innostuin harrastamaan hiukan tarra tuunausta jokuaika sitten ostamillani kylkitarroilla.
Lopuksi sovittelin vielä hiukan autoon kiinni tulevaa BBS korisarjaa.]
Re: 16vT golf 88
Ostaessa kuskin penkki oli varsin kulahtaneen oloinen reikä perus paikassa ja kippi ei toiminut.
Onneksi satuin löytämään vastaavalla kuosilla olevan ehjän repsikan penkin. Sekä mk1 avosta jääneen ehjä kipillisen kuskin selkänojan. Purin molemmat korjaukseen tarvittavat penkit palasiksi Repsikan penkistä siirtyi päälly kangas ja superlonit mk1 penkkiin suoraan eikä työ vaatinut juuri suurempia ponnisteluja. Loppu tuloksena suht siisti ehjä kuskin penkki
Samalla tuli soviteltua hiukan uutta rattia autoon, valkkasin seinältä Votexin nahkaratin testimielessä kiinni. Ja sehän vaikutti varsin osuvalta kun tarkoituksena on myös votexin keskikonsoli asentaa mihin saisi ahtopaineen, laajakaista lambdan ja öljynpaineen asennettua. Nykyisellään ne ovat sikin sokin ympäri kabiinia.
Onneksi satuin löytämään vastaavalla kuosilla olevan ehjän repsikan penkin. Sekä mk1 avosta jääneen ehjä kipillisen kuskin selkänojan. Purin molemmat korjaukseen tarvittavat penkit palasiksi Repsikan penkistä siirtyi päälly kangas ja superlonit mk1 penkkiin suoraan eikä työ vaatinut juuri suurempia ponnisteluja. Loppu tuloksena suht siisti ehjä kuskin penkki
Samalla tuli soviteltua hiukan uutta rattia autoon, valkkasin seinältä Votexin nahkaratin testimielessä kiinni. Ja sehän vaikutti varsin osuvalta kun tarkoituksena on myös votexin keskikonsoli asentaa mihin saisi ahtopaineen, laajakaista lambdan ja öljynpaineen asennettua. Nykyisellään ne ovat sikin sokin ympäri kabiinia.
Re: 16vT golf 88
Tilailin ulkomailta lisää tarra tuunausta takaluukkuun.
Tarra asettui suhteellisen hyvin, vaikka olikin tyyliin ebayn halvin mitä löytyi.
Tarran asennuksen jälkeen olikin vuorossa spoilerin kiinnikkeiden asennus . Nämä Votex spoilerin kiinnikkeet asentuvat takaikkunan listan väliin.
Lopputulos oli omaan silmään toivotunlainen Tuo votexin spoikka on n. 2kertaa isompi mitä vakio gti spoikka joten se tuo sopivasti erilaista ilmettä tuohon takaosaaan.
Tarra asettui suhteellisen hyvin, vaikka olikin tyyliin ebayn halvin mitä löytyi.
Tarran asennuksen jälkeen olikin vuorossa spoilerin kiinnikkeiden asennus . Nämä Votex spoilerin kiinnikkeet asentuvat takaikkunan listan väliin.
Lopputulos oli omaan silmään toivotunlainen Tuo votexin spoikka on n. 2kertaa isompi mitä vakio gti spoikka joten se tuo sopivasti erilaista ilmettä tuohon takaosaaan.
Re: 16vT golf 88
Seuraavana vuorossa oli takavalojen vaihtaminen.
Seuraavana vuorossa olisi kojetaulun vaihtaminen ehjään pehmeään kojikseen, nykyisessä on puhelin telinettä ynnä muuta reikää. Votex keskikonsolin asennus tuon kojetaulun asennuksen jälkeen ja lisämittareiden siirto siihen. Lisäksi pari muuta juttua tuon bbs korisarjan lisäksi pitäisi tuohon vielä asennella kiinni
Vakio valot saivat vaihtua tummiin Seuraavana vuorossa olisi kojetaulun vaihtaminen ehjään pehmeään kojikseen, nykyisessä on puhelin telinettä ynnä muuta reikää. Votex keskikonsolin asennus tuon kojetaulun asennuksen jälkeen ja lisämittareiden siirto siihen. Lisäksi pari muuta juttua tuon bbs korisarjan lisäksi pitäisi tuohon vielä asennella kiinni
Re: 16vT golf 88
Asennat tähän ilmastoinnin vai onko se jo ollut?
Re: 16vT golf 88
Saa alkuun viilentää pelkkä ilmastoinninpaneeli
Re: 16vT golf 88
Alkuperäiseltään kojetaulun lisämittarit olivat ripoteltu ympäri kabiinia ja lambda mittarina toimi perus ei laajakaista malli. Lisäksi keskipuhaltimet oli poistettu ja tilalle oli asennettu mittareita sekä perinteisesti kännykkä teline oli isketty keskelle kojista kiinni.
Totesin helpoimmaksi irroittaa koko vanhan kojiksen ja vaihtaa sen toiseen parempikuntoisempaan mikä nurkista löytyi.
Myös aikoinaan ostettu VW:n gamma radio löysi tiensä asennettavien listalle.
Ratti tosiaan vaihtui tuohon Votexin versioon kuten jo aiemmin mainitsin, samalla paikoilleen asettui myös Votexin keskikonsoli. Ylimpään konsolin aukkoon sain asennettua tärkeimmät lisämittarit. Uutena mittarina laajakaista lambda korvasi vanhan perus lambda mittarin. En myöskään pitänyt analogisen bensanpaineen mittarin olemassaolosta ohjaamossa, joten se sai luvan poistua. Toiseen konsolin aukkoon löysi tiensä mk3 golfin radion poisto peitelevy joka mukavasti täytti paikan. Myös radioon löytyi alkuperäinen kehys peittämään irroitus reijät. Ja samalla myös ilmastoinnin paneli pääsi paikoilleen.
Ahtomittarin kehys täytyy vielä maalata mustalla.
Tulevaisuudessa haaveissa olisi vielä analogisen näköiset lisämittarit jotta tuosta nykymallin ledimaailmasta pääsisi eroon laajakaistan ja ahtomittauksen osalta. Sekä votex tarra rattiin.
Totesin helpoimmaksi irroittaa koko vanhan kojiksen ja vaihtaa sen toiseen parempikuntoisempaan mikä nurkista löytyi.
Myös aikoinaan ostettu VW:n gamma radio löysi tiensä asennettavien listalle.
Ratti tosiaan vaihtui tuohon Votexin versioon kuten jo aiemmin mainitsin, samalla paikoilleen asettui myös Votexin keskikonsoli. Ylimpään konsolin aukkoon sain asennettua tärkeimmät lisämittarit. Uutena mittarina laajakaista lambda korvasi vanhan perus lambda mittarin. En myöskään pitänyt analogisen bensanpaineen mittarin olemassaolosta ohjaamossa, joten se sai luvan poistua. Toiseen konsolin aukkoon löysi tiensä mk3 golfin radion poisto peitelevy joka mukavasti täytti paikan. Myös radioon löytyi alkuperäinen kehys peittämään irroitus reijät. Ja samalla myös ilmastoinnin paneli pääsi paikoilleen.
Ahtomittarin kehys täytyy vielä maalata mustalla.
Tulevaisuudessa haaveissa olisi vielä analogisen näköiset lisämittarit jotta tuosta nykymallin ledimaailmasta pääsisi eroon laajakaistan ja ahtomittauksen osalta. Sekä votex tarra rattiin.
Re: 16vT golf 88
Yhden 1.3 manhattan purkuauton mukana tuli aikoinaan niskatuellinen takapenkki. Olin jo hiukan miettinyt asentavani tuon niskatuen vm.87 gti projektiini. Mutta totesin tämän projektin olevan parempi koti takaniskatuille.
Onneksi nurkkiin oli kertynyt autossa olevalla kankaalla olevia etupenkkejä joista sai tarvittavat niskatukien päällyhuput projektiin. Raudat ovat hiukan erilaiset edessä sekä takana jonka johdosta huput täytyi vaihtaa, eikä siksi pelkkä etupenkkien niskatukien paikalleen asennus riittänyt. Superlonin poiston jälkeen taustalevyyn jää kiinni niskatukien raudat jotka ovat kolmella ruuvilla kiinni. Onneksi asennus on tehty helpoksi, sillä auton omiin penkkeihin on tehty valmiiksi paikat raudoille superloniin sekä selkänojan metallitukeen. Suurimman työn hommassa teettää niskatukien lukitusmuovien irroitus tukiraudoista. Lopputuloksena hiukan massasta poikeavammat takapenkit.
Re: 16vT golf 88
Toinen puolikin sai tarroituksensa
Re: 16vT golf 88
Seuraavaksi vuorossa oli Werk34 firman taka popout lasien asennus
Homma lähtee liikkeelle vanhan lasin irroituksella. Lasi lähtee irti kun kampeaa tiivisteen sisäpuolelta metallireunuksen yli ylälaidasta sekä sivuista. Lopulta lasin voi vain nostaa pois paikoiltaan.
Seuraavaksi paikalleen tulee lasin mukana toimitettu tiiviste. Tein tiivisteen jatkon b-pilariin, kun epäilin sen siinä jäävän vähimmälle raisitukselle.
Testisovittaessa ennen sarannaosia lasi vaikutti suhteellisen sopivalta paikkaansa
Ja sarannan kiinnitysten jälkeen lasi näytti tältä. Aika näyttää kuinka hyvin nuo pitävät vettä ja kuinka paljon vinkuvat ajaessa.
Seuraavana pitäisi korisarja testi sovittaa paikoilleen, jotta etulipan ja etukaarien väliin voisi työstää palan. Sillä etulippa on Kamein tuotetta ja muu korisarja BBS:n osaa. Lisäksi kylkilistojen etupätkä pitää muovata korisarjaan sopivaksi ja muutenkin pääsee näkemään kuinka hyvin tuo istuu. Myös etu ja takapuskuri kaipaavat mustempaa väriä yllensä.
Homma lähtee liikkeelle vanhan lasin irroituksella. Lasi lähtee irti kun kampeaa tiivisteen sisäpuolelta metallireunuksen yli ylälaidasta sekä sivuista. Lopulta lasin voi vain nostaa pois paikoiltaan.
Seuraavaksi paikalleen tulee lasin mukana toimitettu tiiviste. Tein tiivisteen jatkon b-pilariin, kun epäilin sen siinä jäävän vähimmälle raisitukselle.
Testisovittaessa ennen sarannaosia lasi vaikutti suhteellisen sopivalta paikkaansa
Ja sarannan kiinnitysten jälkeen lasi näytti tältä. Aika näyttää kuinka hyvin nuo pitävät vettä ja kuinka paljon vinkuvat ajaessa.
Seuraavana pitäisi korisarja testi sovittaa paikoilleen, jotta etulipan ja etukaarien väliin voisi työstää palan. Sillä etulippa on Kamein tuotetta ja muu korisarja BBS:n osaa. Lisäksi kylkilistojen etupätkä pitää muovata korisarjaan sopivaksi ja muutenkin pääsee näkemään kuinka hyvin tuo istuu. Myös etu ja takapuskuri kaipaavat mustempaa väriä yllensä.
Re: Golf '88 16v Turbo
Minkälaiset toimituskulut oli tuolta werk34:sta?
Laittelin niille kyselyä kun niillä on sellasia osia mitkä kiinnostaa, mutta toimituskulut kiinnostaa myös :D
Hyvää tekemistä (peukku)
Laittelin niille kyselyä kun niillä on sellasia osia mitkä kiinnostaa, mutta toimituskulut kiinnostaa myös :D
Hyvää tekemistä (peukku)
Re: Golf '88 16v Turbo
Itse ostin nuo lasit suomalaiselta harrastajalta, mutta mukana tulleen kuitin perusteella hinta rahdille näytti olevan 63 puntaa.
Re: Golf '88 16v Turbo
Itsellä näytti alta 15 euroa toimituskulut popout ikkunoille ja aikanaan kun alustasarjan tuolta tilasi, niin alta 15 euron sekin tuli.
Re: Golf '88 16v Turbo
Mistä hommasit tuon votex keskikonsolin? Mulla on samanlainen mutta siitä on se keskiriva sahattu jne reikiä täynnä niin kiinnostaisi hommata jostain.
Re: Golf '88 16v Turbo
aaizmoo kirjoitti:Mistä hommasit tuon votex keskikonsolin? Mulla on samanlainen mutta siitä on se keskiriva sahattu jne reikiä täynnä niin kiinnostaisi hommata jostain.
Ostin käytettynä suomesta.
Tuolta saa kyllä tilattua uusia replicoita, mutta laatu ei ole yhtä hyvä kuin alkuperäisissä.
Re: Golf '88 16v Turbo
Vähissä on ollut taas mielenkiinto talliin menemiseen, mutta jotain pientä sentäs sain asenneltua. 

Eli hellan musta heckblende löysi tiensä perään.
Ehkäpä se tästä kevään myötä taas lähtisi lisää rakentumaan.


Eli hellan musta heckblende löysi tiensä perään.
Ehkäpä se tästä kevään myötä taas lähtisi lisää rakentumaan.
Re: Golf '88 16v Turbo
Välijäähdytin oli jonkin syyn takia tuosta keulasta poistettu ja nykyisellään kierto meni vain pelkkää putkea pitkin. Etsiskelin hetken maskin taakse sopivaa välijäähyä, kunnes naamakirjasta löytyi sattumalta valmiiksi naamapeltiin soviteltu T5 transportterin välijäähdytin. Kyseisen jäädyttimen kanssa pystyy käyttämään perus pyöreitä valoja juuri ja juuri. Ahtoputket täytyy vielä muokata tuosta vanhasta kierrosta uuteen kunhan pääsen käymään motonetissa ostoksilla.
Re: Golf '88 16v Turbo
Samalla kun valot oli keulassa poissa intouduin sovittamaan muutamaa eri keula variaatiota tuohon.
Votex maski
Sacex maski+Kamei X1 etulippa
Kamei x1 maski ja etulippa
Sacex maski+ GFL sportline etulippa
Luultavastikin voittajaksi noista komboista päätyy Sacex Kamein etulipan kanssa
Votex maski
Sacex maski+Kamei X1 etulippa
Kamei x1 maski ja etulippa
Sacex maski+ GFL sportline etulippa
Luultavastikin voittajaksi noista komboista päätyy Sacex Kamein etulipan kanssa
Re: Golf '88 16v Turbo
BBS:n korisarjan osat sain vihdoin maalattua ja kiinnitettyä autoon. Sarjastani puuttuu etulippa joten joudun käyttämään joko tuota kamein lippaa tai gfl sportlinen tekelettä.
Toki jos jollain tuollainen BBS lippa varastossa pyörii niin saa toki tarjota.
Etupuskuri pitää vielä vaihtaa punaraita malliin ja miettiä saisiko kylkilistojen päälle saman punaisen raidan kulkemaan. kuin mitä puskureissa on.
Toki jos jollain tuollainen BBS lippa varastossa pyörii niin saa toki tarjota.
Etupuskuri pitää vielä vaihtaa punaraita malliin ja miettiä saisiko kylkilistojen päälle saman punaisen raidan kulkemaan. kuin mitä puskureissa on.
Re: Golf '88 16v Turbo
Sähköikkunat tuli tuohon myös ostettua. Ja koska kokonaista johtosarjaa ei kakkoseen löytynyt pienellä etsiskelyllä päädyin ostamaan Corradon piuhasarjan aivolaatikkoineen, kun sellainen vastaan tuli. Tuolla setillä pitäisi saada yhden painalluksen lasku/nosto totetutettua kakkosen ikkunoihin.
Pitkään päässä pyörinyt vanne projektikin nytkähti eteenpäin sopivien kehän luovuttajien löydyttyä nettivaraosasta. Vanteet siis kasautuvat 16x7 SSR:n kehistä ja 14" vw montreal keskiöistä jotka olivat varastossa tätä odottaneet.
Jotain tälläistä näistä pitäisi tulla
Pitkään päässä pyörinyt vanne projektikin nytkähti eteenpäin sopivien kehän luovuttajien löydyttyä nettivaraosasta. Vanteet siis kasautuvat 16x7 SSR:n kehistä ja 14" vw montreal keskiöistä jotka olivat varastossa tätä odottaneet.
Jotain tälläistä näistä pitäisi tulla
Re: Golf '88 16v Turbo
Sen verran yksinkertainen on kakkiksen ikkunoiden johtosarja että kuvan perusteella tämmöinen sähköistä mitään ymmärtämätönkin osasi sellaisen tehdä. =)
Itsekin samaisia Corradon johtoja mietin vaan laiskuus voitti ja vedin johdot.
Itsekin samaisia Corradon johtoja mietin vaan laiskuus voitti ja vedin johdot.
Re: Golf '88 16v Turbo
Sebastian kirjoitti:Sen verran yksinkertainen on kakkiksen ikkunoiden johtosarja että kuvan perusteella tämmöinen sähköistä mitään ymmärtämätönkin osasi sellaisen tehdä. =)
Itsekin samaisia Corradon johtoja mietin vaan laiskuus voitti ja vedin johdot.
Juu, eihän se tosiaan mikään mahdoton temppu olisi ollut. Luultavasti voi jopa olla hankalampi tuolla corradon setillä tehdä. Tuo yhden painalluksen alas/ylös ajo houkutti sekä se että löytyivät suht edukkaasti.
Re: Golf '88 16v Turbo
Corradon sähköikkunoiden kytkentä oli varsin suoraviivaista kun purkaja oli merkinnyt johdot suht kivasti. Itse ovipahviin nappula asettui varsin kivasti veivin kolon päälle.
Sivuvilkut vaihtelin tummiin
Ja keskikonsoliin löytyi lisää asennettavaa
Sivuvilkut vaihtelin tummiin
Ja keskikonsoliin löytyi lisää asennettavaa
Re: Golf '88 16v Turbo
Ahtoputket muokkailin välijäähylle sopivaksi
Etupuskurin lippa vaihtui Kamein tuotteesta MS desing valmistamaan kun sellainen sattumalta talliin löytyi ja se omaan silmään paremmin tuon BBS korisarjan kanssa istui. Puskurin raidan vaihtelin gti punaiseksi raidaksi ja täyttelin pesurin reijät tukkoon. Samalla myös etuvilkut muuttuivat mustiksi.
Tällä hetkellä kippo näyttää tältä
Etupuskurin lippa vaihtui Kamein tuotteesta MS desing valmistamaan kun sellainen sattumalta talliin löytyi ja se omaan silmään paremmin tuon BBS korisarjan kanssa istui. Puskurin raidan vaihtelin gti punaiseksi raidaksi ja täyttelin pesurin reijät tukkoon. Samalla myös etuvilkut muuttuivat mustiksi.
Tällä hetkellä kippo näyttää tältä
Re: Golf '88 16v Turbo
Vanne projektin keskiaihiokin vaihtui hiukan lennossa kun sattumalta löysin teardropit alumiinisilla keskilätkillä.
Tuttu sorvari muokkasi 14" vanteet sopiviksi 16" kehiin ja mukavat kustom vanteet olisivat nyt maalausta/kasausta vaille valmiit
ET kin sattui varsin sopivasti osumaan kohdilleen.
Lisäksi löysin autoon ranskan 16v golffin lätkät joita ei juurikaan missään liiku.
Tuttu sorvari muokkasi 14" vanteet sopiviksi 16" kehiin ja mukavat kustom vanteet olisivat nyt maalausta/kasausta vaille valmiit
ET kin sattui varsin sopivasti osumaan kohdilleen.
Lisäksi löysin autoon ranskan 16v golffin lätkät joita ei juurikaan missään liiku.
Re: Golf '88 16v Turbo + kamei x1
Mittariston rakentelin muutamaa mittariston raatoa hyväksi käyttäen C mallin mittariksi,16v nopeusmittarilla, vaihtovalotaululla, ajotietokoneella sekä moottorin vikavalolla varusteltuna.
Lähtötilanne
Ja tuohon päädyin, tuohon oikeanpuoleiseen mittariosaan tuli vielä tulppa kuvan oton jälkeen valkoiseen keskikohtaan.
Ja lähinnä tein tuon koska tässä ei msd:n ahdonalaisen sytkäohjauksen takia toimi kierroslukumittari oikein niin mukavampi olla kokonaan ilman.
Lähtötilanne
Ja tuohon päädyin, tuohon oikeanpuoleiseen mittariosaan tuli vielä tulppa kuvan oton jälkeen valkoiseen keskikohtaan.
Ja lähinnä tein tuon koska tässä ei msd:n ahdonalaisen sytkäohjauksen takia toimi kierroslukumittari oikein niin mukavampi olla kokonaan ilman.
Re: Golf '88 16v Turbo + kamei x1
Talvella sattui eteen kamein x1 korisarja ja koska BBS:n korisarjaan ei oikeata etulippaa tuntunut löytyvän lähdin vaihtamaan kamein sarjaa autoon.
Kyseinen Kamei sarja oli maalattu mustaksi mutta muuten asentamaton
Kyseinen Kamei sarja oli maalattu mustaksi mutta muuten asentamaton
Re: Golf '88 16v Turbo + kamei x1
Takavalot tuli vaihdettua kirkkaammista tummista ksvw valoista hellan tekemiin tummempiin.
Autossa kiinni vasemmalla hella oikealla ksvw
Autossa kiinni vasemmalla hella oikealla ksvw
Re: Golf '88 16v Turbo + kamei x1
Teippisarja tuli ostettua kylkiin sekä konepeltiin.
Re: Golf '88 16v Turbo + kamei x1
Tallin seinällä killunut kamei maski ja konepellin scooppi tuli asenneltua kiinni. Sisemmät valot eivät sovi välijäähyn kanssa kovin hyvin paikoileen joten korvaan ne levyllä ja tarralla. Voi toki olla että paikalle tulee vielä musta harhmaat tarrat noiden puna oranssien tilalle.
- Liitteet
-
- 20200509_165539.jpg (1.06 MiB) Katsottu 55613 kertaa
Re: Golf '88 16v Turbo + kamei x1
Taakse ostin kamein ylä ja ala spoikan kun sopivasti vastaan tulivat.
Maalia niskaan ja kiinnitys luukkuun. Samalla taakse tuli kiinniteltyä tuo Ranskan 16v gti kyltti. "16 soupapes"
Maalia niskaan ja kiinnitys luukkuun. Samalla taakse tuli kiinniteltyä tuo Ranskan 16v gti kyltti. "16 soupapes"
Re: Golf '88 16v Turbo + kamei x1
Sisälle ostin vielä kamein ratin ja vaihdekepin nupin.
- Liitteet
-
- 20200610_114155.jpg (1.81 MiB) Katsottu 55581 kertaa
Re: Golf '88 16v Turbo + kamei x1
Vanteita aloin nyt hinkkailemaan. Jospa niistä keskiöt hiljalleen saisi maaliin.
- Liitteet
-
- 20200510_182057.jpg (2.72 MiB) Katsottu 55579 kertaa
Re: Golf '88 16v Turbo + kamei x1
Tässä tilassa tuo menee nyt.
- Liitteet
-
- IMG_20200615_105116_393.jpg (3.9 MiB) Katsottu 55579 kertaa
-
- IMG_20200614_160607_793.jpg (3.45 MiB) Katsottu 55579 kertaa
-
- 20200614_154613.jpg (2.69 MiB) Katsottu 55579 kertaa
-
- IMG_20200614_160441_784.jpg (3.09 MiB) Katsottu 55579 kertaa
Re: Golf '88 16v Turbo + kamei x1
Mistä olet noita kamei tarroja tilannut? Tämä on kyllä liian hienoa!
Tallissakin näytti olevan joka viikonpäivälle eri maski :)
Tallissakin näytti olevan joka viikonpäivälle eri maski :)
Re: Golf '88 16v Turbo + kamei x1
Jule kirjoitti:Mistä olet noita kamei tarroja tilannut? Tämä on kyllä liian hienoa!
Tallissakin näytti olevan joka viikonpäivälle eri maski :)
Kiitoksia
Tarrat tuli englannista. https://www.facebook.com/grafshed/ sivuston kautta.
Maskeja on tosiaan jokunen kertynyt nurkkiin, toki kaikkea muutakin :D
Re: Golf '88 16v Turbo + kamei x1
Löytyykös jo ajo- ja käyttökokemuksia noista Werkin popouteista? :)
Re: Golf '88 16v Turbo + kamei x1
J`ni kirjoitti:Löytyykös jo ajo- ja käyttökokemuksia noista Werkin popouteista? :)
Ajokokemuksia ei kovin paljon vielä ole, mutta se vähä mitä on tullut ajettua niin ihan ihan tyytyväinen olen ollut. Kiinnilukitsemis systeemi noissa ei tosiaan ihan paras mahdollinen ole, sen voi toki korvata jonkun muun auton osalla ja kiertää näin ongelman. Mutta itse olen takaluukun kautta sulkenut noi niin olen saanut ne tarpeeksi kireälle kiinni.
Re: Golf '88 16v Turbo + kamei x1
Vanne projekti on edennyt siihen pisteeseen että seuraavaksi saisi pyöräyttää 215/40 kumit noiden päälle ja laittaa alle.
Lisäksi kauan etsimäni SSA nappikin vihdoin löytyi ja se täytynee napata golffiin kiinni. Tämä tosin luo lisä paineita hellan start stop systeemin etsinnälle :D
Lisäksi kauan etsimäni SSA nappikin vihdoin löytyi ja se täytynee napata golffiin kiinni. Tämä tosin luo lisä paineita hellan start stop systeemin etsinnälle :D
Re: Golf '88 16v Turbo + kamei x1
Pissapojan säiliö täytyy jossain kohtaa siirtää takaluukkuun viemästä turhaa tilaa edestä. Niin sitä varten hommailin mk2 84-85 vuosimallin takalasin pesurin säiliön. Pulttaantuu suoraan repsikan takalokarin taakse kontin sivuun. Letku eteen jo valmiiksi meneekin. Täytyy vain johdotuksiin tehdä pienet muutokset niin saa tuon toimimaan etupesuri säiliönä.
Re: Golf '88 16v Turbo + kamei x1
Vanteet löysivät tiensä alle ja tähän siitä hyvästä hiukan kuva saastetta
- Liitteet
-
- 4.jpg (3.81 MiB) Katsottu 53936 kertaa
-
- 3.jpg (432.49 KiB) Katsottu 53936 kertaa
-
- 1.jpg (457.19 KiB) Katsottu 53936 kertaa
-
- 2.jpg (572.34 KiB) Katsottu 53936 kertaa
Re: Golf '88 16v Turbo + kamei x1
Todella hieno kampe on!
Onnittelut Bug in Finn, top 10 palkinnosta.
Onnittelut Bug in Finn, top 10 palkinnosta.
Re: Golf '88 16v Turbo + kamei x1
Miti kirjoitti:Todella hieno kampe on!
Onnittelut Bug in Finn, top 10 palkinnosta.
Kiitoksia
Syksyllä lähinnä tuli vain hiukan ajettua.
Re: Golf '88 16v Turbo + kamei x1
Sisusta näytti tältä loppuvuodesta
Re: Golf '88 16v Turbo + kamei x1
Konetta olisit tarkoitus talven aikana hiukan päivittää. Sitä varten on tullut keräiltyä osia nurkkiin. Virranjakajan paikalle tuli nokka/kampuran asentotieto anturi mazda miatasta. Kaasuläppä VR6 golffista. Imusarja lyhennettynä S2 audista. Puolat vaihtuvat vielä uudempiin malleihin missä on sytkävahvari mukana.
Re: Golf '88 16v Turbo + kamei x1
Vaihtoehto vanteet tuli myös hommattua nurkkiin, kun sopivasti vastaan tulivat torissa.
Touaregin 17" 5x130 jakoiset vanteet.
Touaregin 17" 5x130 jakoiset vanteet.
Re: Golf '88 16v Turbo + kamei x1
Komea on Golfi! Onko sulla tuo Votexin spoileri vielä jemmassa?
Re: Golf '88 16v Turbo + kamei x1
manninen kirjoitti:Komea on Golfi! Onko sulla tuo Votexin spoileri vielä jemmassa?
Kiitoksia. Kyllä tuo votex vielä löytyy, mutta luultavasti se menee mun toiseen 16V gti:hin Zenderin kanssa kiinni.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: Golf '88 16v Turbo + kamei x1
Äiä PRK, älä koskaan hukkaa näitä "olennaisia"!
Re: Golf '88 16v Turbo + kamei x1
H. Jormalainen kirjoitti:Äiä PRK, älä koskaan hukkaa näitä "olennaisia"!
Jos vain tilaa piisaa säilyttämiselle niin ei ole tarkoitus hukata :D
Re: Golf '88 16v Turbo + kamei x1
Komiaa kalustoa kyllä! Oikeanlainen retro meininki.
Re: Golf '88 16v Turbo + kamei x1
Uudeksi ecuksi valikoitui maxxecu street premium paketti.
Paketissa kun tulee laajakaista lambda mukana niin nyt pääsee siirtämään taas tuon autossa lainassa olleen innovaten laajakaista mittarin takaisin mk1 jettaan kaasareiden kylkeen.
Kiitos
Paketissa kun tulee laajakaista lambda mukana niin nyt pääsee siirtämään taas tuon autossa lainassa olleen innovaten laajakaista mittarin takaisin mk1 jettaan kaasareiden kylkeen.
Jii3 kirjoitti:Komiaa kalustoa kyllä! Oikeanlainen retro meininki.
Kiitos
Re: Golf '88 16v Turbo + kamei x1
Tuollainen Tfsi puolien piuhasarja tuli sopivan hintaisena vastaan niin nappasin sen aihioksi autoon. Itse puolat tulikin blackfriday tarjouksesta tuohon ostettua.
Myös sähköinen ahtopaineen säädin, ahdin, lämpösuojia, bpaine säädin yms jäi tarjouksista käsiin.
Myös sähköinen ahtopaineen säädin, ahdin, lämpösuojia, bpaine säädin yms jäi tarjouksista käsiin.
Viimeksi muokannut matti.l, 29.11.2020 0:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Golf '88 16v Turbo + kamei x1
8x17" BBS RC kehät tuli ostettua marraskuun puolivälissä ilman keskiöitä. Tulivat ostettua ihan siksi että tarkoituksena oli teettää vw orkkis vanteista keskiöt noihin saaden 17" vanteet autoon.
Keskiö aihioiksi valikoitui tällä kertaa 14" montreal vanteet.
Tutulla sorvarilla olikin sopivasti aikaa pyöräyttää vanteet sorvissa joten suht nopealla aikataululla sain keskiötkin valmiiksi
Keskiö aihioiksi valikoitui tällä kertaa 14" montreal vanteet.
Tutulla sorvarilla olikin sopivasti aikaa pyöräyttää vanteet sorvissa joten suht nopealla aikataululla sain keskiötkin valmiiksi
Re: Golf '88 16v Turbo + kamei x1
Autoon soviteltuna ne näyttivät tältä.
Vaativat vielä toki maalausta/kiillottelua, mutta suht sopivasti näyttivät istuvan kohdilleen.
Vaativat vielä toki maalausta/kiillottelua, mutta suht sopivasti näyttivät istuvan kohdilleen.
Re: Golf '88 16v Turbo + kamei x1
Puolat vaativat hiukan muovin leikkausta että sopivat kanteen tarpeeksi syvälle.
- Liitteet
-
- 20210414_204808.jpg (3.72 MiB) Katsottu 45816 kertaa
-
- 20210414_204832.jpg (3.66 MiB) Katsottu 45816 kertaa
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa