ebay - käyttö/varmuus
Valvoja: ffp jäsenet
ebay - käyttö/varmuus
tässä katselin ebay kautta alustasarjaa ja eteeni pompsahti kyseinen tuote -->
http://cgi.ebay.de/SUPERSPORT-Gewindefa ... dZViewItem
tätä sitten ihmetellessäni katsoin hintaa ja totesin että WTF? siis nyt tarvittaisiinkin neuvoja että mites tää ebay homma toimii ja kannattaako?
toinen juttu sit olisikin vielä että millainens toi supersport alusta mahtaa olla?
http://cgi.ebay.de/SUPERSPORT-Gewindefa ... dZViewItem
tätä sitten ihmetellessäni katsoin hintaa ja totesin että WTF? siis nyt tarvittaisiinkin neuvoja että mites tää ebay homma toimii ja kannattaako?
toinen juttu sit olisikin vielä että millainens toi supersport alusta mahtaa olla?
Tuossa aikapaljon juttua: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=67564&highlight=ebay
Pääpiirteittäin menee tuon kohdalla kauppa parhaiten näin:
1. Hommaat Ebay:hin tunnukset.
2. Kysyt myyjältä että mitä on postikulut Suomeen.
3. Mikäli postikulut on maltilliset (välillä ihan älyttömiä, eli eivät halua lähettää), niin sitten painat "osta nyt" nappia.
4. Myyjä lähettää maksutiedot, kansainväliset pankkitunnukset ja mahdollisen viestitiedon (tuolla näytti olevankin jo tarjolla IBAN/BIC tiedot).
5. Maksat EU-maksuna laskun, kulut samat kuin kotimaanmaksuissa.
6. Kun myyjä on saanut rahansa, lähettää sinulle tuotteen.
Tuon etukäteismaksun takia kannattaa aina vähän katsoa keneltä ostaa, tuo nyt näyttäisi olevan ihan ok myyjä.
Tuollaisten osien kanssa minkä kanssa voi tulla takuumurheita, kannattaa muistaa että joutuu maksumieheksi postikuluissa kun lähetellään vikaantunutta tuotetta edestakaisin. En tiedä onko tuo virallisesti oikein, mutta näinhän se tuppaa menemään. Tämän takia esim tuollaisissa osissa suosisin Suomalaista myyjää, jonkun verran isommallakin hinnalla.
http://www.mdcomprex.com/ (Dopi)
Pääpiirteittäin menee tuon kohdalla kauppa parhaiten näin:
1. Hommaat Ebay:hin tunnukset.
2. Kysyt myyjältä että mitä on postikulut Suomeen.
3. Mikäli postikulut on maltilliset (välillä ihan älyttömiä, eli eivät halua lähettää), niin sitten painat "osta nyt" nappia.
4. Myyjä lähettää maksutiedot, kansainväliset pankkitunnukset ja mahdollisen viestitiedon (tuolla näytti olevankin jo tarjolla IBAN/BIC tiedot).
5. Maksat EU-maksuna laskun, kulut samat kuin kotimaanmaksuissa.
6. Kun myyjä on saanut rahansa, lähettää sinulle tuotteen.
Tuon etukäteismaksun takia kannattaa aina vähän katsoa keneltä ostaa, tuo nyt näyttäisi olevan ihan ok myyjä.
Tuollaisten osien kanssa minkä kanssa voi tulla takuumurheita, kannattaa muistaa että joutuu maksumieheksi postikuluissa kun lähetellään vikaantunutta tuotetta edestakaisin. En tiedä onko tuo virallisesti oikein, mutta näinhän se tuppaa menemään. Tämän takia esim tuollaisissa osissa suosisin Suomalaista myyjää, jonkun verran isommallakin hinnalla.
http://www.mdcomprex.com/ (Dopi)
-
- -
Jos se jää alle 20 kg, hyvä vaihtoehto on DHL Paket Land, 32€.
Re: ebay - käyttö/varmuus
Lainataan nyt tätä ketjua..
Tullu aina välillä selailtua tuota ebaytä ja nyt pisti tuossa vuodenvaihteessa merkille että moneen tuotteeseen tullu aika järkyttävät toimitusmaksut.
Mikä on muuttunut? Sovellusta käytettäessä ainakin lukee location US, voiko johtua siitä että toimitusten hinnat on jenkkeihin vai mistä.
Aikasemmin suurimmassa osassa tuotteista luki free shipping.
Lähetetty minun ONEPLUS A6003 laitteesta Tapatalkilla
Tullu aina välillä selailtua tuota ebaytä ja nyt pisti tuossa vuodenvaihteessa merkille että moneen tuotteeseen tullu aika järkyttävät toimitusmaksut.
Mikä on muuttunut? Sovellusta käytettäessä ainakin lukee location US, voiko johtua siitä että toimitusten hinnat on jenkkeihin vai mistä.
Aikasemmin suurimmassa osassa tuotteista luki free shipping.
Jos sijainti on väärä niin tottakai postarien hinnat heittää härän persettä.
Tuota ei vaan onnistunut mistään muuttamaan. Postitus osoite on kuitenkin Suomeen...
Taitaa olla kyse siitä että tuote on USAssa ja sieltähän toimituskulut ovat suuret.
Shipping from iso-britannia,Australia,Kiina ja saksa. Mitkä pistänyt silmään...
Jotain varaosia tilannu Euroopasta ebayn kautta ja aikasemmin toimitukset ollu suurimmaksi osaksi Suomeen ilmaiset. Kiinasta samoten.
Jotain varaosia tilannu Euroopasta ebayn kautta ja aikasemmin toimitukset ollu suurimmaksi osaksi Suomeen ilmaiset. Kiinasta samoten.
Hiljattain tehtiin postimaksujen tarkistus ihan koko pallon kattavalla tasolla. Kiinakin menetti kehitysmaa asemansa ja joutuu nyt maksamaan normaalin hinnan paketeista.
Sitten yllättävän moni kauppias on siirtynyt käyttämään muuta kuin paikallista postia. Hyvin usein tulee jollain 2-3päivän kuriirilla lentäen suoraan kotiin.
Sitten yllättävän moni kauppias on siirtynyt käyttämään muuta kuin paikallista postia. Hyvin usein tulee jollain 2-3päivän kuriirilla lentäen suoraan kotiin.
No sehän selittää koko homman... Itellä jääny ainakin huomaamatta tuollanen uutinen.
Uutisissa toi oli lähinnä sen takia kun, jenkit uhkasi lähteä koko postiunionista(upu), jos ei kiinalaiset ala maksamaan.
En oo kyllä mitään outouksia/postimaksujen korotuksia huomannu ebayssa ja aika pirusti tulee ympäri maailmaa tilattua rompetta.
Jos postimaksujen hintoja joudutaan korottamaan niin se ei näy suoraan tossa muutaman dollarin krääsässä, koska niissä yleensäkin on aina "free shipping" ja postarien hinta on leivottu suoraan tuotteen hintaan.
Ei noita maksuja välttämättä ole moni vielä korottanutkaan, tiedä sitten minkälaiset paikalliset sopimukset myyjillä on omaan kuljetusyhtiöönsä.
Ei noita maksuja välttämättä ole moni vielä korottanutkaan, tiedä sitten minkälaiset paikalliset sopimukset myyjillä on omaan kuljetusyhtiöönsä.
Jos postimaksujen hintoja joudutaan korottamaan niin se ei näy suoraan tossa muutaman dollarin krääsässä
Siinähän se juuri näkyy, koska postimaksun hinta on isompi kuin tuotteen. Jos tuotteen katuhinta on 10senttiä ja postimaksu euron. Postimaksun tuplaatuminen tuplaa koko tuotteen hinnan.
Ilmaisia postejahan ei ikinä ole ollut olemassa. On ollut olemassa vain tuotteita missä postikulu on leivottu hintaan.
Eikä siinä vielä kaikki. Voi olla että saavat aika paljon palautettavia paketteja.
https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/vastaanottaminen/tuontitullaus/muutokset
https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/vastaanottaminen/tuontitullaus/muutokset
harri81 kirjoitti:Mikä on muuttunut? Sovellusta käytettäessä ainakin lukee location US, voiko johtua siitä että toimitusten hinnat on jenkkeihin vai mistä.
tietokoneen selaimella kun selailee ebayta, niin usein huomannut että ebay.com antaa hakutuloksena tuotteet useimmiten usasta ja toimituskulut sen mukaiset, mutta ebay.co.uk antaa jo paremmin hakutulokset euroopasta.
Just tuli huomattua ku kaveri laitto sähköpostiin linkin tuotteesta, Saksan ebaystä. Koneella avasin ni meni normaalisti tuotteeseen ja sen jälkeen meinasin käydä tilaamaan tuotetta puhelimen kautta. Klikkasin samalla tavalla linkkiä puhelimessa, eBay sovellus avautu... Mutta mutta, tuotetta ei löydykkään[emoji37]. Täytynee siirtyä takaisin tietokoneella etsimään tuotteita ku menny noin perseelleen tuo homma.
Voisin vannoa et aikasemmin löyty tuotteet paremmin [emoji848]
Voisin vannoa et aikasemmin löyty tuotteet paremmin [emoji848]
Mahtaakohan puhelimen äppi hakea vain ebay.com kautta, ei tykkää eurooppalaisista ilmoituksista.
luulen myös. laitetaan ONEPLUS A6003 laitteen piikkiin :)
Jaa kyllä mulla ainakin toimii ihan moitteetta kumpikin tietokone sekä äppi kun olen koko ajan kirjautuneena. Ebayssahan pystyy filtteroimaan haussakin että näytetäänkö hakutulokset missä päin palloa sijaitsevista tuotteista.
Osa kiinalaisista ruvennu myös tekeen niin että ilmoittaa tavaran olevan saksassa. Todellisuudessa tulee kiinasta tavara jonkun eu maan kautta lähetettynä.
Kirjautuneena kokoajan sovelluksessa mut en löytänyt sellasta valikkoa mistä voi asettaa filtterit[emoji848]
Vaikka tuo edellinen olikin botin kirjoittama viesti, niin kehitys on toden totta kyllä nopeata, ainakin tietyillä valuutoilla.

Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”