Auto alkoi vilkuttaa gearbox malfunction varoitusta ja pian tuli jos millaista muuta varoitusta rengaspaine-, käsijarru- sekä ilma-alustaviasta. Ajoin auton saman tien käyttöautolle ja soittelivat sieltä myöhemmin, että joku venttiili on vuotanut jäähdytinnestettä moottorin johtosarjaa pitkin niin, että sekä moottorin ecu, että s-tronicin ecu ovat kastuneet. Tuon kummemmin eivät ehtineet asiaa vielä eilen illalla tutkia.
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen miten edetä. Käyttöauton lääke on vaihtaa ecut ja johtosarjat, hinta-arvio osat 5000€ + työt päälle.
Onko vinkata hyvää asiansa osaavaa korjaamoa Seinäjoen lähellä, joka voisi paneutua asiaan vaihtamatta suosista jokaista mahdollista osaa tai mistä hommata ecut ja johtosarhat hieman marmoria edukkaammin?
Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Audi A6 C7 3.0 TDI quattro moottorin ja s-tronicin ecut kastuneet
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Audi A6 C7 3.0 TDI quattro moottorin ja s-tronicin ecut kastuneet
Katsele lähistöllä toimivat "lastu"pajat läpi ja soittele sinne että kloonaavatko ajoneston tietoja myös toisiin käytettyihin purkkeihin, tuollaiset ohjainlaitteet lienevät 100-300e ebaystä ostettuna.
Glykoli tuskin hapettaa kupareita ja liittimiä niin pahasti että johtosarja pitäisi laittaa kokonaan vaihtoon, mutta voihan se olla että siellä on eristeetkin kärsineet tuhoja. Paha mennä siihen kommentoimaan sen enempää.
Glykoli tuskin hapettaa kupareita ja liittimiä niin pahasti että johtosarja pitäisi laittaa kokonaan vaihtoon, mutta voihan se olla että siellä on eristeetkin kärsineet tuhoja. Paha mennä siihen kommentoimaan sen enempää.
Re: Audi A6 C7 3.0 TDI quattro moottorin ja s-tronicin ecut kastuneet
Kiitos. Auton ecu on kuulemma ehjä ja nyt suosittelevat vaihtamaan moottorin johtosarjan ja sitten näkee onko vaihteiston mekatroniikka saanut kipeää. Taidan tässä vaiheessa vaihdattaa sen vuotavan venttiilin, kuivattaa liittimet ja koittaa toimiiko auto.
Re: Audi A6 C7 3.0 TDI quattro moottorin ja s-tronicin ecut kastuneet
Putsaa toki ne liittimet / liitokset vielä jollain isopropanolilla tai vaikka bräkleenillä, glykoli jättää kyllä pienen sokerikuorrutuksen kuivuessaan.
Re: Audi A6 C7 3.0 TDI quattro moottorin ja s-tronicin ecut kastuneet
Kiitos. Auto toimii moitteetta kun vuotava venttiili vaihdettiin ja johtosarja kuivattiin. Katsotaan nyt tuleeko jatkossa ongelmia johtosarjan hapettumisen kanssa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa