Onko velhoja paikalla? Vaihdoin vanhan uskollisen 3b passatin jokunen aika sitten Jettaan, Bkd-koneella, 374tkm ajettu. Ensituntuma hyvä, turbo vihelsi (näissä kuulemma aina?) auto lastutettu kuulemma Allcartuningilla, softasta jäi vähän paskan maku suuhun;
Ennen 3000rpm ei mitään eloa, sitte kaikki peliin, ja veti kyllä hyvin.
Turbo ~30tkm ajettu Garret, vaihdettu liikkeessä, tästä kuitti.
Voiko olla että kengittäminen ja lastun laatu on ollut pääsyyllisiä siihen että hyrrä rikki, vai onko muita villejä mahdollisuuksia?
Ehdotuksia otetaan myös vastaan että kuka osaa rannikon suunnalla tehdä oikeasti hyvän ja toimivan ohjelman tdi-koneeseen.
Tauti-ja oirekuvaus alhaalla, olkaa hyvä.
Viikon kerkes ajella, ja sitten 180kmh vauhista vitullinen mouruaminen ja matalampi ujellus korvasi turbon aiemman vislauksen.
Ajelin hissukseen kotia kohti ~35km ja pääsin kaverin pihaan asti, auto sammuksiin ja parin tunnin päästä juolahti mieleen että kyllähän tuon nyt kotiin saa ajettua, eipä saanu, vajaa sata metriä pääsin pihasta ja meteli kuului edelleen, tässä vaiheessa huomasin savuverhon tulevan perässä ja katsoin parhaaksi pysähtyä siihen paikkaan.
Kaikki apu ja vittuilu on tervetullutta.
Mikä tappoi BKDsta vähän ajetun ahtimen?
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Mikä tappoi BKDsta vähän ajetun ahtimen?
Katso nyt ensin ettei ahtoletku ole räjähtänyt kahtia tai irronnut kokonaan.
Re: Mikä tappoi BKDsta vähän ajetun ahtimen?
Ensinnäki sanosin että se turbo on luultavasti vähä niin ja näin säädöissä. Voihan se softaki olla niin huono, mutta epäilen. Jos oot sillä saanu ajettua nuinki paljo niin ei se välttis ole sielä ite turbossa se vika vaan just letku halki tms.
Ootko kattonu sinne ollenkaan?
Ootko kattonu sinne ollenkaan?
Re: Mikä tappoi BKDsta vähän ajetun ahtimen?
Virhe on käynyt siinä vaiheessa kun vaihtaa 3b Passatin uudempaan..
Ahtoletkut kannattaa tsekata
Ahtoletkut kannattaa tsekata
Re: Mikä tappoi BKDsta vähän ajetun ahtimen?
On softauspalveluita ja optimointipalveluita, näitä ei kannata sekoittaa keskenään. Toimivan softan saat aina sellaisesta paikasta, jossa optimoidaan ohjelma autokohtaisesti ja tarvittaessa tehdään myös mekaaniset säädöt samalla.
Lisäksi edellinen ahtimen vaihto ja mm. ensimmäinen käynnistys on voitu suorittaa väärin, jolloin ahdin vioittuu jo uutuuttaan.
Suosittelen uusimaan ahtimen, jonka jälkeen ohjelma kannattaa optimoida autoon ja ahtimeen sopivaksi.
Lisäksi edellinen ahtimen vaihto ja mm. ensimmäinen käynnistys on voitu suorittaa väärin, jolloin ahdin vioittuu jo uutuuttaan.
Suosittelen uusimaan ahtimen, jonka jälkeen ohjelma kannattaa optimoida autoon ja ahtimeen sopivaksi.
Re: Mikä tappoi BKDsta vähän ajetun ahtimen?
Hävittääkö jäähdytinnestettä, kannessa mahdollisesti halkeama?
Re: Mikä tappoi BKDsta vähän ajetun ahtimen?
En ole velho, olen vain vaihdattanut itsekin BKD (ohjelmoitu) ensin uuden alkuperäisen Garrettin, joka poksahti samoilla kilsoilla suurinpiirtein. Sen jälkeen turbohuoltoihin puheluja ja uusi alkuperäistä vastaava Borg-Warner tilalle, joka kestänyt jo yli triplat Garrettiin verrattuna eikä mitään oiretta kuulu. Lyhyesti muistelisin laatu-ja suunnitteluongelmia olevan Garrettissa puheiden mukaan. Pitääkö paikkaansa vai ei, mutta onneksi nyt on kestänyt hyvin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa