Pari päivää sitten hain auton öljynvaihdosta ja samalla piti tehdä ilmastoinnin huolto. Öljyt vaihtui ja kuulemma ilmastoinnin "lamellikytkimen" akseli on poikki, eikä pyöritä kompuraa.
Eilen ajoon lähdön jälkeen hyppäsi lämmöt mittarissa tappiin ja alkoi piipata punavalon kanssa. Välillä laskee 90 ja seilaa edestakaisin maksimiin. Flekti pyörii täysillä myös ja jatkuu sammutuksen jälkeen monta minuuttia. Nesteet on OK ja tänään ajoin tuota piippausta kuunnellen yli 300km.
Kotona luin vikakoodit:
17978 -moottorin ohjausyksikkö estynyt
- katkonainen
16501 - moottorin jäähd.nesteen lämpötilan piirin alhainen syöttö
- katkonainen
18072 - suuttimien ohjaus; häiriö virtapiirissä
- katkonainen
Nollasin vikakoodit ja mittariongelma tuli ajossa uudelleen, mutta vikakoodeja ei ollut enää ajon jälkeen. Reaaliaikaisessa datassa myös jäähdytysnesteen lämpö heitteli 97-127c° välillä koko ajan.
Onko jollakin ollut vastaavaa ja mikä auttoi?
Reissulla auto toimi muuten normaalisti, jos ei lämpömittarin piippausta ja heittelyä lasketa!
Alla linkki videoon:
https://drive.google.com/open?id=1l30vq0PzvGCOKtK-3FoOMWWk2HWZTbLj
T5 lämpömittari sekoilee AXD -04
Valvoja: ffp jäsenet
T5 lämpömittari sekoilee AXD -04
Viimeksi muokannut LKK, 20.5.2019 17:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: T5 lämpömittari sekoilee AXD -04
Onkohan oikeasti kompura rikki, vai Gates-kytkin paskana? Gates-kytkimet pitäisi vaihtaa 180 tkm välein...
Re: T5 lämpömittari sekoilee AXD -04
Joku ilmastoinnin osa oli ollut pohjapanssarin päällä..
Re: T5 lämpömittari sekoilee AXD -04
Mittari vika on ihan samanlainen kuin omassa AXD koneessa oli. Moottorin johtosarja oli vaihdelaatikon päältä hankautunut puhki ja kuparit oli monesta kohtaa näkyvissä. Vikaa teki etenkin kylmällä ja kostealla kelillä. Vika loppui kun vaihdoin Koko johtosarjan.
Re: T5 lämpömittari sekoilee AXD -04
Johtosarja oli puhki ja sitä paikkailtiin. On kestänyt nyt 3kk ilman ongelmia. Samalla vaihdettiin lämpötila-anturikin.
Paljonko johtosarjan vaihto kustansi ja minkälainen homma on vaihtaa?
Paljonko johtosarjan vaihto kustansi ja minkälainen homma on vaihtaa?
Re: T5 lämpömittari sekoilee AXD -04
Johtosarja Saksasta tilattuna 410€.
Vaihdon tein itse samalla kuin vaihdoin nokan, nostajat, hehkut, öljy jäähdyttimen jne.
Homma ei oo paha kun keula on huolto asennossa ja imusarja irroitettuna niin pääsee kaikkiin liittimiin käsiksi.
Vaihdon tein itse samalla kuin vaihdoin nokan, nostajat, hehkut, öljy jäähdyttimen jne.
Homma ei oo paha kun keula on huolto asennossa ja imusarja irroitettuna niin pääsee kaikkiin liittimiin käsiksi.
Re: T5 lämpömittari sekoilee AXD -04
Kiitos paljon! Hyvä tietää, jos tulee joskus eteen. Onkohan noita johtosarjoja monenlaisia vai onko tietty osanumero?
Re: T5 lämpömittari sekoilee AXD -04
Varmaan mullakin johtosarjassa ongelmaa, kun tossa loppu keväästä sikaili polttoainemittari.
Startin vaihtelin ja sen päältä menee hieman löysästi kiinnitetty paksu nippu johtoa.
Nyttemmin polttoainemittari toiminut normaalisti.
Veikkaan myös johtosarjan viaksi tosi kuumaksi ajetun moottorin huono käynnistyminen.
Vikakoodeja ei ole.
Ei vain ole aikaa alkaa tutkia. Tai aina kun on aikaa niin on muuta mielessä :D
Startin vaihtelin ja sen päältä menee hieman löysästi kiinnitetty paksu nippu johtoa.
Nyttemmin polttoainemittari toiminut normaalisti.
Veikkaan myös johtosarjan viaksi tosi kuumaksi ajetun moottorin huono käynnistyminen.
Vikakoodeja ei ole.
Ei vain ole aikaa alkaa tutkia. Tai aina kun on aikaa niin on muuta mielessä :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa